muzikanten van blaas-/strijkinstrumenten? HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zij

muzikanten van blaas-/strijkinstrumenten? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:24

Ik ben bezig met een marketingplan. Dit is voor school, maar vond het beter staan in dit topic. ALs het hier niet mag zouden jullie het dan willen verplaatsen modjes?

Waar vind ik (behalve op een muziekschool) blaas- en strijkmucisi? (schrijf je dat überhaupt zo of heb je dara een mooiere benaming voor? Ik heb al op google gezocht naar fora speciaal voor deze groep, maar wordt niet veel wijzer.
Het is de bedoeling dat in een enquête ga houden, maar dit moet volgende week al, en het moet volgende week ook al af. de vragen heb ik nu, maar waar vind ik zo snel mensen die aan mijn eisen voldoen?

(liefst gevorderde) blaas-en/of strijkmucisi

Zitten er hier misschien ook een paar op bokt? En weten jullie misschien nog mensen? En het beste nog: Kennen jullie een groot forum (liefst zoals bokt) voor mucisi? Want alleen op bokt zit niet een grote verscheidenheid aan mensen (ja tuurlijk wel, maar inet zoals ik bedoel ;) )

SAKKIA

Re: muzikanten van blaas-/strijkinstrumenten? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:46

Geen idee of er een forum is maar probeer het eens op hyves, daar zijn vaak wel pagina's voor mensen die een blaasinstrument spelen ;) Mail de beheerder van de site en leg je vraag voor ;)

Ik speel zelf ook en weet wel mensen, want ik speel in een korps natuurlijk, maar ik denk niet dat hun je verder kunnen helpen omdat we allemaal amateurs zijn die het leuk vinden om muziek t emaken.
Probeer ook het conservatorium eens ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:49

wauw! jij bent slim! haha daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! (aan hyves)
conservatorium hebben we het nog over gehad, maar hebben we ook nog niet aan gedacht in deze questie...

dankjewel voor je reactie :D

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:55

Ik ken geen forum voor blazers of strijkers. Ik speel wel zelf viool en altviool (gevorderd), dus ik wil je enquete eventueel wel invullen als dat via pc en internet kan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:56

Ik speel dwarsfluit, gevorderd.

Verder, conservatorium, de hyves van de conservatoria, ehm. Opleiding muziektherapie misschien? Mail eens een bestuurslid van een muziekvereniging.. Genoeg opties1

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:08

Speel al jaren dwarsfluit. Wil best je enquete invullen.

En verder zou ik gewoon even langs het conservatorium gaan :j

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:10

Amanda@bokt is een nogal goede sax-speelster!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:11

o, dat zou super zijn. zouden jullie mij je mail adres kunnen pben? dan stuur ik de enquête op. sommige vragen zullen niet van toepassing zijn op jullie, dus ik zal hem iets aanpassen, maar dan heb ik iig iets ;)

conservatorium enzo is een goed idee, maar ik zit dus met het probleem dat het op zeer korte termijn moet. een muziekschool geeft waarschijnlijk maar op bepaalde momenten les, en dan ook niet aan extreem veel mensen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:16

zij schreef:
conservatorium enzo is een goed idee, maar ik zit dus met het probleem dat het op zeer korte termijn moet. een muziekschool geeft waarschijnlijk maar op bepaalde momenten les, en dan ook niet aan extreem veel mensen...

Je loopt t conservatorium binnen, geeft de eerste de beste student een enquete formulier en wacht tot ie klaar is met invullen, dan heb je er al 1. Vervolgens loop je naar de zelfstudie ruimte, duwt iedereen er 1 onder de neus, en huppakee... de volgende :P

email PB ik even :j

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:25

zij schreef:

Daar zijn de hele middag en avond door zo'n beetje lessen, tenminste wel op een iets grotere muziekschool. En daarnaast zijn er nog de repetities van ensembles en evt. het leerlingenorkest van die muziekschool. Dan kan je behalve de leerlingen ook de leraren de enquete laten invullen.
Verder staat op veel sites van muziekgezelschappen waar ze repeteren, wanneer en hoe laat. En anders staat er vaak wel het nummer bij van de secretaris, één belletje en je kan een heel orkest je enquete voorleggen. Voor sites, kijk bijv. eens op: http://harmonie.startpagina.nl/ Die ken ik omdat ik bij een harmonie gespeeld heb maar er zijn er vast ook voor andere genres

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:36

ik denk dat we dan sowieso het conservatorium maar eens moeten bezoeken :)
muziekschool moet ik even bellen, want die hebben geen site :s

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:37

men, ik heb net een account aangemaakt op hyves, maar kan nog niet helemaal vinden wat ik zoek. jullie zijn niet toevallig lid van een hyves die gevroderde leden (al is het er maar 1 :P ) heeft?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:41

ik ben lid van de dwarsfluithyves, en van de hafabra hyves. Daar kun je allebei op kijken voor gevorderde blaasmuzikanten ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:49

Ook mij mag je de enquete best sturen. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:45

Mij ook wel, speel op B/C-niveau saxofoon bij een korps.

Heb je al gekeken naar de beroepskorpsen, die zijn er ook genoeg! Verder het blad muziek & show zien te krijgen, staan ook veel contactpersonen in.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:56

Schrijf diverse bands eens aan, die willen dan meestal wel meewerken. Zoals Pasveerkorps, Advendo etc.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:57

ik blaas én strijk :D

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:07

Ik speel dwarsfluit, gevorderd,
maar idd hyves.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:16

Orkesten, vaak verenigd in een muziekvereniging (ander principe dan een muziekschool!), die heeft ieder dorp of regio wel. Als ze een repeteeravond hebben met het orkest heb je vaak ook een hele groep mensen in 1 te pakken.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:24

nog een vraag aan jullie:
hoe vaak koop je een nieuw instrument? en hoe vaak laat je hem onderhouden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:46

onderhouden: 1x per jaar (houtinstrument ;)) Koperinstrumenten doorgaans om het jaar.

nieuw instrument: eerste instrument heb ik 11 jaar op gespeeld. Nu sinds 2 jaar een nieuwe fluit, deze verwacht ik wel nog 15 jaar mee vooruit te kunnen.
Instrumenten gaan lang mee! Zeker voor amateurspelers. Profs kopen denk ik vaker een nieuw instrument.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 09:55

dank :)

nu nog strijkers... ik speel zelf harp, en moet gewoon onderhouden zodra er een snaar is geknapt, maar dta doe ik zelf :P