Wat voor auto rij-instructeur hebben jullie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:53

Kusia schreef:
. Het enige leuke van mijn rij-instructeur is dat hij me thuis komt ophalen. Ben benieuwd of zijn collega's dat ook doen.


Volgens mij doen ze dat allemaal hoor.
Overigens ben ik nu heel tevreden met mijn instructeur, rustige aardige man die ook ten alle tijden heel rustig blijft, das wel goed aangezien ik zo'n panieker ben Haha!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:55

Ik heb een top instructeur. Ik heb nu 6 lessen gehad. Heb over 1,5 week tussen tijdse toets. En mag over 4 a 5 weken afrijden. Maar er staat dan niet voor niets een wachtlijst van 9 maandne bij deze rijschoo.

geen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:14

Polly"]
[quote="Kusia schreef:
. Het enige leuke van mijn rij-instructeur is dat hij me thuis komt ophalen. Ben benieuwd of zijn collega's dat ook doen.


Volgens mij doen ze dat allemaal hoor.
[/quote]
Nee, dat doen ze niet allemaal. Zoetermeer ligt iets van 20 à 30 kilometer bij Rhoon vandaan. Ik wou eerst bij een rijschool in Rotterdam lessen (dat ligt minder dan 5 kilometer bij Rhoon vandaan) en ze konden me niet ophalen omdat het te ver was!
Ze halen je op als je in een bepaalde straal bij hun vandaan woont.
Die instructeur haalt me nu op, omdat hij me kent en het geen probleem vindt.
Laatst bijgewerkt door Kusia op 02-05-03 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:14

Dat is echt vaag. Hier doen ze dus echt niet moeilijk met ophalen/afzetten. Ik heb echt een geweldige instructeur. Ik zit hem altijd te pesten, en hij pest vrolijk terug (wel aardig pesten dus he).
Ik ben na 11 lessen van rijschool veranderd omdat ik bij m'n vorige rijschool 6 verschillende instructeurs gehad heb Verward Waar ik nu rij is helemaal top! Ik krijg ook af en toe gratis les enzo Haha!

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:16

horseless schreef:
Ik ben na 11 lessen van rijschool veranderd omdat ik bij m'n vorige rijschool 6 verschillende instructeurs gehad heb Verward

Had je bij je vorige rijschool een vast pakket of betaalde je per les?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:20

Per les. Nu ook.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:22

Kusia ik denk dat het belangrijk is dat je rijlessen gewoon goed zijn, het mag inprincipe niet uitmaken of je per les of in 1 keer betaald.
Tis voor jou misschien wel moeilijker nu om over te stappen naar een ander omdat je bijna alles al betaald hebt.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:26

Hij geeft wel goed les, alleen hij maakt er nooit een leuke les van.
Ik vind het ook belangrijk dat hij het gezellig maakt, bv door een praatje te houden. Zo voel ik me ook op me gemak en zal ik beter gaan rijden.
Afgelopen les was hij super chagerijnig en zei dat ik door moest rijden, omdat er een toeterende vrachtwagen achter me zat. Maar dan voel ik me net als een ongewenst kind en ik wou zo snel mogelijk weer naar huis.

Zo is het toch ook geen doen?
Ik ga nog 1 les met hem rijden en als het niet beter is dan vraag ik een andere instructeur.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:27

Mijn instructeur vind zichzelf erg slim volgens mij. Hij weet altijd bijna alles beter maar wil dan van mij tussendoor toch weten hoe hij iets op de computer meot doen.
Verder kan hij heel hard zuchten als ik iets fout doe. Ik vind het niet echt leuk bij hem want ik voel me vaak megastom maar hij is wel goed denk ik, erg precies maar dat is ook wel belangrijk.
Hij vindt mij volgens mij een gevaar op de weg...

