Huisgenoten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleeniej

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Berry, Australia

Huisgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 11:57

Hee bokkers,

ook hier even een frustratie topic van mij:

ik woon voor 8 maanden in Kaapstad, Zuid Afrika en zit in een huis met 7 anderen. Ik kan het met iedereen vinden op 1 jongen na; hij komt van Martinique en is nogal opvliegend, blowt veel en wordt dan vervelend, al met al een beetje een lastig persoon maar we konden prima in huis functioneren naast elkaar door gewoon normaal te doen tegen de ander. Nu is het gister nogal uit de hand gelopen, zo erg dat ik het huis maar even ontvlucht ben. Het zit zo:

Het huis waar wij wonen mankeert nogal wat aan ( vooral qua veiligheid, iets wat hier toch wel heel erg belangrijk is ) en nadat onze huisbaas gister de zoveelste rare actie heeft uitgehaald vond ik het genoeg en besloot een email te sturen naar de mevrouw van de organisatie waarmee ik, en nog een paar in het huis, hier zijn. Zij zegt zelf dat zij er is om te helpen en had al gezegd dat als er iets miste in huis of wat dan ook we haar konden bellen/mailen. Ik had dit mailtje getypt en liet het lezen aan een van de andere huisgenoten om te kijken of het helemaal klopte en of zij het er mee eens was. Die andere jongen las het dus ook en die begon gelijk van waarom moet je nou weer zo moeilijk doen en je zoekt problemen... dit ging nog even door en werd persoonlijker, waarop ik dus rustig antwoorde van laat mij nou mijn ding doen, ik zeur toch ook niet over het feit dat jij iedere avond hier stoned zit. Nou toen brak de hel uit en werd het alleen maar erger, ik voelde me echt bedreigd; grote agressieve kerel tegenover klein meisje. Ik ben maar naar mn kamer gelopen maar hoorde hem nog steeds tieren tegen de rest ( voornamelijk over mij ). Om de boel maar niet te laten escaleren ben ik naar een vriendinnetje hier gegaan en heb daar een film gekeken, toen ik thuis kwam was iedereen al naar hun kamers gegaan.

Het zit me nu dus behoorlijk dwars dat hij zo boos werd, ik was echt een beetje bang voor hem op dat moment. Ik zal voor de lieve vrede wel mijn excusses aan gaan bieden vandaag maar vraag me toch af hoe jullie omgaan met lastige huisgenoten?

Sorry voor het lange verhaal, maar het moest er even uit.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:06

Jeetje, wat een lastige situatie. Ik zou toch gewoon dat mailtje versturen, jou veiligheid staat boven alles! En andere huisgenoten zijn het ermee eens, dus hij moet eigenlijk niet zeuren. Dat hij iedere avond stoned is moet hij natuurlijk zelf weten, zolang hij er niemand mee lastig valt kun je er niks over zeggen. Als jullie er wel last van hebben, wat nu wel het geval is volgens mij, moet je dit wel kenbaar maken en evt. afspraken maken over het blowen in huis oid. Waarschijnlijk zal dit niet meevallen omdat meneer erg opvliegend is, maar als jullie als groep met hem praten zal hij misschien beter luisteren.
Het is niet leuk dat hij zoveel onrust bezorgd in jullie huis en loopt te stoken.. maar hier zou ik gewoon boven staan. Hopelijk weten jou huisgenoten wel beter.

kortom : mail gewoon sturen , gaan praten met stoney en vooral weten wat je als huisgenoten aan elkaar hebt.

houdt je ons op de hoogte? Succes :)

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Huisgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:34

Lastig, vooral dat je toch ver weg zit, in Nederland zou het allemaal natuurlijk anders liggen. Ik zou dat mailtje gewoon sturen en vragen om een gesprek waarin je de situatie (incl de aggresieve blowende huisgenoot) toelicht. Misschien is er een ander plekje waar je kunt wonen?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Huisgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:36

Wat doet die jongen daar de hele dag?
Klinkt heel stom hoor, maar Martinique zijn de Franse Antillen, en de mentaliteit daar is hetzelfde als op de Nederlandse Antillen, dan weet je al genoeg....

Gewoon je mail sturen dus....

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Huisgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:42

Lastig zeg, ik zou ook gewoon je mail sturen. Desnoods met iemand anders gaan praten met die jongen die zo vaak blowt.
Veder misschien een gesprek met je huisbaas?

marleeniej

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Berry, Australia

Re: Huisgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:56

Nou die mail heb ik dus ook gewoon gestuurd. Officieel geld er als regel in huis dat er absoluut geen drugs gebruikt mag worden maar de huisbaas weet dat hij blowt en zegt er niks van ( afrikaanse laksheid.... )

Heb bedacht dat ik het maar even zo laat, hij vertrekt eind deze maand gelukkig weer dus tot die tijd maar even langs elkaar heen leven.