Stelling: Maakt make-up je mooier of lelijker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:26

Make up zal misschien mooier maken maar ik ben toch wel supertrots als mensen mij keer op keer vertellen dat ik zo'n mooi bekkie heb ZONDER make up. Ik heb heel soms make up op (heel licht) en krijg dan meestal het commentaar 'staat je erg leuk maar zonder toch leuker'.

Ik had vroeger een klasgenootje die plamuurde zichzelf helemaal onder. Toen zagen we haar ee nkeer lopen en vroegen of ze ziek was. Ze zag er echt doodziek uit. 'nee, ik heb nog geen make up op' was het antwoord.

Laat maar. Voor mij niet te vaak make up. Als ik 1 x per maand iets op heb is het veel. Jammer is wel dat ik voor zo'n 700 piek in de kasten heb liggen. Stof verzamelen Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:30

Mooier als het goed gedaan wordt of eigenlijk anders, niet mooier.
Ik gebruik meestal eyeliner (meestal boven, maar bij het uit gaan ook wel eens onder) & mascara. Als ik niet in de paarden zit; foundation, oogschaduw, eyeliner, mascara, lippenstift/glos oid. Regelmatig maak ik een combinatie met oogschaduw's, glossen enz.
Mijn wenkbrauwen en wimpers zijn donker geverfd en ik heb acrylnagels.
Ik krijg nooit commentaar van wat zie jij er weer geplamuurd uit, wel dat het er juist leuk uit ziet (ik doe er geregeld eens iets aparts mee).
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 01-05-03 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:30

Ik draag ook zelden mae-up en als ik het draag is het iets lichts. Je moet het kunnen opbrengen en echt waar, ik kan dat absoluut niet.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:06

Als je make up gewoon naturel houdt, vind ik vaak mooier staan.

maar Die lagen oogschaduw en oogpotlood is geen gezicht

ik heb dan zelf altijd mascara op zodat mijn ogen sprekender zijn.. maar niet te veel Knipoog

wat sp al zei, overdaad schaadt Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:57

Ik vind het alleen mooi bij speciale gelegenheden.
Want make up kan je echt veel mooier maken!
Maar als je het dan elke dag zo hebt, dan is het niet 'speciaal' meer als je er een keer echt mooi uit wilt zien.

Ja ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, ook wel een beetje een rare gedachte misschien van mij, maarja.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:34

Ik ben opzich geen voorstander van make-up, in kleine hoeveelheden gaat het nog. Maar van die 'barbiepopjes' die rondlopen met 2 cm foundation op hun gezicht Misselijk. Er zijn echter uitzonderingen, als je erge last hebt van acne of je hebt bijv brandwonden oid, dan kan ik het voorstellen. Hoewel ik het zelf nooit zou gebruiken.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:58

Ik draag zelf elke dag make-up.. beetej standaard en eigenlijk alleen mijn ogen... beetje mascara en oogschaduw en een beetje poeder. Als uit uit ga besteed ik er wat meer aandacht aan. Maar er zijn ook wel dagen dat ik zonder make-up loop...
Ik vind dat make-up je zeker niet altijd mooier maakt. Het ligt er maar net aan hoe je het gebruikt... Sommige mensen zijn zonder make-up mooier andere niet. Voor mijzelf vind ik make-up wel mooier!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:20

Ik vind het wel mooier staan (in normale mate), het maakt je ouder.
Verleden keer was er een meisje en die was 18,5 ze leek wel 15 omdat ze geen make up op had.

Alleen soms is het echt te, van die barbie meisjes met 600 (beetje overdreven, maar maakt het wat duidelijker Haha!) lagen foundation of hele dikke lelijke oogschaduw BAH Misselijk

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:44

Make up maakt niet altijd mooier.
Ik ben ook niet zo'n make up type.
Bij mij staat dat niet, misschien is het wennen maar ik vind het er niet uit zien.
Gewoon mascara en een licht natuurlijk kleurtje oogschaduw ofzo dat gaat wel, maar lippenstift enz echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:11

Als je je goed kan opmaken, dan maakt het je mooier, je accentueert je mooiere delen en je verbergt het minder mooie.

Ik zie er zonder make up niet uit. En heb het dus bijna altijd op.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:21

Bij sommige gezichten vind ik het mooier als het opgemaakt is, maar bij sommigen ziet dat er ook echt iet uit!
het verschilt dus per gezicht en je moet het natuurlijk ook wel een beetje kunnen!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:44

Make-up maakt over het algemeen je mooier.

Ik ben dan ook minder lelijk, ik doe eyelinger en mascara op, verder niets vind ik niet fijn en dat gaat ook snel irriteren bij mij.
Echt een heel stuk beter sttat dat.

Wat ik wle lelijk vind is dat als foudation over puisje's word gedaan en dat je echt van die randen dan om de puisje's ziet of als het helemaal bij je haar rand te zien is.
Knal rode lippestift vind ik ook niet zo mooi. Clown

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:56

Make-up is zeker niet altijd mooier. Zoveel slecht opgemaakte mensen als er rondlopen..

Ik maak me naar school altijd een beetje op, vaak alleen mascara en lipgloss (of rode labello) en soms een beetje oogschaduw.
Naar stal soms mascara als ik zin heb, maar ik ga ook wel de deur uit zonder make-up hoor .

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:36

als het goed gedaan wordt kan het iemand zeker mooier maken (een voorbeeld: kelly osbourne..zonder make-up een monster, met ziet ze er veeel beter uit)
ik ga ook zeker niet vaak zonder make-up de deur uit, ookal draag ik niet veel, alleen oogmake-up en af en toe wat lipgloss.
wel vind ik dat je niet altijd hetzelfde met je make-up moet doen..dan staat het idd mooier als je helemaal nix op hebt, make-up moet je af en toe mooier maken het moet niet jij worden, maar dat is misschien alleen een mening die ik heb Lachen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:53

Make-Up is als kunst: als het goed gedaan wordt is het mooi. Als het knudde, is is het knudde.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:13

Geen zin om een nieuw topic te starten in navolging hierop, maareuh....

De mensen die aangeven nooit zonder make-up de deur uit te gaan. Zijn er vrienden of familieleden die jullie WEL zonder make-up mogen zien?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:18

Jurga schreef:
Geen zin om een nieuw topic te starten in navolging hierop, maareuh....

De mensen die aangeven nooit zonder make-up de deur uit te gaan. Zijn er vrienden of familieleden die jullie WEL zonder make-up mogen zien?


Ja tuurlijk, me ouders mogen me best zonder make-up zien hoor *LOL* Nu ga ik ook wel eens zonder make-up de deur uit maar 6x per week wel opgemaakt.
En mijn vriedinnen ook wel hoor hoezo zou je voor je vriendinnen opmaken. Maakt me niets uit als hun tegen een lelijke kop aan moeten kijken }> Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:21

joostvangestel schreef:
Make-Up is als kunst: als het goed gedaan wordt is het mooi. Als het knudde, is is het knudde.


Hier sluit ik me helemaal bij aan.

En te veel vind ik ook niet mooi. Van die meiden die er een hele plamuurlaag op hebben zitten, jegh.
Ik vind het het mooiste als het niet nadrukkelijk aanwezig is.

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:22

ik ga niet vaak de deur uit zonder make-up ookal weet heel mijn familie en vriendenkring wel hoe ik eruit zie zonder make-up.
ik voel me gewoon beter als ik make-up opheb, het is gewoon een soort accesoire en ik pas het ook echt aan bij de kleding die ik die dag aanheb.
en je wilt natuurlijk ook een goede indruk maken als je nieuwe mensen tegenkomt, goed verzorgt eruit zien is beter als een saaie kleurloze kop Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:24

Hoe vinden jullie mijn make-up dan gedaan? Kijk maar in mijn profiel Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:30

Jurga schreef:
Geen zin om een nieuw topic te starten in navolging hierop, maareuh....

De mensen die aangeven nooit zonder make-up de deur uit te gaan. Zijn er vrienden of familieleden die jullie WEL zonder make-up mogen zien?


Zoals ik al zei draag ik zelden make up. En wat ik daar nou zo lekker aan vind is dat ik make up op kan doen als ik er zin in heb wat dus bijna nooit is Haha! . En niet moet denken 'oh, die en die kan me zien dus ik moet make up op'. Heerlijk als je gewoon lekke rnaturel het leven door kan gaan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:49

Dat vind ik ook, naturel door het leven gaan is heerlijk. Ik moet er niet aan denken om idd steeds aan mijn make-up te moeten denken, af en toe checken of het wel goed zit enzo.... Als ik het eens draag, heb ik al steeds het idee dat er iets verplaatst is Tong uitsteken.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:11

Iedereen mag mij zonder make-up zien Haha! alleen op eigen risico.

Ik gebruik bijna iedere dag make-up, behalve als ik een baaldag heb Haha! dan boeit het me allemaal niks meer.
Ik gebruik iig altijd oogpotlood, mascara en lipgloss. Ik loop daarbij dagelijks in mijn paardenkloffie voor `t werk. In het weekend doe ik het allemaal wat uitgebreider, foundation, poeder, oogschaduw, oogpotlood, mascara en lipgloss.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:03

In kundige handen kan make-up een mooi resultaat geven. Maar veel vaker zie ik mensen die zichzelf zo vol smeren met allerlei cremes en andere rommel, dat het er vreselijk uitziet.
In zulke gevallen vraag ik mij regelmatig af hoe die persoon er zonder al die troep zou uitzien. Vast veel leuker...
Persoonlijk zie ik mensen liever puur natuur.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:15

*haha* Ja okee, er zitten rommelaars tussen, maar dat geeft weer minder concurrentie dus wat dat betreft Haha!
Tsja, je kunt sommige zaken beter accentueren met make-up, dus ik vind het bij het uitgaan handig spul! In het dagelijks leven gebruik ik amper make-up. Veel te veel gedoe...