opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:30

vind idd een opgeruimd huis = een opgeruimd hoofd..
leefde een paar jaar geleden heel chaotisch en dsat was toen ook wel te merken ...

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:32

Het zorgt vaak voor wat meer rust en orde, harmonie en een stukje 'balans'.
En je krijgt er vaak meer energie van.

Althans, zo werkt het voor mij. :)

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:32

ik doe mee,
kamer is echt een bende en ik moet ook weer gaan studeren dus moet ook rustig zijn in me hoofd.

cd;s is ook mijn dilemma, moeder zegt verkoop ze gewoon vader zegt bewaren voor later is alleen maar leuk later voor de kids.
ik weet het niet meer haha.

ik ben al begonnen met fotos enzo uitzoeken en boeken en nu bij de make up la aangekomen

zijJarig

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:35

heb net mijn mappen uitgezocht en er al 3 naar de studeerkamer laten verdwijnen: leeg. alles wat er in zat is oude troep! :D

ben best een beetje trots op mezelf... en op jullie! :D

ga zo lekker even eten en dan weer verder... :)

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:41

Ik heb maandag mijn kamer en kasten helemaal opgeruimd en uitgezocht. Overal foto's van genomen, ga proberen om alles wat over is te verkopen, eerst op bokt en marktplaats en in september ga ik met mijn moeder en tante op de rommelmarkt zitten om de rest kwijt te raken.

Het voelt heerlijk om alles opgeruimd te hebben! De chaos in mijn hoofd is al iets minder, en ik vind het in ieder geval lekker om de druk van moeten opruimen kwijt te zijn.

zijJarig

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:45

o wat fijn zorro! ik wou dat ik al zo ver was! :D

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:48

ik ga ook maar is naar boven om iets te doen haha
zit hele ochtend al moet opruimen maar doe niks:S

beetje jammer weer maar word gemotiveerd door jullie

Wendy15

Berichten: 11096
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:50

Zo ben ik laatst ook begonnen :j Bewaarde altijd alles op zolder, staan dozenvol :o En m'n moeder net zo, de babykleertjes van mij van 20 jaar geleden staan er nog steeds :') Inmiddels is de zolder vol en zijn we begonnen met opruimen := M'n kamer heb ik al een heel deel opgeruimd en uitgezocht, zakkenvol weggegooid en spullen die ik wil verkopen in dozen op zolder. De laatste paar weken heb ik het vrij druk gehad en weer niet echt opgeruimd/schoongemaakt. Ben vandaag een dag vrij, dus weer even alles netjes aan kant maken :)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:52

hier nog een kandidaat!
was al begonnen voor een paar weken geleden maar ben nog niet heel erg ver gekomen :o

moet de komplete garage nog uitzoeken, alle dozen onder het bed, kledingkast,administratie.laatjes....de box...
pffffffffffffff en dan het gewone huishouden nog
en dat gewone huishouden is een dagtaak aangezien vriendlief ,de 2 dogs en de kat er elke dag een takkebende van maken :(

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:54

Hier ook overal een puinhoop.

We zouden 1 augustus in ons nieuwe huis wonen, helaas niet gelukt vanwege lekkages (zie ook [LZP] sjonge jonge wat een pech vakantie ) op het moment zit ik dus op 3 plekken in de rommel. Het appartemenst is een rommel omdat er dozen staan, ene gedeelte wel is ingepakt en ander niet. Ons nieuw huis heeft nog geen vloerbedekking, staan de tuinmeubelen in en is maar half half ingericht zodat we er tv kunnen kijken, meer dus niet. Mijn ouders zijn bezig om hun bijkeuken op te knappen, daar hoort dalijk onze oude keuken in te komen. Dus overal waar ik ga is het een rommeltje, ik merk gewoon dat ik stukken minder kan hebben. Dat alles waar ik bij na moet denken, niet loopt zoals ik in mijn hoofd had net teveel is.
Ik hoop dus echt dat het straks is opgeruimd huis = opgeruimd hoofd. Ik ga in elk geval beginnen om na het werk verhuisdozen te kopen, daar kan alles wat nu nog in mandjes en kleine doosjes staat in, dat kan dan dicht (stuk rustiger voor het oog) en dat zet ik dan maar in het nieuwe huis op een plek neer waar ik hoop dat ze niet hoeven te zijn. Lijkt me wel wat meer rust geven. Dan probeer ik ook maar of ik de klerenkast wat kan opruimen, oude kleren weggooien, kleren die ik bijna niet meer draag eruit enz enz. Hopen dat het opluchting geeft.

