aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kruimeltje3
Berichten: 315
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:31

Wat een drama voor je, je hebt wel erg veel pech hoor, meestal gaat het wat soepeler bij deze soort aanrijdingen.
Ben wel van mening dat de verbalisanten ter plaatse er al achter hadden kunnen komen dat de fietser een vreemdeling is, zij kunnen genoeg bronnen checken om daar achter te komen. Wat het probleem van de schade niet mee oplost(van een kale kip...) maar had je veel tijd gespaard. Dan vind ik ook nog dat je verzekering heeft gefaald want zij moeten het onderzoek doen en je helpen je hebt nu echt te veel zelf gedaan. Daar worden ze voor betaald. Politie hoeft alleen maar een rapport te maken en deze in te sturen, dat ze je verder helpen met zoeken is service! Het is verzekeringswerk! Tenzij er letsel is.
Daarnaast kan een fietser echt wel aansprakelijk gesteld worden, feiten en omstandigheden moeten dit verduidelijken, fiesters zijn niet altijd beschermd.
Niets is zo erg dan wanneer een ander schade toebrengt aan je voertuig. succes verder

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:34

Kruimeltje3 schreef:
Daar worden ze voor betaald. Politie hoeft alleen maar een rapport te maken en deze in te sturen, dat ze je verder helpen met zoeken is service! Het is verzekeringswerk


In dit geval wordt de premie alleen betaald aan schade die TS aan derden zou toebrengen. Indien zij een verhaalsdekking in haar polis had opgenomen, dan werd de verzekeringsmaatschappij inderdaad betaald om de schade te verhalen.

Neemt niet weg dat inderdaad een eventuele ID of BSN ter plaatse gecontroleerd had moeten worden. Waar blijven ze met de identificatieplicht?

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 00:49

Ik heb inderdaad de agente nog even gevraagd of het niet meer verplicht is om een id te laten zien.. Antwoord: ja, dat wel, maar ze lag op de grond, en ze kon alles zo opnoemen.. Lekker dan..

Die illegalen van tegenwoordig..

Ik ben inderdaad al op internet aan het speuren naar sloop onderdelen, en ga volgende week even bij mijn vaste monteur langs om te vragen of hij gemakkelijk een nieuwe deur er in kan zetten, volgens een vriend van mij steekt dat erg nauw en kan ik beter eerst even overleggen..

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:59

ik heb ook zoiets gehad,wel iets minder erg maar toch.
ik parkeerde mijn auto,en mijn schoonzusje zat erbij in,en doet zo tjak haar deur los zonder te kijken of er wat aankwam......
er kwam dus een auto aan!!! hele zijkant kapot,veel schade dus..
en mijn deur ontwricht,klapte precies de verkeerde kant op zeg maar,en lakschade...
ging via mijn verzekering.......want zij is niet verzekerd......
de premie van de verzekering is omhoog gegaan,en in totaal dus de schade aan andere auto(dus meer premie),en het fixen van mijn eigen auto rond de 2000euro....
en ze heeft ook geen cent te makken,dus niks terug gezien..

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 01:06

Oei Diana.. Ennee.. Is het nog steeds je schoonzusje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:08

zorro schreef:
Ik ben inderdaad al op internet aan het speuren naar sloop onderdelen, en ga volgende week even bij mijn vaste monteur langs om te vragen of hij gemakkelijk een nieuwe deur er in kan zetten, volgens een vriend van mij steekt dat erg nauw en kan ik beter eerst even overleggen..


Is het alleen de deur die beschadigd is? Dan zou ik idd lekker op zoek gaan naar een tweedehandsje in jou kleur, kan me niet voorstellen dat dit €1000 gaat kosten.

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:13

jeetje wat een gedoe zeg. Die agente heeft dus ook haar werk niet goed gedaan. Gezien het niet bekijken van haar id. Zou daar ook werk van maken. Belachelijk gewoon allemaal hoe het hier in nederland gaat.

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:14

diana schreef:
ik heb ook zoiets gehad,wel iets minder erg maar toch.
ik parkeerde mijn auto,en mijn schoonzusje zat erbij in,en doet zo tjak haar deur los zonder te kijken of er wat aankwam......
er kwam dus een auto aan!!! hele zijkant kapot,veel schade dus..
en mijn deur ontwricht,klapte precies de verkeerde kant op zeg maar,en lakschade...
ging via mijn verzekering.......want zij is niet verzekerd......
de premie van de verzekering is omhoog gegaan,en in totaal dus de schade aan andere auto(dus meer premie),en het fixen van mijn eigen auto rond de 2000euro....
en ze heeft ook geen cent te makken,dus niks terug gezien..


Schade aan de tegenpartij hoort ook via jouw verzekering te gaan. Jouw verzekering vergoedt echt geen schade aan een andere partij, als het niet onder dekking valt, en omdat je schoonzusje blut is. Dus het klopt dat de schade aan de tegenpartij via jouw verzekering is afgehandeld.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 13:29

@ chiqa: nee, er zijn 2 deuren beschadigt, het paneel boven het wiel en mijn achterbumper is gescheurd.. Ik heb ook best een lastige kleur, daardoor is spuiten prijzig, maar onderdelen in die kleur vinden ook. Maar goed, is niet anders..

Berendje, ja opzich zou ik er werk van kunnen maken, maar ik denk niet dat ik dan alsnog een cent krijg, dus ik denk dat het me weinig op gaat leveren..

Smartie2004

Berichten: 1269
Geregistreerd: 14-08-06

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:34

Ik heb niet alles doorgelezen.

Je heb getuigen, de politie is erbij geweest.

Het je geen recht op het schadefonds?

Bij mij is er ooit iemand tegen de auto aangereden. Ik had twee getuigen, als de politie er dan terplekke bij is heb je recht (in ons geval) op het schadefonds. Dader was onbekent

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:46

Ik stond stil te wachten op een auto die van de parkeerplek reed
komt zo een meisje van de stoep gefietst..waar ze dus helemaal niet mocht zijn
en knald zo tegen mijn stilstaande auto van de voor/zijkant
Allemaal krassen, ouders hebben verschrikkelijk moeilijk gedaan
maar het is me gelukt ik heb het hele reparatie bedrag terug gekregen
(duurde wel 3 kwart jaar maar ik heb het gekregen)
Dus het gaat jou ook vast wel lukken, gewoon je poot stijf houden!

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:51

Ja, maar verschil is, Just-Bassie, dat jouw veroorzaker bekend was, en de TS is met de noorderzon vertrokken.

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:56

ja dat is dom van mij ik had het ook wel gelezen....sorry

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:21

Ik ben net bij de verzekering geweest, waarborgfonds kan ik wel vergeten omdat het geen gemotoriseerd voertuig was. Nou ja, dat wist ik eigelijk ook al. En verder kunnen ze eigelijk niets voor me betekenen.

Mijn baas gaf me de tip om de politie aansprakelijk te stellen, omdat ze de identificatieplicht niet bepaald serieus genomen hebben. De verzekering gaat nu even bellen om te overleggen of we hier iets mee kunnen doen. Ik reken daar niet op, maar vind het wel fijn dat ze even gaan overleggen.

Het enige wat ik kan doen is me er bij neerleggen, een kale kip kan je ook niet plukken.. Ik hoop wel dat ik haar ooit eens in mijn vingers krijg..

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:27

Het is ontzettend jammer dat je nu geen rechtsbijstandverzekering hebt.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 22:37

maar zelfs dan.. daar vinden ze haar niet mee.. daarmee is ze niet verzekerd.. ik denk toch echt niet dat dat wat uitmaakt.

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:38

Nee, maar die had wel juridische stappen richting de politie kunnen nemen. Nu moet je het zelf doen, en dat valt niet mee. Of een advocaat, maar dat loont niet ivm de hoge kosten.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:54

Denk dat je met actie tegen politie heel weinig kans maakt, met of zonder rechtsbijstand...

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:55

Niet geschoten is altijd mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:03

Only_Hellen schreef:
Niet geschoten is altijd mis.


Ik weet wel zeker dat een rechtsbijstand iets had kunnen betekenen!
Mss afsluiten voor de volgende keer, is niet alleen handig voor dit soort situatie's :)

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:20

yvonnedv schreef:
http://www.onderdelenlijn.nl

Opgeven wat je nodig hebt en je krijgt vanzelf mail of telefoon als iemand het voor je heeft. Kan meestal ook verzonden worden



+:)+ Of de sloop zoals Py al zegt. Scheelt een heleboel geld.

Maar verder hoop ik natuurlijk eerst dat de politie die meid te spreken krijgt en haar even flink kan intimideren om op wat voor manier ook jouw schade te vergoeden!

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:06

Nou inderdaad Gulpje, dat hoop ik ook! Het liefste krijg ik haar zelf even in handen, denk dat dat nog meer indruk maakt als de politie. Maar waarschijnlijk is ze al lang weg hier..

Ik ga me inderdaad even laten informeren naar een rechtsbijstand verzekering. Denk ook niet dat het veel uithaalt om de politie op een of andere manier nog te pakken hiervoor, en dat staat me ook wel een beetje tegen. Ze waren traag, maar hebben wel degelijk hun best voor mij gedaan. Ze gaan echt mijn schade niet vergoeden, dus ik denk niet dat het wat uithaalt.

Mijn verzekering zou nog wel even overleggen of er nog mogelijkheden zijn, maar ik weet nu al dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:09

Bah wat balen voor je!

Ik maak het ook dagelijks mee, een oversteekplaats voor fietsers MET haaietanden, dus geen voorrang. Daarachter een zebrapad voor voetgangers.
Die fietsers gedragen zich net als de voetgangers en het grootste deel steekt over zonder ook maar te kijken of ze een teken krijgen van de autobestuurder.
En ooooweeeeee als er een auto doorrijdt en ze daarom bovenop de rem moeten, dan gaat de vuist in de lucht en word je voor weet ik wat uitgemaakt. Ik stop dus alleen als ik toch moet stoppen voor het zebrapad. Dit omdat ik het zo irritant vind hoe arrogant de fietsers zich kunnen gedragen op dit punt. Maar na jou verhaal moet ik misschien toch wat voorzichtiger worden.

Sterkte ermee!

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: aanrijding: tegenpartij niet bekend bij verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:23

Misschien moet je er inderdaad voorzichtiger mee zijn, maar van de andere kant: ook fietsers kunnen gewoon fout zijn. Volgens de politie en verzekering was het zo klaar als een klontje in mijn geval: niet mijn schuld. Nou heb ik ook het geluk dat ik meerdere getuigen heb die alles goed gezien hebben. Als dat wijf nou maar gewoon legaal in nederland was en nog verzekerd ook, was mijn schade waarschijnlijk allang vergoed.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:40

Gulpje schreef:
yvonnedv schreef:
http://www.onderdelenlijn.nl

Opgeven wat je nodig hebt en je krijgt vanzelf mail of telefoon als iemand het voor je heeft. Kan meestal ook verzonden worden



+:)+ Of de sloop zoals Py al zegt. Scheelt een heleboel geld.




Bij de onderdelenlijn zijn een heleboel sloperijen aangesloten