Ik wil een baan! *baal* *baal*

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast654

Ik wil een baan! *baal* *baal*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 13:16

Ik krijg gemiddeld 2 afwijsbrieven per week binnen en ik wordt het behoorlijk zat Huilen

Ik schrijf op elke mogelijke vacature, mijn brieven zijn niet raar (zijn nagekeken door meerdere mensen die er verstand van hebben, ook door lieve mensen van Bokt Lovers )

Ik heb net weer een afwijsbrief binnengekregen: bla bla bla, overweldigend veel reacties en helaas.....

Ik werk wel op freelance basis maar dat is zo onzeker. Mijn inkomesten zijn eigenlijk niet genoeg. Ik moet meer klanten krijgen. Morgen ga ik met nog wat mensnen om de tafel zitten om te bespreken wat we qua aquisitie voro elkaar kunnen betekenen.

Maar ik moet het even van me afschrijven, ik had juist heao communicatie gekozen omdat je met die opleiding goede toekomstperspectieven had. Maar daar is nu niks meer van over.

Al zou ik maar een baantje hebben van 15 uur, dat zou me al een hoop helpen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:19

ja oliebol is dat hè? Ik heb schoevers gedaan en dat zou ook zo veel baangarantie geven. Nou forget it. Ik ben een tijdje actief aan het solliciteren geweest maar kreeg ook alleen maar afwijzingen. Ik heb dan wel een vaste baan maargoed ik wilde toen ook wat anders. Inmiddels heb ik toch maar besloten hier te blijven.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:20

balen is dat he, de markt stort steeds verder in en dat is niet echt hoopgevend. Boos!
Heel veel succes.

:evaw:

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:24

Mijn vriend heeft hetzelfde probleem, hij werkt op projectbasis in de IT en hij zit al sinds 1 juni 2002 thuis. Hij solliciteert overal op, maar komt nergens aan de bak. Helaas zitten bedrijven als CMG te stunten met "3 voor de prijs van 2" en daar kan hij nooit tegenop natuurlijk.
Waarschijnlijk kan hij maandag ergens beginnen, maar eerst zien, dan geloven. Het is wel vaker gebeurt dat hij ergens kon beginnen en dat het project op het laatste moment werd afgeblazen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:26

Ik wil ook graag weer een baan... probleem is dat ik overdag veel op school zit en in het weekend bij Ilona ben.. dus dan blijven alleen de avonden over, en dan ga je echt denken alleen eigenlijk aan vakkenvul werk (heb niet echt een vaste hand voor restaurant werk en cafe's spreken me niet aan). En laat ik van het ene bedrijf nou geen bericht meer krijgen (terwijl ik er al 3 keer geinformeerd heb) en bij de rest hebben ze niet echt mensen nodig...

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 13:46

Tessebes schreef:
Helaas zitten bedrijven als CMG te stunten met "3 voor de prijs van 2" en daar kan hij nooit tegenop natuurlijk.

Mijn partner werkt voor CMG en inderdaad hebben ze tegenwoordig soms rare constructies om de mensnen maar aan het werk te houden.

Gelukkig heeft mijn vriend dus wel een goede baan maar het is niet altijd leuk om zelf overal op te moeten besparen en dat hij alles moet betalen. Ik wil ook wel eens trakteren maar omdat hij goed verdient kom ik niet in aanmerking voor een uitkering (die ik ook niet graag zou hebben, ik werk liever en dat geld van de staat kan beter worden besteed aan mensen die geen geld hebben voor eten).

Pff, maar ik moet positief blijven. Het kan nog zo veel slechter ik hoop alleen echt dat ik niet straks Pablo moet verkopen maar dat doe ik pas als er echt geen andere mogelijkheid meer is.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:42

Ik kan dus ook gewoon geen werk vinden !
Uitzendbureau's beloven je zoveel alleen die komen niks na, behalve in person daar heb ik een paar dagen voor gewerkt.

Maar het is ook niet normaal wat voor eisen sommige bedrijven stellen !
Zo las ik last op monsterboard een bedrijf wat een telefoniste zochten met: liefst een vwo diploma, jong, veel ervaring en ze betaalde erg weinig !

Ik heb de afgelopen maanden echt heel veel solicitaties gedaan maar ik krijg gewoon geen werk.
En ik ben niet het type dat achter de kassa wil gaan zitten, heb ik namelijk al eens gedaan en dat verliep niet vlekkenloos (liet iemand 1000 gulden pinnen ipv 100 Haha! )

Ja hoor!!!! Tis weer zover :)

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:26

Balen hoor, Katrien.
Je merkt echt dat de arbeidsmarkt volledig op z'n gat zit, totaal het omgekeerde van een jaar of drie geleden.
Er zijn minder vacatures, en als ze er zijn dan komen er zoveel reacties op dat het al erg moeilijk wordt dat juist jij uitgekozen wordt.
Meer dan een goede brief schrijven en zelf actief zoeken kun je niet doen, je bent als het ware gedeeltelijk aan de goden overgeleverd.
Zelf heb ik geluk gehad, toen ik in december ontslagen werd kon ik meteen weer aan de slag.
Maar dat had ook heel anders kunnen lopen, voor hetzelfde geld zat ik nu nog achter de spreekwoordelijke geraniums.

Moed houden meid, jouw tijd komt nog wel, ook al duurt het wat langer !

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:17

Jeetje dat is balen zeg!
Hoop dat je vlug wat vindt.

Ik zit zelf te spelen met de gedachte om ander werk te gaan zoeken. Het werk wat ik doe bevalt me namelijk helemaal niet. Wel de sfeer de mensen en het bedrijf maar het werk zelf niet.
Nu raadden veel mensen me aan om gewoon die sprong in het diepe te wagen maar als ik jouw verhaal zo hoor dan denk ik dat ik voorzichtig moet zijn met het opgeven van mijn vaste dienstverband......

Maar in ieder geval heel veel geluk met het zoeken naar een baan en je vindt vast wel wat!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:24

Erg he? Een paar weken geleden stond al in de krant dat de arbeidsmarkt zoiets als ingestort was. Nou, da's lekker, ik ben nu ook weer op zoek naar iets anders. Op dit moment zit ik (sinds vier weken) in de ziektewet, maar met ingang van 1 juli zal ik offieel werkloos gaan raken, als ik niks vind. De kranten staan niet echt bol van de vacatures. Kunnen we geen bokt-sollicitatieclub oprichten? Of een apart forum vragen voor werkzoekende bokkers? Kunnen we elkaar op de hoogte houden van solliciaties, de afwijzingen, gesprekken en wat voor walgelijke dingen ze tijdens die gesprekken hebben durven vragen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie