Herdenking Pim fortuyn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:12

Vanavond heb ook ik voor de tv gehangen, heb overigens niet de hele uitzending gezien. Maar nog steeds denk ik er zo over als een jaar geleden. (goh, wat is afgelopen jaar snel gegaan.. het lijkt nog als de dag van gisteren... Scheve mond )
Ik vind het zo ongeloofwaardig, niet omdat het Pim was, het had iedereen kunnen zijn die zn mening had gezegd! (denk daar maar eens over na!)
En 'iedereen' kan wel fijntjes opmerken dat het allemaal onzin is, dat er geen herdenking hoeft te komen, maar het gaat niet alleen om Pim, het gaat om de hele nederlandse samenleving (even buiten de politiek om, alhoewel samenleving is niks anders dan politiek) Als het Pim gebeurd, waarom dan niet jou? Ik denk dat iedere helderdenkende nederlander staat voor zn eigen mening, zouden we dan niet allemaal worden vermoord? Het klinkt ongeloofwaardig, maar inprencipe komt het nergens anders op neer.
Dat niet iedereens mening (op wat voor manier een mens die dan ook uit) door iedereen word gerespecteerd, dat niet iedereen zich daarin kan vinden is tot daaraan toe, maar dan hoef je nog niet iemand te vermoorden of wat dan ook maar aan te doen.
Iedereen heeft recht op een eigen mening en daar draait dit hele verhaal om. Daarom is er zo ophef (geweest). Want als je niet meer vrij je mening kunt uiten, wat betekend de democratie dan nog?
Ik vind overigens wel dat er een herdenkings dag moeten komen, maar niet alleen ter ere van Pim, laat die dag dan ook in het teken staan van de democratie, ieders mening, de vrijheid die te uiten en te hopen dat dit voorval iedereen aan het denken heeft gezet dat het uit de weg ruimen van een mens, een mening nooit meer voor hoeft te komen. Zo'n dag vind ik perfect aansluiten bij de 4 en 5 mei, want wat zouden die dagen nou eigenlijk voor nut hebben als mensen elkaar ondertussen letterlijk en figuurlijk vermoorden om elkaars meningen en uitspraken. Zou de oorlog dan werkelijk voorbij zijn? Zouden we die dan herdenken? Of zitten we er misschien nog middenin?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:39

Ik vond Pim ook een enge vent, om zijn standpunten, maar ook om de manier waarop hij ze bracht. Vreselijk Lips are sealed
Dat hij is vermoord is natuurlijk verschrikkelijk, maar ik ben blij dat hij niet in de regering zit! Hij had geen partij, hij was alleen en had een paar mensen om op de zeteltjes te zitten. En idd, iemand die met Henk Wijgaarden aan komt zetten, neem ik niet serieus!!! Slapen
Ook als iemand hem de waarheid sprak (zoals Rosenmöller) over zijn argumenten (dat hij geen tegenargumenten kon geven, dan begon hij te schreeuwen en te roepen) wordt Pim boos??!!! Verward Ik vond het een goede van Paul, hij zei hem de waarheid!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:59

Laten we wel wezen: Pim was vermoord door een alleenstaand figuur die ook volgens mij een aantal schroefjes los heeft. Is hij vermoord door zijn oppositie? Ronduit belachelijk. Als ik nog denk aan sommige RaRa acties, dan denk ik maar dat het een wonder is dat dit de eerste keer was dat er iemand dood ging.

Verder: waarheid is een relatief begrip. Iedereen ziet wat en interpreteert gebeurtenissen met zijn eigen bril op. Bijna alles wat mensen zeggen is een mening over die gebeurtenis.

Met Pim is zeker niet de vrije meningsuiting vermoord. De sterke reaktie op de moord heeft veel losgemaakt. Heel triest is dat Rosenmöller zijn taak moest neerleggen vanwege dreigementen. Dat ook weer door mensen die op wraak uit zijn en niet goed kunnen nadenken.

Met Pim zijn ook niet zijn ideeën uitgeroeid. De ideeën leven verder. Een groot deel van de bevolking stemde op hem en ik heb zo'n idee dat veel mensen nog op de persoon Fortuyn zouden stemmen. Als er iemand opstaat met het charisma en intellect van Pim, dan kan er best weer zo'n beweging komen. Want de onvrede blijft, de kiezers zijn nu alleen maar teleurgesteld omdat het lijkt of de hele beweging maar weinig effect heeft gehad. Dat is niet waar, want vele partijen hebben punten overgenomen van Pim. Het PvdA staat buiten de regering en Pim's wens is vervuld: CDA en VVD in de regering. Zonder Fortuyn was dit nooit gebeurd.

