hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:47

Nou titel lijkt me redelijk duidelijk, hoelang doe jij met je beddegoed je kleding je pyama etc?

Ik zelf had eerst 2x per week een schone pyama (toen ik nog in nederland woonde) en 2x per week schone kleren. Elke dag schonen handdoek en om de 3 weken beddegoed verschonen.

alleen.. nu ik in parijs woon en moppers heb gekregen van m'n gastmoeder dat ik te vaak m'n pyama en m'n handdoeken in de was gooi gebruik ik 1 pyama nu 1 week... en gebruik ik een kleine handdoek 2 dagen en een grote 3 dagen (oef wat heb ik daar moeite mee! ) ik zal je vertellen dat ze hier hun handdoeken.. jawel hou je vast... 2 weken gebruiken! en hun pyama 3 weken gatver! en het beddegoed.. nou dat kan er best 2 of meer maanden opliggen! ik vind het echt ronduit ranzig. En ga me nu ook ECHT niet verder aanpassen.... het zit echt net aan m'n grens.

Vandaar ook mijn vraag. Dus hoelang doen jullie ermee?

AngeliqueB

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:48

Een pyama gaat 2x in de week in de was, beddegoed 1x per week, en handdoeken dagelijks; 1x gebruiken dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:49

Beddegoed tussen de drie weken en een maand, ik slaap hier thuis altijd alleen, dus het is puur mijn beddegoed wat er op mijn bed ligt. Pyama wissel ik elke week, kleding, elke dag wat schoons qua trui / shirt, en twee of drie dagen met een broek :j

Handdoeken hier ook 1 keer per week.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:50

Beddegoed gebruik ik 's winters 2 weken en 's zomers 1 week.
Pyjama? Isda? ;)
Kleren... tja... wanneer ze vies zijn. Dat gebeurt me met twee kinderen wel iets vaker dan 2x per week :+
En handdoeken gebruik ik toch ook wel een keer of 2, 3 voor ik ze in de was mik.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:50

:wow: Beddegoed gaat elke week allemaal rondje wasmachine. Handdoeken gaan na 1x gebruik ook gewoon de was in.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:51

pyjama meestal 1 keer per week
en beddengoed 1 keer in de 2 weken
Handdoeken gebruik ik ongeveer 2 keer, ja ik kan er hier ook niks aan veranderen :P

Anoniem

Als wij hier thuis elke dag onze handdoeken in de was moeten doen, dan hebben we na een week geen handdoek meer over, en 3 wasmanden nodig :=

Wildgirl

Ik verschoon mijn bed iedere week, gebruik 2 verschillende shirts voor het slapen per week, gebruik een handdoek 1 keer en vaak de 2e keer voor de hond, broeken meestal 2/3 dagen, truien 2 dagen en shirtjes 1 dag.
Daarnaast gaat mijn kussen iedere 3 maanden in de was en laat ik mijn dekbed 1x per jaar reinigen bij de stomerij.
Ik draai zo'n 2 wassen per week, ben alleen.

Tellie

Pyama gaat 1 week mee.
Beddegoed gaat 2 weken mee.
Handdoeken doe ik ook een week mee.
Broeken gaan pas in de was zodra ze écht vies zijn.
Truitjes gaan 1 dag mee.
Vesten max. 2 dagen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:51

Blue_Eyes schreef:
Pyjama? Isda? ;)
Kleren... tja... wanneer ze vies zijn. Dat gebeurt me met twee kinderen wel iets vaker dan 2x per week :+
En handdoeken gebruik ik toch ook wel een keer of 2, 3 voor ik ze in de was mik.

ik heb 5 kinderen onder m'n hoede nu en 't valt reuze mee... alhoewel ik soms m'n shirt een keertje extra wissel.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:52

Ik doe 3 keer per week een andere 'pyjama' aan, elke week wordt mijn bedje verschoond en elke dag een nieuwe handdoek.

Zou er dus ook absoluut niet tegen kunnen om een handdoek 3 dagen te gebruiken :')
In sommige gezinnen gaat de ene handdoek zelfs naar het andere gezinslid. Alsjeblieft zeg :')

Qua kleding, een (spijkerbroek)hooguit 2/3 dagen en elke dag een nieuw truitje. Maar af en toe komt het wel eens voor dat ik 2 dagen hetzelfde truitje draag, maar is hij in de tussentijd wel alweer gewassen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:52

In de was:
Beddengoed 1x per week.
Handdoek elke dag
Pyama om de dag
Ondergoed en sokken elke dag
Bovenkleding uiterlijk om de dag, maar meestal elke dag.......

Ik moet zelf wassen en das echt niet mijn hobby maar anders voel ik me echt niet lekker.....

