Weet niet meer wat ik moet doen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Weet niet meer wat ik moet doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 14:51

Door het topic van Junta ben ik op het idee gekomen om mijn verhaal ook op bokt te zetten...
Als je het verhaal van Junta gelezen hebt, dan weet je dus dat hij verliefd is geworden op een ander meisje en niet weet wat hij moet doen.
Wel, in mijn verhaal zit ik aan de andere kant, ik ben zo'n meisje.

Mijn verhaal zit nog wel iets anders, er zijn nog heel veel bijkomende factoren en ik hoop dat ik op niet te veel onbegrip zal stuiten na het relaas van deze woelige periode, want ik weet niet of ik dat nog ga aankunnen dan.
Ik zal alles van het begin, zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen...

Ikzelf ben een meisje van 17 jaar oud, deze zomer word ik er 18, ik woon in België en doe mijn laatste jaar Moderne- Talen Wetenschappen (bij ons de op één na hoogste richting).
Ik wil niet stoeferig overkomen, maar om het zo maar te zeggen, ik ben niet van de lelijkste en mag wel gezien worden. (Waarom ik dit zeg kom je later wel te weten...)
Dus...
Vorig schooljaar kregen wij een nieuwe leerkracht voor de lessen Lichamelijke Opvoeding, een jonge man, spontaan, vlot, open, knap...een droomleerkracht maw. Hij is 10 jaar ouder dan ik. Ik noem hem even Erik.
Ik kon van meet af aan goed met hem overweg, we konden goed met elkaar praten, over zowel luchtige dingen, als zeer persoonlijke onderwerpen en in de loop van dit jaar is die band enkel nog sterker geworden.
Een paar maanden geleden bedacht ik ineens: "Als Erik nu 10 jaar jonger was geweest, zou hij wel iemand kunnen geweest zijn, waar ik verliefd op zou kunnen worden..."
Ik heb nooit gedacht en ook nooit gevoeld, dat ik verliefd op hem was, helemaal niet zelfs. Ik dacht zelfs dat ik al abnormaal was als ik dit dacht.
Begin april zijn wij met alle laatstejaarsstudenten op eindejaarsreis geweest naar Italië en daar zag ik Erik dus 24/7, bij wijze van spreken.
We trokken heel vaak met elkaar op, en omdat we voordien ook al zulke persoonlijke gesprekken hadden gevoerd, en elkaar zo goed aanvoelden, werden we nog hechter, omdat we elkaar zo vaak zagen. Ik zag hem niet meer als leerkracht, maar als vriend, "beste" vriend. We waren in Italië dus heel vaak in elkaars gezelschap te vinden, en af en toe liepen we dan ook arm in arm in het stralende Italiaanse zonnetje...
Na verloop van tijd begonnen we heel veel kritiek te krijgen, op ons gedrag, iedereen dacht dat ik verliefd op hem was, de roddels begonnen de ronde te doen, je weet wel hoe snel dat gaat...
Ik heb toen duidelijk aan iedereen verteld dat er helemaal NIETS was tussen ons, buiten dan een heel hechte vriendschapsband. Als ik er nu over nadenk, zei ik dat toen waarschijnlijk alleen maar om die gevoelens te onderdrukken, want ik vond mezelf dus verschrikkelijk abnormaal omdat ik gevoelens had voor een leerkracht van mij. Ik wou mezelf geruststellen door te zeggen dat er niets was.
Het is natuurlijk ook logisch dat mijn mede-leerlingen onmiddellijk dachten dat ik verliefd was op hem, maar hij niet op mij, ah nee, hij is 28 ( en dus tien jaar ouder), hij is al 4 jaar samen met zijn vriendin, woont ermee samen, zijn een huis aan het bouwen, etc. --> allemaal verzachtende omstandigheden om het zo maar te zeggen...
Tot het voor ons beide teveel werd...
Hij bekende aan mij zijn zeer intense gevoelens van verliefdheid, en logischerwijze kwamen op dat moment ook mijn gevoelens naar boven...
"Oké, we bekennen, we zijn stapelverliefd op elkaar..."
MAAR...hoe pakken we dit aan???
We zijn er nog steeds niet uit.
Hij heeft zijn vriendin om voor te vechten, maar hij heeft mij zijn thuissituatie uitgelegd en die sfeer is allesbehalve aangenaam. Zijn vriendin is al meer dan een jaar depressief, ze lijdt erg onder de zeer moeilijke en zware scheiding van haar ouders, ze geeft les in het Bijzonder Onderwijs (dus aan gehandicapten) en heeft op het moment een zeer moeilijke klas, het is dus een samenloop van omstandigheden...
Zij vertrouwt hem voor geen haar meer. Constant is ze tegen hem bezig: "Binnenkort leer jij iemand anders kennen, en dan ga je daarmee lopen, je gaat mij verlaten, je houdt niet meer van mij, jij kan veel beter krijgen, we kunnen er beter een punt achter zetten..."enzovoorts.
Hij is geestelijk uitgeput. Het is voor hem zo vermoeiend (zegt hij ook zelf) om constant maar dan ook constant te moeten zeggen en bewijzen van "Jawel, ik zie je nog wél graag, ik ga je niet verlaten..." Hij is gewoon op. Een relatie moet iets zijn van geven en nemen, bij hem is het enkel geven, maar uiteindelijk is er niets meer om te geven.
Het is daarom zo gemakkelijk om verliefd te worden op iemand als ik, zegt hij. Altijd vrolijk, spontaan, in voor spelletjes (zijn favoriete bezigheid), goedgehumeurd, optimistisch en daarbij nog niet de lelijkste...
Maar we weten niet hoe we het moeten aanpakken.
We weten allebei dat we zó verliefd zijn op elkaar, maar we kunnen en mogen niet toegeven aan ons gevoel, want hij wil (voorlopig toch nog) blijven vechten voor zijn vriendin...
Hij schreef in een brief naar mij: "Voorlopig wint mijn verstand nog elke veldslag, maar ik denk dat mijn hart de oorlog...."
Zijn verstand zegt dat hij zijn vriendin graag ziet, maar zijn gevoel hinkt achterop.
Het is niet fijn thuiskomen en hij zei me dat hij 's morgens elke keer weer wakker wordt naast het verkeerde gezicht.

