Slechte bediening in restaurant

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Slechte bediening in restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 17:59

Wat vinden jullie daarvan?
Gisteren gingen ik en mijn ouders uit eten en we zaten een kwartier en toen kwamen ze pas vragen voor drinken,normaal doen ze dat meteen Clown Ook kreeg m'n vader champignonnensoep terwijl hij champignonnen in romige saus ofzo had besteld, dus weer even wachten en toen kreeg hij het goede.
Op het hoofdgerecht moesten we ook best lang wachten en na het hoofdgerecht duurde het eeuwen en toen hebben we ook weer de kaart voor t ijs moeten vragen.
En als m'n ouders ze probeerde aan te houden (zo heet dat toch Verward ) lukte dat vaak ook nog niet.
Vond het heel jammer want dat maakt de sfeer niet echt gezellig en je kunt daar heel lekker eten maar die bediening Scheve mond

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:03

Heel irritant is dat.
Toen mijn ouders 30 jaar getrouwd waren, gingen wij ook met de familie uit eten.

Het begon er al mee dat we aan een andere tafel zaten dan we gereserveerd hadden (mn pa was er speciaal voor naartoe gereden)
Verder was het ook echt een ramp, lege glazen lieten ze staan, ze waren een hoofdgerecht vergeten.
Het duurde ook elke keer heel lang voordat we wat kregen.
Er hingen kachels aan het plafond (??? ja echt), we hadden ijskoude benen.

Daarna heeft mn pa een brief geschreven dat hij het echt niet vond kunnen, en dat we in een hoekje werden gepropt etc etc

En toen mochten we met de hele bups opnieuw komen eten op de kosten van het resaurant Haha!
Ze deden toen ook wel erg hun best *LOL*

Het leven is een gebakje!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:03

Ik heb eigenlijk niet echt ervaring met slechte bediening. Linet en ik hebben eigenlijk maar twee vaste adressen waar we toch wel héél regelmatig heen gaan.

Het gebeurt weleens dat de bediening niet top is, maar dat zullen ze dan ook wel in mijn fooi merken! Haha!

Het leuke als je vaak bij één restaurant komt, is dat ze je kennen. Levert weleens extra service en een drankje ofzo van het huis op.


Succes!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 18:04

Zooo dat is wel moooi dan! Haha kachels aan het plafond,hoe verzinnen ze het?!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:04

Oh dat ken ik Extreme duivel Echt zwaar irritant.
Ik had gisteren ook zoiets bij mc donalds.. Was zo'n meisje en daar moest ik al 3 keer alles tegen zeggen, omdat ze het niet verstond. Wil ik sundae (?) ice met caramel, vraagt zij of ik nootjes wil, zeg ik NEE. 3 keer raden wat ik kreeg.. Gaaaap

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 18:05

Zoo das stom!! Kreeg je zeker nootjes Tong uitsteken Ja dat is leuk als je vaker komt dat ze je dan gaan herkennen. Bij een ander restaurant komt die eigenaresse altijd heel vrolijk aangelopen "Hallo!" Lachen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:06

Hier nog een nakomertje...

Laatst hadden we pizza thuis laten komen. Aangezien Linet vegetarisch is vroeg ik nog: Is die echt vegetarisch??? Ja hoor meneer, helemaal vegetarisch! Blijkt bij aankomst dat er een dikke laag ham op zat!

We moesten al lang wachten, maar die tweede pizza kwamen ze wel na vijf minuten bellen!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:06

Ja, soms komen ze pas na heel lang vragen wat je wilt drinken bijv. als het druk ik..Maarja, ik ga vanavond uit uit eten en ik heb er eigenlijk geen zin in...Lees: HIJ werkt daar en mijn familie bemoeit zich overal mee Clown

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:12

Yentl schreef:
Zooo dat is wel moooi dan! Haha kachels aan het plafond,hoe verzinnen ze het?!


Ja, echt heel erg. Frusty Het stuk waar wij zaten was een soort aangebouwd tuinhuisgedoe.

Het leven is een gebakje!

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:46

Wat irritant dat je zo'n slechte bediening hebt gehad! Ik werk zelf ook in een restaurant en daar word het inderdaad wel anders gedaan. Ik snap ook niet waarom ze je dan zo behandelen . Voor de horeca is de klant toch de belangrijkste factor lijkt me! Misschien heb je bij volgende restaurantbezoeken meer geluk.

I'm not scared of dying, I just don't want to Lachen

Binnenkort foto's op mijn profiel!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:51

Gister.. Jeetje 2 uur op mn eten zitten wachten, iedereen had net gekregen, en ik weer eens niet, gelukkig kwam het na 5 minuten.
Werd die baas nog boos dat we te vaak naar buiten en naar binnen gingen, tja je moet toch wat doen om je honger te stillen Boos!

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:01

Niet zo prettig idd, als het druk is kan ik het begrijpen hoor. En op het hoofdgerecht en nagerecht moet je meestal iets langer wachten daar niet van. Mensen laten vaak graag eerst even het voorgerecht en hoofdgerecht zakken voordat ze verder eten. Maar dat je ze niet echt aan kan houden of dat ze de verkeerde bestelling opnemen is niet zo ok..

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:44

Toen Roel en ik een half jaar verkering hadden zijn we naar een pannenkoekenrestaurant gegaan. De pannenkoeken waren reuze lekker, maar de bediening was echt brak.
We hebben na het hoofdgerecht een kwartier moeten wachten voordat ze onze borden op kwamen halen. Toen hebben we maar geen toetje meer besteld, vonden het veels te lang duren Boos!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:56

Ik heb een brutale vader als dat gebeurt schreeuwt hij door het restaurant ¨¨Ja,Mag ik nu eindelijk wat bestellen¨¨

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:24

Eigenlijk nooit problemen mee, wij eten altijd bij kleine eetcafeetjes waarvan we de eigenaren kennen of bij de betere (en vooral duurdere Scheve mond restaurants) Daar krijg je nauwelijks de kans om je glas leeg te drinken of er staat alweer een nieuwe.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:25

Haha sjuipje dat herken ik ook dan staad er een ober gewoon naast je tafel en moet jeje bort vast houden anders ben je hem kwijt

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:43

Ja ik ken dat
Gisteren gingen wij dus ook uit eten bij Van der valk in Sassenheim.
Wij hebben ook 1 uur moeten wachten voordat we het voorgerecht kregen, daarna moesten we weer 3 kwartier op ons hoofdgerecht wachten! Boos!
Toen kwam er is nog bij dat ze het bonnetje kwijt waren waar de hoofdgerechten van mijn moeder en vriend opstonden!
Die hadden hun eten ook pas veeeel later, maar van de " service" mochten ze toch een gratis drankje naar keuze bestellen!!
Gewoon veeels te weinig personeel en heel erg onervaren!
Er liepen zelfs kinderen rond van rond de 14...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 23:05

Op een bruiloft van een nichtje van mij liet het personeel 2 of 3 keer iets over gasten heen vallen.. Frusty (tomatensoep enzo, ziet dat er maar eens uit te krijgen )

Zelf hebben we er nooit last van gehad, maar wij gaan ook maar 1x per jaar uit eten Vingers aflikken en dat is meestal lopend buffet..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 23:11

Ben vanavond lekker uit eten geweest met mijn mannetje en toppie bediening, hoor!
Maar het kan ook anders inderdaad. Lang wachten enzo. Scheve mond Maar een kwartier wachten als het druk is voor je bord opgehaald wordt vind ik niet echt heel lang hoor.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 00:21

Vorige zomer in Engeland. We stonden bij een sluisje met de sluiswachter te buurten, zegt ie: willen jullie vanavond goed en lekker eten? Ga naar dat restuarant, zo waardeloos als de bediening is, zo goed is het eten. Dat laatste telt toch echt wel hoor. Bediening was inderdaad slecht, maar werd ruimschoots gecompenseerd door de sfeer en de kwaliteit van het eten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 18:13

Kinta schreef:
Ben vanavond lekker uit eten geweest met mijn mannetje en toppie bediening, hoor!
Maar het kan ook anders inderdaad. Lang wachten enzo. Scheve mond Maar een kwartier wachten als het druk is voor je bord opgehaald wordt vind ik niet echt heel lang hoor.


voor bord ophalen niet nee maar wel voordat er wordt gevraagd wat je wil drinken, normaal vragen ze dat meteen als je zit.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:22

Vorige zomer moesten wij 3 kwatrier op een uitsmijter en 2 tosti's wachten.
Snel uitgerekend is dat 15 minuten voor 1 product. Zelf thuis zou ik sneller zijn.
We hebben daarna gelijk maar de rekening gevraagd en er ook bij gezegd dat de rekening wel moest opschieten!!!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:33

Ik heb zelf jaren in de bediening van een redelijk chique restaurant in Hellevoetsluis gewerkt, de regels waren daar heel streng, maar ik vond dat niet meer dan normaal. De gasten (géén klanten!) komen om een leuke en geslaagde avond te hebben en daar doe je dan ook je uiterste best voor.

Ik eet nu wel regelmatig buiten de deur en mij vallen nog meer dingen op dan de "leken" op horeca gebied. Ik weet precies hoe alles moet, dus als er iets niet in de haak is, valt mij dat direct op.

Ik moet wel zeggen dat ik wat flexibeler ben geworden, ik weet dat ik niet overal top service kan krijgen. Bij de bovenstaande Mc Donald (als je dat een restaurant kun noemen), Van der Valk en pannenkoekenrestaurant verwacht ik weinig service.

Je ziet vaak jonge mensen te werk gaan met zeer weinig ervaring, opzich is daar niets mis mee, als ze maar een goed begeleiding hebben en daar ontbreekt het vaak aan. Die mensen moeten gestuurd worden en dan heb je wat aan ze, niet als ze als een stelletje loslopende kippen door de zaak hollen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:36

ja die pizza aan huis boeren zijn ook niet alles.\

meestal is je pizza na 10 minuten al koud!
De laatste keer dat mijn pa en ik pizza hadden besteld, moesten we bijna een uur wachten en kregen we nog de verkeerde ook.
Met ansjovis Misselijk Misselijk wat is dat smerig zeg.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:42

Jammer is dat. Uit eten is behoorlijk prijzig en dan wil je ook een leuke en relaxte avond.
Ik zal je vertellen dat ik de laatste jaren eigenlijk nooit meer uit eten ga. Ik maak het thuis veel lekkerder klaar als ik me eens druk maak. Ik ben nogal een zeur als het om eten gaat. Vis is vaak te gaar, te waterig. Groenten vaak niet vers en te vet [boter]. Veel koks zijn royaal met het zout. En dan de bediening. Ik erger me altijd rot aan overs met babbels. Bovendien kost al dat uit eten gaan me een fortuin en dat geef ik liever uit aan andere dingen *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, YandexBot en 140 bezoekers