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:30

Het lijkt me voor jullie(Kusia en Katrien) inderdaad niet echt prettig dat als je al niet echt zeker bent op een bepaald moment, dat je rij instructeur dan zo reageerd. daar zou ik ook niet tegen kunnen hoor.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:33

Bloos *LOL* nee daar zou ik ook niet tegen kunnen!!
Je neemt toch juist les om te leren? Als je al kon rijden had je geen les meer nodig, duh

Ik ben blij dat mijn instructeur dat nooit laat merken.
Hij vindt misschien wel dat ik domme dingen doe, maar daarop zit hij er toch ook nog naast? Hij laat iig niet merken dat hij zich irriteert ofzo.
Vaak zit ie ook wat telefoontjes te plegen als ik aan het rijden ben en dan kijkt hij dus wel mee, maar zegt niks. En als hij dan opgehangen heeft geeft ie wat tips over wat ik de volgende keer beter kan doen. Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:36

Mijn instructrice is echt een lieve aardige meid. Ze heeft echt het beste met me voor en probeert me overal doorheen te slepen. Ze is wel vreselijk streng en precies, maar dat mag ze van mij ook zijn, dat heb ik nodig. Nee hoor, ben erg blij met haar. We voeren geen uitgebreide gesprekken, maar het gaat goed zo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:36

Beide instructeurs prima Haha!
Voor m'n B leste ik bij een bekende, hij en z'n vrouw hadden hun paard ook bij ons op stal staan, altijd wat gespreksvoer dus Haha!
Nu rijd ik voor m'n E bij een andere rijschool, maar ook een prima vent, gezellig ouwehoeren maar tussendoor leer ik ook nog eea Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:37

Katrien schreef:
Hij vindt mij volgens mij een gevaar op de weg...

Zegt hij dat dan chagerijnig???
Nee, zover is mijn rij-instructeur gelukkig niet gegaan. Maar als hij dat op dit moment zou zeggen dan zou ik hem de kofferbak in schelden!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:43

Mijn instructeur zit ook vaak de halve les te bellen. Dan hoor ik alleen welke kant ik op moet. De auto is nog steeds heel (en zonder krassen)...

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:44

Volgens mij kun je de sfeer ook een beetje met je eigen instelling bepalen.
Als ik een fout maak(laatst had ik een les waarbij ik bijv. 4 keer midden op een kruispunt stond Bloos ) moet ik er om lachen. Ik bedoel ik zie mezelf dan al helemaal staan: zo'n grietje in een veel te grote lesauto die er een zooitje van maakt.
Misschien kun je door zo te reageren ook een beetje je instructeur beinvloeden(die van mij moet er dan ook meestal wel om lachen).

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:45

horseless schreef:
Mijn instructeur zit ook vaak de halve les te bellen. Dan hoor ik alleen welke kant ik op moet. De auto is nog steeds heel (en zonder krassen)...

Zo leer je ook wel zelfstandig te rijden, want op een dag zal hij er niet meer zijn. Ok het is niet echt gezellig, maar er is geen doodse stilte in de auto, als bij mij.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:45

Kusia"]
[quote="Katrien schreef:
Hij vindt mij volgens mij een gevaar op de weg...

Zegt hij dat dan chagerijnig???
[/quote]

Nee dat niet. Hij probeert heel geduldig te blijven maar hij schrikt wel eens van mij en dan vraagt hij: Snap je waarom dat niet veilig was? Terwijl ik vond dat het best kon.

Hij vraagt dat dan heel langzaam alsof ik het anders niet begrijp. Maar het is echt niet zo heel erg hoor, anders was ik al overgestapt, ik heb zeker het gevoel dat hij weet waar hij het over heeft en dat zijn lessen zin hebben.

Maar ik ben wat dyslectisch en heb moeit emet hetautomatiseren van handelingen en hij doet zijn best om dat te begrijpen maar ik heb het gevoel dat hij soms niet snapt waarom ik sommige dingen heel snel leer en sommige dingen maar niet kan onthouden.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:50

Caar schreef:
Volgens mij kun je de sfeer ook een beetje met je eigen instelling bepalen.
Als ik een fout maak(laatst had ik een les waarbij ik bijv. 4 keer midden op een kruispunt stond Bloos ) moet ik er om lachen. Ik bedoel ik zie mezelf dan al helemaal staan: zo'n grietje in een veel te grote lesauto die er een zooitje van maakt.
Misschien kun je door zo te reageren ook een beetje je instructeur beinvloeden(die van mij moet er dan ook meestal wel om lachen).

Dat deed ik al bij mijn 3e rijles.
Het regende en ik vroeg hoe de ruitewissers aangingen. Deed ik per ongeluk het groot licht aan. Ik helemaal in de slappe lach en hij maar stug voor zich uit staren.
Ik heb hem dus nooit echt zien lachen Haha! , alleen maar met een minilach op zijn gezicht Scheve mond . (Maar ik zie hem ook liever niet lachen, omdat hij echt bruine aangevreten tanden heeft van het sigaren roken )

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:30

M'n eerste instructeur was een wat oudere rustige man, die alles ook nog eens duidelijk uitlegde. Alleen je hebt soms van die mensen waarmee je gewoon niet op een golflengte zit, dat had ik met hem. Was daardoor nogal gespannen als ik rijles had. Ben op een gegeven moment bij die rijschool vertrokken omdat ze liepen te rommelen met examendata. (lees: ik had een maand niet gereden en zou twee weken daarna rijexamen doen. na een maand belde mn instructeur op dat de twee weken twee dagen gewaren worden Boos!)
De tweede instructeur is de vriend van mn nicht, een gezellige prutsmuts die zich ook niet zo drukmaakt. Kon en kan t gewoon goed met m vinden. Hij hield ook wel van een geintje, als in, daar is de parkeergarage, vriemel m er maar in. En kom, laten we parkeren langs een grachtje zonder hekje....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:53

Ik zal maar niet zeggen waar het bij mij in auto over gesproken werd... Schijnheilig Maar de rij instructeur was/is een goede bekende van mij..
Laatst bijgewerkt door youngster op 02-05-03 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:55

Oh ik kan me nog goed herinneren dat er na mij een keer een turks/marokaans meisje kwam (weet het verschil niet zo ze had een hoofddoekje) Oh mijn god het arme schaap had al 50 lessen ofzo gehad en kon het gewoon nog niet, ze deed werkelijk echt alles verkeerd en bleef het verkeer doen ! Het was gewoon zielig. Later heeft hij maar verteld dat ze moest stoppen of een andere rijschool moest proberen.
Ja sommige mensen zijn echt een gevaar op de weg Haha!.
Dit is overigens niet racistische bedoeld !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:02

Die van mij is echt lachen, altijd gezellig praten enzo. Ik lees hier dat jullie wel eens mee maken dat ze een les vergeten of afbellen...dat is echt een slechte zaak. Die van mij is altijd stipt op tijd, een keer was hij iets later omdat hij net een examen had gehad, maar dan belt hij netjes om te zeggen dat hij iets later komt. Ik heb altijd dikke schik in de auto.
3 juni moet ik afrijden, natuurlijk hoop ik te slagen maar volgens mij zal ik mijn lessen best missen...ben ik raar???

---CARPE DIEM---

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:07

ik heb vorig jaar in juli in 10 dagen mijn rijbewijs gehaald, de leukste 10 dagen van mijn leven, en ik mis de lessen nu nog. daarom heb ik besloten de opleiding te gaan doen tot rijinstructrice, lang over nagedacht, maar ik ben ervan overtuigd dat het bij mij past!

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:32

Ik had een vrouw Lachen en ik heb dus mijn hele lesperiode gelachen ...
Heerlijk wijf was het ... Je kon er zo ontzettend mee lachen ...
en vrij jong nog eind 20 dus dat was ook een voordeeltje eraan ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij