jullie mening..belangrijk voor mijn werkstuk..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:19

highspirited schreef:
dat is gedaan door zo bureau, maar 7% van de 100% is niet veel. Ook al zijn ze in de minderheid!

tis toevallig dat ik het hier vandaag met school over heb gehad tijdens de les statistiek, dus ik neem aan dat dat bureau in de goede richting zit!


jaaaajaaa en dat is zeker alleen op basis van de arrestaties? De politie durft hier gewoon niet eens meer in de buurt te komen van bepaalde wijken, hoe kunnen ze er dan in vredesnaam onderzoek uit halen? Bovendien is het 7% omdat in provincies zoals Friensland en Zeeland veel minder allochtonen wonen dus je kan van zoiets helemaal niet op!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 17:18

nou bedankt voor de reacties..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:45

En waarom zit er in de gevangenis 90 % allochtonen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:57

de ene allochtoon is de andere niet. Knipoog ik probeer te kijken naar het individu net als een bij autochtoon. helaas is soms het kijken moeilijker omdat je met verschillende barrieres zit.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:16

nou ja ik heb dit ook alleen maar gehoord hoor. maar in iedergeval ik heb geen problemen met buitenlanders, kan prima met ze opschieten!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:05

maandje ruilen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:27

Inderdaad same here. Ik ga niet echt meer uit omdat er in stad nog weinig aan is. Een iemand verkeerd aankijken, die fluit en er staan binnen de korste keren 20 allochtonen om je heen. Heb al genoeg bekenden met een blauw oog zien lopen oid...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:13

Pcies, hier uitgaan is ook niet leuk meer. Al die Antillianen, schiet-vecht-steekpartijen. Mij niet gezien. Marokkanen heb je hier niet zoveel, maar de Antillianen zijn de mensen waar je echt last van hebt hier. Verschrikkelijk, en ik woon er nog middenin ook.

Nou spreek ik wel over een bepaalde groep, de mensen uit het asielzoekerscentrum bijvoorbeeld merk ik weinig tot niets van.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:21

nicolietje schreef:
nou bedankt voor de reacties..



Succes met je werkstuk. Hoop dat je er een b'tje een genuanceerd verhaal van kunt maken en dat je niet tot lastige conclusies hoeft te komen. Maak er maar een lekker Koe polderwerkstuk Schijnheilig van; weet je tenminste zeker dat je (hoog) scoort.... Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:23

Botervlieg schreef:

Maak er maar een lekker Koe polderwerkstuk Schijnheilig van; weet je tenminste zeker dat je (hoog) scoort.... Haha!


vergeet het politiek correcte niet he!!!

succes

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:27

Ik sluit me aan bij Desiree, sommige daar heb je geen last van. Maar van anderen jammer genoeg wel. Ik vind ook dat zij zich moeten aanpassen want dat vind ik wel zo netjes. I.p.v. dat wij engels voor hun moeten gaan leren (bij wijze van spreken).

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:03


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:11

Het is een heel moeilijk onderwerp en ik vind dat je niet iedereen over 1 kam mag scheren. 1 voor anderen om over na te denken (nu we het toch over de misdaad hebben)

De meeste overvallen/moorden etc. worden gepleegd door MANNEN, gaan we dan nu ook met z'n allen mannen haten? Mannen discrimineren?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:16

Essie schreef:
De meeste overvallen/moorden etc. worden gepleegd door MANNEN, gaan we dan nu ook met z'n allen mannen haten? Mannen discrimineren?


jaaa allochtone mannen.....enuh als ik eerlijk mag zijn.....

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 09:01

Botervlieg"]
[quote="nicolietje schreef:
nou bedankt voor de reacties..



Succes met je werkstuk. Hoop dat je er een b'tje een genuanceerd verhaal van kunt maken en dat je niet tot lastige conclusies hoeft te komen. Maak er maar een lekker Koe polderwerkstuk Schijnheilig van; weet je tenminste zeker dat je (hoog) scoort.... Haha!
[/quote]
haha, ik zal mijn best doen.. jullie horen het wel!

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:08

Ik heb een hekel aan die gene die zich hier niet aanpassen

Na 3 jaar nog steeds geen Nederlands kunnen spreken.
Vinden dat vrouwen niks kunnen, nog steeds af willen dingen enz.

Ook diegene die het vertikken om naar school te gaan of te gaan werken, mogen ze van mij per direct op het eerste vliegtuig naar huis zetten

Maar de mensen die wel hun best doen en hard werken heb ik totaal geen problemen mee Daar kan ik prima mee door één deur

Mijn werkstuk voor maatschappijleer ging over de rol van asielzoekers in de maatschappij. Is wel een beetje creatief boekhouden geworden, maar we kregen een 9 *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:23

Sypheron"]
[quote="highspirited"]Ik ben het helemaal mee eens dat sommige allochtonen zwaar irritant zijn maar dat zijn maar 7% procent van alle buitenlanders (dit is statistisch, want een gestoord woord, bewezen)
[/quote]

Bewezen? En hoe wil je dat bewijzen?
[/quote]
bewezen is ook dat in de gevangenis 70% allochtoon zijn.

[quote="Essie schreef:
De meeste overvallen/moorden etc. worden gepleegd door MANNEN, gaan we dan nu ook met z'n allen mannen haten? Mannen discrimineren?

ik sla vrouwen over het algemeen wel iets hoger aan ja. sorry. Ook een gevolg van wat jij hierboven zegt. Over het gemiddelde genomen zit er in vrouwen toch minder rottigheid als in mannen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:51

het bewijs word elke dag weer bevestigd............allochtonen zijn of dommer (omdat ze vaker "gepakt" worden) of crimineler.........Als 20 % van de bevolking 70% van de detentiecapaciteit in beslag neemt is er strategisch iets mis, wat ben ik nog niet uit.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:04

Stephanie100 schreef:
Tis gewoon jammer dat die grote groep het verpest voor mij. Ik bedoel ik voel mezelf echt nederlands hoor heb alleen een indische opa en dat is aan mij te zien! Maar verder heb ik nergens mee te maken met dingen als stelen of in grote groepen hangen



Meid ik denk dat je je best een beetje aanstelt! Mijn vader is half indisch en dus waarschijnlijk nog donkerder als jouw. Dat is hem ook echt goed aan te zien! Maar hij heeft nog nooit 1 schertzende opmerking gehad! Het is vaak ook je houding die agressie en opmerkingen aantrekt!

Wat de allochtone mensen in nl deze mensen zijn wat mij betreft van harte welkom, mits ze zich aanpassen aan de cultuur en taal van dit land. Doen ze dat niet dan mogen ze linea recta terug naar hun eigen land. En nee dit is geen discriminatie. Het feit dat je in Turkije in openbare gebouwen geen hoofddoekje mag dragen terwijl hier in nl zelfs gestreden word om leraresen burka's te laten mogen dragen dan zijn we hier toch best even verkeerd bezig met zijn allen!

Discriminatie is een heel fout iets maar wij laten in nl de schaal toch iets te ver laten doorschieten naar de andere kant. Als wij naar het buitenland gaan passen wij ons ook aan! Waarom hoeft dat andersom niet?

Daarbij denk ik vooral aan wat er 4 mei gebeurd is, politie durfde niet eens in te grijpen. Dan is er toch iets serieus mis hier?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:09

irish_lady schreef:
[
Wat de allochtone mensen in nl deze mensen zijn wat mij betreft van harte welkom, mits ze zich aanpassen aan de cultuur en taal van dit land. Doen ze dat niet dan mogen ze linea recta terug naar hun eigen land. En nee dit is geen discriminatie. Het feit dat je in Turkije in openbare gebouwen geen hoofddoekje mag dragen terwijl hier in nl zelfs gestreden word om leraresen burka's te laten mogen dragen dan zijn we hier toch best even verkeerd bezig met zijn allen!

Discriminatie is een heel fout iets maar wij laten in nl de schaal toch iets te ver laten doorschieten naar de andere kant. Als wij naar het buitenland gaan passen wij ons ook aan! Waarom hoeft dat andersom niet?

Daarbij denk ik vooral aan wat er 4 mei gebeurd is, politie durfde niet eens in te grijpen. Dan is er toch iets serieus mis hier?
[/quote]


Ja en er is geen politicus die er iets aan doet, want dat is niet "politiek correct". We zijn ons eigen land aan het verliezen en we worden uitgelachen. we zien het gebeuren maar niemand kan iets doen. door de overheid.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:13

Gijs kan in de maanden juli, augustus, september en oktober doorgaan voor zuideuropeaan. Maar hij heeft nog nooit iets meegemaakt van discriminatie......

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:29

Wat is er 4 mei dan gebeurd (terwijl ik op het strand in Spanje lag Cool )?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:52

lis schreef:
Wat is er 4 mei dan gebeurd (terwijl ik op het strand in Spanje lag Cool )?

dodenherdenking. Marokaanse jongeren die juichten op straat dat die joden maar lekker afgemaakt waren en zo.
marokanen mag je niet discrimineren, dan gaat iedereen steigeren. MAar joden is kennelijk niet erg, zeker niet als marokanen het doen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:23

Hmm, niets van meegekregen. Idd slechte zaak.
Ik merk daar overigens in mijn omgeving niets van. Ik ben zelf van Joodse afkomst en heb een lange relatie gehad met een Marokkaanse jongen. Ik zie hem nog steeds regelmatig en ik merk niets van anti-semitisme. Ook bij de rest van zijn familie niet.
Joden mag je zeker ook niet discrimineren, maar wees eerlijk.. het gebeurt ook in veel mindere mate. Marokkanen hoeven alleen hun hoofd maar te laten zien, en ze hebben het al gedaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:22

lis schreef:
Hmm, niets van meegekregen. Idd slechte zaak.
Ik merk daar overigens in mijn omgeving niets van. Ik ben zelf van Joodse afkomst en heb een lange relatie gehad met een Marokkaanse jongen. Ik zie hem nog steeds regelmatig en ik merk niets van anti-semitisme. Ook bij de rest van zijn familie niet.
Joden mag je zeker ook niet discrimineren, maar wees eerlijk.. het gebeurt ook in veel mindere mate. Marokkanen hoeven alleen hun hoofd maar te laten zien, en ze hebben het al gedaan.

zijn marokanen daar zelf niet voornamelijk oorzaak van dan? ze creeren hun eigen reputatie hoor.