Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
garny95 schreef:als thuiszitten nu hetgene is wat jou verder helpt en jij echt niet meer wil werken moet je dan doen, het heeft wel concequenties, weeg dat goed af.
Verder geef je aan in de eerste zinnen dat je het op eigen kracht wilt doen, ik denk dat het daarvoor nog te vroeg is, wanneer je de therapie weer oppakt en de medicatie zal het waarschijnlijk ook weer beter gaan, mag ik vanuit gaan. Die paar kilo moet je maar op de koop toe nemen, dit is het nu ook niet. Je kan het dan weer afbouwen als het beter gaat met je en je gewicht daar kom je later wel weer uit.
Lovely schreef:Respect? Om eerlijk te zijn zou ik er meer respect voor hebben als je je inzette om van je baan iets te maken, dat scheelt je namelijk straks weer een mislukking. Wat de rest betreft vind ik het allemaal een beetje 'jammer' dat je liever thuis zit omdat je wat tegenslag hebt gehad; om tot rust te komen. Er zijn mensen met net zo'n verleden als jij (of erger) die wel gewoon werken en hun best doen. Daar heb ik bewondering voor hoor.
Ninx schreef:Lovely schreef:Respect? Om eerlijk te zijn zou ik er meer respect voor hebben als je je inzette om van je baan iets te maken, dat scheelt je namelijk straks weer een mislukking. Wat de rest betreft vind ik het allemaal een beetje 'jammer' dat je liever thuis zit omdat je wat tegenslag hebt gehad; om tot rust te komen. Er zijn mensen met net zo'n verleden als jij (of erger) die wel gewoon werken en hun best doen. Daar heb ik bewondering voor hoor.
Mmm, niet altijd... WEL wanneer het een bewuste keuze is en zij naast dit werk alle ruimte nemen om zichzelf te ontwikkelen en ruimte te geven aan de kant van zichzelf die minder fraai is.
NIET wanneer ze dat doen om dapper door te douwen en iedere dag met een strakke smoel hun ellende weg zitten te kauwen en niets aan hun zelfontwikkeling doen. Dat is namelijk ronduit zonde, voor henzelf en voor hun omgeving.
Een 'opgeruimd/ voluit levend/ eerlijk' mens is namelijk veel fijner voor collega's, vrienden en familie.
Lovely schreef:_Lola_ schreef:Dus jij vind dat iedereen die overspannen is / burnout heeft of psychische klachten heeft en even uit de running is zich maar aanstelt en dat deze mensen allemaal gewoon moeten werken?!
Kun je mij misschien vertellen WAAR ik dat heb gezegd?
Ninx schreef:Lovely schreef:Respect? Om eerlijk te zijn zou ik er meer respect voor hebben als je je inzette om van je baan iets te maken, dat scheelt je namelijk straks weer een mislukking. Wat de rest betreft vind ik het allemaal een beetje 'jammer' dat je liever thuis zit omdat je wat tegenslag hebt gehad; om tot rust te komen. Er zijn mensen met net zo'n verleden als jij (of erger) die wel gewoon werken en hun best doen. Daar heb ik bewondering voor hoor.
Mmm, niet altijd... WEL wanneer het een bewuste keuze is en zij naast dit werk alle ruimte nemen om zichzelf te ontwikkelen en ruimte te geven aan de kant van zichzelf die minder fraai is.
NIET wanneer ze dat doen om dapper door te douwen en iedere dag met een strakke smoel hun ellende weg zitten te kauwen en niets aan hun zelfontwikkeling doen. Dat is namelijk ronduit zonde, voor henzelf en voor hun omgeving.
Een 'opgeruimd/ voluit levend/ eerlijk' mens is namelijk veel fijner voor collega's, vrienden en familie.
_Lola_ schreef:Zo leef ik nu dus ook al jaren.. Maskertje op en lachen maar... Ik had het er vanochtend toevallig nog over met iemand.. Ik vertelde haar een beetje waar ik mee zat en ook zei zegt. Jij?! Ze had ook echt gedacht dat het zooooo goed ging met mij.. Maar niets is minder waar. Ik heb in die tijd wel geleerd om mijn gevoelens te verbergen.. Het vervelende is alleen dat op het moment ik alleen ben alles als een knoop vast zit in mijn hoofd.. De verwarring alles komt naar boven en ik heb geen idee waar ik er mee naar toe moet..
Lovely schreef:Thuis zitten en zielig wezen hoort daar niet bij toch? Er zijn mensen die het mokken tot kunst verheffen, dat borderline noemen en gaan zitten potverteren en daar kan ik dus niet zo goed tegen (understatement).