zijJarig

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:54

goed bezig allemaal! :)

Jullie willen niet weten wat ik allemaal heb gevonden wat ik kwijt was zeg! en dat allemaal alleen nog maar in de boekenkast... :P

Wat een hoop dingen kun je sparen trouwens. kom een hoop dukaten tegen (allemaal los in doosjes in de kast) en een hoop zegels en spaarkaarten van van alles en nog wat...

zijJarig

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:58

welke dingen moet ik nog bewaren van de ibgroep? heb nog brieven van 2006 liggen hier? alles wat ik kreeg etc kan toch wel weg? Alleen bewijsjes van ingeleverde ov-kaarten bvewaren?

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:03

Dingen van de IB-groep altijd minimaal 5 jaar bewaren! Ze kunnen je nog weleens voor vervelende verrassingen laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:03

Zeker waar! Mijn keuken is de afgelopen weken verbouwd, alles stond in de woonkamer, overal en nergens, kon geen eten koken en brood smeren deed ik op een bord op schoot.. Werd er helemaal gestoord van! Het geeft op de een of andere manier steeds een gevoel van onrust..

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:15

Heel herkenbaar, bij mij is hete en ander deel van onze grond... We hebben heel de tuin onder hande genomen, oude stallen tegen de grond aan, nieuwe stallen opbouwen. Zo blij dat de stallen plat zijn, en dan moet de zooi nog weg. Gigantisch tegen aan gekeken en was geen beginnen aan. Werd er helemaal gestoord van!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:17

Ik ga ook weer een avondopleiding doen en heb inderdaad ook mijn huis van boven tot onder uitgemest, anders kan ik niet rustig studeren. Heb heel veel weggegooid, ik moest ook ruimte maken voor mijn studieboeken.

Tip: Alles wat je zonde vindt om weg te gooien, maar waar je al twee jaar neits meer mee gedaan hebt -> kringloopwinkel. Dan heeft een ander er nog wat aan en is het ook niet 'zonde' om weg te gooien 8-)

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:31

Alles wat ik zonde vind om weg te gooien neem ik mee naar de rommelmarkt. Ook al krijg ik er maar 50 cent voor, iemand anders is er blij mee en ik heb weer een zakcentje. Hartstikke leuk!

Ik ben maandag ook echt de hele dag bezig geweest, alle spullen uit mijn kamer gehaald, kasten van de kant, stofzuiger er door, alles gesopt en schoongemaakt, ramen gewassen, elke kast leeg gehaald, uitgezocht en alles er weer netjes in gedaan. Heeerlijk, was kapot savonds, maar alles is netjes en schoon!

zijJarig

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 12:38

boekenkast is opgeruimd en uitgemest! :) nu ga ik aan de dvd`s! :)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:57

zo zo jullie schieten al op!

Ik heb net de trap 2 etage's gezogen, maar ik zweet mij al helemaal suf.... (even een peukepauze hihi)

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:04

Yes eindelijk kom ik mijn beruchte uitspraak tegen.
Vriendlief geloofd er namelijk niet in :n

Bij ons is het altijd wel keurig netjes en bijna brandschoon toch ben ik net een aantal avonden bezig geweest met ruimen, ruimen en nog eens ruimen.
Dus ik ben eigenlijk net klaar en merk wel tot rust te komen, alle vermoeidheid e.d. komt er nu ook echt uitzetten.

Toch blijf ik jullie volgen en stimuleren

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:05

Jezus wat een supertopic! En ik ben het er helemaal mee eens! Mijn huis is ook echt een chaos omdat mijn hoofd ook altijd chaos is! Ik wil het ook om gaan gooien en moet zeggen het is me een week gelukt! Maar meer rust in mijn hoofd had ik nog niet echt wat toen zat ik op een camping en sliep 2 avonden thuis in de week. Ik deed dan sochtends voor ik naar mijn werk ging stofzuigen en wasje draaien enzo omdat ik er geen puf meer voor heb als ik uit mijn werk kom en paardje heb gedaan. Het heeft even gewerkt maar de laatste 3 dagen heb ik het weer verslofd :( Ik ben nu weer fulltime thuis en het is gelijk mis :( Ben morgen wel nog een dagje vrij dus dan ga ik weer alles glad trekken en proberen het bij te houden. Dat is dus het probleem als ik het niet bijhoud elke dag wordt het alleen maar erger en weet ik niet waar ik moet beginnen.. Ik hoop ook door een opgeruimd huis mijn hoofd wat leger te krijgen. En wat meer rust in mijn hoofd. ben dus benieuwd maar hoe willen jullie het aanpakken? Elke dag een stukkie schrijven over hoe of wat ofzo?
Fijn dat er nog meer chaosmensen zijn haha!

Ilovveya87 zo doe ik het dus ook altijd haha een ding doen en dan gelijk rookpauze haha wel met muziek erbij natuurlijk dat maakt het wat dragelijker haha

Sjapaz

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:13

iloveyah87 schreef:
zo zo jullie schieten al op!

Ik heb net de trap 2 etage's gezogen, maar ik zweet mij al helemaal suf.... (even een peukepauze hihi)


Wij zijn inderdaad wel knettergek he... ik heb ok net alles gezogen, in etappes, want het is echt veel gte warm om te gaan stofzuigen. Ik heb het nu bloedje heet!

Nu moet ik eigenlijk ook alles gelijk stoffen en dweilen, en mijn boeken moeten ook nog steeds op internet... school ook nog niets aan gedaan, mijn boek is daarentegen bijna uit....

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:14

Voor chaos heb ik maar 1 antwoord, opbergmiddelen :P
Zet een leuke mand, of een leuke bak neer waar je van alles in kwakt, het ziet er toch netjes uit dan en 1 x per week onder het genot van bijvoorbeeld een bakkie en peukie mest je dat dan weer uit :P

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:39

De uitspraak een opgeruimd hoofd is een opgeruimd huis klopt helemaal.
Het afgelopen weekend hebben we de keuken verbouwd. We hadden geen geld voor een nieuwe keuken en vrienden van ons gingen een nieuwe vloer en keuken plaatsen. Dus hebben we van twee keukens één keuken gemaakt :D. We hebben wel een aantal dingen moeten aanschaffen om het bij elkaar te laten passen, maar dat kost niet zoveel als een nieuwe keuken. Daarna begint het inruimen weer. Dan pas kom je erachter hoeveel zooi je er in hebt staan en hoeveel dubbele voorrraad er is. Nu alleen van de gewone kastjes nog schuifkastjes maken en dan is het weer helemaal perfect. Met nog meer ruimte om zooi in op de bergen :D. Nu alleen nog plakplastic over alle deurtjes en alles is weer netjes. Zo zijn we een aantal jaar geleden op zolder begonnen met ruimen en weggooien. Elke keer als we een kamer aanpakken gaan er zeker twee of drie vuilniszakken de kliko in.
Veel succes iedereen met je huis en je hoofd opruimen.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:52

Ik vind je uitspraak helemaal kloppen. Ik vind het heerlijk als ik opgeruimd heb.
Zie er altijd heel erg tegenop, maar als het dan eenmaal zover is...
Heerlijk gevoel is het dan :j .