opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:55

Ik heb trouwens op zich niet echt een hekel aan schoonmaken.. Vooral het opruimen vind ik verschrikkelijk :=


corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:59

Ik ga zo ma ook ff me kamer opruimen
BOEM bom ontploft (is het na een dag alweer ma goed :'))
Ik kan me kamer echt niet netjes houden :oo
Maja krijg heel misschien straks iemand op bezoek dus dan moet het wel een beetje netjes zijn :P

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:02

Dames ik ga meedoen :D Moet half september pas beginnen (ja ja, zuid -limburg heeft zo zijn voordelen) maar ik heb altijd zo'n enorme chaos in al mijn schoolspullen. Heb wel al mijn kast opgeruimd van de boeken enzo, die kwamen gister namelijk binnen :'). Nu de rest nog, misschien dat ik dan ook eens georganiseerd ben wat school betreft.

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:04

Ik ga vanavond ook meedoen. Ben nu niet thuis.
Wij zijn bezig met verhuizen, maar oh wat een puinhoop is het in mijn kamer..
Ik doe mee :D

Onderschrift? Nog nooit van gehoord....

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 09:29

mirka1994 schreef:
Jezus wat een supertopic! En ik ben het er helemaal mee eens! Mijn huis is ook echt een chaos omdat mijn hoofd ook altijd chaos is! Ik wil het ook om gaan gooien en moet zeggen het is me een week gelukt! Maar meer rust in mijn hoofd had ik nog niet echt wat toen zat ik op een camping en sliep 2 avonden thuis in de week. Ik deed dan sochtends voor ik naar mijn werk ging stofzuigen en wasje draaien enzo omdat ik er geen puf meer voor heb als ik uit mijn werk kom en paardje heb gedaan. Het heeft even gewerkt maar de laatste 3 dagen heb ik het weer verslofd :( Ik ben nu weer fulltime thuis en het is gelijk mis :( Ben morgen wel nog een dagje vrij dus dan ga ik weer alles glad trekken en proberen het bij te houden. Dat is dus het probleem als ik het niet bijhoud elke dag wordt het alleen maar erger en weet ik niet waar ik moet beginnen.. Ik hoop ook door een opgeruimd huis mijn hoofd wat leger te krijgen. En wat meer rust in mijn hoofd. ben dus benieuwd maar hoe willen jullie het aanpakken? Elke dag een stukkie schrijven over hoe of wat ofzo?
Fijn dat er nog meer chaosmensen zijn haha!

Ilovveya87 zo doe ik het dus ook altijd haha een ding doen en dan gelijk rookpauze haha wel met muziek erbij natuurlijk dat maakt het wat dragelijker haha


JA, gewoon bijhouden hierzo wat je doet, wat je wil gaan doen. dan staat het zwart op wit, en MOET je haast wel (dat is mijn ervaring :) )
zo ga ik vandaag de keuken helemaal doen. en verder zoeken naar een nieuwe eettafel... heeft niemand hier er 1 over? ik kan niet vinden wat ik zoek :P
oja, en ik ga de studeerkamer doen, wat ook de kledingkast inhoudt.... gaat me een flinke klus worden, maar als t niet af komt hebben we morgen ook nog :)

Coot schreef:
Ik ga vanavond ook meedoen. Ben nu niet thuis.
Wij zijn bezig met verhuizen, maar oh wat een puinhoop is het in mijn kamer..
Ik doe mee :D


super!

Santigo_ schreef:
Dames ik ga meedoen :D Moet half september pas beginnen (ja ja, zuid -limburg heeft zo zijn voordelen) maar ik heb altijd zo'n enorme chaos in al mijn schoolspullen. Heb wel al mijn kast opgeruimd van de boeken enzo, die kwamen gister namelijk binnen :'). Nu de rest nog, misschien dat ik dan ook eens georganiseerd ben wat school betreft.


