hier en daar een koe

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 15:10

ik ben net door kootwijkerbroek gereden, waar alle dieren zijn geruimd. Sommige boeren hebben weer een nieuwe veestapel. Af en toe zie je nu weer wat dieren lopen. Toch blijft het wel kaal in dat gebied. Wat een belachtelijk plan trouwens, van die brinkhorst, om alle dieren elke maand na te laten kijken. Gelukkig is dat nu van de baan.

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:46

Ze maken het wel moeilijk voor de boeren.

Ik las dat er al 17 gevallen van zelfmoord zijn onderd de boeren sinds dat MKZ gedoe.
Triest Huilen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 16:11

De nazorg m.b.t. MKZ schijnt inderdaad uiterst belabberd te zijn, las ik net op de voorpagina van het AD. Ongelofelijk. Zoveel boeren die getroffen zijn, en ze worden maar aan hun lot overgelaten. Die mensen moeten haast vanaf nul beginnen en daar kunnen ze best wat steun bij gebruiken, lijkt mij...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:24

Ik woon dus in het gebied en zit op een agrarische school waar ik veehouderij studeer..we mochten 2 maanden niet naar school toe vanwege de mkz dit was op zich niet zo'n ramp maar nu zag ik mijn klasgenoten niet die bijna allemaal een boerderij hebben we hebben toen we weer op school waren vele gesprekken gehad en tijdens de mkz hebben we veel gebeld en gemaild..iedereen had er echt heel veel moeite mee het is heel raar als opeens je stoere klasgenoot in huilen uitbarst...nu gaat alles wel weer lekker op school en de meeste hebben alweer koeien maar daar was ook weer een probleem mee ze kregen het geld niet optijd dit was door Brinkhorst uitgesteld dus konden ze de koeien niet betalen dus geen koeien dit vind ik echt heel erg belachelijk...en ben er ook ontzettend boos om nu zijn er gelukkig weer koeien maar de nazorg voor de boeren is echt niet goed...zoals al werd gemeld dat er veel zelfmoordpogingnen zijn dit kan nog wel ff door gaan want vele mensen denken dat we de crisis gehad hebben maar de boeren zitten er nog midden in ... en ik wens ze nogmaals heel veel sterkte...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie