pup zonder stamboom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:49

jep denk idd dat daar t probleem ligt. Weet ook niet meer zeker of zij echt fokkers waren of van die "gelegenheidsfokkers". Geloof dat het wel fokkers waren, maar tsja.. je hebt natuurlijk goede en slechte fokkers! dat blijft nou eenmaal zo en ik denk dat wij zo'n slechte te pakken hadden. Maar ach: we heben even geod veel plezier met haar, zolang je maar weet wat je aan haar hebt en weet wanneer iets wel en niet kan..
En behalve dat is het (voor mij iig) een goede les geweest, want het is dus wel degelijk belangrijk dat je de achtergrond kent van het diertje..

Overigens hebben wij ook 2 poezen zonder papieren ergens vandaan gehaald. 2 siamezen waarvan er nu 1 overleden is. Tsja behalve dat t geen rasechte siamezen zijn (gefokt met een ander ras) zijn t schatten van beesten die niets mankeren. Overigsn was dit ook een eenmalig nestje.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:55

TIP: zorg ervoor dat je BEIDE ouders ziet! Zo niet niet aanschaffen. En let op de omgeving van de pup en kijk naar de broers en zusters, vertrouw je een van de dingen niet ook niet aanschaffen als ze er een vage reden voor gaan geven. Kun je beter voor het geld een met papieren aanschaffen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:07

Annechien schreef:
TIP: zorg ervoor dat je BEIDE ouders ziet! Zo niet niet aanschaffen. En let op de omgeving van de pup en kijk naar de broers en zusters, vertrouw je een van de dingen niet ook niet aanschaffen als ze er een vage reden voor gaan geven. Kun je beter voor het geld een met papieren aanschaffen.


De tip klinkt op zich goed, maar is in de praktijk vaak niet mogelijk, ook niet bij goede fokkers. De reu zal in 9 van de 10 gevallen niet aanwezig zijn bij de fokker, om de eenvoudige reden dat de reu aan een andere eigenaar toebehoort!
Bij mij zal dit volgend jaar ook niet kunnen, natuurlijk is de moeder bij de pups te zien, maar de vader "woont" toch echt bij zijn eigenaren. Natuurlijk zullen er dan wel foto's beschikbaar zijn van de reu.

De rest is natuurlijk helemaal ok, en is zeker iets om op te letten als je bij een pup gaat kijken! Laat je niet verleiden met mooie praatjes of een in je armen gedrukte pup, want als je in die lieve kleine oogjes kijkt ben je verloren...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:59

Odin"]
[quote="Annechien schreef:
TIP: zorg ervoor dat je BEIDE ouders ziet! Zo niet niet aanschaffen. En let op de omgeving van de pup en kijk naar de broers en zusters, vertrouw je een van de dingen niet ook niet aanschaffen als ze er een vage reden voor gaan geven. Kun je beter voor het geld een met papieren aanschaffen.


De tip klinkt op zich goed, maar is in de praktijk vaak niet mogelijk, ook niet bij goede fokkers. De reu zal in 9 van de 10 gevallen niet aanwezig zijn bij de fokker, om de eenvoudige reden dat de reu aan een andere eigenaar toebehoort!
Bij mij zal dit volgend jaar ook niet kunnen, natuurlijk is de moeder bij de pups te zien, maar de vader "woont" toch echt bij zijn eigenaren. Natuurlijk zullen er dan wel foto's beschikbaar zijn van de reu.

De rest is natuurlijk helemaal ok, en is zeker iets om op te letten als je bij een pup gaat kijken! Laat je niet verleiden met mooie praatjes of een in je armen gedrukte pup, want als je in die lieve kleine oogjes kijkt ben je verloren...
[/quote]

Juist dat was ik dus vergeten erbij te zetten......