soms ben ik het vechten zo moe...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

soms ben ik het vechten zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 00:33

Hallo mensen,

pff, moet dit even van me afschrijven.

Het leven is voor niemand makkelijk, dat weet ik. Iedereen krijgt op zijn of haar manier altijd te maken met top(punten) dalen, en nog diepere dalen. Maar soms lijkt het alleen maar uit diepe dalen te bestaan.

Na veel jaren hard vechten voor eerst een havo diploma (zwaar ongeluk gehad in die periode), iedereen zei dat ik het niet zou halen en dat ik beter na de Mavo kon gaan, en dat een HBO opleiding er never nooit niet zou inzitten. Heb ik toch mijn Havo gehaald. Na verschillende opleidingen te hebben geprobeerd, uiteindelijk op de SPH terecht gekomen.
Hier door een aantal docenten flink tegen gewerkt maar uiteindelijk op mijn 24ste, de SPH afgesloten in 3,5 jaar.
In de tussen tijd veel liefdesverdriet gekent, mannen die me vanaf dag een bedonderde, vreemd gingen kort om altijd de verkeerde vent aan de haak geslagen.
Eindelijk rust in het feit gevonden dat ik niet gemaakt ben voor een relatie, begonnen met het opbouwen van een eigen leven.
Vorig jaar, werd zonder overleg, mijn pony verkocht door mijn ouders naar een camping in Drenthe.
Mijn paard ging niet meer zoals het moest door al deze spanningen. Kort om, mijn leven was een puinhoop.
Na het behalen van mijn Diploma, bleek alles in de lift te zitten. Had vrij snel een leuke baan, een flatje en met de balkonplanten, de dieren had ik toch mijn eigen huisje boompje beestje.

Nu had ik een extra baan binnen het PGB, deze werd in het midden van het jaar stop gezet omdat het budget op was, paniek in de tent. Kan ik alles nog wel betalen, kom ik niet op straat te staan? Na veel praten, veel beloftes uiteindelijk een groter contract gekregen op het ander werk. Tevens is hier toen de afspraak gemaakt dat wanneer ik naar de bank moest voor een hypotheek dat ik dan mijn vastcontract zou krijgen. Alles leek weer prima inorde, want ik had mijn groter contract, dus kon ik alles betalen en kon zelfs gaan denken aan kopen!

Nu ben ik voorzichtig op huizenjacht geweest, laat het toeval zijn dat bij een bezichtiging ik helemaal verliefd ben geworden op een huis, kleine prijs, fijne tuin en weinig aan de woning te hoeven doen. In die tijd is mijn baas op vakantie gegaan en kon ik hem niet vragen voor het vastcontract, maar goed hij had het beloofd, dus het voorlopig koopcontract tekenen zou een goede stap in de juiste richting zijn. Helaas..
Mijn baas in nu 3 weken terug van vakantie, heb meteen aangegeven dat ik een huis heb gekocht en dat ik het vastcontract nodig heb. Dit zou worden geregeld.
Vorige week nog niets vernomen van een vastcontract dus maar even contact opgenomen met P&O. Zij hadden nog niets binnen gekregen van mijn baas.
Mijn baas hierop aangesproken en boos zei hij dat het allemaal geregeld was maar dat hij nog wel zal bellen.
Iedere dag contact onderhouden met P&O en vorige week vrijdag was er nog NIETS geregeld.
Vrijdag een gesprek gehad met mijn baas mede hierover en hij vertelde dat er iets fout was gegaan met de fax maar dat hij mij kon verzekeren dat het nu wel bij P&O lag omdat hij dit had gecheckt. En dat hij me claimerig vond, het duurt nu eenmaal een tijdje in een organisatie.
Had mijn dromen even in de koelkast gezet, maar kon weer gaan dromen.. Mijn baas vertelde dat ze dit maandag zouden verwerken en dat ik het dus deze week in de bus zou moeten krijgen ( De werkgeversverklaring).
Nu had ik vandaag niets in de bus, dus ben maar even gaan bellen waar het blijft. Bij P&O zeiden ze dat ze niets konden opsturen omdat mijn baas nog niets had doorgegeven. Wel had hij contact met P&O gehad maar er was nog steeds niets binnen..
Nu kunnen jullie je voorstellen dat ik helemaal versufd en overdonderd hierdoor was, want hij had toch echt gezegd dat het bij P&O al aanwezig was. Niets dus.
Vandaag op het werk even mijn baas gebeld, nam niet op. Voicemail ingesproken geen reactie. Zie ik hem 5 minuten later lopen, te laat om hem aan de jas te trekken want hij was alweer weg. Weer gebeld, werd ik afgedrukt..
Maar een mailtje gestuurd met de vraag of hij me morgen wilt bellen..
Weet nu niet meer wat te doen, wil niet weer claimerig overkomen, maar zie het huis onder me 'n neus aan me voorbij gaan.
Ben even helemaal down, suf en moe.