Enfin, om bij mijn clue te komen...
Ik voel me zó dubbel nu...
Gisteren zei hij nog tegen me: "Mijn doelstelling is om alles terug goed te maken met mijn huidige vriendin, want ik wil ze echt niet kwijt..." en dan geeft hij me een brief mee waar het bovenstaande in staat: "Voorlopig wint mijn verstand nog elke veldslag, maar ik denk dat mijn hart de oorlog..."

Wat moet ik nu denken, wat moet ik nu voelen?
Stel dat het wel wat wordt tussen ons...we zouden op zoveel onbegrip stuiten, hij is mijn leerkracht, 10 jaar ouder dan ik, hij heeft zijn depressieve vriendin laten zitten voor zo'n stomme puber...enz.
Hij zegt constant tegen me dat hij me bewondert voor de manier waarop ik dit aanpak...maar hoe kan ik nu anders...

Alsjeblieft, help me... Verdrietig

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:00

Kan ik vrij kort in zijn, wat een ongelooflijk halfzacht ei is dat zeg. Ik kan je een ding op een briefje geven, dat soort types kiezen uiteindelijk voor datgene wat ze de minste sores oplevert en dat is waarschijnlijk bij zijn vriendin blijven.
Gewoon de voorwaarde stellen dat hij binnen x-termijn een keuze moet maken en anders inpakken en wegwezen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Junta

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:29

irene schreef:
Kan ik vrij kort in zijn, wat een ongelooflijk halfzacht ei is dat zeg. Ik kan je een ding op een briefje geven, dat soort types kiezen uiteindelijk voor datgene wat ze de minste sores oplevert en dat is waarschijnlijk bij zijn vriendin blijven.
Gewoon de voorwaarde stellen dat hij binnen x-termijn een keuze moet maken en anders inpakken en wegwezen.