Allen: stel jezelf de vraag, wat is belangrijker: De macht hebben of zien dat de dingen gebeuren die je zou willen doen als je die macht zou hebben?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:09

Waarom een herdenkingsdag? We hebben er al 1. Op 4 mei!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:12

En een feestdag op de dag erna. Ik zie ook het nut niet van nog een herdenkingsdag als de derde op rij, en dan ook nog 'ter ere van' één bepaald persoon.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:13

Het kan dan wel onzin gevonden worden, maar Pim was tenminste iemand die zijn mening luid en duidelijk uitsprak. Ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die precies hetzelfde dachten, maar er niet voor uit durfden te komen. En Pim deed dat wel, dat vind ik nog steeds knap !!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:18

favorietje schreef:
omdat hij er enge ideeen op na hield desiree

Ik vond zijn ideeen niet eng. HIj wilde gewoon betere integratie en niet meer zo veel mensen in nederland binnenlaten, want het is hier ook te vol. Naar onderzoek is gebleken dat nederland het dichtstbevolkte land is in europa, Belgie staat op nr. 2. En dat kun je aan verschillende dingen merken. De natuur komt hier heel erg in het gedrang, en ook de tolerantie van mensen. Verder had hij andere ideeen over geld investeren in de zorg sector. Pim discrimineerde NIET, de dingen die hij zei over allochtonen (dat allochtone vrouwen bijvoorbeeld gediscrimineerd worden door hun mannen en tegengehouden worden in hun ontplooiing waardoor minder kans op integratie) kloppen. Ik vind het zo gek. Als je ook maar 1 dingetje zegt over buitenlanders, dan discrimineer je. En buitenlanders discrimineren hun vrouwen als de pest maar daar wrodt niets over gezegd, sterker nog, dat wordt doodgezwegen want anders discrimineer je. Maar ja, ik moet oppassen met wta ik zeg, als er ook op bokt zo'n idioot rondwaart, gaat ie mij nog doodschieten. er lopen immers meer gekken los rond dan dat er vast zitten.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 07-05-03 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:19

nikkiemisty schreef:
En Pim deed dat wel, dat vind ik nog steeds knap !!!


Wat is daar 'knap' aan? Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:30

Karin schreef:
Wat is daar 'knap' aan? Verward

omdat de rest van de heren politici uit het paarse kabinet dat nooit gedurfd hebben en dat pas gingen doen toen Pim het voortouw had genomen?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:33

Dat vraag ik me ook af ja. Hij is niet de enige die voor zijn mening uit kwam. En ook niet de enige die ervoor vermoord is. Ook ik kom voor mijn mening uit. Ik probeer alleen niet mensen achter me te scharen door het meest gevoelige onderwerp op die manier aan te snijden dat ik weet half nederland achter me te krijgen.

Net als Karin zegt. Een feestdag de dag na herdenking. Is dat niet genoeg? Pim is niet meer dan ieder ander individu. Ieder is uniek op zijn eigen mooie manier maar dat maakt de een niet meer dan de ander.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:38

Fasel schreef:
Ik probeer alleen niet mensen achter me te scharen door het meest gevoelige onderwerp op die manier aan te snijden dat ik weet half nederland achter me te krijgen.

Pim dacht er werkelijk zo over en hij WIST dat veel mensen er zo over dachten. Hij was de enige die er gehoor aan gaf. DIt is toch een democratie niet waar? waarom moeten bepaalde gedachten dan onderdrukt worden en mogen ze niet uitgesproken worden? In een democratie mag je niet voorbij gaan aan zaken waar een hele grote groep mensen aan denkt en een mening over heeft. DAt is negeren. Nog een stapje verder van negeren en je krijgt censuur. En censuur staat lijnrecht tegenover democratie.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:49

Karin"]
[quote="nikkiemisty schreef:
En Pim deed dat wel, dat vind ik nog steeds knap !!!


Wat is daar 'knap' aan? Verward
[/quote]

Omdat hij één van de weinige is die zijn mening durft uit te spreken!!! Er zijn echt veel te veel mensen die het met hem eens waren, maar het niet zo in het openbaar durven te zeggen, VOORDAT hij er was.
Er waren zelfs mensen die niet op hem durfden te stemmen. Dan is zoiets toch knap als je als enige met zo'n mening de politiek in durft te gaan. Wie doet het hem na ???

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:51

Fasel schreef:
Ook ik kom voor mijn mening uit. Ik probeer alleen niet mensen achter me te scharen door het meest gevoelige onderwerp op die manier aan te snijden dat ik weet half nederland achter me te krijgen.


Neej maar jij komt dan wel voor je mening uit, maar niet zoals hij dat doet, dus niet in de media, zodat gelijk iedereen het weet.
En ik denk dat het in Nederland eerder een taboe was dan een gevoelig onderwerp. Er werd nooit echt over gesproken en zeker niet in de politiek. Pas nadat Pim zijn mening heeft laten horen hadden ze allemaal steeds een grotere mond...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:56

nikkiemisty schreef:
[En ik denk dat het in Nederland eerder een taboe was dan een gevoelig onderwerp. Er werd nooit echt over gesproken en zeker niet in de politiek. ..
[/quote]

aha, daar leg je je vinger op de zere plek. Pim sprak over een taboe en daarom werd hij door tegenstanders verguisd.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:36

Karin"]
En een feestdag op de dag erna. Ik zie ook het nut niet van nog een herdenkingsdag als de derde op rij, en dan ook nog 'ter ere van' één bepaald persoon.
[/quote]

Niet ter ere van 1 bepaald persoon, ter ere van de vrije meningsuiting...

[quote="joostvangestel"]
Met Pim is zeker niet de vrije meningsuiting vermoord.
[/quote]

Nee de vrije meningsuiting is eigenlijk allang vermoord, maar we zien het nu pas, nadat het in het 'groot' is gebeurd. Pim is zeker niet de eerste maar zeker ook niet de laatste die iets zal worden aangedaan omdat ze vrij voor hun mening durven te staan.

[quote="rinnie1982 schreef:
Ik vond Pim ook een enge vent, om zijn standpunten, maar ook om de manier waarop hij ze bracht. Ik ben blij dat hij niet in de regering zit! Hij had geen partij, hij was alleen en had een paar mensen om op de zeteltjes te zitten.


Ik ben het met je eens dat hij alleen LPF was, want zonder hem hebben ze er 3 keer niks van gemaakt. Maar ben toch benieuwd naar hoe het was geweest als hij wél was blijven leven. Misschien had het een puinhoop geworden, misschien ook niet. Je weet ook niet hoeveel mensen er nog zouden hebben gestemd als hij niet was vermoord, want veel mensen hebben destijds op LPF gestemd uit een soort 'eerbetoon'. Je kunt ook nooit weten wat hij had kunnen waarmaken van wat hij heeft gezegd. Maar ik blijf nieuwschierig naar hoe het had kunnen zijn mét hem erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:19

In NL hebben we nog steeds vrije meningsuiting en we worden daarin niet beperkt of beknot van overheidswege. Wie daar nu nog aan twijfelt, zou eens kunnen bedenken hoe het er in andere delen van de wereld aan toe gaat. Amnesty International (om er een te noemen) heeft het er nog steeds erg druk mee op diverse plaatsen in de wereld. Hier in NL kunnen we ons vrij bewegen, vrij uitspreken, onze eigen keuzes maken en we hebben stemrecht om onze vertegenwoordiging te kiezen. Die vrijheid hebben we en de democratie is van ons allemaal en niet alleen van een handjevol mensen in Den Haag.
Wie gisteren de documentaire over de nacht van Fortuyn heeft gekeken, heeft kunnen zien hoe PF aan zijn stemmen kwam en waarom mensen op hem stemden.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:46

Lovely schreef:
In NL hebben we nog steeds vrije meningsuiting en we worden daarin niet beperkt of beknot van overheidswege.


Nee, maar wel door elkaar, de overheid heeft daar niks mee uit te staan, die staan ook voor democratie, tenminste dat is de bedoeling, maar als je ziet hoe het er nu aan toe gaat in Den Haag, noem ik dat niet echt democratie, een grote meerderheid van het volk heeft gestemd om PvdA, maar wie zit er in de oppositie?! Omdat het CDA niet met PvdA wil samen werken, ronduit belachelijk gewoon. Democratie is een beetje geven en een beetje nemen. CDA en PvdA moeten samen regeren, dat heeft het volk democratisch beslist, maar er komt dus niks democratisch van terecht.. Scheve mond
Maargoed nog even over de vrije meningsuiting, iedereen heeft een eigen mening en in een democratie moet je daarvoor mogen uitkomen, wat je ook zegt of hebt te vertellen. Maar er lopen een paar mensen rond die ook 'hun vrije mening' uiten door iemand te vermoorden, die democratie gaat te ver en eigelijk is dat geen democratie. Dus dan heb je niet meer de keuze om vrijuit je mening te zeggen, want er lopen bepaalde 'democraten' rond die zelf hun democratie bepalen.
Je vrije mening kunnen zeggen hangt niet alleen van Den Haag af, maar hoe mensen elkaar tolereren, of van de mensen bij wie een schroefje los zit. Ik vind het vreemd inelkaar steken allemaal, maar het komt er uiteindelijk wel op neer dat er géén vrije meningsuiting meer mogelijk is. En ik vind dat we nu we het misschien nog in de hand hebben dat moeten inzien en het moeten aanpakken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 11:49

