aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:54

Wat een vervelende situatie zeg.

Ik heb trouwens ook altijd begrepen dat een fietser nooit aansprakelijk is. Ook al zou jij je auto geparkeerd hebben staan, als er een fietser tegenaan rijdt, is diegene nog niet aansprakelijk. Jíj als automobilist hebt er maar rekening mee te hhouden dat er een fietser tegen je auto aan kan rijden....heel krom natuurlijk, maar ik denk dat het moeilijk voor je gaat worden om geld te krijgen.

Sterkte ermee!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 15:56

Niet echt bemoedigend Cynthia ;) Grapje hoor..! Vervelend zeg.. Ik snap het probleem ook niet, als je verzekerd bent kost het je ja niks als je schade veroorzaakt hebt. Waar gaat het dan over.. Ik denk echt dat ze helemaal niet verzekerd is, maar dan snap ik weer niet dat die stomme politie geen enkele actie onderneemt..

bedankt allemaal voor de lieve reacties!

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:10

Diablo schreef:
Wat een vervelende situatie zeg.

Ik heb trouwens ook altijd begrepen dat een fietser nooit aansprakelijk is. Ook al zou jij je auto geparkeerd hebben staan, als er een fietser tegenaan rijdt, is diegene nog niet aansprakelijk. Jíj als automobilist hebt er maar rekening mee te hhouden dat er een fietser tegen je auto aan kan rijden....heel krom natuurlijk, maar ik denk dat het moeilijk voor je gaat worden om geld te krijgen.

Sterkte ermee!


Fietsers en voetgangers zijn inderdaad beschermd, maar dat betekend niet dat ze niet uit hun doppen hoeven kijken.
Het is lastig uit te leggen hoe en wat, maar zij is wel deglijk "schuldig ( de fietser)" in dit verhaal.
Onze auto stond laatst ook geparkeerd, t regende en de fietser zag m'n niet, bam zo op de motorkap.
Dikke lakschade ( 890 euro..), de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij heeft dit gewoon vergoed. Het was ZIJN schuld dat wij schade hadden.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:13

Waarborgfonds heb je niks aan.

Dan moet de schade namelijk toegebracht zijn door een gemotoriseert voertuig.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:14

Wat een akelig verhaal Zorro! Fijn dat er niemand lichamelijk letsel heeft, maar op een zeker moment raakt die opluchting ook wel naar de achtergrond als je zo machteloos gaat staan en ongevraagd met al dat geregeld opgescheept zit. Je zou toch verwachten dat ze haar verantwoordelijkheid wel zou nemen maar daar is in deze echt niets van terug te vinden...
Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:42

Bedankt! :) Ik ben er ook echt spuugzat van, inderdaad IK moet alles regelen, ik moet overal achteraan, de verzekering en de politie steeds maar bellen of ze nu alsjeblieft eens actie willen ondernemen.. En dat terwijl het haar schuld is, en ze ook nog eens verkeerde gegevens opgeeft, en ze neemt haar verantwoordelijkheid helemaal niet.. Lekker dan, en ik rij in een dikke schadebak..

Maar goed, ik blijf lachen :) Ik hoop dat het allemaal alsnog opgelost word.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:48

En dat is een bewonderenswaardige, goede houding Zorro! Kan me voorstellen dat je af en toe de neiging zou hebben om je middelvinger op te steken en ze allemaal door hun hoeven te laten zakken, maar dat gaat natuurlijk geen zoden aan de dijk zetten.
Dan kun je beter blijven lachen en hopen :) Knap van je, dat zeker wel!

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:48

Wat vervelend allemaal zeg. Mocht er nou in het ergste geval niks vergoed worden, zou je altijd nog op de sloop kunnen kijken voor onderdelen of imitatieonderdelen. Ik ben afgelopen jaar frontaal aangereden door een andere auto, waardoor mijne behoorlijk in de kreukels lag. Gelukkig alleen wat blikschade maar als hij met originele onderdelen gerepareerd ging worden, zou hij total loss verklaard worden. De garage heeft hem nu gemaakt met imitatieonderdelen en dat kostte de helft, dus leeft de auto nog. Ze hebben de onderdelen in exact dezelfde kleur gespoten en gemonteerd, je ziet geen verschil tussen de ene kant en de andere kant van de auto. Ik hoop dat de schade vergoed gaat worden, maar mocht dit niet het geval zijn, dan kun je dit altijd nog in je achterhoofd houden.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 17:10

Dank je Delerium! Ik kan me er heel druk om gaan maken, maar ik heb alleen mezelf er mee. Altijd blijven lachen heeft mijn vader me geleerd en dat doe ik dan ook maar. De auto rijdt nog, het is alleen jammer dat hij niks meer waard is nu, maar dat is nog altijd geen wereldramp..

Bedankt voor de tip Pytje! Een vriendin van mij zit nu werkloos thuis en die is al aan het speuren naar een nieuwe bumper voor mij, erg lief. Als het echt uitzichtloos word ga ik even langs een schadebedrijf hier in de buurt, ze zijn heel schappelijk en oplossingsgericht daar, en dan maar even overleggen wat het me kost als hij weer netjes gemaakt word..

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:33

http://www.onderdelenlijn.nl

Opgeven wat je nodig hebt en je krijgt vanzelf mail of telefoon als iemand het voor je heeft. Kan meestal ook verzonden worden

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:57

Ik zou echt blijven volhouden. Het is toch je eer te na. ga gewoon zelf langs!!

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:35

zorro schreef:
Bedankt! :) Ik ben er ook echt spuugzat van, inderdaad IK moet alles regelen, ik moet overal achteraan, de verzekering en de politie steeds maar bellen of ze nu alsjeblieft eens actie willen ondernemen.. En dat terwijl het haar schuld is, en ze ook nog eens verkeerde gegevens opgeeft, en ze neemt haar verantwoordelijkheid helemaal niet.. Lekker dan, en ik rij in een dikke schadebak..