Idem

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:42

Irene schreef:
Gewoon de voorwaarde stellen dat hij binnen x-termijn een keuze moet maken en anders inpakken en wegwezen.

Ik wil niet onaardig overkomen, maar ik zou zelf niet zo'n half zacht ei willen hebben. Alhoewel niemand garanties kan geven voor de toekomst zijn dit situaties die zich herhalen, maar dan dan ben jij diegene die verlaten wordt.
Laat hem eerst zijn eigen leven maar op orde krijgen!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:05

Als hij nu met jou vreemd gaat, wie geeft je dan de garantie dat hij dat niet opnieuw zal doen en dan jou zal verlaten. Ik vind dat je in een hele lastige sitautie zit en zou ook niet weten wat nu moet doen. Denk er heeel goed over na en praat er met iemand uit je omgeving over.

geen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:17

hij moet eerst zelf kiezen wat hij wil. kiest hij voor z'n vriendin, dan moeten jullie elkaar ontwijken, eventueel op school aan een vertrouwenbspersoon de kwestie uitleggen en zo zorgen dat jij geen les meer van hem hebt,
kiest hij voor jou, dan moet hij de tijd nemen om het uit te maken, zolang moeten jullie lkaar niet zien. hij moet op zichzelf gaan wonen en zich los maken van haar. daarna kun je eventueel beslissen of je iets met hem wilt....

het is overigenbs een veel voorkomend verhaal, realtie van de man gaat zogenaamd slecht en hij gaat vreemd, ondertussen wordt de minaresse aan het touwtje gehiouden, omdat hij gek op zn vrouw en soms gezin is en die helemaal niet WIL verlaten.....

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:47

Een hele aparte situatie, ik vind dat jij goed moet nadenken of je dit wel wilt, met je leraar die tien jaar ouder is als jou een relatie te beginnen als het dan over is met zijn vriendin, want voor zijn vriendin is het natuurlijk het aller lastigst! Laat hem zelf kiezen wat hij wilt..
Misschien is het wel beter als hij voor zijn vriendin kiest?

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:45

Ik sluit me aan bij Saluut en de laatste drie regels van Missnynke,

Je bent 17/18 kijk lekker rond, relatie's kunnen al moeilijk genoeg zijn.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:12

Laat je niet door he gek maken. En ik denk dat je dat ook duidelijk naar hem toe mag zeggen dat hij je in de war brnegt. Aan de ene kant stuurt hij lieve brieven aan de andere kant zegt hij dat hij voor zijn vriendin wil vechten.

Wat bij mij op kwam was dat hij wel zegt dat zij het zo moeilijk heeft enz enz maar hij geeft blijkbaar wel om d'r anders was hij al wel bij haar weggeweest.

Ik snap dat het een hele lastige situatie is, maar ik denk dat je hem moet laten kiezen... Dan weet jij ook waar je aan toe bent. En daarbij komt hij wordt gezien als volwassen en zou toch moeten weten wat hij jou aan doet. (zeg niet dat jij een klein kind ofzo bent, maar bedoel er mee te zeggen dat hij goed moet kunnen inschatten wat het met jou doet) Ik heb heel erg het gevoel dat hij je aan het lijntje houd... Als hij je echt leuk vind dan kiest hij voor jou... Zo niet.. nou dan kom jij vast en zeker een veel leuker iemand tegen! Je bent nog jong zat!

Heel veel sterkte er mee snap dat het heel moeilijk voor je is... (je mag me altijd PB-en)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:36

Ik ga met de rest mee. Hij kiest steeds voor zijn vriendin, als hij echt voor jou had willen gaan dan had ie wel een manier gezocht om bij haar weg te gaan en voor jou te kiezen, ook al is zijn thuissituatie moeilijk.... Er valt best iets te doen hoor.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:48

Als je 100% voor iemand gaat, dan speelt de thuissituatie helemaal geen rol, en ga je niet twijfelen voor wie je moet kiezen. Deze man wil "the best of both worlds", vindt het vleiend dat je voor hem voelt, maar wil zijn vriendin toch niet kwijt. Ga op zoek naar iemand die wel onvoorwaardelijk voor jou kiest, alleen daar kun je gelukkig mee worden!