Wat een viespeuken :? zeg in jouw situatie, zou daar echt niet aan kunnen wennen. Mag je niet zelf wassen? Dan koop je toch je eigen wasmiddel anders?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:54

Pyama gebruik ik niet :')
Beddengoed elke week
Handdoeken elke dag een schone
Kleding een broek soms 2 dagen, alle andere kleren 1 dag

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:54

Om de dag een nieuwe handdoek en pyjama.
Broeken gaan na 2 dagen de was in, shirtjes gelijk na het dragen, vesten & truien wilt nog wel eens verschillen.
Beddengoed wordt sowieso 1x per week verschoond, dit wegens mn allergie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:55

Maartje1990 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Pyjama? Isda? ;)

ik heb 5 kinderen onder m'n hoede nu en 't valt reuze mee... alhoewel ik soms m'n shirt een keertje extra wissel.

Misschien zijn mijn kinderen en ik gewoon niet zo handig dan ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:56

nee, zelf wassen mag niet, doe wel alle was ophangen, alles wat vouwbaar is opvouwen en m'n eigen grut strijken. maarja, haar woorden het is hier geen hotel..... bij gebrek aan dat ik niet wist wat varkensstal op z'n frans was, heb ik niks gepast terug kunnen zeggen. Nee geintje hoor.. dat zou ik sowieso niet zeggen, maar ik denk 't wel :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:57

Pyjama draag ik niet
Beddengoed meestal 2 a 3 weken
Handdoeken was ik elke week maar er is dan nog genoeg voor een halve week.
Ik gebruik altijd 2 handdoeken een kleine voor mijn lichaam en een grote voor mijn haar.
De kleine gebruik ik maar 1 keer en de grote 2 a 3 keer.
Sokken en ondergoed elke dag schoon broeken meestal 3 dagen en shirtjes bijna elke dag een schone.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:02

Pyjama 2 weken ofzo, maar k slaap er niet in, alleen aan na t douchen, en 's morgens om in naar de wc te hollen.
Bedden goed 1 of 2 weken
Handdoek, 3 of 4 dagen, soms n week... hangt er vanaf hoe k me voel ook.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:13

Beddengoed: 1x per week (gebeurt een enkele keer dat het 2 weken is, als ik écht heel druk ben).
Handdoeken: 2x per week (ik bedoel, je bent toch al schoon als je uit de douche komt? mag ik aannemen?)
Pyama: Net zoals anderen: Wat is dat?
Overige kleding:
Ondergoed: Elke dag
Broeken: Om de dag, maar in het weekend als ik bij de paarden zit wil ik de broek nog wel een dagje extra aantrekken, wordt toch weer smerig in de blub, om daarvoor nou een schone broek aan te trekken.. Tsja, dan loop ik wel een paar uurtjes langer in de smerige.
Shirts en overige: ook 2 dagen.
Werkkleding (horeca): Elke dag.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:18

Beddengoed 1 week... s'nachts zweet je toch best snel, dus dat vind ik geen prettig idee, ook al zijn het mijn eigen zweetjes of die van mijn vriend _O-

pyama: top & boxer, of niks.
Gaat na 1x de was in.

Kleding: bovenkleding, topjes, truien e.d. 1x
broeken 1 tot 2x
Vesten e.d. 2x

werk en paardrijkleding 1x.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 30-11-09 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:18

Beddengoed 1 x per week
Handdoek 3-4 x per week
Slaapshirt 3 x per week

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:20

beddengoed 1 x in de twee weken
pyama een week
handdoeken elke keer na gebruik, ik vind een opgedroogde handdoek niet lekker aanvoelen
ondergoed elke dag
broeken; een jeans kan ik echt twee weken aandoen (dus vijf keer aandoen ofzo) goede jeans mag je niet eens veel wassen, andere broeken twee drie dagen

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:23

Beddengoed en pyjama gaan iedere 1,5 ongeveer in de was.
Ik slaap er maar 4 nachten per week in.
Handdoeken gaan echt na 1x gebruiken de was al in hoor.
Shirtjes/truien doe ik maximaal 2 keer aan.
Vaak laat ik ze tussendoor luchten voor het raam.
Spijkerbroeken doe ik zo'n 4 keer aan voordat ze in de was gaan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:27

Beddengoed was ik om de week en twee keer per week krijgt iedereen een schone pyama. Handdoeken doen we 1x mee.
Voor Nederlandse begrippen denk ik gewoon doorsnee.

Maar wij hebben vaak voor langere tijd iemand uit het buitenland in huis en die vinden Nederlanders wel buitengewoon schoon en punctueel. Alleen Duitsers schijnen nog schoner te zijn op hun wasgoed.

Het gekke is dat ze in sommige landen zichzelf wel vaak en uitgebreid douchen, maar dan gewoon weer in hetzelfde beddengoed duiken wat er al een paar maanden ligt, brrrr.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:29

TS misschien kun je je gastmoeder aanbieden zelf dingen te wassen? Of om wat te betalen aan het wasmiddel?