ik ga je 1 ding zeggen: ik ben er van overtuigd dat het gaat helpen! succes alvast met opruimen en puinruimen evt ;)

corientjuhh schreef:
Ik ga zo ma ook ff me kamer opruimen
BOEM bom ontploft (is het na een dag alweer ma goed :'))
Ik kan me kamer echt niet netjes houden :oo
Maja krijg heel misschien straks iemand op bezoek dus dan moet het wel een beetje netjes zijn :P


dat is ook een goede stimulans :)

rainbow8 schreef:
De uitspraak een opgeruimd hoofd is een opgeruimd huis klopt helemaal.
Het afgelopen weekend hebben we de keuken verbouwd. We hadden geen geld voor een nieuwe keuken en vrienden van ons gingen een nieuwe vloer en keuken plaatsen. Dus hebben we van twee keukens één keuken gemaakt :D. We hebben wel een aantal dingen moeten aanschaffen om het bij elkaar te laten passen, maar dat kost niet zoveel als een nieuwe keuken. Daarna begint het inruimen weer. Dan pas kom je erachter hoeveel zooi je er in hebt staan en hoeveel dubbele voorrraad er is. Nu alleen van de gewone kastjes nog schuifkastjes maken en dan is het weer helemaal perfect. Met nog meer ruimte om zooi in op de bergen :D. Nu alleen nog plakplastic over alle deurtjes en alles is weer netjes. Zo zijn we een aantal jaar geleden op zolder begonnen met ruimen en weggooien. Elke keer als we een kamer aanpakken gaan er zeker twee of drie vuilniszakken de kliko in.
Veel succes iedereen met je huis en je hoofd opruimen.


je wil ook niet weten hoeveel oud-papier ik ineens heb staan. maar ik heb een goede timing: volgens mij kan het morgen aan de straat :)

miep1979 schreef:
Voor chaos heb ik maar 1 antwoord, opbergmiddelen :P
Zet een leuke mand, of een leuke bak neer waar je van alles in kwakt, het ziet er toch netjes uit dan en 1 x per week onder het genot van bijvoorbeeld een bakkie en peukie mest je dat dan weer uit :P


dat werkt bij mij dus niet. ik heb allemaal hele leuke dozen. gewoon schoenendozen beplakt met behang ook :o maar daar verdwijnt zoveel zooi in dat mijn huis er altijd erg opgeruimd uit ziet, dat ik het ook geen noodzaak vind om grondig op te ruimen ;)

Sjapaz schreef:
Wij zijn inderdaad wel knettergek he... ik heb ok net alles gezogen, in etappes, want het is echt veel gte warm om te gaan stofzuigen. Ik heb het nu bloedje heet!

Nu moet ik eigenlijk ook alles gelijk stoffen en dweilen, en mijn boeken moeten ook nog steeds op internet... school ook nog niets aan gedaan, mijn boek is daarentegen bijna uit....


ik heb gister op t heetst van de dag ook een pauze ingelast hoor, maar het geeft wel een goed gevoel dat ik zo bezig ben geweest gister, dus ga vandaag gewoon weer! :D gisteravond mezelf beloond met avondje zwemmen met vrienden :)



mensen, aan iedreeen die vandaag met mij weer aan de slag gaat:

SUCCES! (enne... wat gaan jullie nu doen? ;) )

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:41

Gisteren is er niks van gekomen.. Wel iets anders positiefs. Het huis van mijn partner wat al meer dan een jaar te koop staat is gisteren verkocht! YES!!!

Dit weekend ga ik dus beginnen aan de keuken.
Ook ga ik puinruimen in de tuin, er liggen hier en daar nog wat stapels van de sloop, en die gaan dit weekend weg!

Wij hebben trouwens een vuurkorf voor het oud papier, gezien dat bij ons maar 1 keer in de 2 en halve maand opgehaald word. Erg gezellig en functioneel!

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 09:47

dat is ook nog een optie, maar ik zal straks even foto`s maken, oa van mijn oud papier stapel ;)

en van mijn boekenkast! ik had net mijn ma aan de telefoon en zei dat ik eigenlijk ook een andere radio moest, maar deze niet weg kon/wilde doen (radio doet het niet, maar casette-bandjes en cd nog wel. volumeknop doet t ook niet denderend, maar toch...) zij kwam met de suggestie em op de slaapkamer neer te zetten. geniaal idee, dus dat ga ik zo maar even doen... dna ook een foto van mijn boekenkast ;)

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:49

Hier is het oud papier een keer in de twee weken mee te geven met de korfbalvereniging. Dat houd ik dus ook wel bij :)

