Trollbeads, iemand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Trollbeads, iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:28

Voor het behalen van mijn diploma heb ik van mijn familie (ouders, oma, peettante) een armbandje met trollbeads gekregen.
Dit zijn kralen die met de hand geblazen worden met echt glas. Ook hebben ze zilvere varianten.
Nu vroeg ik me af of nog meer mensen deze hebben?!

Trollbeads:

Er was eens…
Sommige waargebeurde verhalen zijn net sprookjes. Zoals het verhaal van trollbeads, dat begint in de jaren ’70 in Kopenhagen. Søren Sølvsmed legt zijn eerste trollbeads kraal in de etalage van zijn vader, de edelsmid Svend Nielsen. Lise Aagaard, de dochter van Svend, ziet hier wat trollbeads met mensen doet. Samen met haar man Peter en de hele familie Aagaard-Nielsen weet ze trollbeads uit te bouwen tot een wereldwijd succes.
“trollbeads is meer dan kralen, trollbeads gaat over mensen”, zegt Lise Aagaard. In iedere kraal zit het verhaal van de kunstenaar. En in iedere armband of collier zit het verhaal van de drager.
Ook in het familiebedrijf dat Lise runt, draait het om mensen. Ieder familielid werkt op zijn eigen manier en doet wat hij of zij het liefste doet. Vader Svend Nielsen (1920) heeft tot zijn dood in 2008 als edelsmid een actieve rol in de productie gespeeld. Dochter Isabel Aagaard was met haar 15 jaar de jongste designer van trollbeads. De broers Søren Sølvsmed en Jens Nielsen zijn beide designers, ieder met een eigen stijl. Broer Per Kanto-Nielsen ontwikkelde een machine die een groot gat in parels kan boren. Echtgenoot en vakfotograaf Peter Aagaard zorgt ervoor dat alle trollbeads items haarscherp worden afgebeeld. En zoon Robin Aagaard heeft het ontwerpproces vertaald naar IT-toepassingen.
Het is nooit het doel van de familie geweest om een grote onderneming op te zetten. Het ging er altijd om dat iedereen gelukkig was en met plezier naar het werk ging. En dat is nog steeds wat Lise Aagaard drijft: doen waar je goed in bent en werken vanuit je kracht. “We kennen elkaars zwaktes en sterktes, en dat beschouw ik als een groot voordeel,” zegt Lise Aagaard, “zo weten we precies waar onze grenzen liggen.”
De familie weet dat succes te maken heeft met jezelf onderscheiden van de rest. Door juist datgene te doen wat tegen het gewone indruist. En dat begint helemaal bij jezelf, bij de kracht om je eigen karakter te laten stralen. Of zoals Lise Aagaard het zegt: “Ik doe dit omdat ik het op mijn manier kan doen.” Net als de rest van de familie.

De herfstcollectie van 2009:
http://www.trollbeads.nl/articles.asp?crossId=7&cmd=NIEUW

Voorbeeld:
Afbeelding

Misschien dat je ook een foto van jou armband neer kunt zetten! Die van mij volgt zodra mn camera terug is van de camera-chirurg :+

edit: even voorbeeld van een kraal erbijgezet! Soms weten mensen nl de naam niet helemaal ofzo!
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 11-09-09 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Swift

Re: Trollbeads, iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:31

Ik heb een ketting met een trollbead eraan in de vorm van een zilveren vlinder met een blauw glazen bol met bloemetjes erin eronder. Ik heb hem op mijn eerste moederdag gekregen van mijn vriend en dochtertje. Ik heb hem elke dag om.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:33

Leuk! deze had ik nog nooit gezien, nu hebben ze bij onze juwelier (1 in heel den bosch) niet zo heel veel keuze dus ik bestel ze liever via internet vanuit A'dam ofzo!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:38

Ik heb trollbeads!
Met een bedel eraan met allemaal kleine betekenishebbende figuren (hartje, anker, kikker, 2 handen) etc, zijn 2 bedels maar vallen precies in elkaar.
1 pandora bedel, een egel
Zwarte TB glasbedel met witte bloemen erin
en 2 nepbedels van de DA ter opvulling, ga ik weggooien als ik meer echte bedels heb.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:47

ik heb zo'n setje gekregen van een armbandje een 6 kralen, dus dat schiet lekekr op, heb dus 6 blauw/groen/gemengd kralen!

Zal eens kijken of de camera al weer terug is (of die van mn ouders ergens is!)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:55

Vriendin van mij heeft zo'n armband + kraal gekocht voor de verjaardag van haar moeder. Ik vind het een heel leuk cadeau om te krijgen of te geven. Vind ze wel heel prijzig!
Ze maken ze ook voor gebeurtenissen, bijvoorbeeld een kraal voro de geboorte van een dochter/zoon. Persoonlijk vind ik de glaskralen het mooist.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 20:03

ja klopt, dit staat ook op de site..
Is inderdaad jammer dat ze redlijk prijzig zijn, en sinds ik nu een arme student ben wacht ik gwoon tot ik er weer eentje krijg O:)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:24

ik vind de murano's (glaskralen) echt prachtig maar blijf toch bij Pandora ;)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:33

Trollbead YEAH

Ik heb mezelf een armband kado gedaan toen ik weer terug in Bergum kwam wonen.
In de voorafgaande periode zijn mijn ex en ik uitelkaar gegaan en het was niet echt een leuk jaar.

Toen ik alles had gepakt en weer bij mijn moeder ben gaan wonen kwam daarna ook het bericht dat het huisje dat ik wilde kopen ook van mij was en ik ben meteen naar de juwelier gegaan, heb het lege armbandje gekocht plus sluiting en 1 bedel: oneindige knoop (voor nieuw begin) en heb besloten niet meer zelf bedels te kopen maar ze te vragen op verjaardag etc.

Daarna heb ik toen ik uiteindelijk de sleutel kreeg van huisnummer 13 een bedel gehad van mijn vriendinnen van een beschermengel die het nummer 13 vast heeft.

Ik vind het wel een leuk systeem zo hebben alle bedels een verhaal en krijgt de armband veel waarde voor mij!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:51

Kayila schreef:
Ik vind het wel een leuk systeem zo hebben alle bedels een verhaal en krijgt de armband veel waarde voor mij!

:j en iedereen heeft een geheel ander verhaal achter een bedel :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 19:34

Dat vind ik nu ook het leukste van de betekenissen, bedoel bij pandora is dat een algemeen iets!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:58

Ik heb een trollbead van mijn ouders gekregen met kerst. Ik wilde geen pandora want die had mijn moeder al :Y) Ik vind vooral de betekenissen van de bedels erg leuk. Er zitten nog niet veel bedels aan want het is best wel duur!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:57

Ik heb ook trollbeads, 2 armbandjes vol. :)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:21

Ik heb er ook een! Zal mijn armband morgen eens op de foto zetten... ben hard toe aan een 2e :D vind ze echt helemaal geweldig :+:

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:25

Prachtig, had er nog nooit van gehoord, maar vind ze wel erg mooi.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:26

Vanwege de naam alleen zou ik ze niet kopen, wat een afschuwelijk naam. Dat doet me denken aan die film over die trollen waar ik zulke nachtmerries van gehad heb :+
Maar ze zijn erg leuk! Volgens mij heeft mijn moeder ook zoiets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:25

Ik heb afgelopen juli ook een volle Trollbeads armband gekregen toen ik afstudeerde. Erg leuk, ik ga nu beginnen met de tweede armband. Foto heb ik hier niet, zit op mijn werk.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:36

Jaaa!!!
Ik heb er een ketting van en een armband :D
hangen vooral wat trollbeads aan maar hangen ondertussen ook pandoras aan die ik voor me verjaardag van vriendinnen ofz kreeg...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 06:39

Ja dat vind ik ook zo prachtig, dat pandora's wel aan deze trollbeads armband kunnen maar andersom weer niet :+

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:13

Mijn moeder heeft een Trollbeads ketting, een hele mooie met allemaal blauwe kralen :) Ze heeft hem voor haar verjaardag gekregen.

Ik heb voor haar een kraal laten graveren, een opgerold telegram met een tekst er in, heel persoonlijk :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 12:32

wow dat is vet! Wist niet dat dat ook kon...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:05

Even een oud topic omhoogschoppen O:)

ik heb er ook 1 voor kerst gehad! een ketting met de trolbead 2handjes, die staat voor vriendschap, elkar nooit meer willen loslaten.
ik wil ze graag verder sparen maar hoe krijg je ze zo mooi op een ketting? hebben jullie voorbeelden hoe jullie dat hebben gedaan?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:12

Ik heb een armband met 9 kralen, zal even een foto posten als ik er tijd voor heb.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:39

Kieffer schreef:
Mijn moeder heeft een Trollbeads ketting, een hele mooie met allemaal blauwe kralen :) Ze heeft hem voor haar verjaardag gekregen.

Ik heb voor haar een kraal laten graveren, een opgerold telegram met een tekst er in, heel persoonlijk :)

Dit heb ik idd ook van mijn vriendje gehad..
Onze namen erin en de datum

Alleen heb ik 2 armbanden en die gaan langs elkaar af en is het bijna niet meer te lezen {x)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:44

Ja! Hier ook een trollbeads fan! Mijn moeder heeft mij aangestoken die inmiddels een volledige armband voor in de zomer en herfst heeft. Ik heb vorig jaar een armband van mn ouders gekregen. Het slotje, de armband en een kraaltje.. Helemaal blij. Ik vind pandora, de na apert van trollbeads, niet mooi. De zilvere bedels zijn niet zo gedetailleerd als die van trollbeads.. zal eens een foto maken van die van mij!

De site is trouwens ook heel erg leuk, heb ondertussen al wat bedels voor in mn verlanglijstje :P