Weet niet hoeveel energie ik er nog in kan steken zonder claimerig over te komen of wat dan ook..
Begin nu echt het vechten voor een toekomst moe te worden, ben ik al jaren mee bezig..

En dan de opmerking: Welkom in de grote mensen wereld... Mensen daar zit ik al vanaf mijn 12de in. Welkom in mijn wereld.
Ik ben het allemaal helemaal zat..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: soms ben ik het vechten zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:44

Hmmm... klöte situatie dus :\ ...
Het enige wat je kan doen is hem nog 1 keer aan z´n jasje trekken en heel duidelijk zeggen wáárom je zo´n druk uitoefend: er staat voor jou gewoon veel op het spel en daarvoor heb je nu eenmaal die werkgeversverklaring nodig.
Kan je niet iemand bij P&O vragen om contact met hém op te nemen "zodat ze het rond kunnen maken" ?!
Sterkte ermee :(:) !

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:46

Het lijkt mij dat je "baas" je aan het bedonderen is, dat hij bepaalde dingen niet uit durft te spreken --> is er wel een vastcontract voor je?
Als dit zo is, is hij zeer onprofesioneel bezig met zijn funktie, maar hoe dan ook, jij zit er mee.
Ik vind jij helemaal niet claimerig overkomen, hallo, jij hebt een voorloig koopcontract getekend, jij wilt weten of je straks in het huis kan.
Ik kan niet helemaal uit je stukje halen of je "baas" je leidinggevende is of je werkgever? Kan je niet hoger op om zo de dingen te checken?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: soms ben ik het vechten zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 00:52

P&O heeft hem al gebeld om het rond te krijgen, hij zegt dat hij het regeld.
Vrijdag in het gesprek heeft hij duidelijk aangegeven dat hij me wilt houden en dat er echt een vastcontract is. Hij is mijn leidinggevende/werkgever, ga morgen inderdaad een stapje verder en met zijn leidinggevende praten..
Heb dan ook écht alle stappen gevolgd...

Maar met welke consequenties... Weet het even echt niet meer.
Het is niet het einde van de wereld, dat weet ik.. Maar het gevoel..

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:56

Nee het is niet het einde van de wereld, maar het is eeuwig zonde als je juist dat ene leuke huisje aan je neus voorbij ziet gaan...

Hoewel ik dat ook heb gehad, weliswaar onder andere omstandigheden, en dat huis had achterafgezien zulke mankementen dat het met de grond gelijk gemaakt moest worden en ik nu een veel leuker huis heb gevonden :Y)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 24-09-09 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 01:06

Volgens mij kun je dit heel makkelijk oplossen.
Vraag P&O of ze een intentieverklaring willen afgeven. Zij weten dat jouw leidinggevende jou een vast contract wil geven, dus zij kunnen zo'n verklaring uitschrijven.
Ik zou P&O aan het werk zetten. Zij zijn er voor organisatiebelangen, maar ook voor werknemersbelangen.
Jij moet hier niet achteraan hoeven lopen, laten zij maar even aan het werk gaan: of een intentieverklaring afgeven...of zorgen dat je leidinggevende tekent. Zij moeten het contract opstellen, het enige dat hij nog moet doen is zijn krabbel zetten.
Succes er mee....en probeer in oplossingen te denken...niet in problemen.
Natuurlijk is dit vervelend....maar ik denk altijd maar zo...als dit roet in het eten gooit, is er vast iets anders fijns dat voor jou in het vat zit.....(zie ook de reactie hier boven)
Het leven bestaat heus niet alleen uit nare dingen....maar je moet je zegeningen wel kunnen (of willen) zien.