Fulltime werken en een hond, hoe te combineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:42

Zoals ik al zei voel ik me niet aangesproken,heb ik goed gelezen en ik reageer niet kwaad. Misschien moet je het zelf nog even nalezen?

Maar in ieder geval ze heeft een oplossing.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:20

Is er nu een oplossing gekomen voor het probleem? Ben wel benieuwd of je het aanbod van Picasso hebt aangenomen, het is in ieder geval erg aardig van haar dat ze het aanbiedt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:32

Esme_27 schreef:
De meesten laten die hond dus gewoon de hele dag thuis. Bij sommige honden kan dat ook gewoon. .

vind ik echt verschrikkelijk. Het KAN gewoon zeggen ze. wie zegt dat die hond zich daar goed bij voelt? een hond is geen solitair dier, zelfs katten vinden het vaak niet echt leuk om alleen te zijn de hele dag terwijl die wel solitair zijn.

Hoe gaan die mensen straks hun kinderen opvoeden? laten ze die ook alleen? Mensen zijn alleen maar bezig met "wat heeft een hond mij te bieden" zonder na te denken bij "wat zij die hond te bieden hebben". Vaak is dat niks, een hond raakt dan frustie en gaat het meubilair afbreken en zo, en dan is die hond weer fout en kan hij naar het asiel.

Gelukkig zijn er hondenuitlaatservicen. wel duur maar ja, die moeten er ook van leven. Maar ik vind het wel een goede optie. Dan zijn ze er tenminste toch zeker een uur tussen uit.

overigens is deze opmerking niet als aanvallend naar jou bedoeld honey, ik snap dat je er niet happig op bent om de hond weg te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:39

Ik vind Desiree dat je helemaal gelijk hebt; mensen kijken vaak naar wat een hond hun te bieden heeft ipv andersom. En dat is idd geen aanval op Honeybee hoor.

Maar ik heb nog geen reactie van Honeybee mogen ontvangen......

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:49

Ik heb heel bewust een oude hond genomen. Ze doet niets liever dan slapen, en als ik 's avonds thuis kom ligt ze vaak nog op dezelfde plek te maffen. Ik heb dus absoluut niet het idee dat ze het vervelend vindt alleen thuis te zijn, als ik er ben ligt ze ook te slapen tot ik haar wakker maak.
Toen ze jonger was en ik 10 uur per dag van huis weg was had ik ook een uitlaatservice, maar nu doe ik haar daar echt geen plezier meer mee.

Het kan dus, maar is HEEL afhankelijk van je hond.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:08

Ik heb zelf ook 2 honden en ik werk 40 uur per week! Ik ga iedere dag in de pauze de honden uitlaten, ik ben binnen 5 minuten thuis dus dat is goed te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:23

Universe schreef:
Ik heb zelf ook 2 honden en ik werk 40 uur per week! Ik ga iedere dag in de pauze de honden uitlaten, ik ben binnen 5 minuten thuis dus dat is goed te doen!


Zo deed ik het ook toen ik nog elke dag buitenshuis werkte, ik zorgde er altijd voor dat ik in mijn middagpauze de honden kon uitlaten. Maar goed, als je door omstandigheden niet de mogelijkheid hebt om dat zo te regelen, vind ik wel dat je een andere oplossing moet zoeken, zoals bijv. een hondenuitlaat-service of een oppas.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:34

Als je het een hond leert kan hij best hele dagen alleen zitten. Zelf heb ik een kruising tussen een herder en een hazewindhond gehad, en toen moest ik ook hele dagen werken van maandag t/m donderdag. Maar ik ging er 's morgens vroeg uit en dan gingen we minstens een half uur tot een uur naar buiten, als ik thuis kwam net zo. Want het was wel een hond die veel beweging nodig had. Dus mijn dag bestond uit wakker worden, wassen en aankleden, hond uitlaten, werken, hond uitlaten, douchen, eten, hond uitlaten en weer slapen.
Dus het kan wel, alleen moet je er wat voor over hebben, en is het natuurlijk wel per hond verschillend. Als je hond nog niet gewend is om hele dagen alleen te zijn moet je hem dit eerst langzaam aan leren.
Het is niet de ideale oplossing maar soms kan het gewoon (financieel) niet anders, hooguit naar het asiel. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:03

