antikraak wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

antikraak wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:43

ik vroeg me af of hier mensen zijn met ervaring met antikraak wonen. ik heb me ingeschreven bij Ad hoc en sta op de wachtlijst. ga daar samen met een vriend van me wonen.
zijn er nog meer mensen met ervaring? ik ben wel benieuwd wat jullie er van vonden,in welke toestand het huis was en hoelang je er hebt gezeten ed...

Zwitsal

Re: antikraak wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:47

mijn vriend woont nu antikraak. dit via via (zn huisgenoot kent de eigenaar van t pand..).
hij heeft zich inmiddels ook ingeschreven bij ad hoc.
hij zit nu met 2 huisgenoten in een appartement aan de sarphatistraat (amsterdam, bij metrohalte weesperplein).
het appartement staat te koop maar ze kunnen er voorlopig nog blijven zitten. echt ideaal!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:48

mijn zusje woont al jaren antikraak. eerst 2 jaar in een grote boerderij met een vriendin en toen ze daaruit moest is ze naar een eengezinswoning gegaan welke in prima staat is maar op de lijst staat gesloopt te worden voor villa's. Zij studeerd nog en dan is het natuurlijk ideaal dat je voor erg weinig toch lekker kan wonen.
zorg alleen altijd dat je wat achter de hand hebt, het kan zijn dat je er ineens uit moet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:51

Vrienden van mij hebben het jaren gedaan, van een oud klooster tot Scholen tot eengezinwoningen. Ik heb alles voorbij zien komen. Ik ben nogal honkvast, maar als je geen moeite ebt met wat vaker te verhuizen is het echt super!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:52

Ik weet dat Frozenstar hier op Bokt antikraak woont, PB haar eens.

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:53

ik kom toevallig net bij een vriendinnetje van mij vandaan, die woont ook anti kraak. in een oud bejaardentehuis, apart! maar wel heel leuk! ze heeft zeg maar 2 van die kamertjes, 1tje als huiskamertje (+keuken en badkamer) en 1 als slaap kamer (+keuken en badkamer. Die 2 badkamers is wel luxe hoor! haha, alleen ze gebruikt maar 1 douche. maar zag er erg leuk uit! wel heel apart om in zo'n groot gebouw te wonen.. en het wil natuurlijk niet zeggen dat je in een eensgezinswoning krijgt. vriend van mij doet het ook al een paar jaar.. maar, hou er wel rekening mee dat je niet de garantie heb van een woonplek in je eigen stad/dorp.. die jonge die ging van leiden, naar zoeterwoude, naar roelevarendsveen en nu woont hij in rijnsburg... niet allemaal echt om de hoek! hou daar dus rekening mee! :) Voor zo ver ik weet moeten ze wel altijd voor een vervangende woning zoeken zodra ze jou uit je huidige gooien.. ;) succes!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:55

jaa ik zit inderdaad ook in leiden en hoop ook dat ik daar wel een beetje kan blijven ongeveer als ik eenmaal antikraak woon.
hoelang hebben jullie of jullie vrienden-kennissen moeten wachten voor ze aan de beurt waren?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:59

Ze zijn niet verplicht om vervangende woonruimte te zoeken maar ze zullen je meestal wel voorrang geven, tenzij je niet braaf was ;).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:02

ik woon ook antikraak
ben hier 2 jaar geleden komen wonen met een contract tot december 2009
daarna zou de flat gesloopt gaan worden en moet je voor andere woonruimte zorgen (zelf voor zorgen aangezien je een tijdelijk contract aangaat)

jammer voor de woningbouw en gelukkig voor mij hebben ze vertragingen en mag ik nu blijven zitten tot februari 2011
dit geeft mij weer even wat rust en ruimte kwa tijd om te zoeken naar een geschikte woning

het is wel goedkoper dus ik kan wel wat wegsparen
maar nadeel is dat alles wat stuk gaat ,niet meer gerepareerd word en ik dus best een tochtig koud huis heb (scheuren in de muren enz)

en opknappen heeft totaal geen nut meer
alles is verloederd en dat merk je ook aan de omgeving
veel uitschot ,junks,en jeugd.....

ach ik ben blij met een dak boven mijn hoofd en zodra ik weg kan ben ik weg maar heb er toch mooi maar even van geprofiteerd ;)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:16

Mijn vriend woont sinds april dit jaar ook antikraak.

Eerst had hij twee huizen aangeboden in een niet zo fijne buurt. Het moest ook gesloopt worden en aan de deur te zien was er al een paar keer ingebroken. Dus die huizen heeft hij afgeslagen.

Nu heeft hij een winkelpand, waar een ABN AMRO in heeft gezeten. Erg leuk ziet het eruit, midden in een klein winkelcentrumpje en een Albert Heijn naast de deur. Het pand staat te huur, maar dat duurt nog een tijdje voor het verhuurd is gezien ze heel het winkelcentrum aan het verbouwen zijn. Het is nu dus nog niet interessant voor mensen om het te huren.

Nadeel is dat als je weg moet je gelijk binnen 2 weken alles verhuisd moet hebben en je weet natuurlijk niet wat je dan aangeboden krijgt. Gelukkig heeft mijn vriend ouders waar hij zo weer terug mag en een werkgever met een groot pakhuis voor opslag van zijn spullen.

Voordeel is dat het gewoon verschrikkelijk goedkoop is (175 euro pm. incl. gas/water/licht).

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:21

Ik woon ook anti-kraak. Vind het ideaal!! Lekker goedkoop en in een mooie flat. Een beetje verf hier en daar, meer hoefde er niet te gebeuren. Nadeel is natuurlijk dat het maar tijdelijk is en je niet altijd direct een vervangende woning hebt..

Mijn broer woont in een oude basisschool, inclusief gymzaal en toneel ;) :D

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:33

en hoe doen jullie dat met tv en internet aansluiting?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:34

ik woon gewoon officieel dus kan gewoon alles doen wat ik in een normaal huurhuis doe
dus ook internet en tv :j

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:21

We hebben internet van telfort volgens mij, gewoon zelf besteld met zo'n pakket.
Ook kan je digitenne van KPN nemen, is niet zo duur en wel erg makkelijk :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:15

oOStephOo schreef:
ik kom toevallig net bij een vriendinnetje van mij vandaan, die woont ook anti kraak. in een oud bejaardentehuis, apart! maar wel heel leuk! ze heeft zeg maar 2 van die kamertjes, 1tje als huiskamertje (+keuken en badkamer) en 1 als slaap kamer (+keuken en badkamer. Die 2 badkamers is wel luxe hoor! haha, alleen ze gebruikt maar 1 douche. maar zag er erg leuk uit! wel heel apart om in zo'n groot gebouw te wonen.. en het wil natuurlijk niet zeggen dat je in een eensgezinswoning krijgt. vriend van mij doet het ook al een paar jaar.. maar, hou er wel rekening mee dat je niet de garantie heb van een woonplek in je eigen stad/dorp.. die jonge die ging van leiden, naar zoeterwoude, naar roelevarendsveen en nu woont hij in rijnsburg... niet allemaal echt om de hoek! hou daar dus rekening mee! :) Voor zo ver ik weet moeten ze wel altijd voor een vervangende woning zoeken zodra ze jou uit je huidige gooien.. ;) succes!

Zou je mij kunnen pb-en wie dat was, en waar hij woonde? Ik woon namelijk (practisch gezien) in roelofarendsveen..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 00:06

Hoe vind ik iemand die me kan voordragen bij bijvoorbeeld ad hoc? Ik ken namelijk niemand die anti-kraak woont.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:00

Wat ik mij afvraag, er werd iets gezegt over in een kerk/school wonen. Maar daar zit toch helemaal niets als een keuken of douche? hoe wordt dat dan opgelost?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:05

Ik fiets ook dagelijks langs een bedrijfspand dat anti-kraak bewoond wordt en het buurpand van mijn stage-adres zat ook anit-kraak in. Heb mijzelf ook altijd afgevraagd hoe dat met sanitaire voorzieningen gaat in dergelijke panden.

Een school zal nog wel lukken als die een gymzaal hebben, meestal zijn er dan ook wel douches.

joanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:08

Goh ik vind dit wel een zeer interessant topic. Vooral omdat ik het er laatst over had met mijn zoon. Hij woont nu op een kleine woon- slaapgedeelte in 1 met daarnaast wel een eigen keuken, wc en douche. Hij betaald hiervoor 625 euro!!! Heeft er iemand ook ervaringen met anti kraak in Apeldoorn. En begrijp ik het goed dat als je iets aangeboden krijgt en je vind het echt niets dat je het dan mag afslaan?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 12:20

ja je mag het gewoon afslaan als je het niet wilt :)

pfff ik zit ook alweer te balen want het meisje die me zou aanmelden , duurt een eeeeuwigheid en ze had gezegd dat ze al gemaild had maar ik bel net met ad hoc en ze weten van niks. :/
en zij kan nu nog niemand aanmelden omdat ze nog een paar papieren heeft die ze moet opsturen.. gaat ook nooit eens een keer goed, dus als er hier nog iemand is die me wil voordragen bij ad hoc ben ik je eeeeeeeeeeeeeeuwig dankbaar :D

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:15

savasan schreef:
Wat ik mij afvraag, er werd iets gezegt over in een kerk/school wonen. Maar daar zit toch helemaal niets als een keuken of douche? hoe wordt dat dan opgelost?

Mijn broer kan douchen bij de gymzaal (dan heeft hij er meteen 6 van haha). Door de hele school zitten er toiletten en er zat een kleine keuken in (zonder kookplaat). Hij heeft ook op zijn eigen kamer een klein keukenblokje met wasbak. Hij kookt elektrisch en heeft ook een mini-oven + grillplaat + Magnetron. (En een tosti-apparaat haha :D )

Bij de zus van mijn vriend waren er nood-douches neergezet. Dat klinkt een beetje armoedig, maar ging prima!

*Edit: foutje

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:38

Wat is antikraak? :o

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:48

Rody01 schreef:
Wat is antikraak? :o

Het goedkoop(!) bewonen van een pand dat op een lijst staat om gesloopt te worden of dat voor een (lange) tijd leeg staat.
Dit om verval te voorkomen en om te voorkomen dat mensen het écht gaan kraken.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:49

bewoning van panden voordat ze gesloopt worden zodat er geen krakers in komen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:42

Okee :D Dank :)