Ik heb de kast van de kinderen opgeruimd en zal morgen eens beginnen aan de onoverzichtelijke sokkenberg die ik in de kast in een krat heb staan!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 09:50

btw, ik heb zelfs mijn mailbox opgeruimd ondertussen! merk nu wel dat ik van alles tegelijk aan het doen ben... heb oude studieboeken en kinderboeken gevonden in de studeerkamer en die ben ik nu aan t uitzoeken, en zo beland er toch weer eea in de boekenkast ;) dnek dat die toch maar moet blijven zolang er geen andere boekenkast is die bij mijn nieuwe nog te kopen eettafel past ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:10

oooooooh wat een herkenbaar topic.
ik moet mezelf af en toe echt een schup onder mijn kont geven om dingen aan te gaan pakken.
Hoewel het hier niet echt een zooitje is,vermijd ik nogaleens dingen(bepaalde telefoontjes,bepaalde rekeningen openen,betalen...).
Dat stapelt zich dan lekker op.

Als alles meezit en doorgaat ga ik over enige tijd ook verhuizen,zou ideaal zijn, dan móet ik alles wel opruimen.

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 10:12

zo, schoolboeken staan nu ook allemaal op internet. ik kan niet wachten tot alles het huis uit is ;) even dozen opruimen, oud papier netjes in dozen doen, en dan ga ik foto`s maken van alles tot nu toe ;)


bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:53

Ik ga het motto omgeruimd huis=opgeruimd hoofd ook maar eens doorvoeren op mijn werk! Ik ben er een uurtje geleden aan begonnen, die ongeorganiseerde rotzooi organiseren! (mijn collega's gooien alles op mijn bureau). Voelt nu al lekker!

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 11:28

dvd gedeelte:
Afbeelding

zitgedeelte kwartier geleden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4H3K8FAY.jpg
en nu:
Afbeelding

keuken nog een rotzooi met oud papier, maar dat is morgen ook weg als t goed is :) en na de verbouwing komt er een nieuwe vloer in (in t hele huis trouwens ;) )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UKX7IS6F.jpg

tsja, en dan de openhaard met schouw:
Afbeelding

en de hoek waar de eettafel moet komen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6HKBCWE7.jpg

en de logeerkamer(die had ik een paar weken geleden helemaal gedaan. die kamer was nog helemaal een puinzooi, maar moest een logeerkamer worden ;) :
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTXYTI7E.jpg
Afbeelding

en de mand met tijdschriften en snoeren van de laptop is ook een stuk leger:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMZIYAJU.jpg

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:29

God job :D

Jij word nooit vergeten vriend
Ik mis je, dag en nacht

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 11:31

bosefoso schreef:
Ik ga het motto omgeruimd huis=opgeruimd hoofd ook maar eens doorvoeren op mijn werk! Ik ben er een uurtje geleden aan begonnen, die ongeorganiseerde rotzooi organiseren! (mijn collega's gooien alles op mijn bureau). Voelt nu al lekker!


misschien een idee om een bakje ofzo neer te zetten met een briefje: `inkomende stukken/post`oid, en een bakje met: `spoed` dan heb je het gelijk overzichtelijk?

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 11:35

miep1979 schreef:
God job :D

god? of good? :-P want ik heb t echt zelf gedaan, en wil mezelf nou nog net geen god noemen hoor ;)

:+

maar ben toch best wel een beetje trots ;) kheb zelfs ruimte in de boekenkast voor al mijn studieboeken :P ik wil beneden al mijn boeken hebben, want mijn ervaring leert mij toch dat ik eerder beneden achter de laptop zit en in de boeken dan in een kamer stil en saai alleen. nu heb ik mijn parkiet nog die gezelligheid geeft ;)

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:41

Good :o

Jij word nooit vergeten vriend
Ik mis je, dag en nacht

_Pien_

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Aldeboarn Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:43

kanik mij nog aanmelden??? :o

Ik zou dolgraag de moed willen vinden om huis in ons huisje onze zolder + "kantoortje" (slaapkamer die overwas) graag op te ruimen.
Gelukkig heb ik over twee weken vakantie en dan wil ik planken op gaan hangen enzo...

paarden schenken de vleugels die ons ontbreken

Vloorlena DML, PSG met winst op naar het inter I :-)

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:48

Goed bezig geweest zij!

Heb zo'n bakje, maar dan word het schijnbaar toch makkelijker gevonden om de spullen op een willekeurige plek tussen andere zaken in te leggen. Onder het motto; als ik er maar vanaf ben! Overheid he...