Freggel schreef:
Als je het een hond leert kan hij best hele dagen alleen zitten. Zelf heb ik een kruising tussen een herder en een hazewindhond gehad, en toen moest ik ook hele dagen werken van maandag t/m donderdag. Maar ik ging er 's morgens vroeg uit en dan gingen we minstens een half uur tot een uur naar buiten, als ik thuis kwam net zo.
Mijn kruising mechelaar/whippet bleef de hele dag allen zonder uitgelaten te worden. 's avonds ging hij mee naar stal en was hij minimaal 3 uur aan het lopen. Ik heb geen klachten gehad van buren over hem.
Aan de lijn was het een schoothondje en als hij los liep was hij vooral buitenhond.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:08

Iemand met mechelaars die zei een keer dat honden geen besef van tijd hebben. Als je nou 5 minuten weg bent, of een half uur, daar zien ze het verschil niet in Verward
Heel raar, ik weet niet of dat waar is.

Ik vind dat als je het honden aanwent vanaf pup af aan, dan is het niet zo zielig. Dan weten ze ook niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:44

Hebben jullie weleens geprobeerd om je behoeftes op te houden voor meer dan 8 uren? Haha! IK zeg niet dat het niet kàn, ik zeg alleen dat ik persoonlijk het niet eerlijk tegenover een hond vind. Een hond heeft het gewoon nodig om minstens een keer of 3 naar buiten te gaan! Ik zou geen hond willen als ik 40 uur zou werken. Tenzij hij bijvoorbeeld uitgelaten zou kunnen worden door een "oppas" of id.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 16:33

Picasso.. ik heb je een pb gestuurd

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:41

Ik heb er 4 en een fulltime baan.... Ik zal wel heel bokt over mij heen krijgen.. 1 van mijn honden kan dus niet de hele dag alleen zijn maar zit nu in de dagopvang... en dat is een prima oplossing.. Hij kan tekeer gaan zonder dat de buren er last van hebben... en ik zit rustig op mijn werk..
Ik vind dat het aan te leren is... Het is me er bij 3 gelukt.. de 4 de dus niet.. Maar dat is ook opgelost.. Het is een duur kostenplaatje, maar dat is een paard ook... En mijn hond heeft de hele dag lol met andere honden. Gaat blij heen, gaat ook weer blij mee naar huis..
Uitlaten tussen de middag was bij mijn hond ook geen oplossing..Heb ik ook weken gedaan maar des te eerder begon hij met loeien (wolfengejank)..

Het zou wel een superoplossing zijn als hij bij picasso terecht kan !!!Succes

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:53

Picasso schreef:
Hebben jullie weleens geprobeerd om je behoeftes op te houden voor meer dan 8 uren? Haha! IK zeg niet dat het niet kàn, ik zeg alleen dat ik persoonlijk het niet eerlijk tegenover een hond vind.


Hoe lang slaap jij 's nachts?
Ik heb ook 2 honden, en werk 36 uur. Ze kunnen makkelijk de boel ophouden, en als ik thuis ben zijn ze altijd bij me. Ze gaan mee naar de paarden en hebben tijd genoeg om te rennen en te spelen.
Ook al werk je, dat betekent niet dat de honden niet 3x per dag uitgelaten worden hoor.
Vind het allemaal een beetje kort door de bocht. Mensen die mij en mijn honden kennen, weten dat ze er prima uitzien en supervrolijk zijn

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:12

Billy schreef:
Vind het allemaal een beetje kort door de bocht. Mensen die mij en mijn honden kennen, weten dat ze er prima uitzien en supervrolijk zijn


Hier nog zo 1...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:23

*zucht*

Nogmaals; ik zeg niet dat het niet kán, het is gewoon naar mijn mening beter om een hond wél drie of vier keer per dag uit te laten.....

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:27

Maar wie zegt dat ik dat niet doe?
Mijn honden hebben het beter dan de honden van sommige mensen die wel de hele dag thuis zijn, maar alleen 3x per dag een poeprondje gaan maken.
Mensen staren zich blind op het aantal uren dat iemand niet thuis is, ipv te meten aan de hoeveelheid activiteit die je wel met je hond doet.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:27

Picasso schreef:
*zucht*

Nogmaals; ik zeg niet dat het niet kán, het is gewoon naar mijn mening beter om een hond wél drie of vier keer per dag uit te laten.....



Hoef je niet om te zuchten hoor.. Wij hebben ook een mening... en dat die niet op 1 lijn ligt maakt toch niet uit...
En mijn honden komen ook 3 a 4 x per dag naar buiten hoor Knipoog
Ik hoop dat er voor het hondje van honeybee ook een oplossing komt.. Als die er nog niet is.. Toch Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:29

MirandaB"]
[quote="Billy schreef:
Vind het allemaal een beetje kort door de bocht. Mensen die mij en mijn honden kennen, weten dat ze er prima uitzien en supervrolijk zijn


Hier nog zo 1...

[/quote]

Yep hier nog een. Ze is 8 jaar iedereen is gek van d'r en super speels. Ik werk ook 40 uur en heb een paard. Door het weer kan ze niet altijd mee maar aandacht krijgt ze genoeg. Als ik haar meeneem is ze meestal met de kinderen aan het spelen. Soms gaat ze bij iemand logeren en die vinden haar altijd super opgevoed en attent.

Een hond kan je het leren en tegenwoordig is er ook voeding waardoor de ontlasting ook minder is/wordt. Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen.

Er staan genoeg paarden 21 uur per dag opstal en die zien er ook niet slecht uit ook zijn er mensen genoeg die hun paard een dag laten staan. En idd een hond 8 uur alleen is beter dan de hele dag blaffen in een asiel.

Er zijn altijd betere oplossingen en verschillende meningen misschien moeten we maar stoppen met het fokken van dieren dan heb je dit probleem ook niet meer.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:02

Ik heb speciaal voor mijn Tracy een andere hond erbij genomen om haar gezeldschap te houden als ik er niet ben. Ik loop nu 3 dagen in de week stage en volgend jaar heb ik er dan ook weer 2 dagen school bij waar ik niet tussendoor naar huis toe kan, helaas zitten ze dan even een tijdje alleen... Mijn stage heb ik gelukkig dicht bij huis en ga ik tussen de middag naar hun toe om even lekker te knuffelen en uit te laten.
Ik hoop dat ik als ik werk ook zoiets kan regelen!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 00:10

Tja, ik laat dan wel altijd de radio aan als ik niet thuis ben... en chico heeft dan ook nog gezelschap van twee katten. Dat wel. Alleen is ie dus zeker niet. Ook kan ie zijn behoeften wel goed ophouden, maar ik weet dus niet hoe dat is als ik zo lang weg ben. Vandaar...

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:38

yindey schreef:
Ik heb speciaal voor mijn Tracy een andere hond erbij genomen om haar gezeldschap te houden als ik er niet ben.


Dat heb ik ook gedaan. Gino was de hond van mijn vader, toen hij overleed is Gino bij ons gekomen. Ik werkte toen nog 40 uur. We hebben er een hond bijgenomen en de buurvrouw kwam ze tussen de middag trouw uitlaten. Inmiddels werk ik nog 3 dagen, de honden worden nog steeds uitgelaten tussen de middag en de dagen dat ik thuis ben maak ik het goed met ze!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:19

Prisca schreef:
[
Er staan genoeg paarden 21 uur per dag opstal en die zien er ook niet slecht uit ook zijn er mensen genoeg die hun paard een dag laten staan. En idd een hond 8 uur alleen is beter dan de hele dag blaffen in een asiel.

Er zijn altijd betere oplossingen en verschillende meningen misschien moeten we maar stoppen met het fokken van dieren dan heb je dit probleem ook niet meer.
[/quote]


Paarden die zo lang op stal staan beklaag ik ook hoor. Ik vind het gewoon geen manier van doen. Een hond hoort niet 8 uur alleen te zijn maar bij Billy scheelt het nog dat ze er 2 heeft i.p.v. 1.

En JA, er moeten ook minder honden gefokt worden. Kijk eens naar de advertenties hoeveel honden er elke week bij komen, waar moeten die toch allemaal blijven? ja, het asiel zit er vol mee. Werden er maar veel minder honden gefokt, dat zou voor de dieren ten goede komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:56

En wederom Desiree ben ik het roerend met je eens!
Als je van te voren weet dat je maar zo weinig tijd over houdt, dan schaf je toch geen hond aan?

Btw; Honeybee en ik laten onze honden binnenkort kennismaken om te kijken of het klikt!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 11:31

Picasso schreef:
Als je van te voren weet dat je maar zo weinig tijd over houdt, dan schaf je toch geen hond aan?


Dat is 't 'm nou juist.. als ik dit alles van tevoren had geweten.. had ik het ook nooit gedaan. Maar helaas (of misschien wel gelukkig) weet je niet alles van tevoren. Daarentegen moet ik ook zeggen dat ik 'm ook voor geen goud zou willen missen.