lenzen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 13:39

Ik heb het afgelopen half jaar zachte maandlenzen gedragen van Pearle, De linkerlens die ik heb heeft een cylinderafwijking die het niet echt goedkoop maakt (174 euro voor een half jaar)

Nu ben ik aan het bekijken of ik ze niet kan bestellen via internet (wat al weer goedkoper wordt) en ook of ik misschien zelfs wel zonder die cylinder kan (en dus ook een gewone lens voor mijn linkeroog neem). Dan zou ik ook 1 merk kunnen kiezen voor beide ogen wat het via internet bestellen weer handiger maakt.

Zijn er hier mensen met een cylinderafwijking die gewone lenzen dragen?
Kun je eigenlijk makkelijk overstappen van merk?
Hebben jullie tips voor online winkels?


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:45

Ik heb een lichte cylindrische afwijking (0,25, weet t eigenlijk niet eens). In mijn bril zit die verwerkt ent oen ik lenzen kreeg zeiden ze dat het niet nodig was. Ik zie er hetzelfde mee, dus voor mij maakt het inderdaad niets uit. Nu blijkt inmiddels dat mijn ene oog een grotere cylindrische afwijking heeft dan de ander en dat vond ik heel vervelend. Dag met een aangepaste lens gelopen en toen werd ik zo gek dat ik maar gewoon zonder cylinder heb nu...
Mijn ogen zijn nl. in álles gelijk, allebei -3.25, en eerst ook allebei even grote cilinder, maar nu niet meer en da's echt verschrikkelijk...

Volgens mij moet je heel makkelijk over kunnen stappen van merk. Ik ben van opticien gewisseld en die vroeg wat voor lenzen ik had, dat waren ook zijn standaard lenzen, dus dat was makkelijk. Het schijnt namelijk wel een beetje te verschillen in zuurstofdoorlatendheid etc (dat ws met die cilinderlens ook zo moeilijk, zat keivast en was veel dikker, dus minder zuurstof).
Ik raad je trouwens wel aan bij een opticien te blijven, je krijgt geen nieuw paar ogen als het mis gaat. Ik zit op dit moment bij Oogmerk (duurste en beste) en ik wil niet anders meer. Liever wat duurdere lenzen dan een oogafwijking...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:46

Toen ik nog een cylindrische afwijking van minder dan 1 had, had ik lenzen zonder cylindercorrectie.
Ik heb echter wel gemerkt dat het boven de 1 wel prettiger kijken is als die cylindrische afwijking wel gecorrigeerd is.
Ik heb ze zelf ook bij Pearle vandaan, dus ik kan je niet helpen met online tips. Ik ben daar zelf trouwens wat huiverig voor, ik laat mijn ogen ook regelmatig controleren, ik heb maar 1 paar en daar moet ik wel de rest van mijn leven mee doen. Dan maar wat meer geld uitgeven Knipoog
Ik ben wel benieuwd naar andere reacties.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 13:51

Thanks! Ja, daar zit ook wel wat in.

Alleen heeft Pearle me eigenlijk standaard lenzen voorgeschreven (Bausch & Lomb) die ik online dus veel goedkoper kan krijgen maar dan mis je wel de controle .

Mijn cylinder is -0,75, misschien toch teveel om het zonder te doen.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 15-05-03 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:13

Ik zou het zelf nooit doen, online lenzen bestellen. Ik vind de controle veel te belangrijk.
Maar ja, ik ben dan ook een zeer kippig persoon met - 11 1/2.
Verhoogde kans op loslaten van het netvlies dus een bezoek aan de oogarts hoort er zelfs ook nog bij.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:24

De lenzen van het Kruidvat kosten iets meer dan 6 Euro. Dat kun je altijd een keer proberen. Al is het alleen maar om ze als reserve te houden voor bijv. als je op vakantie gaat.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:40

ik zou als ik jouw was noooit lenzen bij t kruidvat kopen. dat wordt altijd afgeraden, omdat er verschillende grotes van lenzen zijn. Ze zeiden bij hans anders dat ik ook bij beide ogen een cylindrische (of hoe je t schrijft) sterk kreeg/heb.maar ik draag nog steeds gwone lenzen. dus misschien es kijken wat ze er bij hans anders van zeggen.....

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:45

Nou ik heb een paar jaar die lenzen van de kruitvat gebruikt en dat ging prima. Ik had ook cilinders maar die zaten in de kruitvat lenzen niet. Ik had er geen last van. Sinds vorig jaar heb ik mijn ogen laten laseren en nu heb ik helemaal geen brilletje meer nodig.

Come over to the dark side, we have cookies!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ceffyl en 132 bezoekers