Hebben jullie dat ook? Zucht kleding..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Hebben jullie dat ook? Zucht kleding..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 19:14

Vraag me weleens af of ik de enige ben met kledingpech... ? -O-
Je kent t wel.. Ik ben getrouwd, heb een koophuisje, 2 paarden dus bar veel geld heb ik niet voor kleding.
Ik vind t leuk om iets uit te zoeken wat een beetje apart is en waar ik toch een poosje mee vooruit kan..
Dat laatste, dat lukt me niet zo goed :n
Heb al veel pogingen ondernomen om zo voorzichtig mogelijk om te gaan met de spullen die ik aan heb..
maar volgens mij ligt er altijd iets op de loer.. en met dat iets bedoel ik pech >;) ^)

Zo had ik vanmorgen mijn nieuwe leren jasje aan.. Was even met mijn paard gaan stappen en toen ik weer in de auto stapte zag ik vanuit mijn ooghoek dat er wat mis was := Mijn koop hing op half 7 dus dat wordt weer herstellen van t weekend..

Ook had ik een vrolijk jurkje aan met legging. Legging is al vakkundig gesloopt door de hond van de buren, die tegen me op spron :roll:
dus die heb ik, handig als ik ben :') , genaaid en kan hem nog wel aan..
Om niet af te dwalen van t jurkje.. ik liep op t werk en zag in de spiegel dat ik er een smerige vlek in heb zitten..
Leuk met al dat bezoek dat we over de vloer krijgen 8)7
Als dat bezoek zich op mijn voeten concenteerde, kon men ook zien dat daar ook iets niet in de haak is..
Heb een poos geleden gave, ik dacht degelijke, Dr. Martens laarzen gekocht..
Nou daar hing dus de zool half onderuit... 8)7

Soms heeeeeeeeeeeeel soms lijkt t me zooo fijn om miljonair te zijn en iedere dag nieuwe kleertjes te kunnen kopen, zodat ik nog eens fatsoenlijk over straat zou kunnen.
Maar zelfs dan vraag ik me af of het me zou lukken..... _O-
Laatst bijgewerkt door Jellie op 06-11-09 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Re: Hebben jullie dat ook? Zucht kleding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:20

ik moet voor en na mijn werk uitmesten en stinkende kuil voeren, ik ga dus met smerige oude stalkleren/klompen de deur uit en kleed me op stal om voor mijn werk.

Heb 2 nette spijkerbroeken en wat bloesjes voor mijn werk.
's Middags omgekeerd ritueel: op stal nette kleren/schoenen uit en ouwe zooi/klompen of kaplaarzen aan.

Baal er regelmatig van, maar het kan echt niet anders als ik nog een beetje schoon en niet stinkend op mijn werk aan wil komen.

Ik heb een paard en een pony en ook geen geld voor dure en veel kleding/schoenen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:22

Ken het heel goed. Doe naar stal meestal iets ouds aan, maar soms komt het wel eens zo voor dat je ook wel eens iets goeds aan hebt... en ja hoor... altijd een vlek oid.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:23

Jammer genoeg heb ik precies het zelfde Jellie.
Altijd gaat er iets kapot, zo blijf ik regelmatig ergens aanhangen.
Annelot is nog erger, 1 dag een nieuwe legging aan, een groot gat in haar knie.
Past thuis een nieuwe broek aan, trek zo hardt dat ze de lusjes voor haar riem eraf trok en er scheuren in zaten.
Heerlijk om miljonair te zijn, lekker shoppen en niet eerst op het prijskaartje kijken :+

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:26

Ik ken het ook, moesten ik & een vriendin hetzelfde kopen, zou het mijne na 2 dagen kapot zijn, & het hare zou na een jaar nog in z'n geheel zijn:')

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 19:29

Foulplay_ schreef:
Ik ken het ook, moesten ik & een vriendin hetzelfde kopen, zou het mijne na 2 dagen kapot zijn, & het hare zou na een jaar nog in z'n geheel zijn:')

Tssk dat is wel heeeeeeeeeeel herkenbaar... echt frusti haha...

Ben ook jaloers op mensen die helemaal in t wit kunnen gaan.. je hebt van die figuren die t bijwijze van spreken een week kunnen dragen zonder dat er een vuiltje op zou komen...

Pien, Annelot nog erger dan jij :=

Angelditch, ik doe idd naar stal wel oude kleding aan maar op de een of andere manier gaat dat wel weer redelijk goed :+

Morrie, ook een hoop werk dat verkleden.. Ik trek wel altijd even ander schoeisel aan en eventueel een andere jas over mijn kleding maar ik hoef eik alleen te stappen of buiten te zetten en verder geen 'vies werk' te doen.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:11

Ik draag ook gewoon witte kleding hoor Jel..... Ziet alleen na een uur zwart, maar het is toch echt wit geweest :P

Volgens mij hebben alleen mensen zonder beesten kans om er een hele dag tiptop uit te zien... Met dieren en kids red je dat echt niet :n

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:14

witte kleding heb ik niet, buiten dat het vies wordt nog voor ik het aantrek, wordt het bij mij groezelig in de was. Ik houd het bij zwart en donkerblauw enzo

Dat verkleden word ik dan ook doodziek van. Vorig jaar trok ik een regenpak over m'n nette kleren heen aan op stal, maar dit jaar heb ik opvliegers en breekt het zweet me al uit bij de gedachte aan een regenpak.......
In het weekend loop ik gewoon alleen maar in stalkleren rond, want kleding interesseert mij geen moer

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:27

Ik heb 2 kids (4 en 7, moet ik uitleggen dat die vlekken maken :P ), 1 Labrador (lief maar lomp, knalt zo tegen je aan met modderpoten en bij het afdrogen ligt ie het liefst op zijn rug), 2 katten waarvan 1 gegarandeerd door de modder gevlekt thuis komt na een gevecht met buurkater en dan op je gaat liggen. Heb een heel huishouden te runnen inclusief te verschonen caviabak en 2 hamsterverblijven en werk aan huis achter de PC zonder webcam :+ dus hoef niet representatief te zijn. En heb natuurlijk mijn paard nog waar ik elke dag naar toe ga. En laten we wel wezen: longeren en Lange Teugel kun je ook in spijkerbroek met chaps en een stel waterdichte stalschoenen. En daarin kun je ook prima boodschappen doen of de kids uit school halen.

Dus: Mijn kast is voornamelijk gevuld met degelijke spijkerbroeken, t-shirts van de Lidl en lekker warme fleecetruien (bodywarmer erover en ik kan aan de slag buiten). En ja ergens in een hoekje hangt dan mijn nette kleding. Dat is ook al enkele jaren hetzelfde spul. Voor een enkel etentje en de keren dat ik naar de kerk ga. En dan heb ik nog superchique voor Kerst en diners van mijn mans werk (wat zelden voorkomt want meestal is het zonder aanhang).

En ja.... die enkele keer dat ik netjes aangekleed ben, moet ik toch in de nattigheid hondlief uitlaten, gooit kindlief toch een beker om naast mij of stap ik in de meest diepe plas naast de auto... Netjes??? Het schijnt mij ook niet te lukken.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:36

Snap helemaal wat je bedoelt Jel
Als ik me ouwe zooi aan heb gebeurt er negen van de tien keer niks.
Maar owee als ik wat nieuws aan he hihihi

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:42

Daarom vind ik het ook altijd zonde om nieuwe kleding aan te doen. Het gaat toch altijd wel weer kapot :+

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:46

Hihi

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:18

KLeding van mijn kids ook trouwens. Het eerste waar ik voor zorg (buiten dat het past ;) ) is dat het altijd wasbare kleding is!

Nu heb ik echt een meisjes-meisje (jurkjes, rokjes, legginkjes eronder, roze, wit, soms zwart en rood jawel!. Veel rushes en frutsels etc) Dus meestal blijft het echt nieuw in de kast voor netjes op bezoek (niet naar 1 opa en oma want die hebben van dat vreselijke grint op de vloer zonder coating zodat na een half uur op de grond spelen de knie-gedeeltes van de leggings al door zijn en de kleur op de knieen vervaagt is van de nieuwe broek van zoonlief... en het dan raar vinden dat de kids niet altijd poepnetjes gekleed zijn :roll:

Maar als ze besmettelijke kleren aan heeft naar bijv school roep ik al meteen: 't Is niet erg als het vies wordt. Het kan altijd gewassen worden!!!

Zo ook 2 weken terug na ons uitje naar K3. Ze wilde naar school perse haar zwarte Mamase shirt aan. Prima... Alleen hadden die meiden van K3 er een witte broek onder :+ dus ja dochterlief ging in de herfst met niet bepaald warm weer naar school met een driekwart witte zomerbroek aan :o Ze hebben buitengespeeld... Moet ik nog vertellen dat de broek al in de was geweest is en niet meer wit te krijgen is??? }:0

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 02:23

Ik heb ook al een mooie tomatensaus vlek op mijn nieuwe trui gemaakt! Zat er nog aan te denken iets anders aan te trekken haha daar ging het al fout natuurlijk! Ligt nu te weken in vanish..

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 02:27

Glorix Oxigel (witte fles, zonder bleek) krijgt bij mij heel veel vlekken eruit....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:41

hahahaha... enof ik dat ken.
Ik hou niets schoon en draag in huis dus alleen oude spijkerbroeken en shirts. Ik werk aan huis en met 4 paarden achter het huis en drie honden in huis, is het voor mij zinloos om goede kleding aan te trekken. Ik loop te vaak even naar buiten of knuffel even met de honden.

En als ik dan eens iets aantrek wat netjes is, krijgt een van de honden de kolder in de kop of moet ik snel een paard ergens weghalen of zo...
Tegenwoordig kleed ik mij dus seconden voor mijn vertrekt om.
En dan nog tref ik op andere plaatsen wel een of ander dier die mij uitkiest tussen soms velen anderen om mij met modderpoten of uitvallend haar hartelijk te begroeten (en dan moet ik ondanks alles toch weer lachen)

En zo niet.... dan gooi ik er zelf wel iets overheen. Want knoeien doe ik ook nog...
'
Ik ben gewoon een braskont. :+