Hond dood na tik van paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:39

Jeetje wat vreselijk!! Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:31

Oh wat erg zeg!
Niks zo erg als een hond (dier) verliezen Huilen
Heel veel sterkte! Ach gut

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:59

Ow bah, dit is echt rot Boos!

Veel sterkte met het verlies van je hondje.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 11:48

Wat afschuwelijk zeg... arm dier. Heel veel sterkte...

Ben ook weleens bang dat zoiets bij ons gebeurt. Een van de honden van de boerderij is ook jong en die vindt het prachtig om de paarden op te jagen, ook als je aan het rijden bent. Hij had dus gisteren bijna een trap van Razinda te pakken.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:37

Wat zonde zeg. Heel veel sterkte.
Dit is voor mij dus de reden waarom onze honden niet in het land, bak of paddock mogen komen. Ze weten dit en blijven altijd bij het hek zitten wachten. Honden en paarden blijven een gevaarlijke combinatie, ookal zijn ze aan het spelen, zo'n hoef komt hard aan.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 17:36

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie medeleven. Met mij gaat het nu wel wat beter. Met het "zusje" van Tank niet zo die mist haar speelkameraatje.

Onze honden zijn nog erg jong en hadden pas uitgevonden dat achter paarden aanrennen erg leuk is. Ze luisteren heel goed, maar helaas was het paard er sneller dan de honden uit de wei waren.

Het mond op bek beademen doe je met je mond over de hele bek van de hond. ZIjn bekje dichthouden en dan in de neus blazen. Niet te hard want daar kunnen zijn longen niet tegen. Ik moet zeggen dat het me erg vies leek, maar gisteren heb ik daar dus gewoon niet aan gedacht. Dat kwam pas later. (gelukkig maar)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:17

Verward Beetje blonT misschien, maar mag ik tussen alle sympathieke blijken van medeleven door even vragen wat een hond van 12 weken los/onbeschermd tussen enthousiaste paarden doet??? Verward

Op z'n best zien paarden in een hond NIET een hedendaagse variant van de wolf, dus is het dan niet
wijs om met een paardenhoofd te denken zodra je het hele mensen-, honden-, peuter-, paarden- enz. -spul zo graag gezellig bij elkaar wilt hebben?

En mag je, naast treuren om deze misser niet ook enorm blij en dankbaar zijn met alle keren dat het in een vergelijkbaar ongelijke combinatie zo onvoorstelbaar wonderbaarlijk GOED afloopt?

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:44

jeetje.. Wat vervelend vooor het hondje.. het lijkt me vrselijk!
Ik vind het echt helemaal te gek dat je hem heb beademd.. !

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:13

Jeetje wat ontzettend naar zeg! Hopelijk gebeurd het niet weer!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:31

Botervlieg schreef:
:? Beetje blonT misschien, maar mag ik tussen alle sympathieke blijken van medeleven door even vragen wat een hond van 12 weken los/onbeschermd tussen enthousiaste paarden doet??? Verward

Op z'n best zien paarden in een hond NIET een hedendaagse variant van de wolf, dus is het dan niet
wijs om met een paardenhoofd te denken zodra je het hele mensen-, honden-, peuter-, paarden- enz. -spul zo graag gezellig bij elkaar wilt hebben?

En mag je, naast treuren om deze misser niet ook enorm blij en dankbaar zijn met alle keren dat het in een vergelijkbaar ongelijke combinatie zo onvoorstelbaar wonderbaarlijk GOED afloopt?


Gelukkig heb jij zo goed alles op orde in je leven kan ik me voorstellen, want je heb allemaal zulke mooie adviezen naar iedereen met zo een mooie ondertoon. Misses know it all....... Scheve mond

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:50

Botervlieg schreef:
:? Beetje blonT misschien, maar mag ik tussen alle sympathieke blijken van medeleven door even vragen wat een hond van 12 weken los/onbeschermd tussen enthousiaste paarden doet??? Verward

Op z'n best zien paarden in een hond NIET een hedendaagse variant van de wolf, dus is het dan niet
wijs om met een paardenhoofd te denken zodra je het hele mensen-, honden-, peuter-, paarden- enz. -spul zo graag gezellig bij elkaar wilt hebben?

En mag je, naast treuren om deze misser niet ook enorm blij en dankbaar zijn met alle keren dat het in een vergelijkbaar ongelijke combinatie zo onvoorstelbaar wonderbaarlijk GOED afloopt?





misschien wel heel rot van mij maar ik ben het hier helemaal mee eens! hoe kun je zo'n klein mormeltje daar rond laten lopen? als je zo onverantwoordelijk bezig bent vraag je erom vind ik.
arm beestje.
verder wens ik je wel sterkte en hoop ik dat je voortaan beter nadenkt zodat het niet nog eens gebeurt.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:03

afschuwelijk, heeft dat paard haar koppie geraakt ofzo???
he gedver moet er niet aan denken als zoiets met mijn hond gebeurt.
heel veel strekte!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:51

Wennepen"]
[quote="Botervlieg schreef:
:? Beetje blonT misschien, maar mag ik tussen alle sympathieke blijken van medeleven door even vragen wat een hond van 12 weken los/onbeschermd tussen enthousiaste paarden doet??? Verward

Op z'n best zien paarden in een hond NIET een hedendaagse variant van de wolf, dus is het dan niet
wijs om met een paardenhoofd te denken zodra je het hele mensen-, honden-, peuter-, paarden- enz. -spul zo graag gezellig bij elkaar wilt hebben?

En mag je, naast treuren om deze misser niet ook enorm blij en dankbaar zijn met alle keren dat het in een vergelijkbaar ongelijke combinatie zo onvoorstelbaar wonderbaarlijk GOED afloopt?




misschien wel heel rot van mij maar ik ben het hier helemaal mee eens! hoe kun je zo'n klein mormeltje daar rond laten lopen? als je zo onverantwoordelijk bezig bent vraag je erom vind ik.
arm beestje.
verder wens ik je wel sterkte en hoop ik dat je voortaan beter nadenkt zodat het niet nog eens gebeurt.
[/quote]

Ik zie in je profiel dat jouw hond ook vlak voor je paard staat. Levensgevaarlijk!!!! Ben je helemaal gek geworden.
Boos! En je doet ook nog aan springen. tut tut tut!!!
Ik geloof dat je een stukje gemist hebt (en nog iemand met jouw dus).
Tank is niet geschopt of getrapt maar net even aangetikt. En zeker niet met opzet.

Mijn volwassen hond kan het ook gebeuren, en bij mezelf ook.
Het arme beest heeft gewoon heel erg pech gehad, maar ja.... je hebt altijd van die heilige boontjes die het veel beter weten Schijnheilig

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:13

Wat vreselijk! Ik krijg er echt kippenvel van. Moet er niet aan denken dat zoiets met onze hond gebeurt. Onze vorige hond is ook wel eens achter een paard aangerend en heeft toen ook een klap gehad. Allemaal losse tanden en bloed. En ons maltezertje die niets anders doet dan slapen vervolgends keihard blaffend erachteraan om de andere hond te beschermen. Echt zo lief! Maar ik ben me toen wel echt wezeloos geschrokken. Wat jij hebt meegemaakt is dan helemaal vreselijk! Heel veel sterkte ermee en hopelijk vind je een nieuw hondevriendje in de toekomst die meer geluk heeft!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 18:25

Ja en weet je wat nou nog het ergste is? Als er één iemand hier is die heeeeel goed oplet dat de honden niet achter de paarden aangaan dan ben ik het wel, maar zoals dat gaat met vooral jonge honden als ze iets moeten leren dan kan het zijn dat het gebeurt dat ze het toch doen. In dit geval was het paard jammer genoeg sneller bij de hond dan de hond het hek uit was. Ze was nml ongeveer 1 meter bij het hek vandaan en bezig om eruit te gaan.

Maar ja sommige mensen kunnen het gewoon niet laten om zo te reageren.

Alle mensen die gereageerd hebben trouwens nogmaals bedankt voor jullie steun.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:33

Joh, trek het je niet aan, sommige mensen denken dat ze het altijd beter weten dan een ander. Ze zijn er niet bij geweest en dit zijn echt van die mensen die zelf nooooooiiiiiit iets verkeerd doen.............

Jij weet hoe je met je hond omging en meerdere mensen weten dat, gewoon negeren.......... Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:39

ivar schreef:
Maar ja sommige mensen kunnen het gewoon niet laten om zo te reageren.


Opbloeien over andermans rug ter meerdere glorie van je Geweldige Zelf, noemen ze dat. Redelijk normaal trekje voor mensen die frustraties hebben.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:04

Wat sneu
En Napoleon heeft gelijk.
Die mensen doen natuurlijk nooit wat verkeerd.
Mijn kuiken stond in een hokje buiten (een kippenhokje) en daar stond hij ong 2 maanden al in.
Op 1 nacht is er iets gebeurd maar de volgende dag lach hij daar zonder kop....Ben ik nu ook dom omdat ik mijn kuiken buiten alleen in een hokje heb gelaten? Daar hoort zo'n beest toch?
En die hond loopt altijd lekker achter die paarden aan en 1 x raakt het paard hem? dat kan toch gebeuren???
Nou veel sterkte met het verlies van je hondje!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:05

Oeps dat was een beetje off-topic?

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:30

Ja, maar je hebt wel gelijk.
Je kan er niets aan doen. Het is een jonge hond en die rennen nou eenmaal overal achteraan. Ze zijn zo onbesuisd en kijken nergens naar. Geef dus vooral jezelf niet de schuld!

Heel veel sterkte verder!

robi

Berichten: 182
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:58

wat vervelend voor je zeg ik hoop dat je snel een hele liefe hond krijgt die je over al je verdriet heen help succses .

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:52

Citaat:
Je kan er niets aan doen. Het is een jonge hond en die rennen nou eenmaal overal achteraan. Ze zijn zo onbesuisd en kijken nergens naar. Geef dus vooral jezelf niet de schuld!




En ach al die wijze raad...dat is gewoon een nadeel van een medium als dit, denk ik...

Heel veel sterkte

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:08

Wat vreselijk zeg.. heel veel sterkte!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:48

Ik heb ook zo'n paard dat naar honden trapt.Doe je niets aan.Ik heb zelf geen hond,dus het zijn altijd honden die je tijdens het buitenrijden tegen komt.En als ze dan niet terug geroepen worden of niet luisteren,kan ik er helaas ook niets aan doen.Maar je eigen paard en eigen hond en dan zo voor je ogen.Jemig.Ik wens je veel stekte.En misschien een schrale troost,maar hij heeft waarschijnlijk niet geleden. Ach gut

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:41

Wat vreselijk zeg. Daar ben ik nu altijd bang voor geweest toen ik de hond zo jong had. En nog steeds wel een beetje. Misschien is het verstandig om het zusje aangelijnd te houden bij de paarden tot ze begrijpt dat ze er voor moet uitkijken.
Sterkte.