Hoe zit het nou wat mag wel en wat mag niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Hoe zit het nou wat mag wel en wat mag niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 08:33

Wat mag al wel en wat mag nog niet?

Want ik zie al wel traillers rijden..??????
Maar de plaatselijke Pony club mag nog niet rijden..

Monique


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:15

Lees even de regels op de site van het ministerie. Ze staan ook uitgelegd in het sticky als eerste post in dit forum.

In het kort:
Volgens mijn (snelle en niet al te nauwkeurige) nagaan van de compartimentsgrenzen ligt Veghel net in H (maar Uden, Vorstenbosch in E).
In H mag alles, alle vervoer van alle paarden. Alleen wanneer de paarden van een plek komen waar bedrijfsmatig pluimvee gehouden wordt moeten ze binnen het compartiment blijven. Evenementen mogen ook, alleen dieren uit de compartimenten C,D en H mogen daar aan deelnemen.

In E zijn echter erg strenge regels.
Alleen vervoer van paarden is toegestaan wanneer er geen pluimvee op stal is (dus ook hobbykippen), en evenementen (dus ook de ponyclubles) mogen niet, je mag er ook niet aan deelnemen.

Het hangt er dus maar net vanaf waar je precies zit en waar je paarden staan, de ponyclubles is ed.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:36

volgens mij ligt Veghel ook gewoon in E, de grens met H is nl de A2 en Veghel ligt daar oostelijk van. Dus vervoer mag wel, lessen mogen niet. Zie het sticky dat Jantien noemde *LOL*

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:28

Ja, het is lekker met de duidelijkheid over hoe en waar de grenzen lopen.
Je moet even de grenzen van het toezichtsgebied Gelderse Vallei-Beneden Leeuwen nagaan.

minlnv, grenzen toezichtsgebied Gelderse Vallei-Beneden-Leeuwen schreef:
Hoogveldseweg (Mill) volgend in zuidelijke richting overgaand in Domeinenstraat overgaand in Vorleweg tot aan Volkelseweg (N264).
Volkelseweg (N264) volgend in westelijke richting overgaand in Nieuwedijk (N264) overgaand in Rondweg Volkel (N264) overgaand in Rouwstraat tot Zeelandsedijk (Volkel)
Zeelandsedijk (Volkel) volgend in zuidwestelijke richting tot aan de Brabantstraat
Brabantstraat volgend in zuidelijke richting overgaand in Volkelseweg (N605) overgaand in Molenstraat overgaand in Julianastraat tot aan Wilhelminastraat (Boekel)
Wilhelminastraat (Boekel) volgend in zuidwestelijke richting overgaand in Erpseweg overgaand in Boekelseweg overgaand in Heesakker tot De Wasaa (Erp)
De Wasaa (Erp) volgend in zuidelijke richting overgaand in Den Uil tot Brugstraat (N604)
Brugstraat (N604) volgend in oostelijke richting overgaand in Molentiend tot Hoogstraat
Hoogstraat volgend in zuidelijke richting tot aan Rijbeemd
Rijbeemd volgend in zuidwestelijke richting overgaand in Keldonkseweg overgaand in De Roost overgaand in Antoniusstraat overgaand in de Morgenstraat (Keldonk) overgaand in Hool tot aan Sweenslag
Sweenslag volgend in westelijke richting overgaand in Hoolstraat overgaand in Erpsesteeg overgaand in Hoge Biezen tot aan Krijtenburg
Krijtenburg volgend in noordwestelijke richting tot aan Zijtaartseweg
Zijtaartseweg volgend in zuidwestelijke richting tot aan Eversestraat
Eversestraat volgend in westelijke richting tot aan Veghelseweg (N265)
Veghelseweg (N265) volgend in zuidwestelijke richting tot aan de rivier Dommel (St. Oedenrode)
Rivier Dommel (St. Oedenrode) volgend in westelijke richting tot aan snelweg A2 (Boxtel)
Snelweg A2 (Boxtel) volgend noordwestelijke richting tot aan knooppunt Hintham ('s Hertogenbosch)


Volgens mij gaat dit stuk over jouw gebied. En dan gelden daar de regels van compartiment A.
Maar ik moet zeggen dat het erg wazig is. Bij de toezichtsgebieden worden andere grenzen weergegeven dan bij de compartimenten. Bovendien is het best een gepuzzel om de grenzen precies uit te vinden.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:24