Extremely rare and Beyond Compare

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:49

Hoi Rosaly,

Heb geduld. Bedenk zelf wat je wilt (zolang je nog op die school zit kun je geen relatie met hem hebben). Ga gewoon je eigen gang en zet hem niet voor het blok. Het blijkt dat 'buitenechtelijke' relaties over het algemeen niet langer duren dan 12 tot 18 maanden. Hij kiest of voor jou of voor zn vriendin. Als hij voor jou kiest: wil jij hem dan? het is dan natuurlijk niet altijd even leuk en aardig. Je krijgt ook z'n vuile sokken erbij (om het zo maar te zeggen).
Ik zou hem niet a la minute dumpen, maar rustig afwachten (en hem niet dwingen een keuze te maken).

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:50

Precies hij moet kiezen (en ik snap best dat dat moeilijk is, hij kent zijn vriendin natuurlijk van vóórdat ze depri was). Ga niet met hem in zee voor hij ook daadwerkelijk bij haar opgestapt is en ik zou er geen maanden op wachten... Dat is voor jou de slechtste oplossing. Veel succes!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 22:12

Hmm, ik begrijp jullie goedbedoelde adviezen allemaal wel hoor, maar het is echt niet zo dat hij mij aan het lijntje houdt, echt niet...
Hij houdt heel veel van zijn vriendin, en wil haar eigenlijk helemaal niet kwijt, maar zijn gevoel hinkt achterop, en speelt hem parten...

Het geeft de indruk natuurlijk dat hij me aan het lijntje houdt, maar ik voel heel hard aan zijn manier van doen enzo, dat het bij hem heel diep zit, en dat hij me niet wil kwetsen, maar zijn vriendin ook niet, het is voor hem ook een heel nieuwe en onbekende situatie.
Voor hem is de keuze ook moeilijk hoor...
Kiezen voor zijn vriendin die hij al door en door kent, waar hij zekerheid over heeft, of kiezen voor mij, het onbekende, het nieuwe, het spannende, dat misschien niet blijft duren...
Je gooit een relatie van 4 jaar natuurlijk niet zomaar weg.
Hij zei gisteren dat hij ook wil afwachten of die gevoelens voor mij wel standhouden, dat het niet zomaar een bevlieging is, want dan is het voor hem ook niet "de moeite" (bij wijze van spreken hé) om zijn relatie daarvoor weg te gooien...blijft het wel duren, dan moet hij écht een keuze gaan maken, ofwel ik, ofwel zij...
Ik begrijp dat hij het er heel moeilijk mee heeft, maar ik ook en ik weet niet wat ik ondertussen moet doen...
Mijn gevoelens voor hem zijn heel intens en wat ik voor hem voel, heb ik nog nooit voor iemand gevoeld, echt niet...dat maakt het zo moeilijk, als het een "gewone" verliefdheid was geweest, had ik die gevoelens gemakkelijker van mij af kunnen zetten, nu gaat dat niet, écht niet...
Het is meer dan "verliefd zijn", misschien nog niet "houden van", want dat moet groeien in een echte relatie, maar het is zeker meer...

Pff, het is allemaal zo moeilijk en eigenlijk zo'n onmogelijke situatie...
Als je iemand vertelt dat een 17 jarig meisje verliefd is op haar leerkracht en zij op hem denkt iederen: "Huh? Yeah right.."
Dat dacht ik ook, maar nu sta ik ervoor en weet ik niet meer wat ik moet doen...

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:29

Dat hij ouder is en je leraar hoeft geen probleem te zijn. Je moet geen beren op de weg zien.
Maar WIL je dit? Ik zit niet in die situatie, heb er nooit in gezeten en hoop er ook nooit in te komen, maar het eerste wat in mij opkwam was: laten gaan. IMO heb je op deze manier alles behalve een goede start, als die er al komt. Je kunt veel makkelijker de laatste loodjes doen en dan verder gaan, wedden dat je dan iemand tegenkomt waarbij de situatie veel minder gecompliceerd is? Niets is onmogelijk, maar hiermee haal je je wel ontzettend veel narigheid op de hals. Volgend jaar doe jij iets totaal anders en hoef je hem niet meer te zien (altijd makkelijker) en heus, er komt nog wel iemand. En wie weet breekt hij uiteindelijk toch wel, maar op dit moment heb je er niets aan als je zou weten dat hij over een paar maanden of een jaar met z'n vriendin breekt.
Wacht in ieder geval het eind van het jaar af, examens (?) doen etc.
Sterkte!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:35

toch moet ik je waarschuwen. ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, alleen was het geen leraar maar een baas. Hij was al een behoorlijke tijd getrouwd en we waren tot over onze oren verliefd. Dit is zo lang door gegaan, ook hij sprak van een oorlog tussen gevoel en verstand, en bla bla bla
Uiteindelijk koos hij toch voor zijn vrouw, die het toen ook wist van mij. Een jaar later zijn ze alsnog gescheiden maar niet vanwege mij, er is toen nog heel even wat geweest, maar de spanning was eraf
als ik je een advies mag geven, houd een reserve, bekijk elk moment met objectiviteit en bescherm jezelf, voordat je héél hard op je bek gaat!!
Niks persoonlijks tegen je, ik waarschuw je alleen, ik ben namelijk wel heel hard op mijn bek gegaan en kan er nu nog niet altijd even goed me omgaan, is wel al bijna 4 jaar geleden dat dit gebeurde!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:43

sorry ik geloof helemaal geen drol van zijn goede bedoelingen. get out while you still can is mijn advies.

Amor Vincit Omnia

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:22

Is het niet gewoon een l*l verhaal om je te pakken? Sommige mensen zijn gehaaid in dat soort dingen en kunnen daarom vreselijk goed liegen !
En hij zal nu vreemd gaan straks ga je met hem en gaat hij ook vreemd, een vos verleert zijn streken immers niet !
Ik wil je veel sterkte wensen ! En pas een beetje op.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:39

Alsjeblieft, kap met die man.
Het is precies het verhaal van een goede vriendin van mij. Zelfs de naam Erik klopt Haha! Zij heeft al 4 jaar een relatie met een getrouwde man. Hij is inmiddels al bij zijn vrouw weg geweest. Toch weer terug.. "Weet niet wat ik wil.." blablabla..

Ondertussen is mijn vriendin doodongelukkig en heeft 4 jaar van haar leven verspeeld aan de verkeerde man. En NOG wacht ze op hem.
*zucht* ik word al boos als ik er aan denk. Dump die man, en snel!!!

זכור

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 00:14

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je bijna altijd aan het kortste eind trekt. Maak hem duidelijk dat je niks met hem wil, zolang hij nog bij z'n vriendin zit. Hij moet niet weggaan om jou, maar omdat hij hun relatie niet meer ziet zitten. Vergeet niet, dat hij aan jou alleen maar zijn goede kant laat zien. Die verhalen die hij vertelt, zijn trouwens de standaard verhalen, alleen toegepast op zijn situatie waarschijnlijk. Trap er niet in, houd afstand en laat je niet gek maken!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 00:19

Rosaly schreef:
Hmm, ik begrijp jullie goedbedoelde adviezen allemaal wel hoor, maar het is echt niet zo dat hij mij aan het lijntje houdt, echt niet...
Hij houdt heel veel van zijn vriendin, en wil haar eigenlijk helemaal niet kwijt, maar zijn gevoel hinkt achterop, en speelt hem parten...


Als je al niet kan kiezen tussen twee is het zowiezo beter imo om een punt achter de relatie te zetten. Hij houdt jullie nu allebei wel degelijk aan het lijntje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie