Kunnen relaties tegenwoordig nog voor altijd zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:38

Even aanvulling op Pellie die een goed advies gaf: ieder mens heeft zijn eigen leerweg in het leven, je moet mensen ook zelf hun eigen weg laten gaan, ook in de relatie, je moet jezelf kunnen ontwikkelen, en vaak wordt dat in een relatie belemmert wat weer spanningen geeft.
Ieder mens is vrij, ook in een relatie, en niet de vrijheid van holadijee ik ga even lekker de hort op en met een ander aan de haal, maar wel de vrijheid om je eigen keuzes te mogen maken, je eigen dingetjes te hebben, en je eigen manier van leven te hebben. Zou leuk zijn als beide partners dat goed met elkaar kunnen combineren.

En dat is eigenlijk met alle relaties zo. Je kunt niet verwachten, je kunt wel accepteren in een relatie.
Zodra je een verwachting maakt is de kans groot dat er niet aan voldaan gaat worden.

Het is heel moeilijk als je vriend een binnenvetter is, mijn vriend is dat deels (open persoon maar door omstandigheden deels binnenvetter geworden) en mijn ex kom je tegen in het woordenboek als je op binnenvetter zoekt Knipoog In de zin van mijn ex kon ik er ook niet mee leven, ik probeerde het wel, hield mezelf steeds voor van hij houdt op zijn eigen manier van mij, maar keer op keer kon ik me daar toch niet tevreden mee stellen.
Dat blijft knagen en dat blijft knagen, je moet of het geheel accepteren of laten voor wat het is, een tussenweg kan ook maar is gewoon heel moeilijk en frustrerend.
Accepteren kan prima, maar dan moet je je relatie opnieuw inrichten zeg maar, een ander verwachtingspatroon scheppen, de voldoening haal je dan in andere dingen, en je relatie accepteer je zoals die is en haalt de beste punten van de relatie naar voren.

Ik ben voor mezelf een stuk simpeler en praktischer gaan denken over relaties, wordt het te moeilijk dan kap je ermee, want je (en de ander natuurlijk) hebt recht om gelukkig te zijn, en tuurlijk moet je willen vechten voor een relatie, maar wel een relatie die mogenlijk is, en om dat te bepalen moet je je relatie tegen een kritisch licht houden.

Zodra je eigenlijk altijd bezig bent met het ongenoegen in je relatie zit er iets niet goed, en daar zal je dan aan moeten werken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:47

SuperPepeijn schreef:
ik weet wat je bedoelt ik voel het de laatste tijd ook. het lijkt erop dat mensen tegenwoordig te veel kunnen doen, teveel zien en dat niet aankunnen, beetje hollywood-stijl.

Dat zou best wel eens waar kunnen zijn. OP tv worden relaties vaak zo idealistisch afgebeeld en mensen gaan zich onwillekeurig daar aan spiegelen. MAar vaak is zo'n relatie niet te verwezenlijken en raken mensen misschien onnodig daardoor teleurgesteld. ER zal altijd iets zijn in een relatie dat je neit aanspreekt. Er zullen ook altijd wel dingen blijven die je graag anders had gezien.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:04

wat ik in hollywood toch altijd weer zo apart vindt is dat ze altijd maar naar 2 maanden al maar gezellig met elkaar gaan trouwen. ZE trekken de hele trucendoos open maken er een geweldig feest van en 3 maanden later tekenen ze de scheidingspapieren....... Frusty

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:00

Ik herken het wel ja, maar bij ons komt het uiteindelijk vanzelf weer goed.. We hebben dan meestal een paar dagen een rothumeur en constant woordenwisselingen en langzaamaan gaat dat weer weg en ist weer goed.
Ik doe er meestal niet teveel moeite voor om het weer goed te maken, want daar wordt mijn vriend alleen maar meer shagie van.
We hebben nu al 3 jaar verkering en wonen zo'n 2 jaar samen en eigenlijk gaat het heel goed.
Meningsverschillen horen er toch bij?

Dus MG, volgens mij houd ie best van je als hij zegt : "Je beseft niet hoeveel ik van je houd" én hij heeft met je gepraat terwijl hij geen prater is.. Zie je nou hoeveel moeite hij voor je doet?

Groetjes Ilse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:44

Ik wist helemaal niet dat dat zo was van die vier jaar. Maar het enige wat ik kan doen is het beamen. Ik heb nog nooit zo vaak ruzie met mijn vriend als de laatste tijd. Hoe lang we hebben.....6 maart 2003 vier jaar.

Het loopt ook niet, ik weet niet waarom, probeer er alles aan te doen maar het lukt niet. Heb ook echt het gevoel dat ik weer een beetje aan het puberen ben onderhand. Merk ook dat ik veel meer naar andere jongens kijk. Zou het dan daardoor komen? Ik geloof er niet echt in eigenlijk.

Zo gaan we bijvoorbeeld met een groep naar de kroeg. De mensen met wie mijn vriend altijd zit vind ik echt niet leuk. Dus ga ik ergens anders staan waarop mijn vriend chagerijnig word dat ik niet bij hem sta. Maar als ik dan weer bij hem sta is hij zo chagerijnig geworden dat ik al snel weer weg ben.

En hij vind dat ik teveel om andere jongens heen hang. Nou believe me ik ken hem nu ruim 5 jaar en ik ben altijd op dezelfde manier met jongens omgegaan als nu.

Ook heb ik het idee dat hij nergens zin in heeft, zo gingen we eerst bijna iedere dag onder het genot van een colaatje socializen in onze stamkroeg. Als ik het nu vraag heeft ie geen zin en blijft ie liever thuis. Als we thuis zitten verveelt ie zich weer Verward

Ik snap het allemaal niet zo goed, ik heb het idee dat we uit elkaar gegroeid zijn. Ik leer steeds meer nieuwe mensen kennen op mijn school terwijl hij al drie jaar in de bouw werkt en zijn wereldje dus hetzelfde blijft.

Op deze manier heb ik er eigenlijk geen zin meer in. Aan de andere kant wil ik ervoor vechten want 4 jaar is toch een behoorlijke tijd. Maar toch zoals hij nu doet vind ik hem echt niet leuk meer Huilen

En ja ik heb een ander leren kennen Lips are sealed