Ogen laseren in Turkije

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:03

je moet opletten als je naar dat soort landen gaat dat je goed eet en dus niet alleen het eenzijdige voedsel van het hotel. veel fruit bv. voor de vitamientjes. Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:42

Ik laat in Nederland mijn ogen al niet laseren, dus laat staan in het buitenland.
Ik ben veel te blij dat ik nog kan zien en dat wil ik graag zo houden Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:48

Ik zou het ook niet doen, ten eerste zit je al met een hele grote taalbarriere, vaak kunnen zelfs de doktoren in dit soort landen niet eens Engels. Daarnaast zit je nog met onbekende stoffen in water en voedsel waar je lichaam zich nog aan aan moet passen. En bovendien lijkt me de hygiene er een heel stuk minder.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 01:38

SuperPepeijn schreef:
je moet opletten als je naar dat soort landen gaat dat je goed eet en dus niet alleen het eenzijdige voedsel van het hotel. veel fruit bv. voor de vitamientjes. Knipoog


Laat ik nou in vreemd land voornamelijk vegetarisch eten,
ik ben zelf ook ziek geworden, van de salade of de aardappels dus.
Het was trouwens een van de 'betere' hotels, wat in Lloret da Mar nog niet veel betekend Haha!

Ik heb de rest van de vakantie gegeten bij een nederlands restaurantje, die ook nederlands kraanwater gebruikte voor de gerechten.
Als afsluiter heb ik het 1x gewaagd in een spaans restaurant een grote schaal aardbeien te eten, en overleefd!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 03:09

Heeft iemand hier zijn ogen al laten laseren? Mijn moeder heeft het dik twee maanden geleden gedaan en ze kan nu nog niet goed zien. De enige dag beter dan de andere. Het is dus helemaal niet zo dat als je je ogen laat laseren je gelijk goed kan zien (zoals in de folders vermeld staat!). Ze heeft meerdere testen gehad en ze kon uit alle laserbehandelingen kiezen dus daar ligt het niet aan. Ik hoop dat iemand anders hier meer over weet.

P.S. Ben nog zo laat wakker omdat ik last heb van een jet-lag, ben vanochtend terug gekomen uit Mexico en ben in slaap gevallen vanmiddag met het gevolg dat ik nu klaar wakker ben... Lips are sealed

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:06

Prima schreef:
Ja, ik heb ook zo mijn vooroordelen erover. Maar elk mordern land heeft wel iets op medisch gebied waar ze goed in zijn. Duitsland is weer veel beter met bv rugoperaties. Mijn vriend zei dat ze verder zijn met ooglaseren in Turkije als in nederland (kan me niet echt voorstellen, maar goed). Ik zal eens op i-net struimen om daarover iets op te zoeken.....


Kijk en dat heb ik nou ook gehoord, Istanbul is een supermoderne stad
voor de mensen daar is de gezondheidszorg misschien niet optimaal maar dat heeft er niks mee te maken dat ze misschien niet goed kunnen opereren.

Ik zou sowieso mijn ogen niet laten laseren, brrr

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:14

Of hij heeft zoveel vertrouwen in die arts + ziekenhuis enz, dat hij het beter vindt om daar te doen, of hij is gewoon de koopjes-man Lachen

Ik zou het denk ik ook niet doen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:11

echt niet,
ik heb wel eens gezien dat er eens in de twee weken ook bussen gaan naar, dacht duitsland. Daar worden dan de ogen gelaserd en dan gaan ze weer terug naar nederland. Er zit verplegend, Nederlands personeel in de bus die onderweg al speciale druppel ofzo geven. Dan zou ik liever zoiets doen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 19:37


Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:35

Ik zou het nooit in Turkije laten doen. Als er wat is dan zit je er altijd mee te hannisen. Ik heb het in Nederland laten doen. In een woord geweldig. De controles zijn goed. Als er wat is dan kun je dag en nacht bellen en je wordt binnen 5 minuten terug gebeld door een arts. Nou dat zie ik in Turkije nog niet gebeuren. Ik heb op maandag mijn ogen laten laseren en op donderdag reed ik weer auto zonder bril of contactlenzen. Mijn collega dacht een stuk goedkoper uit te zijn door het in Duitsland te laten doen. Nou hij is maanden aan het emmeren geweest met zijn ogen.
Ik heb het bij Visionclinics laten doen in Bussum. Die zijn heel erg goed.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:53

Aks mijn ooit slecht worden dan van mijn levensdagen niet dat ik ze laat laseren ... er zijn nog teveel onbeantwoorde vragen bij deze medische operatie brrrr ... en alsnog zeker niet in Turkije ...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:15

(ik heb de reacties niet gelezen)

Mijn vader wilde het in Turkije laten toen, omdat dat zoveel goedkoper is en hij zijn bril spuugzat is. Mijn moeder en ik vinden dat laseren toch al een beetje een griezelig gebeuren, laat ze eerst maar eens de lange termijn-effecten afwachten. Straks kun je iedere vijf jaar laten laseren ofzo...Knipoog
We hebben wel de site even bekeken(van Turkije) en die was heel erg amateuristisch, veel taalfouten en dergelijke. Dat wekt niet echt vertrouwen Er schijnen trouwens wel Nederlands sprekende artsen van de UvA/AMC te zitten Verward

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:23

gisteren is er een heel stuk op TV geweest over cosmetische ingrepen in Istanbul. een salon die New wave heete
De special was gisteravond op Trendies geloof ik.
Ze spraken vol lof, zag er ook erg modern en proff. uit allemaal.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:39

Nee dank je. Laseren in Nederland is al een crime voor mij. Meestal sputien ze me redelijk duf, dan zeker niet in een land waar ik niks van de taal snap.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:45

Laseren wordt in Amerika al jaren gedaan. Dus het staat niet meer in de kinderschoenen. Ik heb er een poos mee gewacht omdat ik er gewoon het geld niet voor had. Ik vond het doodeng. Maar het is heel erg meegevallen. Je krijgt goede voorlichting en je wordt uitgebreidt getest. Maar nogmaals het zijn wel je ogen je kun wel denken dat je een stuk goedkoper uitbent in het buitenland, maar ik zou het risico niet nemen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:59

Brr, ik zou daar nooit aan beginnen ! Ik ben zelf een tijdje aan het tobben geweest met mijn ogen, en ken mensen die in Nederland ook hebben laten laseren omdat ze iets aan hun ogen hadden. Dus die moesten wel. Maar om er mee naar Turkije te gaan ?? Je hebt maar 1 paar ogen en daar zou ik maar zuinig op zijn ! Nerd

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:32

In Turkije zit als het goed is een Nederlandse kliniek, maar ik vind dat laseren toch een beetje eng...
Ze weten gewoon nog veel te weinig over de lange-termijn effecten...

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:44

Iehh kzou het niet durven. Helaas moet ik het vanaf mijn geboorte al met 1 oog doen (hij zit er wel maar kijkt niet mee, doet pas wat als mijn goede oog niet kijkt maar dan maar 30%) Dusseh ik ben heel errug zuinig op mijn oog. Maar stel dat er met mijn oog dat wel werkt iets gebeurt ja dan natuurlijk wel maar of Turkije dan mijn 1e keus is????????

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:10

Ethelate schreef;ze willen je hoe dan ook opereren.

nou moet ik uit ervaring dit toch even tegenspreken,mijn man heeft tijdens een vakantie in turkije in het ziekenhuis gelegen,omdat hij iets opliep tijdens een duiktochtje.
Hij is geweldig verzorgt,en ja het eten is er anderds drie keer per dag rijst met een gekookt kippepootje,en ook het bezoek uur is erg lang[dag en nacht kwamen er turkse families met potjes thee van thuis]maar over de doktoren en verpleeging hoor je ons niet klagen.

Wat betreft die ogen;ik zou het eerst eens grondig gaan navragen of er zeker een keer gaan kijken!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:03

Mijn vader heeft 5 jaar terug z'n ogen al laten lazeren in NL, knettersduur, maar wel heel erg goed. M'n vader is gigantisch tevreden.

Ik wil het over een paar jaar ook laten doen, maar dan wel in NL. Al krijg ik er duizend euro op toe, zoiets laat ik echt niet in een land als Turkije doen!

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:29

Volgende week vrijdag ben ik zelf het haasje, en zal mijn linkeroog 'gelaserd' worden in een privékliniek hier in Nederland.

Echt een keuze heb ik hiervoor niet gehad. Een jaar of 10 geleden ben ik in het St. Elisabeth Ziekenhuis in Amersfoort geopereerd aan dit oog vanwege de ziekte van Fuchs (staar). Helaas heeft de oogarts destijds de operatie 'verprutst' door een verkeerde lens te plaatsen!!!

Dit had gecorrigeerd kunnen worden binnen twee weken, maar in alle afspraken die na deze operatie zijn geweest werd mij verteld dat het herstel voorspoedig ging, en enkele weken later vertelden ze mij dat het zicht na verloop van jaren stukken beter zou worden en ik niet meer hoefde te komen???

Ongeveer een maand geleden ben ik vanwege het nog steeds slechte zicht weer naar de oogarts (ziekenhuis in Dordrecht) geweest, en deze kon mij binnen 5 minuten vertellen dat de oogarts in Amersfoort een vergissing heeft gemaakt met de geplaatste lens, door deze lens ben ik bijziend geworden....

Een bril is geen optie vanwege het te grote verschil (met mijn andere oog is niet mis), een nieuwe operatie te risicovol i.v.m. evt. complicaties, en lenzen zie ik zelf niet zitten. Vandaar de keuze voor het laseren.

De gedachte bij deze laserbehandeling is wel vreemd, ze gaan mijn oog verdoven om vervolgens het voorste gedeelte als een soort vouwgordijn opzij te schuiven, om daarna met hun laser aan de slag te gaan...

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:57