Maatregelen hebben totaal geen effect: wind wel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Maatregelen hebben totaal geen effect: wind wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 12:24

Er zijn nu weer nieuwe gevallen ontdekt van de vogelpest dit keer in de omgeving van Zundert.

Nou was het al een aantal mensen opgevallen dat het in een rechte lijn van Noord naar Zuid ging. Toen hadden we idd een Noordenwind.

Afgelopen weekend (denk aan de Paasvuren in Dld) oosten wind en nu is het raak in Zundert.
Is dit nog toeval of verspreidt de wind het virus?

Ik ben ook maar een simpel peopletje maar ik kan me toch niet aan die indruk onttrekken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:33

ja de wind&de 'wilde'vogels verspreiden het virus!

net zoals Rhino, dat wordt toch ook via de lucht verspreid?


ik baal nogsteeds van die stomme vogelpest en hoop dat t snel onder controle is, en we weer met de paarden naar wedstrijden kunnen enzo!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:46

Het vervoersverbod is stop gezet!!
Stond in de krant!
Iedereen ZONDER Kippen mag weer naar wedstrijden ( gaan weer door allemaal)!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:47

Wij zitten vast Boos! Wij vallen in het gebied van Zubdert Verdrietig Verdrietig Daar daan onze wedstrijden!!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:50

Tja, lijkt me logisch gedacht. Ik heb d'r verder ook geen vestand van. Maar de wind stop zetten gaat helaas een beetje moeilijk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:54

Chantal schreef:
Het vervoersverbod is stop gezet!!
Stond in de krant!
Iedereen ZONDER Kippen mag weer naar wedstrijden ( gaan weer door allemaal)!


Jaaah?!?!?!?!?! Jippie!! Haha! Geweldig!! Yes yes yes yes! Haha, oh ik ben echt heel erg opgelucht. *LOL*

*geen onderschrift*

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:27

Chantal schreef:
Het vervoersverbod is stop gezet!!
Stond in de krant!
Iedereen ZONDER Kippen mag weer naar wedstrijden ( gaan weer door allemaal)!


Waar heb je dat gelezen?

Maar dat van die wind klopt helemaal.
Ik woon in Putten en al bijna 6 weken terug zijn al onze kippen preventief geruimd. In de buurt had iemand vogelpest, deze man had een aantal schuren en hij had uitgevogeld waar het virus en de wind vandaan kwam.
De ziekte zou dan achteraan in de schuur beginnen op de hoek, nou dat klopte precies want daar lagen op een paar vierkante meter een boel kippen dood.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:39

Chantal schreef:
Het vervoersverbod is stop gezet!!
Stond in de krant!
Iedereen ZONDER Kippen mag weer naar wedstrijden ( gaan weer door allemaal)!


Dan wil ik graag dat artikel zien dat jij hebt gelezen. Het min. van LNV is het orgaan dat de regels bepaald en zij schrijven niets over het opheffen van een vervoersverbod. Ik denk dat je met dit artikel in de war bent;

Citaat:
Standstill varkens beëindigd
Onderzoek heeft uitgewezen dat de kans zeer klein is dat het AI-virus zich onder varkens zou kunnen verspreiden. Hierdoor is het niet langer nodig de standstill voor varkens in de toezichtsgebieden te handhaven. Vervoer van varkens is onder voorwaarden weer toegestaan. Ook het vervoer van varkens van geruimde bedrijven is onder voorwaarden toegestaan. Dit geldt niet voor de bedrijven waarvan de uitslag van de serologische test op aviaire influenza bij varkens positief is gebleken danwel deze tests nog in uitvoering zijn. Voor die bedrijven wordt een andere voorziening getroffen.


Bron: http://www.minlnv.nl/vogelpest/\

De regels die nu zijn ingevoerd hebben maar weinig effect. Ik ben ook van mening dat dat slechts window dressing is. Uiteindelijk zal het er op neer komen dat alle kippen in Nederland geruimd moeten worden.

Azra

Berichten: 32
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:47

de wedstrijden zijn ook al afgelast en de ponyclub gaat ook al niet meer door, tja mij kan het niet zoveel schelen ik rijd nog geen wedstrijden.

sorry bart, ik ben gewoon newforestlover

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:00

evenementenverbod geldt nog steeds Frusty Frusty

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:48

oke ik ga hem nu inscanne!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:52

Afbeelding

Hier is ie!!
Is het een beetje te lezen?

Er staat:

Ook de vervoersverboden voor koeien,PAARDEN, schapen en geiten zijn in principe opgeheven!
Beperkende voorwaarden gelden nog wel voor varkens, paarden, koeien, schapen en geiten afkomstig van bedrijven die besmet zijn met het vogelvirus!!
Laatst bijgewerkt door Chantal op 25-04-03 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:55

Nou, bij ons zal dat wel niet gelden, we zijn pas sinds gister een toezichtsgebied Boos!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:29

Chantal maar er was helemaal geen vervoersverbod voor paarden, mits zij niet van een bedrijf met AI gevoelige dieren kwamen!
Alleen een verbod om ze bij elkaar te brengen, en dat geldt nog steeds.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:47

en een verbod om buiten je compartiment te komen met je paard(behalve C & D die mogen alles)

maar ik mag bv wel met mijn paard van mij thuis(comp. D)naar compartiment E om daar bij iemand thuis te gaan rijden, zolang er bij mij en bij die ander geen AI gevoelige dieren aanwezig zijn!

maar in C & D mogen wel dieren bij elkaar komen, maar bv clubles met je paard als je in een ander compartiment staat(alles behalve C&D), mag dus weer niet

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:03

ow ...

Maar wij zitten in A
en daar gaan de lessen enz ook nog door..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:07

ja mag dat wel? dat is toch 'verzamelen' / bij elkaar brengen van paarden, en dat mocht toch niet? dat is ook de reden waarom er wedstrijden worden afgelast!

maar anders moet je even op de site van het ministerie van Landbouw kijken, en dan kiezen voor compartimenten en dan kijken bij A bij Eenhoevigen, daar staat wat je met je paarden mag doen binnen je compartiment

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:22

Ja ik ga mooi naar les Lachen
zolang dat nog doorgaat Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:32

Vervoersverbod is opgeheven, maar evenementenverbod nog niet. 2 westernwedstrijden in mei zijn ook al gecanceled.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 12:54

Wat ben ik toch blij dat ik in het NOORDEN woon . Met de MKZ zaten wij trouwens wel tegen het randje aan van toezichtgebied enz. Toen hebben wij ook tijden geen wedstrijden gereden omdat onze paarden op een stal stonden waar ze schapen hadden. Heb echt te doen met die kippenboeren en met de mensen die er verder de dupe van worden.
Veel sterkte allemaal

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:49

Echt klote dat het nu ook hier in onze buurt is.
De wedstrijdruiters kunnen het wel vergeten..

Brabantse Fries ;)

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 20:00

En vandaag stormde het behoorlijk en het was een ...... Zuidenwind. Ik ben benieuwd, maar ik hoop dat het niet deze buurt uitkomt.
Dan ligt idd heel Nederland plat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:26

Toch wel raar dat daar nooit over is gesproken in het nieuws bijvoorbeeld. Terwijl het zo voor de hand liggend is dat het virus door de wind kan worden verspreid.

Trouwens ook raar dat evenementen met paarden worden afgelast, maar dat evenementen met bijvoorbeel honden (die ook overal vandaan komen) wel door mogen gaan.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:50

Saar schreef:
Trouwens ook raar dat evenementen met paarden worden afgelast, maar dat evenementen met bijvoorbeel honden (die ook overal vandaan komen) wel door mogen gaan.


volgens mij zien ze een paard voor vee aan

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:08

Chantal schreef:
Afbeelding

Hier is ie!!
Is het een beetje te lezen?

Er staat:

Ook de vervoersverboden voor koeien,PAARDEN, schapen en geiten zijn in principe opgeheven!
Beperkende voorwaarden gelden nog wel voor varkens, paarden, koeien, schapen en geiten afkomstig van bedrijven die besmet zijn met het vogelvirus!!



Waar heb je dit vandaan? Ik vind het een beetje te beknopte informatie....