rookvrije restaurants

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Natascha

rookvrije restaurants

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 15:17

na mijn zoveelste ergernis aan van die smerige stinkstokken in een restaurant vroeg ik me zo eens af of ze in Nederland ook rookvrije restaurants hebben. In amerika heb ik genoten van de refill, all you can eat en rookvrije restaurants. Zulke zaken weet ik als eetgraag persoon wel te waarderen Haha! Vork .
Maar waar ik me zo aan stoor is omringd worden door stinkende junks die na iedere gang zo'n stok opsteken terwijl je zelf nog zit te eten. Ze doen het niet als ze zelf eten omdat ze dat vies vinden maar verpesten wel het eetgenot van een ander die achter ze zit Boos! . Ja, dat is nou iets wat mij ergert.

amen Haha! Sigaar

Niets zo charmant als een paard aan de wand: (zie profiel of hiervoor portretten en naambordjes)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:23

in sommige restaurants heb je aparte rokruimtes waar mensen kunnen eten en roken.
tis irritant maar gewoon neus dicht en eten maar haha dan ruik je de rook niet, simpel alleen een probleem het ziet er zo lomp uit!
ik heb er niet echt een mening over mijn ouders roken allebei dus ik heb er zelf niet echt problemen mee!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:48

Als ik zulke restaurants vind laat ik het je meteen weten Natascha Ik begrijp je iig volkomen, je lekkere avondje uit wordt imo gewoon verpest als je in die stank moet zitten... sigaretten Misselijk sigaren Misselijk Misselijk Dus mensen die weten waar je lekker en gezellig en vooral rookvrij kan eten; vertel vertel vertel!

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:50

En dan wil ik ook mee! Op een of andere manier komt er altijd wel een sigarenmaniak bij me in de buurt zitten, en dan vergaat me de eetlust Misselijk Zo'n smerige rotgewoonte, en dan gewoon schaamteloos in een ruimte waar een ander zit te eten... Misselijk Misselijk Misselijk !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:50

In een goed restaurant hebben ze een goede luchtcirculatie en staan de tafels niet zo dicht bij elkaar dat je last van elkaar hebt.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:04

Ik ruik het in bed al als de buren op hun eigen balkon staan te roken, zo smerig vind ik het.... Oftewel: je ruikt het echt altijd, hoe goed de luchtcirculatie ook is. (Of hij moet op orkaankracht staan Haha! )

Natalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:14

Ik heb hier zelf niet zo een problemen mee, tenzij degene die bij mij aan tafel zit een sigaret opsteekt terwijl ik nog aan het eten ben (vind ik onbeschoft) en dan maak ik hier wel een opmerking over dat ik het er niet mee eens ben (stoort het als ik eet terwijl je rookt o.i.d.).
Maar het idee van rookvrije restaurants is eigenlijk zo slecht nog niet, omdat het idee van roken terwijl andere mensen aan het eten zijn niet zo smakelijk is.

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:35

Mag ik me aansluiten bij de rij mensen richting de rookvrije restaurants? Ook ik vind het irritant en smerig. In een cafe vind ik het irritant, maar kan het nog wel hebben, maar als ik aan het eten ben vind ik het vies. Dus, waar blijven de tips?!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:51

Laatst bijgewerkt door ibikus op 06-05-03 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:54

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:29

Beter! Dan eet je 2x lekkerder! En je hebt de stank niet én de ergernis niet!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 11:44

wordt het nog druk in de rookvrije restaurants met alle bokkers Haha!
En over afzuigers: we zaten zondag bij de japanner met z'n allen om zo'n plaat met afzuiger erboven. De man tegenover me zat na iedere maaltijd aan z'n sigaar te lurken en alle rook ging de afzuiger in, maar naarmate de avond vorderde kreeg ik steeds meer traanogen, een snotneus en koppijn. Fijn hoor zo'n sigaar Sigaar
Ik heb al eens het idee gehad om gezellig met een clubje wierookliefhebbers een wierookdineetje te gaan houden. Roken mag tenslotte in een restaurant }>

Niets zo charmant als een paard aan de wand: (zie profiel of hiervoor portretten en naambordjes)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:47

hmmm..etentje met niet rokende bokkers? Bij genoeg animo moet het makkelijk lukken een restaurantje voor ons zelf te hebben... Knipoog En dan dus ook geen last van de rook...lijkt me heerlijk.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:52

Ik sluit achteraan in de rij Haha!

Ik heb er ook een ontzettende hekel aan, vooral als een ander een sigaret opsteekt, terwijl ik (of een ander) nog zit te eten.

Frusty

Het leven is een gebakje!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:10

Oke, een reactie van een nicotinejunk Haha!
Ik kan het me heel goed voorstellen dat het vies is als iemand een sigaret opsteekt en je rookt zelf niet.
Ik rook zelf dan ook niet in restaurants, en ik zal ook nooit een sigaret opsteken op een plaats waar veel mensen bij elkaar staan (uitgezonderd café's discotheken etc.) bijvoorbeeld in een bushokje ofzo, kan me heel goed indenken dat dat niet prettig is.

Maar nu even iets anders, ik zat eens in de trein, in een rokerscoupé. Ik stak een sigaretje op en er wordt door een vrouw tegenover mij gevraagd, of beter geeist, dat ik mijn sigaret uitmaak omdat zij er last van heeft. Dus ik wijs haar erop dat ze in een rokercoupé zit, gaat ze helemaal uit haar dak omdat ze vindt dat zij altijd maar rekening met rokers moet te houden, en rokers niet met haar Verward

Give a man a fish and he eats for a day. Teach him how to fish and you get rid of him all weekend.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:18

ik sluit me ook aan, ik vind het buitengewoon smerig als je aan het eten bent, maarja mijn vriend rookt Haha! hoewel we ook bij een restaurant bij het niet-roken zijn gaan zitten omdat hij weet dat ik het smerig vind

Sometimes there's justice. Sometimes there's just us

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:20

Supertje schreef:
Maar nu even iets anders, ik zat eens in de trein, in een rokerscoupé. Ik stak een sigaretje op en er wordt door een vrouw tegenover mij gevraagd, of beter geeist, dat ik mijn sigaret uitmaak omdat zij er last van heeft. Dus ik wijs haar erop dat ze in een rokercoupé zit, gaat ze helemaal uit haar dak omdat ze vindt dat zij altijd maar rekening met rokers moet te houden, en rokers niet met haar Verward

Daar zat de niet-roker dus fout, duidelijk.
Gelukkig worden in de toekomst alle treinen rookvrij, dus is dat probleem ook weer opgelost Haha!

UlbeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:39

Leven en laten leven zeg ik maar

Quo Vadis?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:47

Leven en laten leven... erg leuk idee... als je in dit geval geen last hebt van die rook... Als je gezondheid er onder te lijden heeft gaat die stelling voor mij wel iets beperkter op... Dan maar lekker leven en laten leven in aparte restaurants. (Tsja, longziektes zitten heel erg in de familie... ik heb 3 verstokte rokers aan 1 kant van de familie longkanker zien krijgen en aan de andere kant hebben 2 familieleden -oa mams- sarcoidose...en zij krijgt dus letterlijk ademhalingsproblemen als iemand op 10 meter afstand een sigaretje opsteekt...ongeacht de lucht circulatie. Ik vind het dus prima om bepaalde gelegenheden verplicht rookvrij te maken want helaas zijn mensen in de praktijk niet zo sociaal dat ze in dit soort gevallen rekening houden met hun medemens (uit ervaring gesproken... mijn moeder kan op haar werk niet eens in de kantine eten -hoewel daar een verplicht rookverbod geldt- omdat haar collega's en tevens de directeur hun sigaretje blijkbaar belangrijker vinden dan mijn moeders gezondheid... Kortom, rookvrije restaurants voor de niet rokers onder ons... heerlijk! En er mogen natuurlijk ook restaurants zijn waar wel gerookt mag worden... daar ga ik dan gewoon niet eten... Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 13:20

ik krijg er zelf idd ook gezondheidsproblemen van. Dat heeft geleid tot een niet vrijwillig uitgaansverbod voor mij. Eventjes gaat wel, maar een hele avond in een rokerige kroeg zit er voor mij niet in. Ik zoek mijn heil nu maar fijn in de bossen Haha! .
En wat me ook altijd opvalt: je komt een rustig restaurant in en zoekt een plekje ergens helemaal achterin zodat je geen last hebt van rokers. Komt er zo'n gezellig gezelschap binnen, ze loeren de hele toko door en gaan vervolgens doodleuk NAAST ons tafeltje zitten terwijl de hele tent leeg is. Op de 1 of andere manier trek ik ze nog aan ook Boos!

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:05

In New york schijnt het echt overal verboden te worden? Maar daar kun je dan in een restaurant iets eten waar tabak in verwerkt zit... Verward

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:50

Ik vind het ook super vies, ben ik aan het eten en dan komt er zon vieze rookwalm je kant opzakken! getver!
Ik kan er ook absoluut niet tegen, ik krijg heel pijn aan mijn keel en die word ook heel dik. ik krijg het benauwd en dan krijg ik een migraine aanval. Dat is antuurlijk niet leuk als ik gezellig in een resaurant aan het eten ben!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:29

Vanaf 1 juni is het volgens de wet verplicht voor je werkgever je een rookvrije werkplek te bieden! BEHALVE (natuurlijk) in de catering! Lekker dubbel! Verward

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:28

Citaat:
In amerika heb ik genoten van de refill, all you can eat en rookvrije restaurants

ja ik ook maar gewoon met een sigaret gelukkig

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:04

Sonja schreef:
Ik ruik het in bed al als de buren op hun eigen balkon staan te roken, zo smerig vind ik het.... Oftewel: je ruikt het echt altijd, hoe goed de luchtcirculatie ook is. (Of hij moet op orkaankracht staan Haha! )

Dat heb ik ook, mijn buurvrouw rookt ook en onze terassen zitten naast elkaar maar wel gescheiden door een muur. Als ik dan in mijn bed lig (mijn kamer ligt aan de achterkant) dan ruik ik echt gelijk wanneer zij aan het roken is. Ook in onze huiskamer komt het gelijk binnen. Omdat wij er echt heel erg op tegen zijn, ruiken wij het volgens mij ook nog erger.

Ik vind dat je zeker wel mag roken in de trein bij het rokersgedeelte, daar mag niemand je op aanspreken, maar ik vind het eigenlijk niet nodig om speciale rokersruimte te maken, nu verdrijf je de "gezonde"mensen van een deel van de trein, en zo'n scheidingsmuur helpt ook niet al te veel dus in het niet rokers gedeelte het dichtst bij het wel rokers gedeelte durf ik me ook niet te wagen hoor!

Tijdens het eten moetik het zeker ook niet hebben, zo vreselijk! Gelukkig rookt er echt niemand van mijn familie en ik zal het ook nooit gaan doen (vraag me maar over een paar jaar Tong uitsteken)