Hoeveel gemiddeld aan boodschappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:15

runningkawa schreef:
yuk, als ik zo moest leven?

Ik ben blij dat we het dan toch iets ruimer hebben.
En zo'n geweldige baan hebben wij dan toch ook niet.


Yuk?? Nou ja zo kan je het ook zien.

Het scheelt misschien dat jullie tweeverdieners zijn, en ik in mn uppie ben? Nou ja, ik kan altijd nog mn paard verkopen..oh nee, daar is ze te oud voor... weggeven dan maar..
Ik heb er ook niet voor gekozen, maar sinds de euro zit ik gewoon wat krapper.... ik wil er niet over zeuren want met een huis, auto en paard ben ik natuurlijk erg rijk, alleen aan contanten is het wat minder... En als ik de berichten in de krant mag geloven wordt het er alleen maar slechter op..
Het huis gaat dus binnenkort te koop.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:16

foutje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-03 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:17

Ow jij bent alleen sorry
dacht dat jullie ook met 2 waren.

Vandaar mijn reactie
Met 2en moet je idd toch ruimer kunnen leven.
Maar het lijkt me toch echt niet fijn leven op zo'n manier.
Tenminste vroeger hebben wij het thuis ook zo gehad en daar wil ik als het kan nooit meer naar terug

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:22

sjee, wat erg dat je je huis moet verkopen. Waarom neem je geen huurder in huis? je betaalt immers toch huurwaardeforfait. Het zou het je wel gemakkelijker kunnen maken.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 12:23

vroeguh
voor de euro iig deed ik boodschappen voor 120 gulden per week... en dan deed ik boodschappen bij AH (kwam door mijn opvoeding, moeder en zus werkte bij AH) Nu zit je rustig op de 80 a 90 euro en probeer ik toch op de aanbiedingen te letten dat is ...80 gulden meer. Voor een gewone week !!!!

Ik lette er eigenlijk nooit op, totdat ik sinds een aantal maanden is bij houdt wat er nou eigelijk allemaal uit gaat en waarheen.... Scheve mond Scheve mond

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:27

Desiree schreef:
sjee, wat erg dat je je huis moet verkopen. Waarom neem je geen huurder in huis? je betaalt immers toch huurwaardeforfait. Het zou het je wel gemakkelijker kunnen maken.


hihihi zou kunnen, maar ik heb geen kamers over daarvoor, en om mn bed nu te gaan delen??

Nee hoor, uiteindelijk is het niet zo heel erg, gelukkig ben ik gezegend met een lieve vriend die zijn kleine, maar gezellige huurwoning ter beschikking wil stellen voor ons saampies
Maar het zat niet in de planning om zo snel al te gaan samenwonen, maar het voelt goed, op hoop van zegen dan maar.
Aan de andere kant, als ik jullie zo hoor, wordt het er beter op als we tweeverdieners gaan worden, plus dat het gezellig is natuurlijk...!!

En voor het paard zijn we druk doende een oplossing te zoeken, die voor ons allemaal het beste is...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:32

ik zou in mijn koophuis blijven zitten en mijn vriend bij mij in laten trekken, zijn huissie aanhouden, gwl door laten lopen en de rest afsluiten. Scheelt erorm in de kosten. Je eigen huis is uiteindelijk beter voor je financiele situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:39

Wil dan idd je vriend niet bij jou intrekken?

Een koophuis zou ik niet zo snel wegdoen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:40

Ja, werkelijk daar snap ik nu niets van, dat jouw vriend niet bij jou intrekt, i.p.v. andersom. in een huurhuis bouw je immers niets op.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:41

Katrien schreef:
Denken jullie ook vaak: Oei daar had ik "getal-aantal" privelessen van kunnen nemen? Of dat is bijna net zoveel als die nieuwe bandages?

Bij eten niet meteen, maar hele dure dingen (bijvoorbeeld hier op school de studiereis naar China, waarvan ik nu al weet dat ik die NIET zal meedoen, € 1000 à € 1200 seg!, of autorijlessen bij de rijschool, zal ik dus ook niet doen, of een skivakantie, of...) denk ik wel in termen van: dat is zoveel maanden huur van mijn kamer, of zoveel maanden stalling voor Jessie, of dat is een nieuw (tweedehands) zadel (mijn zadel is echt aan het verslijten, vandaar Knipoog ) enzovoort

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:46

maaike van de vis schreef:
Ik doe ook ongeveer voor 40-50 Euro per maand boodschappen, dus dat hoeft geen typefout te zijn hoor.


