Abortus, waar, wanneer, hoe? of nooit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Abortus, wel of niet?

Altijd mogelijk
30 (50%)
Mogelijk indien ziekte/handicap foetus
10 (16%)
Mogelijk indien sociale/financiele redenen ouders
2 (3%)
Onverantwoordelijk gedrag ontlopen
Geen stemmen
Emotionele impact wordt onderschat (ervaring)
1 (1%)
Wordt te gemakkelijk over gedacht
10 (16%)
Adoptie of andere keuze beter
1 (1%)
Nooit
6 (10%)

Totaal aantal stemmen: 60


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:53

SuperPepeijn"]
[quote="Tessebes schreef:
Sp vindt, dat als je geen kind wilt, het na de geboorte gewoon kan weggeven voor adoptie. Dan vraag ik me af: besef je wel, wat het is om een kind te dragen? Het is niet zomaar ff 9 maanden met een dikke buik rondlopen hoor, je hebt met zoveel dingen te maken. Ik denk dat je daar te makkelijk over denkt.
de prijs om 9 maanden te dragen lijkt me een kleine om een leven te behouden. dit staat natuurlijk wel open voor wat discussie.
[/quote]

Ja, eigenlijk bijna jammer dat we voorbehoudsmiddelen gebruiken, want hoeveel levens kunnen we dan wel niet behouden?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:54

leg geen woorden in mijn mond tessebes, dat is helemaal mijn punt niet.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:56

SuperPepeijn schreef:
de prijs om 9 maanden te dragen lijkt me een kleine om een leven te behouden. dit staat natuurlijk wel open voor wat discussie.


Adopteer dan liever een arm kind uit de 3e wereld zonder toekomst.
Lijkt me een sterker plan dan het baren van een kind tegen je zin , er zijn zoveel reeds geboren levens die wachten op een toekomst , geef die dan een kans.
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 02-05-03 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:56

Je moet minimaal 9 maanden lijden omdat je een kind tegen je zin in krijgt en vervolgens voed je het ook nog eens tegen je zin op of je staat het af voor adoptie. Nee, die prijs zou mij echt veel te hoog zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:02

SP, klopt, er is een vrij logische verklaring waarom mannen tegen abortus zouden zijn. Daarnaast vind ik dat mannen nog steeds al te makkelijk over zwangerschap denken, maar dat zal het ervaringsaspect wel zijn Verward.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:07

Ik zei niet dat je geen voorbehoedsmiddelen moet gebruiken, als je het leest zie je juist dat ik voorstander van allebei ben, maar ik vind niet dat je zomaar tegen abortus kan zijn omdat het niet op een natuurlijke manier gaat. Er gaat zoveel niet op een natuurlijke manier...