Dat zou kunnen, dat Veghel in A ligt. Maar zeker niet in H, dus zijn er behoorlijke beperkingen voor paarden.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 18:14

Maar wat ik dus wilde weten is eigenlijk, mag ik bv naar Utrecht met trailler en paarden?

al vast heel erg bedankt

Monique

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:29

volgens mij niet, je mag dacht ik het compartiment niet uit. Maar dat is mij ook onduidelijk.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:09

De vervoersgeboden gelden alleen voor gestickerde voertuigen.
Wanneer jij geen pluimvee op stal hebt (zelfs al zijn het 2 hobbykippen) en degeen waar je naar toe wilt ook niet, dan mag je gewoon gaan.

Staan er op de plek waar je naar toe wilt ook paarden, dan maak je een evenement door er naar toe te gaan, en dat mag je ook niet.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:00

toch mag dat niet. Dat geldt als evenement en daarvoor bestaat nog steeds een verbod, ook al heb je geen kippen. Ik zou het toch even navragen.

Jantien, ik mag dus wel in de Drunense duinen (ander compartiment, ik E, DD = H) buiten rijden?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:49

het is wéér veranderd, in bepaalde gebieden mogenw el weer concoursen en lessen worden gehouden .alleen mag je vanuit een gebied waar dat nog niet mag, daar dan niet naartoe
HET KROMME IS :
JE MAG WEL MET JE PAARD HEEL NEDERLAND DOOR RIJDEN :S , MITS IE IN DE TRAILER STAAT.ALLEEN JE MAG NIET AAN EEN CONCOURS DEELNEMEN!!!!
hoe krom kun je het maken he???
ik kan er maar een ding op zeggen : kl*te regering!!!!!!!!
let goed op die compartimentering.ik rijd zelf op eeb vr8wagen met een rose sticker, ik mag alleen in gebied E komen , ook leeg mag ik niet in een ander gebied, maar ik geloof dat dat vanaf morgen weer word veranderd.snap jij er nog iets van ???ikke iig niet!!!!!
ik heb veel meldelijden met de getroffen kippen (en varkens)boeren , maar ik vind het belachelijk hoe de regering omgaat met het paardenvervoer,ze vinden dat niet belangrijk genoeg omdat het maar een hobby is, eikels .eik zouden we met alle leden van bokt moeten gaan protersteren in den haag Tong uitsteken LOL

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:55

Lielle: wanneer jij geen kippen op je bedrijf hebt, en/of afspraken maakt met andere mensen om samen te rijden, dan mag dat.

Crossmonster: de regel dat je alleen naar een concours mag wanneer je uit gebied C, D of H komt (terwijl er ook alleen in die compartimenten evenementen mogen worden georganiseerd) is er al behoorlijk vanaf het begin.

En wanneer jij een gestickerde vrachtwagen hebt, dan heb jij direct te maken met pluimvee. Dus lijkt het me dan logisch dat je niet uit je compartiment mag met die wagen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 01:37

crossmonster, waar haal jij dat nieuws vandaan? Ik heb ook geruchten gehoord dat er eea wordt aangepast, en dat zou heel goed nieuws kunnen betekenen voor onze menwedstrijd in mei!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:10

Voor de actuele informatie, bel even met het ministerie infonummer over de vogelpest: 0800 22 333 22. Hier wordt je meteen geholpen en heb je de actuele informatie.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 11:05

ik krijg het nieuws van me baas, ik werk in het veetransport en mijn baas hoort dat dus als eerste, die word dagelijks, regelmatig bericht dmv faxen over de nieuwe veranderingen .
en jantien, wat ik met die bestickering bedoelde te zeggen , is dat de compartimentering ook aan het veranderen is, als je goed leest zie je dat ik bedoel dat "mijn" gebied voor die wagen word uitgebreid, en dat wil dus zeggen dat het beleid VERSOEPELD word .


ik heb goeie hoop dat het weer beterder word, mits er geen nieuwe gevallen meer in nederland komen....het lijkt nu ff rustig maar dat zegt nog niets....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bambelien, Domi_94, furious, MariskaFally, Nicky1963, Polarize, Roosch, Selima, shirleyp, Tigress, VuurVleugels en 195 bezoekers