*volcano* schreef:
[
een grote meerderheid van het volk heeft gestemd om PvdA, maar wie zit er in de oppositie?! Omdat het CDA niet met PvdA wil samen werken, ronduit belachelijk gewoon. Democratie is een beetje geven en een beetje nemen. CDA en PvdA moeten samen regeren, dat heeft het volk democratisch beslist, maar er komt dus niks democratisch van terecht.. Scheve mond
.
[/quote]


Het is ook de schuld van de kiezer om te kiezen voor 2 partijen die eigenlijk in veel dingen lijnrecht tegenover elkaar staan. En daar krijg je ook veel slappe hap van. Kijk eens naar de paarse politiek: pvda en vvd. Apart staan ze ergens voor, samen staan ze nergens meer voor door hun concessies. Bij die eerste verkiezingen toen er zo massaal ook voor LPF gestemd werd, werden de PvdA en de VVD hier ook op afgerekend.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:05

Desiree schreef:
Het is ook de schuld van de kiezer om te kiezen voor 2 partijen die eigenlijk in veel dingen lijnrecht tegenover elkaar staan.


Hoezo, schuld van de kiezer? Het is aan de partijen tot een leuke compensatie te komen, zij moeten zien dat ze een 'gulden' middenweg weg vinden, zoals ik al zei het is een beetje geven en een beetje nemen.
Je moet het bekijken als een bedrijf in het groot, CDA wil veel bezuinigen, PvdA wil investeren.
Wat doe je als bedrijf zijnde, toch niet alleen bezuinigen hoop ik? Als je overal op bezuinigd, personeel, onderhoud enz, dan jaag je de klanten toch weg, heb je geen inkomen meer en van die mooie bezuinigingen komt niks terecht.
Alleen maar investeren is ook niet goed, dure investeringen die niet uit kunnen, als je met 1 goed personeelslid toe kunt hoef je geen 2, als je een veger en een dweil hebt in een kleine winkel hoef je geen dure investeringen te doen in grote veegmachines.
Daartussen moet een middenweg zijn, beetje bezuinigen beetje investeren.
In het groot gaat het net zo (alleen dan wat meer in details) PvdA en CDA kunne best met zn 2en eens goed om de tafel gaan zitten en een middenweg vinden. Punt is dat ze beide te veel op hun punten staan en in plaats van steeds maar te bekvechten ed kunnen ze beter eens gaan regeren. Die door 2en gedeelde kiezers (PvdA en CDA kiezers) moeten ook samen in nederland leven, dus dan moeten PvdA en Cda ook samen moeten kunnen regeren en elkaar een beetje in hun waarde laten, niet alleen aan zichzelf denken maar aan het volk waar ze het voor doen en vooral nuchter nadenken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 12:08

Het is niet de tijd er naar om te investeren. We hebben al grote schulden, veel werkeloosheid er bovenop, Pvda zal ons daarmee verder in de nesten werken. We zitten in een economische crisis.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:16

Desiree schreef:
Het is ook de schuld van de kiezer om te kiezen voor 2 partijen die eigenlijk in veel dingen lijnrecht tegenover elkaar staan. En daar krijg je ook veel slappe hap van. Kijk eens naar de paarse politiek: pvda en vvd. Apart staan ze ergens voor, samen staan ze nergens meer voor door hun concessies. Bij die eerste verkiezingen toen er zo massaal ook voor LPF gestemd werd, werden de PvdA en de VVD hier ook op afgerekend.

Waarbij de kiezer voor het gemak maar over het hoofd zag dat zijn partij een bijeengeraapte chaos was van individuen waardoor de zaak intern tegenover elkaar kwam te staan. Hoeveel concessies denk je dat hij zelf heeft moeten doen om die lijst rond te krijgen binnen zo'n korte tijd? Wellicht had de aanwezigheid van Pim de afbrokkeling vertraagd, maar ik ben er zeker van dat er hoe dan ook scheuren in de LPF zouden zijn gevallen.

Charismatisch en inspirerend was hij wel, maar alle plannen en ideen ten uitvoer brengen is (gelukkig maar) lastiger. Iemand die zonder concessies een land bestuurt (of een groep mensen oid.) is volgens mij namelijk een dictator of hij doet precies wat iedereen van hem verwacht en wil..... en da's toch best onhaalbaar......

Neemt niet weg dat ze er in Den Haag momenteel idd. wel een grote bende van maken, maar aan de andere kant is dit min of meer de prijs die je betaalt voor democratie. Er lopen in NL schijnbaar evenwichtige groepen mensen rond die verschillende meningen hebben over hoe dit land geregeerd moet worden (Dan vergeet ik in mijn optimistische naiviteit de mensen die voornamelijk wegens geloofsovertuiging op een partij stemmen) en de verantwoordelijkheid ligt bij de vertegenwoordigende partijen om daar een bestuurlijke middenweg in te vinden. Dat ze daar niet in geslaagd zijn is behoorlijk kwalijk.....

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:08

Desiree schreef:
Het is niet de tijd er naar om te investeren. We hebben al grote schulden, veel werkeloosheid er bovenop, Pvda zal ons daarmee verder in de nesten werken. We zitten in een economische crisis.


Dat kan best zijn, maar als je alleen maar bezuinigd kom je er ook niet, daarom zeg ik, een beetje bezuinigen en een beetje investeren, dan komt het van 2 kanten. Door bezuinigingen kun je gaan investeren, door investeren kun je meer werkgelegenheid creeeren, meer werkgelegenheid betekend minder werkelozen, minder uitkeringen is weer bezuinigingen, kun je nog wat investeren, mensen met werk hebben meer uit te geven, bedrijven verdienen meer, kunnen ook investeren in nieuw personeel is weer meer werk en ga zo maar door. En door de opgang komende economie kun je dan weer schulden gaan aflossen. Je kunt geen schulden gaan aflossen door te bezuinigen. Want je hebt ook geld nodig om rond te komen en door alleen maar te bezuinigen word de werkegelegenheid weer minder en gaat al het voorgenoemde bergafwaarts ipv bergopwaarts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:08

Desiree schreef:
Pim heeft inderdaad wel oplossingen aangedragen voor bepaalde problemen, .


Hij heeft geen oplossingen aangedragen, hij heeft ideen verteld. Maar zijn ideen waren theoretisch bijzonder leuk, maar in de praktijk ging het nergens over. En was het financieel helemaal niet haalbaar.

Vervelend dat die man overleden is, de manier waarop is ook erg.

Maar er overlijden iedere dag mensen, en ook mensen aan ernstige misdrijven..........die worden ook niet herdacht.

Deze man was een grote propaganda.......niets meer en niets minder. Zijn stabiliteit kon je zien aan de LPF, zo onstabiel als maar kan. En dat zegt genoeg........ik weet zeker dat het helemaal niets anders was gegaan als hij nog geleefd was.

Behalve dat we waarschijnlijk een paar maanden eerder weer bij de stembus hadden gezeten.

Daarnaast heb ik ernstig mijn twijfels over het woord Politieke moord, volgens mij is hij gewoon door een loslopende gek vermoord, die rijp was voor een kliniek en niet helder kon nadenken, dus dat had iedereen kunnen gebeuren.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:19

Desiree schreef:
Het is niet de tijd er naar om te investeren. We hebben al grote schulden, veel werkeloosheid er bovenop, Pvda zal ons daarmee verder in de nesten werken. We zitten in een economische crisis.

Niet investeren zal alleen maar tot nog meer depressie leiden.
Een Anti cyclisch begrotingbeleid heet zoiets wat de politiek moet gaan voeren. Daarmee voorkom je dat we in een nog grotere depressie terecht komen, met als gevolg deflatie en een stijgend aantal werklozen. Maar ja dat is in het hoofdje van Jan peter potter en zn aanhangers nog niet opgekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:29

[quote="Desiree]
Ik krijg anders wel de indruk dat de irakezen blij zijn van saddam af te zijn hoor, ze voelen zich in dat opzicht wel bevrijd. Of het de amerikanen daarom te doen was is echter een 2e.[/quote]

Saddam was een dictator en een machtswellusteling.................in hoeverre kon je bij de lpf over een party spreken, je sprak over pim en niet over de party..................het was een eenmansparty..........................nou mag je denken wat je wil, en ik wil het niet in het extreme zeggen. Maar er zijn wel wat overeenkomsten!