Dat betekent dat je maximaal 1,67 euro per dag aan boodschappen hebt besteed. Leef je misschien op water en brood?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:47

Cer schreef:
Nee hoor, uiteindelijk is het niet zo heel erg, gelukkig ben ik gezegend met een lieve vriend die zijn kleine, maar gezellige huurwoning ter beschikking wil stellen voor ons saampies
Maar het zat niet in de planning om zo snel al te gaan samenwonen, maar het voelt goed, op hoop van zegen dan maar.


Als je toch wil gaan samen wonen, dan kan hij beter z'n huurwoninkje aan de kant zetten. Huren = geld weggooien.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:48

Scheelt niet veel Lachen

Maar ik mag zeker niet klagen, want ik heb 2 schatten van pony's.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:52

Okee, erg aardig al dat goedbedoelde advies maar hier is toch wel goed over nagedacht.
Ten eerste is mijn huis echt te klein voor ons beiden, hij heeft een vierkamer woning en we hebben die ruimte echt nodig.
Ten tweede is zijn huis een stuk goedkoper en wat voor mij ook de doorslag gaf is het gezeik in mijn straat, dat wordt steeds meer een achterbuurt waardoor het woonplezier voor mij ernstig aan het afnemen is (heb het hier in andere topics ook wel over gehad).
Zijn huis is ook nog eens gunstiger gesitueerd dan dat van mij qua woon-werk-paarden routes...
Plus dat we misschien een ander huis willen kopen als we dat tzt voor elkaar kunnen krijgen en een huurhuis sneller opgezegd is dan een koophuis, en je natuurlijk niet met twee huizen wilt zitten. En nog veeeeel meer argumenten....

Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde en heeft iedereen recht op zn eigen (in andermans ogen misschien domme) beslissingen...dat is erg situatiegebonden...

maar laten we het hier vooral over boodschappen hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:57

Als je ergens goed over nadenkt is het niet dom Lachen

Als je huis al te klein is om normaal te kunnen wonen met 2 personen dan houd het al op.
En in een verloederde buurt wonen is ook alles behalve leuk, dus dat je daar dan liever weg wilt kan ik dan wel snappen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:59

runningkawa schreef:
Als je ergens goed over nadenkt is het niet dom Lachen

Als je huis al te klein is om normaal te kunnen wonen met 2 personen dan houd het al op.
En in een verloederde buurt wonen is ook alles behalve leuk, dus dat je daar dan liever weg wilt kan ik dan wel snappen.


Thank you
Ben ik toch niet zo dom als ik even ging denken Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:04

Cer schreef:
Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde en heeft iedereen recht op zn eigen (in andermans ogen misschien domme) beslissingen...dat is erg situatiegebonden...


Je hebt gelijk, we (ik iig) bedoelden het goed.
Je hebt aardig wat argumenten en het lijkt erop dat je de juiste beslissing gaat nemen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:08

Tessebes"]
[quote="Cer schreef:
Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde en heeft iedereen recht op zn eigen (in andermans ogen misschien domme) beslissingen...dat is erg situatiegebonden...


Je hebt gelijk, we (ik iig) bedoelden het goed.
Je hebt aardig wat argumenten en het lijkt erop dat je de juiste beslissing gaat nemen.
[/quote]

Snap ik ook wel dat het goed bedoelt is, en ik ben er ook niet gelukkig mee dat het een huurhuis is, liever had ik gezien dat hij ook een koophuis had gehad. We zijn zeker niet van plan om erin te investeren, hoewel dat geen overbodige luxe zou zijn, maar in een huurhuis is dat geld weggooien (vind ik).
Ik heb toentertijd mijn huisje gekocht omdat ik er spontaan verliefd op was, en ik ben wat dat betreft helemaal niet blij dat ik het ga verkopen. Maar zoals gezegd winnen de argumenten die pleiten voor verkoop. Ik heb uiteraard eerst van alles bedacht om het anders te doen, maar de rekeningen van deze maand gaven de doorslag. Volgende week komt de makelaar op visite.

En wie weet kunnen we als tweeverdieners ons eigen stulpje gaan aanschaffen, in betere tijden.... !

Blijf ik bij mn standpunt dat boodschappen duur zijn... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:45

MirandaB schreef:
vroeguh
voor de euro iig deed ik boodschappen voor 120 gulden per week... en dan deed ik boodschappen bij AH (kwam door mijn opvoeding, moeder en zus werkte bij AH) Nu zit je rustig op de 80 a 90 euro en probeer ik toch op de aanbiedingen te letten dat is ...80 gulden meer. Voor een gewone week !!!!

Ik lette er eigenlijk nooit op, totdat ik sinds een aantal maanden is bij houdt wat er nou eigelijk allemaal uit gaat en waarheen.... Scheve mond Scheve mond


Ik snap er ook geen r**t van, het vliegt er idd 3 keer zo hard uit! Is alles dan echt zó duur geworden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:50

nu ik je argumenten ken Cer, begrijp ik je beter. Ik zou ook liever trekken naar een betere buurt dan een mindere, zeker als deze ook nog eens beter gesitueerd ligt. t.o.v. werk en paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:59

Fitzroy schreef:
Wat ik me afvraag bij die mensen die rond de 50 euro zitten, hoe doen jullie dat?
Als je bv. wasmiddel nodig hebt of vaatwastabletten, kost dat je al een rib uit je lijf. Ik heb echt niet het idee dat wij overdreven veel kopen, dus waarschijnlijk zullen wij vooral wel veel dure dingen hebben.
Ook alle drogisterij artikelen kopen wij in de supermarkt, misschien dat jullie dat niet meerekenen?


Drogisterij artikelen zitten daar niet bij in. Die haal ik bij het Kruidvat en bestel ook wel eens bij Yves Rocher, ik wissel met alles van merk.

De rest vd boodscappn is prima te doen van E45,- ook de wasmiddelen. En dan moet je weten dat er hier ook nog aardig wat wijn [ikke port] doorheen gaat.

prompter

Berichten: 11112
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:15

Wij halen voor €120 per week boodschappen, voor twee personen (en 1 vogel Knipoog ), incl. drogisterij-artikelen. We halen alles bij 1 supermarkt, die ook een hele goede slagerij en bakkerij erbij in heeft. Er is maar 1 filiaal van Haha!, maar wel in bezit van meneer AH.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 14:49

Picasso"]
[quote="MirandaB schreef:
vroeguh
voor de euro iig deed ik boodschappen voor 120 gulden per week... en dan deed ik boodschappen bij AH (kwam door mijn opvoeding, moeder en zus werkte bij AH) Nu zit je rustig op de 80 a 90 euro en probeer ik toch op de aanbiedingen te letten dat is ...80 gulden meer. Voor een gewone week !!!!

Ik lette er eigenlijk nooit op, totdat ik sinds een aantal maanden is bij houdt wat er nou eigelijk allemaal uit gaat en waarheen.... Scheve mond Scheve mond


Ik snap er ook geen r**t van, het vliegt er idd 3 keer zo hard uit! Is alles dan echt zó duur geworden?
[/quote]

Ja Boos! Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 14:59

promptertje schreef:
Wij halen voor €120 per week boodschappen, voor twee personen (en 1 vogel Knipoog ), incl. drogisterij-artikelen. We halen alles bij 1 supermarkt, die ook een hele goede slagerij en bakkerij erbij in heeft. Er is maar 1 filiaal van Haha!, maar wel in bezit van meneer AH.


Om even in guldens te denken !! dat is 264 gulden in de week !!!!!
Dat is veel... Verward
Ik geef het ook uit hoor... of misschien iets minder maar als ik mijn beestjes erbij reken kom ik er zeker aan ..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:12

veel mensen zitten te zeuren over dat het duur geworden is(wat absuloot zo is) maar hebben ondertussen de duurste artikelen in hun wagentje.
Dubbelfris van 79cnt.... Nop: Frisse fruitdrank C1000 huismerk: 59cnt
Melk: 83cnt ongeveer, willekeurig A merk. Nop: Houdbare melk van Stabilac, 45cnt, en prima te drinken.
Yoki??? Nop: Yovol, 52cnt
etc etc etc.
C1000 heeft een heel goed huismerk (vind ik) en er zijn ook zat C artikelen die prima zijn. Zo kan je bezuinigen zonder dat je honger moet lijden.
Wij letten ook op de centen, vandaar dat wij voor B en C merken gaan.
Zo kunnen we nog gewoon bij de C1000 boodschappen doen, en zijn ongeveer evenveel kwijt als bij de aldi, voor meer kwaliteit