Maar goed, ik blijf lachen :) Ik hoop dat het allemaal alsnog opgelost word.


Heb je geen verhaalsrechtsbijstand dan? Je auto is alleen WA verzekerd, begrijp ik?

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:55

daantjuhhh schreef:
Waarborgfonds heb je niks aan.

Dan moet de schade namelijk toegebracht zijn door een gemotoriseert voertuig.


Door een motorvoertuig. Is nu net even iets anders ;)

bonnefooi

Berichten: 491
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: schone brabant

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:07

Ik hoop voor je dat er nu eindelijk eens actie wordt ondernomen.

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:12

Als ze geen verhaalsrechtsbijstand heeft, is het logisch dat ze zelf actie moet ondernemen. Ze is niet verzekerd voor of tegen verhaalschade. Oftewel, schade veroorzaakt door derden, waarbij zij de dupe is. Als zij alleen een WA-verzekering heeft, zonder die dekking, is zij alleen verzekerd voor schade aan derden en niet andersom.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:19

Mijn zus heeft ook een ongeluk gehad waarbij een fietser behoorlijk tegen haar auto reed, fietser reed door rood. Deze heeft zelf wel schuld verklaard, en verzekering heeft wel degelijk uitgekeerd (zonder rechtsbijstand). Auto was ook WA (of WA plus hooguit) verzekerd, en economisch total loss.

Maar als mevrouw je voorliegt zit je in een lastiger parket... hopelijk krijg je haar nog te pakken, letterlijk en figuurlijk ;)

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:20

Dit is ook nog vrij recent hoor. Tot voor kort deden maatschappijen het uit service-oogpunt. Nu niet meer. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten. Daarnaast heeft de veroorzaker bij je zus schuld bekend.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:25

Geval van mijn zus is ongeveer 4 jaar geleden.
TS heeft zoveel getuigen (wo politie) dat het me lijkt dat verzekering (van veroorzaakster) er niet onderuit kan.

Maar goed, ik ben absoluut geen deskundige ;) en ik weet wel dat verzekeringsmaatschappijen alles doen om onder betaling uit te kunnen. Zo zuur, zelf met een hoop schade terwijl je er NIETS aan kunt doen.

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:43

Punt is dat er geen verzekering bekend is, en de veroorzaker hoogstwaarschijnlijk niet is verzekerd. Wat TS zal moeten doen is aangetekend de veroorzaker aansprakelijk stellen, bedrag van de schade vermelden (liefst met een schaderapport), eventueel aanmanen na uitblijven van reactie, en uiteindelijk middels een deurwaarder het geld krijgen.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 23:19

UPDATE.. Geen leuke helaas..

Vanmiddag belde de politie. Ze kunnen het mens nergens vinden, waarschijnlijk is ze illegaal in nederland. Ze is niet ingeschreven bij de gemeente, ze woont niet op het adres wat is opgegeven, het enige wat klopt is de naam in combinatie met geboortedatum en plaats. Verder is ze nergens in Nederland ingeschreven ofzo, ze staat niet op de kaart..

Ze proberen nu nog een of andere vreemdelingendienst ofzo, of ze daar misschien bekent is, maar ze vrezen het ergste voor mij..

Kortom, ik kan naar mijn centen fluiten. Morgen ga ik nog even naar de verzekering, vragen naar het waarborgfonds, maar ik denk nooit dat dat op deze situatie van toepassing is.. Ik ben woest, ronduit woest.. Ik ben nooit haatdragend geweest, maar als ik dit mens in mijn vingers krijg, zal ze zich dat de rest van haar leven herinneren..

Dit verklaart ook waarom het telefoonnummer niet in gebruik is, we hebben het overgeschreven uit haar telefoon, er stond ook boven: eigen nummer.. Misschien heeft ze de simkaart wel doormidden geknakt..

Oeh jongens.. Jullie willen niet weten hoe graag ik haar nog eens voor mijn auto wil hebben.. Ik vind het haast erg dat ik zo denk, zo ken ik mezelf helemaal niet, maar ik ben zo boos. Dik 2000 euro schade, een auto die geen cent meer waard is, en dat door zo'n illegaal.. Nou ja, ik spaar jullie de namen die ik hiervoor gebruik..

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:45

Ik snap het, heel zuur als het je zoveel geld kost en je kunt er helemaal niets aan doen :(:)

For what it's worth: het is maar blik ;)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 23:54

Ja is ook zo, het is maar een auto en hij rijdt natuurlijk nog.. Maar oeh wat zuur! Dat zij er zomaar mee weg komt, een illegale nog wel, daar heb ik echt geen goed woord voor over.. Nou ja, even laten bezinken en dan maar proberen te vergeten..

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:56

En uitkijken als je d'r weer ziet, als je d'r overheen rijdt heb je straks voor ook nog schade :D ;)

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:56

Inderdaad een hele zure situatie. Goed dat jij er zelf zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen.
http://www.waarborgfonds.nl. Daarin staat expliciet vermeld dat alleen schade gedeclareerd kan worden, als de tegenpartij een motorvoertuig was.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:02

waarborgfonds doet inderdaad niets, maar de tip van de sloop is een hele goede. Ga gewoon eens een paar garages langs en informeer eens. Wij hebben ook een ongeluk gehad aan de voorkant van de auto, bumper en alles stuk, werd heel duur.
Toevallig een garage die een bumper had staan, die niet opgehaald was. Spuiten wilde hij dan nog wel gratis doen voor ons, uiteindelijk waren we veel minder kwijt als in eerste instantie gedacht werd, het loont echt!