cavia: Nagelvraagje + "uitlaten" :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 09:27

SharirBobby schreef:
wij hebben de nagels van onze cavia's nog nooit geknipt Party!!
maar die cavia's van ons is een beetje een appart verhaal
Ze lopen namelijk los....
We voeren ze elke dag, maar ze eten natuurlijk ook veel andere dingen, we voeren ze zodat ze het idee houden dat ze bij ons horen.
Ik vind het zelf altijd een beetje onwaarschijnlijk klinken als ik het vertel maar ze gaan elke avond uit hun eigen de schuur in en sochtents komen ze er weer uit
ze lopen in onze tuin + die an onze buren + die van de buren ernaast. bij de buren aan de ander kant komen ze zelden.
de cavia van 2 huizen verder (waar ze dus ook komen)ontsnapt weleens en dan hobbelt die achter die 2 van ons aan Haha!
het is altijd érg leuk als er visite is en die opeens heel verbaasd zeggen: er lopen daar cavia's los!!!!! Tong uitsteken
dus tja zo laten wij onze cavia's uit


Klinkt erg leuk! Maar waar laten ze hun 'behoefte' dan? Haha!


Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:53

ik knip de nagels al zolang ik ze heb zelf. Enne ik heb een kattetuigje voor mijn mannetje gekocht nadat hij een konijnentuigje had doorgebeten Verward . Enne wandelen vind hij prachtig!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:37

Ik heb 4 cavia's waarvan ik van 2 cavia's de nagels zelf knip de andere 2 zijn te jong en te klein om de nagels van te knippen die zijn pas 7 maanden oud.
Ik knip de nagels beetje vor beter korter, bij de witte nagels is dat makkelijk, daar zie je de bloedlijn lopen maar bij andere kleuren moet ik soms "gokken" waarvan het 1 keer is fout gegaan.

Van m'n konijnen knip ik ze ook zelf daar is het ook 1 keer fout gegaan, ik knip ook de tanden van 1 konijn.