CBR... geldklopperij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23918
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:51

Het probleem wat betreft het CBR is volgens mij hun monopolie-positie. De examens worden steeds maar duurder, maar de mensen blijven toch wel komen. Wat betreft die TTT, daar verdienen ze inderdaad ook flink aan, maar dat is je eigen keus. Ik heb hem wel gedaan en wacht nog op de datum van mij examen. Het voordeel bij mij is dat mijn rijschool een koppeling van examinator doet. Je heb dan dezelfde examinator als bij je TTT (tenzij hij niet beviel natuurlijk Knipoog). Dan ben je alvast een beetje aan alles gewend en dat scheelt vaak in de zenuwen.

manzano

Berichten: 23918
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:52

Wat dacht je trouwens voor de theorie-certificaten. Dat is ook nog flink duur en daar zakken nog veeeeeeeel meer mensen voor. Sommigen zelfs heel vaak!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:02

Bonjour schreef:
Ik ben een half jaar geleden ook geslaagd voor mijn rijbewijs en betaalde volgens mij 180 euro voor mijn examenaanvraag. Dit is wat de CBR er voor rekend, maar nu kreeg ik dus van mijn instructrice te horen dat sommige rijscholen hier ook nog een bedrag bovenop deden.


Nope, dat klopt niet, in die 180 euro zit ook al de autohuur voor je examen, en dat gaat naar de rijschool. Een examen van het CBR kost 79,70. (bron www.cbr.nl) De rest is voor de rijschool.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:42

vooral de TTT vind ik geldklopperij Bloos Je kunt beter een keer zakken voor je examen, dat kost 20 euro meer ofzo...
Als je die TTT goed rijdt zou je namelijk geslaagd zijn Clown

Ik betaalde 25 euro per uur en ik geloof 180 voor het examen. Maar ik ken ook mensen die 200 euro voor het examen moesten betalen...dan wordt je dus dubbel genaa*d Bloos

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:10

He damn! Pijn achteraf...moest ook 200 euro voor het examen betalen Boos! Tsja, als je in een dorp woont heb je sowieso minder keus...in de stad zitten de leuke aanbiedingen!