hoezo agresief in het verkeer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

hoezo agresief in het verkeer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 23:30

Vanavond ging ik met lood in mijn schoenen mijn paardje naar de kliniek brengen.
Bij het verlaten van het erf zagen wij een auto aankomen maar als hij de toegestaane snelheid had gereden paste wij hier met gemak voorlangs. (en dit reedt hij op dat moment ook)
Op het moment dat wij de bocht om draaiden geeft deze malloot VEEL gas bij. 8)7
Doodsangsten stonden wij uit. De gedachte dat hij RECHT op pebbels in de trailer afging en nog steeds gas bij gaf.
Ineens draaid hij zijn stuur om en komt bumper aan bumper voor onze auto te staan. Rijdt zo naar ons toe dat wij geen kant op konden en ging mij daar toch te keer. Eerst deze man vriendelijk te woord gestaan maar ls snel liep het bij mij ookal hoog op.
Deze beste man beweerde 62 km te rijden dat had zo een bord aan lantarenpaal aangegeven.. Ruim 2 km terug....Ver om de hoek.
Dit zal best zo zijn geweest maar op moment dat hij ons zag in elk geval niet meer was het meer 162!! (bijv.om aan te geven hoeveel gas erbij werd gegeven)

Is dit nou de manier van rijden ???
Zoja dan ga ik op cusus geen doodangsten meer uit te staan ^)

Peelie

Re: hoezo agresief in het verkeer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:06

Jeetje.. Dat is best wel heftig, en waarom zat hij zo dicht op jou volgens hem?

Raare mensen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:10

Daarom ben ik vaak de wijste en laat ik zulke lui gewoon voorgaan.

In het verkeer moet je er gewoon (en zeker met een trailer achter je auto!!) vanuit gaan dat degene die aankomt rijden, aso is...
Dus beter gewoon even wachten en dan pas de weg oprijden.
Veel automobilisten hebben een kort lontje en zijn ongeduldig.Met een trailer ben je traag verkeer en wekt dit irritaties op bij andere weggebruikers.

Wees dan dus gewoon de verstandigste en laat ander verkeer gewoon voorgaan.

Dit leer je overigens ook met lessen als je aangeeft dat je paarden wil gaan vervoeren...

Op de vrachtwagen leer je wat anders, maar dat komt omdat de meeste medeweggebruikers het niet durven opnemen tegen een vrachtwagen en vaak diens chauffeur :D ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:53

Pff wat een rare mensen heb je toch!
Niet iedereen is zo, gelukkig! :=
Ik rijd nooit te hard en al helemaal niet in bochten o.i.d.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:58

Ik kan me voorstellen dat je even er van schrok!
Als ik iemand zie met een trailer die de weg op wilt draaien, dan rem ik juist altijd een beetje om ze de tijd en ruimte te geven. Wil het niet op m'n geweten hebben dat ik een trailer aan rijd!

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:02

CM_ schreef:
Daarom ben ik vaak de wijste en laat ik zulke lui gewoon voorgaan.

In het verkeer moet je er gewoon (en zeker met een trailer achter je auto!!) vanuit gaan dat degene die aankomt rijden, aso is...
Dus beter gewoon even wachten en dan pas de weg oprijden.
Veel automobilisten hebben een kort lontje en zijn ongeduldig.Met een trailer ben je traag verkeer en wekt dit irritaties op bij andere weggebruikers.

Wees dan dus gewoon de verstandigste en laat ander verkeer gewoon voorgaan.

Dit leer je overigens ook met lessen als je aangeeft dat je paarden wil gaan vervoeren...

Op de vrachtwagen leer je wat anders, maar dat komt omdat de meeste medeweggebruikers het niet durven opnemen tegen een vrachtwagen en vaak diens chauffeur :D ;)

Helemaal mee eens m'n kindertjes achter in de auto en het paardje in de trailer vind ik belangerijker dan m'n gelijk. En met zulke lui wordt je er niets wijzer van.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:14

Zulke mensen laat ik ook gewoon voor gaan, liever dat dan een ongeluk, trammelant of wat dan ook.
Zeker als ik met trailer rijd dan ben ik extra voorzichtig in het verkeer, niet dat ik constant op mijn rem trap, maar wel omdat ik goed kijk naar andere weggebruikers.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:52

Dat was nou juist het probleem.
Hij was ver genoeg weg om het te redden.
Maar toen hij zag dat wij de weg op gingen draaien gaf hij super veel gas bij.
Dit was van onze kant uit geen geval van gelijk willen hebben!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:55

ja sommige automobilisten kunnen er wat van. Tegenwoordig is half nederland agressief in het verkeer.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:19

Het is slecht gesteld met het fatsoen in het verkeer, als wij met de trailer rijden laat ik bij twijfel alles voor gaan, of deze auto nu wel/niet echt voorang heeft ik wil never nooit het risico lopen dat we per ongeluk of expres tegen elkaar op botsen.

In het verleden was ik toch wel een automolilist die behoorlijk doorreed niet dat ik een scheurijzer was, want ik heb nou niet bepaald een snelle bak.
Maar reed altijd de maximum snelheid en soms net iets daarboven, totdat ik 2 jr geleden een ongeluk kreeg op de snelweg, geheel buiten mijn schuld om, ik stond in de file en de auto achter mij zag dit telaat en kon niet meer remmen.
De periode daarna kon ik mijn eigen paarden niet verzorgen, mijn toenmalige bijrijdster heeft mij erg geholpen in die tijd, ze deed alles met het advies naar mij dat ik vooral rustig aan moest doen, zo ontzettend lief van haar, ze heeft in die tijd altijd voor me klaar gestaan.

Helaas duurde dat maar 3 maanden.....ze ging een weekendje weg naar Friesland naar een vriendin van haar, ow wat voelde ze zich schuldig tegenover mij, want ze kon me dat weekend niet helpen met de paarden.
Ik haar op het hart gedrukt dat ik me wel zou redden en dat ze moest gaan genieten bij die vriendin, ze had er immers al zolang naar uit gekeken en ik gunde haar dat weekendje weg echt.
Heb haar vrijdag gedag gezegt en zei nog dat ze geluk had met het ow zo mooie weer wat er voor dat weekend voorspeld was.
Dat was op een vrijdag, ze zou dinsdag weer komen voor de paarden en ik was erg benieuwd hoe het geweest was het weekend....maar ze kwam niet....niks voor haar ze was immers zo punctueel...dat ik het gelijk niet vertrouwde.
Woensdag heb ik haar werk gebeld, kon haar ouders niet te pakken krijgen.....Ze bleek helaas te zijn overleden, ze stond in een file te wachten en een achterop komende auto heft haar niet gezien, het was met zo'n hoge snelheid gegaan dat ze onder een vrachtwagen werd geschoven en 3 min later is overleden.

Sindsdien ben ik al het vertrouwen op de weg kwijt, ik ga niet meer met de auto naar mn werk, alleen met de trein en durf niet in de spits te rijden, als ik ergens op de fiets of met de trein naartoe kan doe ik dat, aloleen bij situaties waarin ik niet anders kan dan met de auto pak ik deze, met alle zweetdruppels en spanningen erbij.
Als ik dan in de auto zit en vooral op de snelweg, die ik liever mijd, verbaas ik mij keer op keer over andere weggebruikers....waar zitten die soms met hun hoofd of wat zijn ze in godsnaam aan het doen? ik weet het niet maar in ieder geval niet met autorijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:21

Cissie: dat is een verschrikkelijk iets dat je mee hebt gemaakt zeg! Ik kan heel goed geloven dat jij niet je fijn voelt op de weg!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:23

moyra schreef:
Dat was nou juist het probleem.
Hij was ver genoeg weg om het te redden.
Maar toen hij zag dat wij de weg op gingen draaien gaf hij super veel gas bij.
Dit was van onze kant uit geen geval van gelijk willen hebben!

Dat is gewoon een klootzak geweest die niet anticiperent auto kan rijden, wat kinderachtig en onbeschofd, als automolist houdt ik juist extra rekening met trailers op de weg, misschien ook omdat ikzelf paardeneigenaar ben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:46

Ik wou ook nog een topic starten :+ Echt ziek was die vent zeg, zeker gedronken of weetikveel wat ofzo, gelukkig was er niets gebeurd! Jezus zeg, dan denk je ook echt van....*******