Hoeveel gemiddeld aan boodschappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:55

Ik ongeveer 65 euro in de week, dit is dan meestel bij de aldi en hoogvliet,
exclusief de hond en katten want die krijgen eukanuba en iams,

Aldi heeft ook houdbare melk en goedkope toetjes 29 cent nog lekkerder dan MONA ofzo en drinken niks mis mee.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:15

Ongeveer 100 euro in de week voor 2 personen en een hondje....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:35

Ik heb geen idee, weet je dat. Maar ik denk gemiddeld 100 euro in de week. Hoewel ik vorige week in de AH 200 kwijt was.....

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:02

Prima schreef:
Ik heb geen idee, weet je dat. Maar ik denk gemiddeld 100 euro in de week. Hoewel ik vorige week in de AH 200 kwijt was.....


Oh men die klote AH is echt mega duur ! We gingen een tijdje geleden wat boodschappen doen, we hadden niet veel en we waren €70 kwijt. De volgende dag hadden we heel veel boodschappen en waren we ook €70 kwijt ! Ja ik kan wel op de kleintjes letten ! Haha!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:11

Ik weet niet hoeveel mijn moeder uitgeeft, maar sommige supermarkten zijn echt duur.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:21

kojack"]
[quote="Prima schreef:
Ik heb geen idee, weet je dat. Maar ik denk gemiddeld 100 euro in de week. Hoewel ik vorige week in de AH 200 kwijt was.....


Oh men die stinkmodder AH is echt mega duur ! We gingen een tijdje geleden wat boodschappen doen, we hadden niet veel en we waren €70 kwijt. De volgende dag hadden we heel veel boodschappen en waren we ook €70 kwijt ! Ja ik kan wel op de kleintjes letten ! Haha!
[/quote]

Ik leefde vroeger helemaal van god los, wat betreft de eerste levensbehoeftes, maar daar ben ik nu dus wel een beetje vanaf gestapt. Wel blijf ik kopen bij de AH Ik kan maar niet wennen aan een lidl of aldi. Ik weet dat ertussen ook nog wat zit, maarja, hoeveel zou dat uiteindelijk schelen per maand. 100 euro? Max....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:27

Marieke22 schreef:
Als ik op zou letten en bijvoorbeeld aanbiedingen bij de Aldi meeneem, kan ik natuurlijk heel veel besparen. Ik heb daar echter totaal geen zin in. Liever snel klaar en wat duurder uit!


Ik was laast bij de AH voor volkoren tarwe bloem en wat koekjes. Door dat vreselijk grote assortiment zag ik door de bomen het bos niet meer. Shoppen bij de Lidl of Aldi gaat lekker snel. Er is 1 soort pindakaas, 2 soorten ketchup, 1 soort appelsap, 1 soort gerookte zalm, heel simpel. Geen keuze uit 5 verschillende soorten zalm en daardoor ook geen gepieker.
En voor die dingen die Lidl niet heeft ga ik naar de Jumbo, tegenover de Lidl Lachen ook bijzonder voordelig en daar hebben ze echt alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:31

Goh, dan geven wij dus asociaal veel uit aan boodschappen? Met een gemiddelde van 100 euro per week? Bloos Ik schaam me kapot! En ik had echt het idee dat we niet eens zoveel extra's haalden.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:36

Gaat die 100 Euro ook echt op dan? Of verdwijnt er een hoop in de vuilnisbak?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 21:40

Momenteel geven wij exclusief hondenvoer dus ook wel 100 euro uit aan boodschappen, maar daar schrok ik dus echt van.. Ik wil het dus naar beneden hebben naar 100 euro inclusief hondenvoer.. (Heb 3 mechelaars en een cocker die het nodige naar binnen werken) Ik lette ook verder op niets, kocht wat ik lekker vond. Maar idd wat Jippie ook al zegt, verdween er wel eens het eea in de vuilnisbak .Struin ook wel eens de aanbiedingen tafel af bij de Deka maar kom dan met dingen thuis die ik normalieter niet nodig had gehad Lips are sealed .. Ik ben benieuwd of het me gaat lukken Scheve mond
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 14-05-03 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:41

Jippie schreef:
Gaat die 100 Euro ook echt op dan? Of verdwijnt er een hoop in de vuilnisbak?


