minstens 100 mensen uit een vliegtuig gezogen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

minstens 100 mensen uit een vliegtuig gezogen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 15:02

jeetje, ik hoor net op het nieuws dat er bij een vliegtuig dat in de lucht vloog (duhh) de deuren zijn opengegaan, waarschijnlijk door teveel druk in het vliegtuig en er zijn zeker 100 mensen naar buiten gezogen Scheve mond Nou dat is dan ook weer lekker

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:03

zo nou lekker dan Scheve mond
Nog een goede reden voor mijn vliegangst....
Laatst bijgewerkt door citalover op 09-05-03 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:04

Ow gatver....en wij wilden nog wel met het vliegtuig gaan dit jaar...
*brrrr*

Het leven is een gebakje!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:06

Wanneer en waar is dat gebeurd??

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:06

Passagiers vallen uit vliegtuig door losgeraakte deur

Uitgegeven: 9 mei 2003 13:06

KINSHASA - Een onbekend aantal mensen wordt vermist nadat een van de deuren van het vliegtuig waarin zij zaten tijdens een vlucht boven Congo was opengegaan. Het ongeluk, op zo'n 2200 meter hoogte, gebeurde al op donderdag, maar werd pas vrijdag bekendgemaakt, nadat de families van de vermisten waren ingelicht.

Het ging om een toestel van Russische makelij, een Iljoesjin 76, die door het Congolese leger was gecharterd. In het vliegtuig zaten ongeveer tweehonderd mensen, voornamelijk militairen en hun familieleden, die op weg waren naar de stad Lubumbashi.

De Russische bemanning maakte na het ongeval rechtsomkeert, en zette het vliegtuig in de Congolese hoofdstad Kinshasa aan de grond.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Bezoek ook het nieuws katern: NU.nl/nieuws
NU.nl homepage

Goedgekeurd onderschrift :)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:08

Jeetje, daar denk je toch al helemaal niet aan als je het vliegtuig instapt?
Dan merk je wel weer hoe kwetsbaar je als mens kunt zijn.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:10

jeetje en ik had al zo;n vliegangst. Wel erg, want ik neem niet aan dat je direct dood bent?? Ja misschien door de druk, of door de kou, maar dan nog.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 15:14

ik denk dat je wel gelijk bewusteloos bent door de druk en de kou, dat hoop ik dan tenminste voor die mensen Scheve mond

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:14

Twee factoren: vliegtuig van Russische makelij, vliegend in Afrika. Klinkt als een toestel dat niks mag kosten in aanschaf en door geldgebrek ook niet lekker onderhouden wordt. Volgens mij is dat bij de vliegmaatschappijen waarmee wij vaak vliegen niet het geval. Maar ik denk wel dat je dood bent voor je de grond raakt. Niet echt een geruststelling, maar toch... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Elles op 09-05-03 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:15

Ja, klopt, het vliegtuig is met vermoedelijk alleen de piloten teruggekeerd naar Kinshasa.

Toos paardloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:16

Ik zou ook niet zo snel met "Congo Airlines" gaan vliegen. Ik vraag me toch altijd af of onderhoud daar misschien de sluitpost is.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:20

Ja ik neem ook wel aan dat je dood bent voor je de grond raakt, maar niet voor je uit het vliegtuig bent.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:25

In een auto zitten geeft meer risico's dan vliegen hoor.....

geen

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:03

Mijn god je zou er in gezeten hebben!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:10

Ieks, ben je lekker aan het genieten van je vlucht, gaat de deur in een keer open Scheve mond

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:11

Tja, hoe heet dit ook alweer? Het prominence effect? 'spectaculaire' doodsoorzaken blijven beter hangen. Mensen denken dat er b.v. veel meer mensen dood gaan door moord dan door een hartaanval terwijl dat precies andersom is. Feit is wel dat je van die moorden veeeeeel meer hoort.

En idd, een russisch vliegtuig in het Kongolese leger. Tja Scheve mond
Maar goed, handig is anders. Vliegen blijft iig nog steeds verreweg veiliger dan autorijden Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 16:47

ja dat is ook wel zo, maar dan heb ik bij wijze van spreken liever dat het portier van de auto opengaat dan dat de deur van het vliegtuig open gaat

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:02

Jap, ik heb het net minstens 5 keer (in een uur tijd) in de auto op de radio gehoord..
Echt vreselijk zoiets, van 2 kilometer hoog ofzo Scheve mond [edit]ziet nu idd 2200m in het berichtje van Billy staan[/edit]

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:05

citalover schreef:
zo nou lekker dan Scheve mond
Nog een goede reden voor mijn vliegangst....


Idd Haha!

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:19

jezus hoe erg, ik heb ook een xtje in zo´n gammel ding gevlogen en zelf toen was ik niet bang... Maar als je zulke dingen hoort.. Ik ga daar niet meer in hoor!

I'm not scared of dying, I just don't want to Lachen

Binnenkort foto's op mijn profiel!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:25

Jezus dat meen je niet...

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:38

ik hoorde het vanavond ook, mijn broer + pa durven nu dus helemaal niet meer met het vleigtuig op vakantie...... dus dat wordt aan de valium denk ik Knipoog
Maar echt eng dat die deuren zomaar open kunnen gaan! lekker eng voor die mensen in dat vliegtuig Scheve mond .... Maar was dat vliegtuig net opgestegen of vlogen ze al lang?

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:48

SAKKIA schreef:
Ja ik neem ook wel aan dat je dood bent voor je de grond raakt, maar niet voor je uit het vliegtuig bent.


sorry dat ik dit even moet ontkrachten, maar het antwoord is nee
dan was ik namelijk ook morsdood geweest toen ik van 4 kilometer hoogte uit een vliegtuig sprong
dit vliegtuig vloog op slecht 2200 meter (of moest er 22000 meter staan, want dat veranderd de zaak....), dus je bent geheel bij bewustzijn.
misschien dat er mensen van schrik een hartaanval oid hebben gekregen, maar door de kou en de druk (die meevalt op die hoogte) sterf je nog niet
sorry voor de mensen die ik nu bang maak, maar wij vliegen normaal wel met andere vliegtuigen én op andere hoogtes

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:52

Cody schreef:
Dan merk je wel weer hoe kwetsbaar je als mens kunt zijn.


Zo'n deur zal vast niet zomaar los geraken als het regelmatig gecontroleerd wordt... en dat is meestal het probleem in die landen. Hebben net genoeg kosten om een vliegtuig te kopen, maar niet om het regelmatig te onderhouden...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:54

Ja dat snap ik, was ook meer in het algemeen, dat je in sommige situaties niks voorstelt als mens, je begint er niks tegen.
Vrienden van mij hebben met zo'n gammel vliegtuigje in Guatamala gevlogen, ze waren doodsbenauwd, als je er bij stilstaat kan je leven van de ene op de andere seconde zomaar voorbij zijn.