Eerlijkheid in een relatie.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Eerlijkheid in een relatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 07:56

Stel je hebt een relatie die al een aardige tijd duurt. Je wordt verliefd op een ander. Wat doe je? Ben je eerlijk en zeg je wat er aan de hand is of.....?


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:36

Ik had 4/5 maanden met mijn vriend en toen werd ik dus verliefd op een ander (echt een grote fout achteraf, was een enorm player, leugenaar noem maar op) ik heb hem alles verteld en dat ik gewoon niet kon kiezen.

Heel me hoofd sloeg op hol van die andere gozer. Na drie weken was het met die andere jongen(die leugenaar) uit.

Eigenlijk vanaf de eerst dag dat ik met die ander had, misde ik me huidige vriend (belde hem huilend op, hield nog van hem etc)

Toen het uitging kreeg ik weer met mijn huidige vriend (eigenlijk was er tussen die andere gozer en mij helemaal niks, op een beetje knuffele na)

Maarja alles is dus toch nog goed gekomen, we zijn nu alweer bijna 15 maandjes samen Lovers

Eerlijkheid staat voorop in een relatie.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 08:39

Mijn relatie duurt al 6 jaar. Ik weet niet of ik nu eerlijk moet zeggen dat ik voor die ander voel of het gewoon uitmaken om een andere reden/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:54

Als je zoveel voelt voor die ander
mag ik dan aannemen dat je relatie van nu niet meer is hoe hij zou horen zijn?

Is het iets waar je niet samen uit kunt komen, want elke relatie heeft natuurlijk wel ups en downs.

Maar weet je gewoon dat de liefde helemaal weg is.
Dan kun je er idd misschien maar beter een punt achter zetten.
Maar doe dit altijd door er eerst samen over te praten.

En kijk maar naar mijn onderschrift, dit geld in alles

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 08:57

Het is meer gewoon verliefd zijn op. Ik houd nog steeds van mijn huidige vriendin, maar het verliefdheids gevoel is veel sterker. Als ik haar zie sla ik compleet dicht, en begin te stotteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:59

Het gras bij de buurman is altijd groener Lachen

Bedenk wat je nu hebt, voordat je dat laat schieten voor het onbekende

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 09:03

runningkawa schreef:
Bedenk wat je nu hebt, voordat je dat laat schieten voor het onbekende


Best wel vaak woorden en we zijn meer maatjes geworden.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 09:04

Junta schreef:
Het is meer gewoon verliefd zijn op. Ik houd nog steeds van mijn huidige vriendin, maar het verliefdheids gevoel is veel sterker. Als ik haar zie sla ik compleet dicht, en begin te stotteren.


Dat had ik dus ook, wat kawa al zegt, kijk uit het kan totaal verkeerd uitpakken als je met een ander neemt waar je hopeloos verliefd op bent. Denk eens goed of je dat er wel voor op het spel wilt zetten.

Mijn ervaring ermee staat boven aan, dit liep helemaal mis.
Ik had nog mazzel, dat mijn vriend me terug wou.

Denk echt goed na hoor, het is in ieder geval erg zonde.
Maar je moet niet voor je relatie kiezen, als je je huidige vriendin hierdoor alleen maar pijn doet en je toch zeker weet dat je voor de ander kiest

22 Januari verwachten we ons kleintje

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 10:55

Haagsemeid schreef:
Maar je moet niet voor je relatie kiezen, als je je huidige vriendin hierdoor alleen maar pijn doet en je toch zeker weet dat je voor de ander kiest


Maar dat is het nu juist. Ik weet het niet eens zeker. Ik weet niet eens of die ander mij ook leuk vindt, volgens mij wel. Straks hoeft ze mij niet en dan? Dan sta ik alleen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:12

Hmmm... "bang" zijn om eventueel alleen te komen staan mag geen obstakel zijn... dat vind ik eerlijk gezegd ook niet erg respectvol tegenover je huidige vriendin. iedereen verdient een relatie die gewoon goed zit en waarin je eerlijk tegen elkaar kan zijn...en tsja...als dat niet kan dan zou ik persoonlijk toch twijfelen of die relatie dan uberhaupt wel goed is... Maar goed, ik zou altijd kiezen om open kaart te spelen... dingen geheim houden zijn imo nooit goed. Ben overigens wel blij dat ik niet in jouw schoenen sta hoor...ik kan me niet eens voorstellen dat ik belangstelling zou kunnen hebben voor een ander dan mijn huidige vriend...hij is mijn vriend, mijn beste maatje, mijn alles...de enige persoon met wie ik zonder me opgelaten te voelen alles kan doen en lachen en huilen. Succes iig!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:39

Ik heb nog niet zo lang geleden een periode gehad waarin ik ook onwijs verliefd werd op een ander, ik heb er niets mee gedaan. Ik heb ook niet verteld wat er aan de hand was. Ik wist dat ik bij mijn vriend wilde blijven, ik houd nog steeds heel veel van hem, maar het ging op dat moment gewoon even niet zo lekker.
Bij mij is die verliefdheid vanzelf weer over gegaan.

