opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
savasan

Berichten: 1044
Geregistreerd: 21-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:34

Daar heb ik eigenlijk geen idee van :P
De wasmand omdat mijn moeder dan mijn schone kleren op mijn kamer zet, maar ik vergeet het steeds op te ruimen.
De klokken staan er al een jaar of 2, ik moet er nog iets aan doen.
(ja je hebt te maken met een chronische uitsteller)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:06

Wat een leuk topic :-) Toevallig ben ik de laatste tijd ook bezig om de boel hier eens flink op te ruimen en schoon te schrobben. En het bevalt tot nu toe prima. De kamer die al écht af is vind ik heerlijk om in te zijn. Geeft veel meer rust dan een kamer met een bende erin :D En fijn om een beetje steun te hebben aan elkaar :-)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:18

Ook ik ben net begonnen met het opruimen hier. Ik begin volgende week aan een thuisstudie en ik kan écht niet geconcentreerd aan de slag als het hier een troep is.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 05:24

Werk voor mij zeker zo! Als ik alles om mij heen, thuis en op stal, netjes opgeruimd heb, voel ik mij veel onspannener!
Volgende week vrij van werk...dus dan maar eens snel gaan reorganiseren, voor school begint.

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 12:48

wauw Coot! Dat heb je goed gedaan!

Georgette: ik zeg: succes! houd gewoon alles hier bij, dan kun je terugkijken en extra trots zijn ;) (plus wij geven je een trap onder je kont ;) )

@savasan: En wat nou als je NU iets met die klokken gaat doen, NU die wasmand opruimt, en een briefje op je deur plakt waaraan je jezelf herinnert dat je iedere keer als de wasmand er staat, EERST die moet opruimen voordat je gaat eten oid?

joycie

Berichten: 2662
Geregistreerd: 05-11-04

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:00

Ik ben dr ook achter gekomen dat het helemaal waar is. Ben mn kamer aan het schilderen, maar de meubels moeten ook in mn kamer blijven. Dus al mn meubels staan overal in de kamer, er liggen allemaal kleden op de grond, mn bed is een enorme puinhoop, die ik elke avond voor het slapen gaan naar de kast verplaats... En ik wordt langzaam gillend gek hier. Normaal is het wel netjes hier, omdat mijn kat alle losliggende dingen als speelgoed beschouwd :)

Gelukkig ben ik na morgen klaar met schilderen en ga ik danmn hele kamer opruimen en soppen, zodat ik fris aan het nieuwe studiejaar kan beginnen :j

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:43

Als dat zo was, dan had ik mn kamer gelijk opgeruimd.
Jammergenoeg, als mn kamer eenmaal opgeruimd is,
blijft het alsnog zo'n rommel in mn hoofd, dan het na
maximaal 3 dagen weer een puinhoop is .. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:27

Ik wil ook m'n hele kamer weer opruimen! Woensdag moet ik boeken halen en maandag begint school weer, en ik maak gewoon geen huiswerk zo lang m'n kamer een zooi is :'). Dus vanavond begin ik met opruimen! :j

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 16:31

goedzo rebeccaa! that`s the spirit! :)

mars_loves: heb je een reden waarom het een puinhoop in je hoofd is? en heb je niet het idee dat het wel wat helpt als het netjes is? Want dan is het een questie van bijhouden. Evt 1 keer in de week grote opruimdag?

Ik heb vandaag niks gedaan... :o ga morgen de tuin en schuur doen. kledingkast laat ik even, want zie daar te erg tegenop merk ik wel.

Anoniem

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:35

Haha ja, ik had hem laatst heel netjes.. maarja. Meiden hé :7. Dan moet ik een shirtje hebben trek ik m'n hele kast overhoop, 10x per dag om kleden en alle kleding op één berg, overal tijdschriften, flesjes drinken, lege verpakkingen make-up etc.. :')

Als m'n kamer netjes is kan ik ook veel beter slapen, en ben ik veel minder gestrest. :+

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:08

tsja, dan is het nu nog de kunst het netjes te houden... ik had daar `vroeger` ook veel meer moeite mee, maar houdt het nu altijd behoorlijk netjes. Komt ook omdat ik me soms enorm ergens aan erger en dan gelijk het opruim. Daarbij heb ik een heel huis, en wil ik die netjes hebben voor eventuele visite. Mijn slaapkamer was `vroeger` ook altijd een puinzooi (volgens mijn moeder, ik vond het nog wel meevallen altijd ;) )

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:20

Het gaat voor mij ook op! :D
Gisteren heb ik het hele huis opgeruimd (5 zakken kleren weggedaan o.a. :o ).
Voorraadhok opgeruimd, oud papier en glaswerk weggebracht, koelkast uitgesopt, keukenkastje opnieuw ingericht, boekenkast opgeruimd en oude papieren gestructureerd. Mijn hele huis is weer geordend. :D

Resultaat: Vannacht 12 uur geslapen. :oo Ik werd gewoon heel anders wakker. :)

zij schreef:
tsja, dan is het nu nog de kunst het netjes te houden

Prioriteiten stellen kan ik niet altijd even goed, dus dit wordt lastig.