Dat is idd het erge, je gooit ook nog eens een hoop weg waar je soms niet eens aan toe komt of vergeet dat je het hebt gehaald Bloos totdat het te laat is en het over datum is.

Eh ja, conclusie; wij doen niet economisch boodschappen.......*schaam* Goh, waar Bokt ookal niet goed voor is Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 21:42

Picasso schreef:
Eh ja, conclusie; wij doen niet economisch boodschappen.......*schaam* Goh, waar Bokt ookal niet goed voor is Haha!



toch maar lijstjes gaan maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:54

MirandaB"]
[quote="Picasso schreef:
Eh ja, conclusie; wij doen niet economisch boodschappen.......*schaam* Goh, waar Bokt ookal niet goed voor is Haha!



toch maar lijstjes gaan maken Knipoog
[/quote]

Hahahaha *LOL*
Ja, maar dan doen we al! Het is alleen zo dat als ik mee ga, er vanalles extra in het karretje verdwijnt Cool Zeg nou zelf: olijven bijv. heb je toch gewoon nódig? Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 22:00

Mijn man wil het boodschappen doen al op zich nemen, doet hij nu een week of 3 zonder dat ik mee ga, omdat hij minder meeneemt en economischer boodschappen doet als ik... Frusty
Ik moet hem een klein beetje gelijk geven, denk ik Schijnheilig ..

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:01

Nu zit ik meestal tussen de 70 en 80 euro per week met twee kindjes, voer voor de honden en katten zit daar ook gewoon bij. Brood weer niet want dat komt de bakker brengen maar dat ga ik afzeggen, echt zonde van mijn geld. Als ik niet oplet haal ik de 100 euro per week maar ik let nu dus wel op Knipoog

Vroeger haalde ik met het grootste gemak 200 gulden per week voor twee personen maar dat heb ik wel afgeleerd Haha!

Het grootste deel koop ik bij de Aldi, alleen cola, koffie, verse melk, vlees en wat andere dingen haal ik bij de Edah.

Volgens mij ben ik redelijk gemiddeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:13

MirandaB schreef:
Mijn man wil het boodschappen doen al op zich nemen, doet hij nu een week of 3 zonder dat ik mee ga, omdat hij minder meeneemt en economischer boodschappen doet als ik... Frusty
Ik moet hem een klein beetje gelijk geven, denk ik Schijnheilig ..


Goh heeft ie contact gehad met mijn vriendje *LOL*
Samenspannen doen ze die kerels! Bah! *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:14

Mijn vriend "boodschapt" ook altijd erg economisch: hij koopt altijd het verkeerde!!! Dus hoeft het van mij niet meer en doe ik het werk zelf wel weer.... Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:40

100 euro huishoud geld in de week, waarvan 30/40 euro in de wekelijkse boodschappen, 10/20 euro shag, wat over blijft gaat in een pot en daar sparen we van. Door de weeks wordt er NIET gepint, alleen als we op woensdag de wekelijkse boodschappen doen pinnen we dus 100 euro, en verder niet

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:18

Wij hebben in principe 55 euro huishoudgeld per week. Soms kunnen we ook nog een keer chinees van halen, de andere keer komen we weer wat tekort... We hebben voor mijn gevoel veel extraatjes en lekkere dingen.
We halen 1x per week grote boodschappen bij Aldi en Konmar (ik let ook op de aanbiedingen van sausen, mixen en brood e.d. Kan flink schelen bij de konmar) Gewoon merk Coca cola en dubbelfris en vers zelf-afgebakken brood (niet dat fabrieksbrood)... Ik let dus wel op wat ik waar koop, en als ik alles bij de konmar zou halen, dan zou ik het niet redden met dit bedrag (alleen melk en yoghurt en kaas scheelt al enorm, dan de liga e.d. ...) Vlees koop ik vaak weer bij de C1000 vlak bij. Die heeft vaak goede aanbiedingen. Wij hebben een konijn en 3 cavia's, wonen met zijn tweeen, en hebben af en toe mee-eters... Knipoog
Ik hoor van anderen wel eens dat ze zich afvragen hoe we het doen...
We roken overigens niet, en drinken ook niet veel alcohol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:23

Jippie schreef:
Of verdwijnt er een hoop in de vuilnisbak?


En daar ben ik dus strenger in geworden. Er verdween met regelmaat van alles in de vuilnisbak omdat ik het vergeten was of omdat het teveel was. Een pond kaas komt er bij mij niet meer aan 1 stuk in, daar doe ik veel te lang mee om het goed te houden; hetzelfde geldt voor veel andere dingen. Want als je zelfs een pot jam aan het schimmelen krijgt...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:51

stef schreef:
100 euro huishoud geld in de week, waarvan 30/40 euro in de wekelijkse boodschappen, 10/20 euro shag, wat over blijft gaat in een pot en daar sparen we van. Door de weeks wordt er NIET gepint, alleen als we op woensdag de wekelijkse boodschappen doen pinnen we dus 100 euro, en verder niet


Wat streng, maar als je er mee uit komt, waarom niet?!

Aan half-fabrikaten gaat bij ons veel geld op. Voorgekookte aardappelschijfjes, voorgesneden gemengde groente, sausjes, enz. Zonde eigenlijk, maar we hebben de fut er niet meer voor na een dag werken om dat allemaal zelf te doen. Al hoewel, een sausje zou toch wel moeten lukken...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 00:09

Tyrza schreef:
Mijn vriend "boodschapt" ook altijd erg economisch: hij koopt altijd het verkeerde!!! Dus hoeft het van mij niet meer en doe ik het werk zelf wel weer.... Haha!


Als ik niet in de gelegenheid ben om boodschappen te halen en geen lijstje maak.... (met nog net geen plaatjes en ja...speciaal gerangschikt naar rij omdat meneer niet kan onthouden waar alles staat en dan heen en weer blijft lopen Schijnheilig Lips are sealed wat een blessing om een vrouw te zijn Haha! stumpers )....dan hou ik werkelijk mijn hart vast....
Ik denk dat hier overigens 150 euro per week ong. eruit gaat aan 4 personen, 3 katten, 3 ratten.
En ik hoef haast nooit dingen weg te gooien (let wel; als ik de boodschappen haal Haha! Knipoog )

Onze supermarkten zijn hier allemaal erg groots opgezet (op de Lidl na)
ik vind vooral de verse secties bij de C1000 en Lidl, Dirk v/d Broek achterblijven op bv Plusmarkt, AH, Maxis. We hebben ook een Edah maar daar ben ik nog niet geweest... Nerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:48

Oh Orri, dan ben ik dus net een vent, want ik ben ook altijd alles kwijt in de supermarkt. Ik moet ook tig keer heen en weer lopen.... Haha! Of misschien ben ik gewoon een beetje chaotisch, dat kan ook nog Verward

Ik vond trouwens een boodschappenlijstje met plaatjes wel een strak plan hoor; mijn vriend staat soms ook in de supermarkt met z'n mobieltje tussen in één van de gangpaden tussen de kakelende huisvrouwen *LOL* "Ja maar schat, wat bedoel je dan precies, er zijn wel 3 soorten" Aaaargh *LOL* Verder red ie zich prima hoor in de supermarkt; hij laat zich minder snel opfokken dan ik voor bijvoorbeeld lange rijen bij de kassa. Het zweet breekt mij uit bij het kijken naar zo'n menselijke file Lips are sealed

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 09:05

Picasso schreef:
Ik vond trouwens een boodschappenlijstje met plaatjes wel een strak plan hoor; mijn vriend staat soms ook in de supermarkt met z'n mobieltje tussen in één van de gangpaden tussen de kakelende huisvrouwen *LOL* "Ja maar schat, wat bedoel je dan precies, er zijn wel 3 soorten" Aaaargh *LOL* Verder red ie zich prima hoor in de supermarkt;


ohoh wat herkenbaar...
Mijn mannetje koopt vaak de helft van een gerecht.. Ja sorry schat de andere helft hadden ze niet...
Als vrouw koop je dan iets anders.. Als man kom je met de helft thuis zodat je alsnog later in de week naar de supermarkt kan Ach gut

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:07

Ken je die reclame van die vrouw die alles wat ze nodig heeft inscant en deze uitdraai met plaatjes geeft aan haar man voor de boodschappen? Daar ben ik dus ook toe in staat: ik moet altijd helemaal omschrijven dat dat pakje boter zo heet en welke kleur de verpakking heeft en waar het ligt....
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 15-05-03 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt