Liefde en sex

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:10

pff en we gaan maar door....

niet om l*llig te doen tegenover syph en ilona, maar syph je zei toch ooit dat ilona een one night stand heeft gehad toen het ff uit was tussen jullie?(in het one night stand-topic geloof ik) komt daar die 'haat'(zo zou ik het bijna noemen) tegen one night stands vandaan? dan begrijp ik best dat je er zo fel op tegen bent

maargoed, jouw leven, jouw mening, dus of je het wel/niet ooit doet daar bemoei ik me niet mee!

ik heb weleens meegemaakt dat iemand achteraf een vriendin bleek te hebben, tsja jammer dan, dat zijn mijn zaken niet!ik wist het op dat moment niet, hij was single zei hij, nou ja dan zou dat wel zo zijn

wat hij verder nog meer zou kunnen verzwijgen boeit me niet, want ik doe ALLES veilig, en zoals ik al eerder zei heb ik nog nooit een ziekte of wat dan ook opgelopen! heb zelfs geen nare herinneringen eraan over gehouden! oke 1x was vervelend toen ik diegene de week erna weer tegenkwam en hij dacht dat hij nog wel een keer mocht, om t zo ff te zeggen, toen ik nee zei was ie pissig, maar ja toen had ik zn ego geraakt denk ik, maar verder is er echt nix met one night stand, niet te vaak(wekelijks is beetje teveel!) en alles veilig doen, dan is er echt nix tegen een one night stand!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:14

Nee, niet alleen dat, ik ben gewoon tegen one night stands, maar ik kan niet echt zeggen dat dat mijn mening niet versterkt.
En jij vindt misschien niets tegen een one night stand maar ik wel. En daar zet ik een hele dikke punt achter!

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:51

Mensen dit vind ik in Sypheron te prijzen. Laat hem nou gewoon zijn eigen mening en standpunten hebben. Ik zou als ik zijn vriendin was me wel erg veilig voelen trouwens...

Ik vind het bewonderingswaardig Syph!
Btw: je had wel mn onderschriftje gejat... Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:04

Als ik sex moet hebben zonder liefde, dan moet daar VET voor betaald worden. Als je toch alleen maar wil n...k..n. omdat je horny bent dan kan je net zo goed een avond in een club ofzo gaan werken, dan verdien je er nog wat mee en het is een stuk veiliger dan gewoon met een vreemde meegaan. Beter is gewoon een fijne vriend/man! (belerend, belerend)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:20

Ik denk alleen dat mensen die mening hebben, omdat ze nooit in zo een situatie gekomen zijn.....

Gijs en kim, hoeveel wil je hebben, money is no issue.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:22

Prima schreef:
Gijs en kim, hoeveel wil je hebben, money is no issue.....


Sorrie onbetaalbaar, heb nl fijne man Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:22

gijsenkim schreef:
Als ik sex moet hebben zonder liefde, dan moet daar VET voor betaald worden.


Maar dan is het gewoon hoereren en vind ik dat je dus net zo goed prutsmuts kunt worden. Ik zou best sex onder liefde kunnen hebben maar dan zou ik me heel goedkoop voelen als ik er geld voor ging vragen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:28

Suzanne F."]
[quote="gijsenkim schreef:
Als ik sex moet hebben zonder liefde, dan moet daar VET voor betaald worden.


Maar dan is het gewoon hoereren en vind ik dat je dus net zo goed prutsmuts kunt worden. Ik zou best sex onder liefde kunnen hebben maar dan zou ik me heel goedkoop voelen als ik er geld voor ging vragen.
[/quote]

Precies! je denk toch niet dat ik met iemand naar bed ga waar ik niet van hou en die ook niet van mij houd! Als dat dan toch moet dan maar voor geld, Rot op, ik kan in elke kroeg een vent oppikken om mee naar bed te gaan en wat win ik ermee? geen klote, waarschijnlijk een geslachtsziekte. Ik zou het wel weten hoor! als ik de behoefte had en ik was vrijgezel ging ik fijn af en toe ergens "werken" en er dan beter van worden.

maar dan zou ik me heel goedkoop voelen als ik er geld voor ging vragen Tja volgens mij is het goedkoper als je er geen geld voor vraagt Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:37

Ik denk dat Suzanne bedoelt dat ze zich dan goedkoop zou voelen, omdat ze het dan niet voor het uitkiezen heeft.
Er komt iemand, en je hebt het maar met hem te doen.

Als jij in de kroeg staat ga jij waarschijnlijk niet met een oude, gerimpelde, vieze vent naar huis, maar met een frisse (op het eerste gezicht), leuke, knappe jongen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:42

Volgens mij kan je ook in die wereld gewoon nee zeggen, en daar word een nee eerder gerespecteerd dan in de flat van een of ander kereltje. Toch? Verward

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:21

Ik vind alles wat een man aan intimitiet en seks zoekt bij een andere vrouw vreemdgaan daar ben ik heel duidelijk in.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:24

Ik vind het bedreigender voor mijn relatie dat mijn man zou zeggen "ik kan zo lekker met haar praten" dan "ze n...kt zo lekker" De basis van een relatie en het daaruit voortvloeiende goede sexleven bestaat toch uit het praten met elkaar. Dus moet je elkaar kennen om het in bed goed te hebben met elkaar.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:38

Ik kom er ook nog even tussendoor met mijn niks zeggende mening, want ik ben nog maagd, maar heb er toch een mening over... Scheve mond
Ik vind liefde en sex aan de ene kant 2 verschillende dingen, aan de andere kant hebben ze ook heel veel met elkaar te maken.
Je zou sex kunnen hebben zonder liefde, ik noem dat maar lust.
En je hebt liefde waaruit sex voortvloeit.
Ikzelf zou nooit sex kunnen en willen hebben zonder dat ik iets voor iemand voel, althans niet op dit moment.
Daar vind ik het veel te speciaal voor om het met 'zomaar' iemand (die er misschien wel 'lekker' uitziet) te delen.
Ik wil niet per definitie zeggen dat ik tegen one nightstands ben, want ik heb geen idee wat ik later nog ga tegenkomen. Maar op dit moment heb ik liever sex die voortvloeit uit liefde en met iemand die speciaal voor mij is.
Maar nog even iets anders, wat verstaan jullie onder sex? Waar begint dat? Als ik het heb over zoenen, knuffelen en het gezellig hebben dan doe ik dat sneller dan 'de rest' zeg maar Nerd Maar dat is ook weer zoiets, ik vind een one night stand veelste oppervlakkig voor dat soort dingen, daarbij denk ik aan 'even snel een klusje klaren' en echt liefhebben en dat soort dieper gaande dingen kun je daar niet in vinden.
Ik denk dat het ook maar net is wat je verwacht van sex. Ik ben wat dat betreft wel 'romantisch' (laat ik het zo maar zeggen) ingesteld, ik wil aan iemand kunnen zien/voelen dat het om 'mij' gaat en niet om mijn lichaam de lusten zeg maar. Ik denk bij sex aan passie, hartstocht, verlangen en geborgenheid. (snappen jullie het nog? nou ja misschien snappen jullie het zelfs wel beter dan mij Scheve mond )
Ik wil behalve sex ook liefde voelen en dat lukt dus niet met een one night stand. Ik zie sex niet alleen als lust, liefde is ook een lust voor mij. Voor mij liggen sex en liefde dus heel dicht bij elkaar en dat wil ik voorlopig zo houden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:43

Nou mijn mening dan ook nog maar even Haha!

Ik vind liefde en sex ook 2 verschillende dingen. Je kan sex hebben zonder liefde, en ook liefde zonder sex (lijkt me wel moeilijk hoor)

Gewoon het verschil tussen lust en liefde.
Ik denk dat er niks mis is met sex uit lust, heb zelf een paar keer een one night stand gehad, ik had toen geen vriend, wilde ook geen vriend en had gewoon zin in sex om het even plat te zeggen. Beviel me best.

