Arme poes! Ben je al oud krijg je zoiets........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Arme poes! Ben je al oud krijg je zoiets........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 15:48

Eén van mijn shaded silver poezen, die nog bij mijn ouders wonen, is inmiddels 18 en na een attack van vorig jaar doof en zo goed als blind. Nu had ze vorige week ineens een ontstoken oog dus ik naar de DA met haar. Heeft ze cavazan gekregen wat zou moeten helpen. Inmiddels had ze al één grauwig oog en leek het alsof ze acuut glaucoom had. Nu belt mijn moeder dinsdag middag dat ze een afspraak had gemaakt voor 's avonds omdat er pus uit Verena's oog kwam en haar hele oog eruit zag alsof het egaal vol zat met pus. Bij de dierenarts bleek dus dat dit idd het geval was en nu heeft ze pillen gekregen en moeten we Cavazan blijven aanbrengen in de hoop dat het over gaat...... NOrmaal gesproken zouden ze zo'n oog eruit halen maar vanwege haar leeftijd kan ze niet meer onder narcose worden gebracht.
Vorige week moest ik ook met Silvana (Verana's dochter) naar de dierenarts omdat ze ineens heel benauwd was en niet meer wilde eten of drinken terwijl dat toch haar hoofdbezigheid is, zij is nu 17 en eet sinds twee jaar zelfs harde brokjes terwijl ze die in haar jonge jaren echt niet moest. Hoe ouder hoe gekker dus! Enfin, ze had al de hele dag niet meer gegeten dus bij de dierenarts aangekomen is ze getemperatuurd en daaruit bleek dat ze vette koorts had en toen hij naar haar longen luisterde bleek ze tegen een longontsteking te zitten. OOk medicijnen hiervoor gekregen en inmiddels is ze alweer bijna de oude Ach gut .
Oftewel - de maand april was een hele dure.....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 05:04

Ach gossie, arm ding. Dat is inderdaad niet leuk voor zo'n oude lieverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 07:52

Idd een hele dure maand dus! Wel rot zeg voor je poezen. Klinkt trouwens wel viezig, pus in je oog Scheve mond

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 12:50

Helaas is het nu dus over voor Verena. Ze moet vrijdagnacht in de keuken geraakt zijn en vervolgens van de keldertrap zijn afgevallen. 's Ochtends is mijn moeder namelijk de keuken ingekomen en kon vervolgens Verena wel horen maar niet zien. Het mauwen kwam vanuit de kelder. Toen is mijn moeder naar beneden gelopen en daar trof ze Verena aan, helemaal daas en gedesoriënteerd. Toen ze haar mee naar boven nam, en los liet, kon Verena alleen nog maar in rondjes lopen dus ze heeft waarschijnlijk weer een attaque gekregen en is ze daardoor de kelder ingevallen. Ze was helemaal koud en wilde wel drinken maar niet eten dus is mijn moeder voor de zekerheid toch naar de dierenarts gegaan, die tot de conclusie kwam dat ze weer een attaque had gehad uitgedroogd begon te raken en dat het beter was om haar in te laten slapen. En aldus geschiedde....

Verena ligt nu, in de tuin, onder de laurierhaag begraven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:59

Toch nog 18 jaar geworden, dat is toch een hele mooie leeftijd Lachen. Sterkte met het gemis, het is toch verdrietig om afscheid te moeten nemen.