Heb nu even clean desk policy ingevoerd, er ligt niets meer op mijn bureau, alles is geordend in mijn kast. Nu nog uitzoeken wat er weg kan. Kasten gaan als ik er niet ben op slot, dan moet het in een bakje op mijn bureau neergelegd worden! Voelt lekker!

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 11:52

_Pien_ schreef:
kanik mij nog aanmelden??? :o

Ik zou dolgraag de moed willen vinden om huis in ons huisje onze zolder + "kantoortje" (slaapkamer die overwas) graag op te ruimen.
Gelukkig heb ik over twee weken vakantie en dan wil ik planken op gaan hangen enzo...


Tuurlijk! Ik heet je bij deze van harte welkom :D
Veel succes met het opruimen! Laat maar weten wat je wanneer gaat doen, dan houden wij je in de gate ;) Makkelijk he, om dan druk op de ketel te krijgen door bokt. ;) Ik vind het ideaal. Heb gewoon ZIN om zo aan de studeerkamer te gaan beginnen. Het wordt waarschijnlijk meer een kantoor, maargoed. Eerst ga ik de kledingkast doen denk ik, en dan de rest. Ik wil het bureau helemaal leeg! (o, o, o, wat een streven weer... Ik was vanochtend al wat begonnen, maar jullie willen echt niet weten wat een bende/washok/zooi het daar is/was... )

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 11:53

bosefoso schreef:
Goed bezig geweest zij!

Heb zo'n bakje, maar dan word het schijnbaar toch makkelijker gevonden om de spullen op een willekeurige plek tussen andere zaken in te leggen. Onder het motto; als ik er maar vanaf ben! Overheid he...

Heb nu even clean desk policy ingevoerd, er ligt niets meer op mijn bureau, alles is geordend in mijn kast. Nu nog uitzoeken wat er weg kan. Kasten gaan als ik er niet ben op slot, dan moet het in een bakje op mijn bureau neergelegd worden! Voelt lekker!


jij ook goed bezig dus! Misschien een keer opperen een cursus te volgen met zijn allen in: Hoe houd ik ANDERMANS bureau netjes? :-P Tsja, overheidsorganen... praat me er niet van... Deze week is het UWV al 3 keer!!!! mijn dossier kwijt geweest. Toch knap of niet? :-P

Marigold

Berichten: 12547
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:56

ik doe ook mee, dit topic komt op precies het goede moment!
bij mij is chaos in mijn hoofd ook chaos in huis.
en daardoor weer in mijn hoofd, en zo is de cirkel rond, en die moet verbroken worden.
alleen op de 1 of andere manier heb ik altijd zóveel spullen, hoeveel ik ook weggooi, altijd toch nog veel teveel spullen,
en de meeste spullen hebben geen vaste plek, dat is eigenlijk het grootste probleem.
dingen een vaste plek geven, en de vloer leeg houden, dat is volgens mij de basis van een net huis.

dus ik ga nu gewoon ergens beginnen :=

Paarden ❤️

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:57

Niet alleen bij de overheid werkt dat zo hoor :P
Ik ben hier de engiste met een vrij leeg bureau en alles keurig georganiseerd heeft, maar de sport is om het zo nonchelant ergens neer te kwakken waar het heerlijk in de weg ligt.
Ik heb naast me 6 bakjes staan waar ze alles in het juiste bakje in kunnen kwakken maar mijn bureau heeft een overheersende aantrekkingskracht :=

Jij word nooit vergeten vriend
Ik mis je, dag en nacht

_Pien_

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Aldeboarn Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:57

JAAAA, helemaal top dat jullie mij in de gaten houden!! *\o/* *\o/*

ik ben namelijk een topper in smoesjes verzinnen voor mij zelf, hahahaha. :D :o

Maar hou jullie op de hoogte over het hoe/wat/wanneer

paarden schenken de vleugels die ons ontbreken

Vloorlena DML, PSG met winst op naar het inter I :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: astrea, Azhari, Esther, Exorcizamus, GrapeshotBot, ikkebenmar, inge_romeo, Iselda, Lizzy__87, Maanon_, MartinJJ, Natashaa, Polarize, Winna, XxLMMxX en 228 bezoekers