al 5 dagen geen nieuwe gevallen vogelpest!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

al 5 dagen geen nieuwe gevallen vogelpest!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 19:04

dit hoorde ik net op het nieuws!

maar omdat de incubatietijd 10 dagen is(ik heb van een DA gehoord dat het virus na ruimig van dieren nog 72 uur overleeft/er nog is, dus waar die 10 dagen vandaan komt?)

maar t is volgens het ministerie van Landbouw nog te vroeg om positief te zijn, dus de ruimingen gaan gewoon door(ook hobbydieren in Limburg!!) en alle verboden blijven nog gewoon gelden Boos!

maar er is dus hoop!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:18

ja, hopen dat het allemaal snel voorbij is! Al die arme kippen/boeren! Echt zo erg! Ik vind het wel weer lang genoeg geduurt hebben Boos!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 23:52

ik d8 vandaag ergens gehoord te hebben dat er al 13 dagen geen uitbraak is geweest, maar kan het ook mis hebben hoor.
ik hou het allemaal wel bij aangezien ik in de limburg woon, maar weet natuurlijk ook niet alles exact

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 00:04

op het nieuws werd gezegd dat er de laatste 5 dagen geen nieuwe gevallen zijn ontdekt

ik ga wel ff op de site van het ministerie van landbouw kijken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:39

In de krant stond ook 5 dagen..dus nog even geduld..
weet iemand er wat vanaf dat je als je buiten het gebied valt, je alsnog je hobbykippen moet opruimen??

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:13

Het laatste geval dateert van 25 april (nu dus 7 dagen geleden) en het laatste geval in de Gelderse Vallei is van de 23e, dus nu 9 dagen geleden.
Ook heb ik ergens gelezen dat de meldingen in Belgiƫ, net over de grens uiteindelijk geen vogelpest bleken te zijn.

Hoewel het eind in zicht lijkt, blijft het akelig stil bij het ministerie. Als die 10 dagen termijn inderdaad klopt dan zouden morgen de zaken in de Gelderse Vallei versoepeld kunnen worden. Met de MKZ werd volgens mij een termijn van 2 weken aangehouden.

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:10

laten we allemaal maar hopen dat het snel voorbij is want nu sterven er een hoop onschuldige dieren

Vind het zo en zo stom, bedoel ...je ziet ze toch ook geen mensen ruimen ivm met sars. Of ben ik nu weer te grof

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 12:26

haha eigenlijk heb je wel een beetje gelijk Karnat!

ik blijf duimen dat er geen nieuwe gevallen bij komen!

en Youngster, als je je hobbydieren moet opruimen dan wordt je dat verteld, of schriftelijk duidelijk gemaakt, dus volgens mij hoef jij niet spontaan je hobbydieren op te ruimen hoor!zeker niet als je buiten het gebied valt!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:50

Ships!
Toch weer nieuwe verdenkingen vogelpest

DEN HAAG - Na zes dagen stilte zijn er vrijdag toch weer twee nieuwe ernstige verdenkingen van vogelpest bijgekomen, in het Limburgse Beringe en het Brabantse Helenaveen. Dat heeft het ministerie van Landbouw vrijdag gemeld.

Het bedrijf in Beringe ligt in het gebied ten zuiden van de A67 dat toch al wordt leeggemaakt. Helenaveen ligt even ten noorden van de snelweg. Hierdoor moeten nog eens drie bedrijven worden leeggehaald

(Bron: de telegraaf 2-5-2003)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:52

Renske20 schreef:
haha eigenlijk heb je wel een beetje gelijk Karnat!

ik blijf duimen dat er geen nieuwe gevallen bij komen!

en Youngster, als je je hobbydieren moet opruimen dan wordt je dat verteld, of schriftelijk duidelijk gemaakt, dus volgens mij hoef jij niet spontaan je hobbydieren op te ruimen hoor!zeker niet als je buiten het gebied valt!


Ik geloof dat er brieven rond waren gegaan, maar in het gebied( waar ik zelf in woon) heb ik er niks van gehoord, maar in het gebied erbuiten, hoor ik dus wel dat ze een brief hebben ontvangen dat de kippen(hobbykippen) geruimd moeten worden..je kan geloof ik wel bezwaar aantekenen..

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:46

nog minder, vandaag zijn er 2 nieuwe gevallen van vogelpest geconstanteerd, he dacht ik net dat het de betere kant op ging.
maar op de radio zeiden ze dat ze verwachten dat deze 2 gevallen verder geen gevolgen zouden hebben ofzoiets.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:09

Inderdaad weer nieuwe gevallen. En bij ons in de buurt, over de grens van Belgiƫ (Meer om precies te zijn) zijn er ook weer nieuwe gevallen en daardoor is de wedstrijd die ik morgen had in Breda ook afgelast dat kreeg ik net te horen. Scheve mond Ik hoop dat die vogelpest snel voorbij is.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:35

Weeral in Meer?
Dat is ook vlak bij mij..