WhiteRose
Berichten: 1091
Geregistreerd: 10-08-05
Woonplaats: Seattle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:37

Ik heb dit topic sinds de start weten te negeren, en ik had mezelf vanavond een rustige avond beloofd. En nu, nu ga ik toch maar heel hard opruimen ^)
Ik moet mijn kledingkast, bureau en mijn kastje in de keuken gewoon even leeghalen en herinrichting, uitzoeken hoeft niet eens meer. Laat ik het simpel houden: ik moet vanavond de bovenste drie planken plus het bureau gedaan hebben, doe ik morgen de rest (das peanuts namelijk ;) ) en dan kan ik hangend voor de tv nog even oude proefmonstertjes en pennen uitzoeken...

Coot: tof, die kleuren! Gaaf hoor, waar zit je precies?

Zij: had je nog iemand nodig om naar de Ikea te gaan? Vanavond toevallig? O:)

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:38

ik zou ook meedoen maar tot nu toe nog niks van gekomen,
hele weekend weggeweest ( niet de bedoeling oversgens).
vandaag stad en kapper na eten paardrijden.

pff wil toch wel wel iets doen vandaag.

Ytjuuuh

Berichten: 511
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Meestal op de rug van een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:44

Ben net ook maar begonnen met opruimen, nadat ik dit topic had gezien.. Verveelde me vandaag een beetje. Maarja, tijdje aan het opruimen geweest en dan ben ik het ook alweer snel zat.. Eigenlijk moet ik mijn kast nog eens goed uitmesten, en de dingen die ik niet meer nodig heb eens weggooien.. Maar dat is soms best moeilijk. :o

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:30

WhiteRose schreef:
Ik heb dit topic sinds de start weten te negeren, en ik had mezelf vanavond een rustige avond beloofd. En nu, nu ga ik toch maar heel hard opruimen ^)
Ik moet mijn kledingkast, bureau en mijn kastje in de keuken gewoon even leeghalen en herinrichting, uitzoeken hoeft niet eens meer. Laat ik het simpel houden: ik moet vanavond de bovenste drie planken plus het bureau gedaan hebben, doe ik morgen de rest (das peanuts namelijk ;) ) en dan kan ik hangend voor de tv nog even oude proefmonstertjes en pennen uitzoeken...

Coot: tof, die kleuren! Gaaf hoor, waar zit je precies?

Zij: had je nog iemand nodig om naar de Ikea te gaan? Vanavond toevallig? O:)

haha ik ga mee hoor. issie nog open nu ;)

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:32

Ytjuuuh schreef:
Ben net ook maar begonnen met opruimen, nadat ik dit topic had gezien.. Verveelde me vandaag een beetje. Maarja, tijdje aan het opruimen geweest en dan ben ik het ook alweer snel zat.. Eigenlijk moet ik mijn kast nog eens goed uitmesten, en de dingen die ik niet meer nodig heb eens weggooien.. Maar dat is soms best moeilijk. :o


nou, dat probleem komt me bekend voor ;)

WhiteRose
Berichten: 1091
Geregistreerd: 10-08-05
Woonplaats: Seattle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:33

Eh... helaas...

Maar, mijn kast is wel grotendeels opgeruimd! :j

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:36

super! ik lig op bed tv te kijken nu. morgen ga ik echt weer verder...

gaan we morgen naar ikea anders? :P

WhiteRose
Berichten: 1091
Geregistreerd: 10-08-05
Woonplaats: Seattle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:51

Haha, ik heb mezelf beloofd om morgen naar de Zara en soortgelijke toko's te gaan - nav de inhoud van mijn kast ;)
Maar morgenavond: prima! Hier in Amsterdam? :D

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:57

morgenavond moet ik mijn eettafel ophalen, dus dan kan ik niet ;)
en ik gok dat ik met auto moet komen en dan heb ik een chauffeur nodig. ik wil stoelen kopen, en gok dat de taxuchauffeur dat niet mee wil nemen... kreeg laatst al commentaar dat ze geen verhuisbedrijf waren toen ik 4 zakken paardenvoer meenam ;)

WhiteRose
Berichten: 1091
Geregistreerd: 10-08-05
Woonplaats: Seattle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:01

Vier zakken paardevoer, hoe verzin je het? :') Sorry, me echt de tranen in mijn ogen gelachen :D
Overigens: ik kan prima autorijden, vind het heerlijk - dus als jij een auto regelt, ga ik met je mee :j

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 08:40

hoe kom je hierheen dan? ik woon niet bepaald in de buurt :P ;)

WhiteRose
Berichten: 1091
Geregistreerd: 10-08-05
Woonplaats: Seattle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:57

Lang leve het studentenOV dat weer geldig is ;) Maarrrr, ik heb zojuist een mail gehad dat ik MOET komen spinnen, anders wil ie niet met me praten, dus vanavond is bezet :) Ga wel dalijk nog even 2 plankjes (okeeeee, 2,5) in mijn kast opruimen :d

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:14

Zo, afgelopenw eekend even geknald!

De was weggewerkt, heel het huis gepoetst, de tuin opgeruimd. De keuken ben ik langzaam aan begonnen, nu het allemaal netjes is heb ik heel wat meer overzicht.

Ook heb ik de kamer, de kleding en het speelgoed van mijn stiefzoontje volledig opgeruimd en uitgezocht. Maat 104 past hem echt al lang niet meer :S Alle kleding naar een vriendin of in de zak van Max!

Vanavond ga ik mijn eigen kledingkast uitzoeken. Het valt me op dat ik in de was altijd dezelfde kleding heb zitten. Alle jurkjes etc in mijn kast die oh zo schattig zijn doe ik toch niet aan! Op naar een opgeruimde kast!