Digitale foto- of videocamera?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Digitale foto- of videocamera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 20:54

Onze videocamera is kapoerewiet dus eigenlijk willen we een nieuwe.
Nu zijn we ook nog in het bezit van een ouderwetse spiegelreflexcamera en iedere keer een rolletje volschieten voor een paar leuke foto's is ook nogal kostbaar.

Eigenlijk zou het dus wel handig zijn om video en foto in 1 apparaat te hebben. Nu is mijn vraag: kun je van digitale videocamera's ook mooie foto's halen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:02

jawel, je moet alleen even goed nadenken wat je precies wilt met een digitale camera. en houdt er rekening mee dat je altijd meer wilt als je eenmaal lekker bezig bent.

een digitale camera met de opties van een spiegelreflex is toch tamelijk prijzig nog hoor. maar je hebt een semi-spiegelreflex digitale camera van rond de 800 euro.

met een digitale videocamera (mijn pa heeft er 1) kan je geen mooie foto's maken.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 28-04-03 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:02

Vaak is de kwaliteit niet echt goed als je foto's maakt met een digitale videocamera. Je hebt wel het voordeel dat je ook stills kunt maken. Bijvoorbeelkd je hele proef filmen en dan het juiste moment still zeten en apart opslaan als foto.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 10:21

Dus dan adviseren jullie toch 2 aparte camera's?

Pfffff... we moesten maar niet op vakantie gaan Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:11

dat ligt er maar net aan wat je wilt fitz. wil je mooie foto's en digitale video opnames, dan wel Haha! met de meeste goede digitale fotocamera's kan je ook een leuk klein filmpje maken.

digitale video is pas ook echt leuk als je ook echt gaat videobewerken op je pc.

Amor Vincit Omnia

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:33

Mijn vader heeft een camera van Sony en daar kun je zowel mee filmen als foto's maken (zit een aparte memorystick in), hij heeft 'm nog niet zo lang, dus het fijne weet ik er ook nog niet van, film ziet er goed uit, maar foto's stelt niet zoveel voor (resolutie 640x480), leuk voor foto's op bokt Haha! maar veel meer is het niet, niet geschikt om af te laten drukken.
http://www.sony.nl/view.x?prod=27129&loc=en_NL

Mijn vader heeft deze camera gekocht omdat er ook een analoge ingang op zit, hij heeft allerlei oude videobanden (babyfilmpjes!) nu digitaal (ook met het oog op ruimtebesparing, hij gaat op reis), maar dat is voor een ander misschien minder relevant.

Nulla tenaci invia est via

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:49

SuperPepeijn schreef:
met een digitale videocamera (mijn pa heeft er 1) kan je geen mooie foto's maken.


Kan wel hoor, maar dan zit je ineens in een heleeee hoge prijsklasse die eigenlijk voor amateur fotografisme niet echt te betalen is

Maargoed een degelijke 4.0 megapixel digitale camera en daarnaast nog een degelijke digitale videocamera heb je bij elkaar voor misschien.... 1000-1200 euro?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:54

hmmm... binnenkort maar eens naar de Makro gaan....

suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:57

je kan beter via internet een prijsverglijking doen dit scheelt nl heel veel !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:37

Tyrza schreef:
hmmm... binnenkort maar eens naar de Makro gaan....

de sony 3,2 megapixel camera, die in hun folder staat is leuk om ff vlug wat foto's te knippen.

Maar in bv een binnenmanege kun je er geen duidelijke foto's mee maken.
Je kunt er verder ook niets aan instellen alles gaat automatisch.
Je kunt er wel kleine filmpjes mee maken, maar daar zijn de stils alleen leuk van voor op bokt.

Zelf ben ik nu in het bezit van een digitale fotocamera.
De sony dsc- s 85

Hiermee kun je dus wel van alles handmatig instellen.
En kun je redelijk duidelijke foto's krijgen in een binnenmanege

ook kun je er filmpjes mee maken, maar dat is ook alleen voor i-net bebruik, niet voor uitvergroten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie