Jaar weg, maar waarheen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

Jaar weg, maar waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 11:33

Ik ben nu (als het goed is) bijna klaar met afstuderen. Mijn grootste droom is natuurlijk op wereldreis (heb al verzonnen dat ik een busje zelf wil opknappen en dan daarmee een gevaar op de weg zijn, eerst maar een cursusje automonteren doen???) maar voorlopig zit dat er dus niet in.
Ik weet alleen niet waar ik nu dus naar toe wil. Ik ben vorig jaar een paar maanden naar Nieuw Zeeland geweest (lang leve de buitenlandstages) en dat vond ik echt helemaal het einde. Ik zit er nou aan te denken om misschien naar australie te gaan, maar er zijn nog zoveel plekken waar ik heen wil...

Ik wil een combinatie doen van werken en reizen. (wil ook wel vrijwilligerswerk doen, als ik in ruil daarvoor een dak boven mn hoofd krijg)
Oja, ik kan niet helemaal in the middle of nowhere zitten, want ik heb diabetes en durf niet een jaar in een land zitten waar ze weinig tot geen faciliteiten hebben voor mij.

Waar zouden jullie naar toe gaan/ zijn jullie heen geweest?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:37

ga eens een lichtje opsteken bij het Rode Kruis, of Novib of zo iets dergelijks, misschien dat Brooks ofzo. Deze instellingen hebben zeker wat aan vrijwilligers en misschien ook nog wel plaats in minder desolate oorden.,

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:42

Wat heb je gestudeerd? Wat voor relevants kan je met je studie doen in het buitenland? Ik zou in ieder geval iets doen wat op je studie aansluit want voor je het weet heb je een flink gat in je CV en ben je een hoop van je opleiding alweer vergeten voordat je het in de praktijk kan toepassen?

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 12:53

Ik ben nog dier- en veehouderij/ diergezondheidszorg (HBO) aan t studeren, maar of er nou in het buitenland veel vraag is naar iemand uit NL die even komt vertellen hoe het anders zou moeten in hun veehouderij? Ik zal in elk geval wel even rond gaan kijken!

He has no past, He has no future
But still, He tries

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:07

Waarom zou je per se iets doen wat op je studie aansluit? In die branche werken kun je je hele leven nog. Je hebt er net een fulltime studie op zitten en kunt vervolgens weer fulltime het werkende leven in. Dan is het toch fijn om tussendoor even een jaartje iets anders te doen? Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond om in Australie een aantal weken op een dressuurstal te werken en een aantal weken in de fruitpluk. Dingen die je in NL niet zo snel zult doen (omdat je nou eenmaal die ene specifieke opleiding hebt gedaan, of omdat je het in NL 'suf werk' vindt), maar waar je daar veel plezier en gezelligheid aan beleeft. En eerlijk is eerlijk: ik wist toen ook weer waarvoor ik mijn opleiding had gedaan Knipoog.

Sorry, maar ik raak altijd wat geirriteerd bij de term 'gat in je CV'. Na een (wereld)reis van een jaar is je leven namelijk verrijkt met zaken waar je je hele verdere leven lang profijt van zult hebben. Daar kan geen werkervaring -waar dan ook ter wereld- tegenop. Begrijp me niet verkeerd, ik zie echt wel de meerwaarde van werkervaring in het buitenland. Maar ik heb het zelf juist als erg prettig ervaren om slechts een paar weken of maanden op dezelfde plek te werken en vervolgens weer een aantal weken te reizen. Prettig om hele dagen lang te kunnen rondreizen, steeds weer nieuwe ervaringen op te doen in andere gebieden, nieuwe mensen te leren kennen etc. etc. Je ziet meer, je beleeft meer, je bent vrijer dan wanneer je je vastlegt om op een vaste plaats te gaan werken en er alleen in het weekend op uit te trekken. Althans, zo heb ik het ervaren en ik heb nog nooit bij een sollicitatie te horen gekregen dat ik een gat op mijn CV heb, alleen omdat ik na mijn studie zeven maanden door Australie heb getrokken. Er is tot nu toe alleen maar positief op gereageerd, en niet alleen bij mij maar ook bij mensen van wie ik weet dat ze ook zo'n reis hebben gemaakt: werkgevers zien je als zelfstandig en ondernemend, vooral als je aangeeft dat je niet alleen 'gefeest' hebt, maar ook je handen uit de mouwen hebt gestoken, ook al was het dan geen werk 'op niveau'.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Charlies, Dennenboom, Eefje_Sammy, ellen05, eva1969, Gea99, LWDaisy, silvericathy, Symke, ulaantje, VuurVleugels, Zoolgangster en 41 bezoekers