Maar die sex kan niet op tegen sex met iemand waar je echt van houd, dat is veel specialer, vertrouwder en relaxter. Als je met iemand bent waar je helemaal jezelf bij kan zijn is het fantastisch.
Maar soms is het ook juist heel erg fijn om niet jezelf te moeten zijn en gewoon eens even los te kunnen gaan Schijnheilig

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:05

gijsenkim schreef:
De basis van een relatie en het daaruit voortvloeiende goede sexleven bestaat toch uit het praten met elkaar. Dus moet je elkaar kennen om het in bed goed te hebben met elkaar.


Dit gaat voor mij niet op! Ik heb een relatie gehad van 2 jaar wat totaal niet goed liep, omdat hij niet kon praten (hij vertelde dus niet veel/ of wilde nergens over praten). Maar onze sexleven was echter super. Met lichaamstaal kan je ook veel doen. Dus ja, bij mij zijn de onenighters een heerlijke ervaring geweest omdat ik niet altijd hoef te praten, ik kan ook prima communiceren met lichaamstaal, en niets is lekkerder dan sex.

Ik kan dus prima sex hebben zonder liefde. Voor mij zijn die 2 dingen toch wel verschillend. Zo heb ik ook een ex gehad die dus weinig presteerde in bed. Nou geef mij dan maar sex zonder liefde, dan liefde dat 5 min. duurt Haha! Maar als de combi helemaal klikt, dus de liefde en de sex dan wordt dan imo alleen maar lekkerder omdat je meer open durft te zijn en veel over elkaar te weten komt op den duur. Dit mis je vaak in een onenighter, omdat je elkaar niet eerst een uur gaat uitleggen wat de lekkerste standjes/plekjes etc. zijn. Maar als je je bek open durft te doen en/of initiatief bent tijdens, dan kunnen onenighters voor een enkele keer echt lekker zijn.

cellibelli
Berichten: 549
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 23:11

Tsjonge,


Ik plaats ook is een berichtje, en kijk vervolgens een paar dagen niet!!!!! Verward

Wat een onwijze stapel reacties.......

Nou ik weet nu in ieder geval wel dat als ik ergens over nadenk, of een vraag heb. Ik hier onwijs veel reacties krijg( en dingen om over na te denken)

Tot zover alvast heel erg bedankt allemaal!!!!!!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:12

Prima schreef:
Ik denk alleen dat mensen die mening hebben, omdat ze nooit in zo een situatie gekomen zijn..

In mijn geval in ieder geval niet.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:13

En ben je er nu een beetje uit voor jezelf?? Of hebben al deze reacties je mening veranderd?

Belker

Berichten: 15355
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:32

Voor de discussie mensen onder ons:
Vanavond, woensdag 7 mei op Ned 3 om 23.15 het programma
Martin Simek onderzoekt of echte liefde bestaat

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:36

Sex is wat anders dan liefde. En dat is al zo sinds er mensen zijn. Ik weet nog wel uit de tijd van Aristoteles dat dat ook zo was......... Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:39

Zouden Adam en Eva ook verliefd op elkaar zijn geweest? Dat is nu de vraag die bij mij naar boven komt.. Haha!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:39

En trouwens ten tijde van Ayla hoefde je alleen maar een teken te geven als man zijnde. Dat waren nog eens tijden Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:48

Hahaha jasses Ulbe nou stel ik me een soort van Brun bij je voor *LOL*

Ik denk dat liefde en sex 2 totaal verschillende begrippen zijn die wel met elkaar te maken hebben, maar niet onderling uitwisselbaar zijn.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:49

Dat was alleen zo bij de Stam UlbeH. Ik weet niet hoe jij eruit ziet, maar ik zie er niet zo uit in ieder geval Haha!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:52

Gelijk heb je Sonja, 2 verschillende dingen die samen prima bij elkaar passen.

Ach Rom, ik heb in de loop der jaren mijn haren verloren. Lachen