Ik denk dat je moet kijken of je zowiezo wel bij je huidige vriendin wilt blijven, en of je niet bij haar blijft omdat je haar geen pijn wilt doen, omdat je het zo gewend bent of omdat je bang bent alleen te komen te staan.
Is die verliefdheid de hoofdreden waarom je niet met haar verder wilt, of is die verliefdheid daar een gevolg van?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 13:00

Supertje"]
Ik heb nog niet zo lang geleden een periode gehad waarin ik ook onwijs verliefd werd op een ander, ik heb er niets mee gedaan. Ik heb ook niet verteld wat er aan de hand was. Ik wist dat ik bij mijn vriend wilde blijven, ik houd nog steeds heel veel van hem, maar het ging op dat moment gewoon even niet zo lekker.
Bij mij is die verliefdheid vanzelf weer over gegaan.
[/quote]

Ik zit nu min of meer in een zelfde situatie. Het loopt allemaal niet zo lekker.

[quote="Supertje schreef:
Ik denk dat je moet kijken of je zowiezo wel bij je huidige vriendin wilt blijven, en of je niet bij haar blijft omdat je haar geen pijn wilt doen, omdat je het zo gewend bent of omdat je bang bent alleen te komen te staan.
Is die verliefdheid de hoofdreden waarom je niet met haar verder wilt, of is die verliefdheid daar een gevolg van?


Ik wil aan de ene kant heel graag bij mijn vriendin blijven. Het is vertrouwd en we weten wat we aan elkaar hebben. Maar aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd naar het andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:12

Persoonlijk zou ik het eerst eens met haar erover hebben dat je het gevoel hebt dat de relatie niet zo lekker loopt.
Misschien is er door als je beide er weer wat extra energie in stopt weer geweldig.
En denk je niet eens meer aan anderen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:23

Junta schreef:
Ik wil aan de ene kant heel graag bij mijn vriendin blijven. Het is vertrouwd en we weten wat we aan elkaar hebben. Maar aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd naar het andere.


Begrijpelijk, maar ben je niet bang dat als je iets met de "nieuwe" persoon zou hebben dit gevoel ook weer krijgt ?
Als je al een flinke tijd een relatie hebt met iemand, dan wordt het allemaal wat minder spannend.
Je kent elkaar door en door...... dat heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen.
Ik denk dat als je altijd op zoek bent naar spanning en het onbekende, je uiteindelijk meer weggooit dan je lief is.
Vroeg of laat ben je ook weer gewend aan een nieuwe liefde, en wat dan ?
Weer iemand anders zoeken omdat de spanning minder wordt ?
Denk er nog eens goed over na Knipoog

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 14:04

Ik zal er zeker nog eens over nadenken. Het blijft een moeilijke keus.

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:15

om deze reden (en meer) is het ook na 19 maand uitgegaan tussen mij en mijn ex. Ik vond hem niet meer aantrekkelijk, die andere jongen was mooier. Miste ene aantal dingen, en was niet meer verliefd. Ik ben heel eerlijk geweest, en heb er een punt achter gezet! En heb er geen moment spijt van gehad. Heb nog niks met die andere jongen, maar kan er nu tenminste naar kijken, zonder gelijk gezeur te hebben, enz. enz.

Succes!

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:25

Ik ga helemaal mee met Oscar!! Op een gegeven moment wordt dat nieuwe meisje ook weer je maatje en ´gewoon´. En dan??

Ik snap dat je nu in een moeilijke situatie zit maar bedenk goed wat je weggooit!! En ik vind dat je wel eerlijk moet zijn ja, maar alleen als je het zeker weet. Er is namelijk een kans dat als je het haar nu vertelt, dat je twijfelt, dat ze tegen je zegt dat het dan helemaal niet meer hoeft.

Ik vind eerlijkheid heel belangrijk in een relatie maar er bestaat ook nog zoiets als spreken is zilver, zwijgen is goud. Soms kan de waarheid maar beter niet gezegd worden.

Maar je moet haar nooit bedriegen met 2 meisjes, of de ene of de ander...de keuze is aan jou.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 15:48

Suzanne F. schreef:
Maar je moet haar nooit bedriegen met 2 meisjes, of de ene of de ander...de keuze is aan jou.


Zo ben ik ook helemaal niet ingesteld. Ik zal nooit iemand bed*nderen op zo'n manier. Eerlijk blijf ik wel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:54

Junta"]
Stel je hebt een relatie die al een aardige tijd duurt. Je wordt verliefd op een ander. Wat doe je? Ben je eerlijk en zeg je wat er aan de hand is of.....?
[/quote]
hangt ervan af wat je met die verliefdheid wilt gaan doen. ALs je er niets mee wilt, hou dan je mond want je zult je huidige partner er toch oneindig mee kwetsen en onwillekeurig zijn vertrouwen beschamen, ook als is er niets gebeurd.

[quote="vikki schreef:
Hmmm... "bang" zijn om eventueel alleen te komen staan mag geen obstakel zijn... dat vind ik eerlijk gezegd ook niet erg respectvol tegenover je huidige vriendin. !

good point. Dit mag geen rol spelen in je keuze.

Ook al gaat het nu niet goed in je huidige relatie, is dat voldoende reden om er mee te kappen? degene op wie je nu verliefd bent is ook maar een mens, net als jij en je huidige partner. DAt wil zeggen dat als je met haar een relatie krijgt dat ook daar na verloop van tijd moeilijkheden zullen komen. Die krijgt elke relatie. Daar moet je doorheen. Ga je er niet doorheen, zul je altijd zoekende zijn naar iets wat je nooit zult bereiken en altijd alleen eindigen.

en anders moet je voor de gein deze topic maar eens lezen:
[AM] Kunnen relaties tegenwoordig nog voor altijd zijn?

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:07

Door zo'n verliefdheid kan je wel gaan inzien wat je nou eigenlijk voelt voor je huidige vriendin. Ik zeg niet dat je vreemd moet gaan, maar er tegen vechten heeft misschien ook niet zoveel zin.

Ach, ik weet het eigenlijk ook niet hoor. Ik zit in een soortgelijke situatie en het heeft mij wel duidelijk gemaakt dat het niet goed zit tussen mij en mijn vriend. Ik ben nog lichtelijk aan het twijfelen, maar denk eigenlijk dat ik de uitkomst al weet. Durf het alleen nog niet zo goed hardop te zeggen.

Mijn vriend weet overigens niets van mijn verliefdheid, ik zou hem er onnodig mee kwetsen, want dat de liefde over is tussen ons, is geen gevolg van de verliefdheid.

זכור

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 16:15

lis schreef:
Mijn vriend weet overigens niets van mijn verliefdheid, ik zou hem er onnodig mee kwetsen, want dat de liefde over is tussen ons, is geen gevolg van de verliefdheid.


De liefde is over tussen jullie, maar toch blijf je? Of bedoel je dat de verliefdheid voor hem over is? Ik weet wel dat naar verloop van tijd de verliefdheid verdwijnt en plaats maakt voor houden van. Dat is een totaal ander gevoel.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:42

Nee, ik denk dat de liefde tussen mijn vriend en mij over is. De verliefdheid is al heel lang over, maar ik hield nog wel van hem. En nu ben ik sinds kort ook nog eens verliefd op een ander.

Ik ben er vrijwel zeker van dat we uit elkaar gaan. Ik ben eigenlijk nu bezig de praktische dingen aan het overwegen en regelen. Op stel en sprong uitmaken en wegwezen kan gewoon niet, aangezien we samen een kind hebben.


Waarom vertel ik dit eigenlijk allemaal op een openbaar forum?
Nou ja, maakt ook niet uit Haha!

זכור

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 16:53

Als je iets op een open forum zet blijkt dat er nog meer mensen zijn die met hetzelfde zitten. Je bent echt niet de enige. En het klinkt misschien erg vreemd, maar anderen kunnen je "tips" geven of dingen afraden. Mijn mening is nu in ieder geval duidelijk dankzij dit topic. Ik ben dus niet de enige.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:57

ik denk dat je rap verliefd kan worden op een ander, ook al ben je er zolang mee. Probeer gewoon uit te zoeken bij wie jij je het beste zou voelen. En zoals al iemand zei denk er goed over na voor je je relatie op het spel zet voor iemand die je nog niet zo goed kent...
En inderdaad er zijn veeeeeel mensen die met hetzelfde zitten. Is natuurlijk wel niet altijd even leuk

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 17:02

Maar dat uitzoeken waar je het over hebt is nu juist het probleem. Dat kun je niet als je al een relatie hebt. Dan ga je vreemd en dat wil ik niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Astrid_Brann, CharlieVM, Clairtje_Sun, Gee, GoogleAdsense, hagelslag, IASCrawler, miereneter, Orchideee, Queijo, SemrushBot en 49 bezoekers