vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pantuf

vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:38

Hoi hoi,

Ik ben op dit moment met een dieet bezig (en het gaat erg goed 13 kg in 6 weken *\o/* , dit gaat via een diëtist waarbij mijn bloed ook geprikt word).
Maar nu heb ik even een vraagje aan mensen die ook veel afgevallen zijn of er mee bezig zijn:

Ik slik de pil en werd altijd pas in me stop week ongst maar nu heb ik de twee keer dat ik ongst moest worden al gehad dat het in de laatste week dat ik me pil slik begon, hebben jullie daar ook last van gehad?
En word dat dan straks weer normaal?
Heb de dokter al gebeld maar ik hoef geen andere pil ofzo, en waarschijnlijk komt het gewoon doordat ze me hormoon huishouding normaal aan het maken zijn.

Ook ben ik wel benieuwd hoeveel jullie afgevallen zijn en hoe je je daar bij voelt.
Ik voel me nu al zoveel beter :D alleen ik ben er nog niet maar het is heel goed vol te houden, zeker omdat het zo'n goed resultaat heeft. Ik had al zoveel geprobeerd en niks lukte maar nu wel :D
Hebben jullie tijdens je dieet veel trek in lekkere dingen gehad? Ik soms als ik friet ruik ofzo, maar doordat ik al zoveel resultaat heb kan ik het goed weerstaan :+

Edit 5,5 week moet 6 zijn (even goed geteld)

:evaw: :evaw: :evaw:
Laatst bijgewerkt door pantuf op 14-08-09 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:42

13 kg in 5,5 week vind ik veel te veel, olv dieeetist of niet...
maar goed, dat is jouw keuze.

je hormoonhuishouding is idd in de war en dat maakt dat je menstruatie anders loopt.

ik ben in totaal 13 kg afgevallen (in 11 maanden), maar heb daar geen last van gehad.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:46

Het staat helemaal onder leiding van een dieetist waarbij mijn bloed geprikt word en door een arts bekeken word, dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in, als ik bijna bij mijn streef gewicht ben krijg ik weer een stabilisatie dieet om ervoor te zorgen dat je niet gaat jo jo'en.
Bekende van ons hebben het ook gedaan en die hebben er al jaren profijt van.
Ik ben ook niet van de shake en pillen diëten maar dit is heel persoonlijk en speciaal voor jou samen gesteld omdat ze het aan de hand van je bloed waardes bepalen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:47

ik klikte direct je topic aan omdat ik zelf 15 kilo ben afgevallen, maar als ik je topic zo lees vind ik het wel een beetje wazig.
13 kg in 5.5 week is wel erg snel en veel. ik heb er zelf wel 4mnd over gedaan, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt??
het is helemaal niet goed om zoveel af te vallen in een korte periode.
vandaar dat je menstruatie ook van slag is.
je zegt dat het goed vol te houden is, en je praat over nog geen 6 week?
op langere termijn volhouden dat is een kunst.
iedereen die afvalt komt op een punt dat je zwak gaat worden.
ik heb het ook gehad, maar omdat ik zo ontiegelijk trots ben op het feit dat ik na 20 jr te dik ben geweest eindelijk slank ben, en echt noooit meer zo dik wil worden kan ik het volhouden...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:48

joh, niet verantwoorden! als het voor jou werkt moet je het doen en is het helemaal goed toch? :D

maar goed, ik heb dus geen problemen met mijn hormoonhuishouding oid. ook niet gehad. maar ik viel natuurlijk heel langzaam af en dan heeft je lijf meer tijd om te wennen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:51

Hey

Ja ik vraag me ook wel af hoe je dat gedaan hebt.

Ik heb het helaas zo ver moeten laten komen dat ik in mei geopereerd ben en een maagband heb gekregen. Ik ben nu 11 kilo kwijt en ben ik wel trots op. Vooral omdat er natuurlijk veel kans is (als je te snel afvalt) dat je veel te veel vel overhoud en je opnieuw geopereerd moet worden.

Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat je je er trots bij voelt hoor. Zou ik ook zijn!

Gr Mara

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:53

benangelique schreef:
joh, niet verantwoorden! als het voor jou werkt moet je het doen en is het helemaal goed toch? :D

maar goed, ik heb dus geen problemen met mijn hormoonhuishouding oid. ook niet gehad. maar ik viel natuurlijk heel langzaam af en dan heeft je lijf meer tijd om te wennen.

Oh ik vraag helemaal geen verantwoording hoor, maar ben wel benieuwd hoe ze dat doet en wat ze ongeveer eet op een dag. Misschien is het juist een idee of inspiratie voor andere mensen..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:54

ja vertel eens wat voor dieet volg je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:59

Volgens mij kunnen jullie niet lezen? Staat toch in dr openingspost dat ze bij een dieetiste loopt en dat er adhv de bloedwaardes een dieet wordt opgesteld? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:02

O ja, ontopic.. Ben vorig jaar 15 kilo afgevallen en heb eigenlijk geen problemen gehad met bloedingen oid.. Slik de pil altijd door en werd pas in de stopweek ongesteld, net als anders..

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 19:07

Ik heb ook niet het gevoel dat ik me moet verantwoorden hoor ;)
Snap dat het een beetje vaag klinkt, ik ga proberen het uit te leggen. Mensen die te dik zijn hebben een slechtwerkende stofwiseling en doordat je bloed word geprikt gaan ze kijken waar dat door komt.
Ze gaan kijken welke stoffen je teveel heb en welke juist te weinig, dit word dan gecorriceerd door je dieet.
Ik eet gaan rare dingen gewoon groente etc en alles wat in een normale keuken te vinden is geen pillen, shakes of wat dan ook.
ik heb drie maaltijden en 2 keer fruit die ik moet eten.

Na 4, 12 en 16 weken word je dan weer bloed geprikt, ik denk dat het zeker in het begin zo snel gaat omdat je dus de juiste dingen binnen krijg waardoor je stofwisseling goed gaat.

Ik kan nu voor mij al zeggen dat het werkt omdat ik me er zoveel beter bij voel en nooit meer terug zou willen vallen.
Kleren kopen word leuk, ik merk aan me paard dat hij het fijner vind, ik kan opstappen zonder krukje ofzo want me zadel trek ik niet naar beneden en zo kan ik nog veel redenen opnoemen om het vol te houden.

tuurlijk zit de kunst hem in als ik straks "normaal" kan eten maar daar word je dus ook in begeleid en geloof me ik ga nooit meer zo eten als ik deed. Bij mij is echt de knop om gegeaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:09

niet alle mensen die te dik zijn hebben een slechte stofwisseling. het is gewoon zo dat bij 96% van de bevolking gewoonweg ieder pondje door het mondje gaat. dat heeft niets van doen met je stofwisseling :n

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:10

Relaxed schreef:
Volgens mij kunnen jullie niet lezen? Staat toch in dr openingspost dat ze bij een dieetiste loopt en dat er adhv de bloedwaardes een dieet wordt opgesteld? :+

en nu weet ik nog niet wat voor dieet ze volgt!
ik zou wel eens willen weten wat ze nu eet op een dag.
2x fruit en 3x iets eten zegt me niet zoveel!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 19:11

[quote="Tamadine
Oh ik vraag helemaal geen verantwoording hoor, maar ben wel benieuwd hoe ze dat doet en wat ze ongeveer eet op een dag. Misschien is het juist een idee of inspiratie voor andere mensen..[/quote]

Ik eet zelfs meer als dat ik deed en heb soms echt moeite om mijn porties op te krijgen, wel moet ik alles wegen en dat komt wel heel precies.

Ook drink ik veel water dat is het enigste waar ik soms problemen mee heb, omdat ik dan zoveel moet plassen en dat is wel eens lastig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:12

Hoi,

ik ben zelf 15 kg afgevallen in ruim 4 maanden. Ik heb dit gedaan met een combinatie van gezond eten en sporten. Ik wist waardoor mijn overgewicht kwam. Ik ben na mijn bevalling nog eens 9 kg aangekomen. Mijn dochter was een prematuurtje en mede door die zware periode heb ik slecht gegeten (veel snoepen en vaak eten afhalen e.d.), weinig zelf vers gekookt en vooral véél gegeten en gesnoept.

Ik ben gestopt met het drinken van frisdrank en het snoepen en snacken. Gewoon brood, fruit, groenten en aardappelen of een keertje pasta.

Als sport ben ik begonnen met twee keer per week body styling. Dit is onder begeleiding sporten in een warmtecabine. Nu weeg ik 60 en wil ik er nog een kg of 5 af. Het gaat langzaam, maar ik blijf wel goed op gewicht en kom niet aan. Natuurlijk snoep ik nu wel eens, een lekker frietje of barbequeen, maar met mate!

Ik heb nooit problemen gehad met mijn hormoonhuishouding al gebruik ik wel een ander soort anticonceptie dan jou.

Groetjes!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 19:13

benangelique schreef:
niet alle mensen die te dik zijn hebben een slechte stofwisseling. het is gewoon zo dat bij 96% van de bevolking gewoonweg ieder pondje door het mondje gaat. dat heeft niets van doen met je stofwisseling :n

Volgens die arts dus wel maar ik heb er niet voor geleerd dus ik zeg ook alleen wat ik van hem hoor ;)

@ criollolover.

Ik zal straks thuis even precies opschrijven wat ik moet eten op een dag. Je hoort het straks.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:13

van http://www.voedselenyclopedie.nl
Bij mannen is de stofwisseling sneller dan bij vrouwen, en bij jongere mensen sneller dan bij oudere. Bij dikke mensen is de stofwisseling sneller dan bij dunne mensen, al denken veel mensen dat dit juist omgekeerd is.

dus...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:19

Ik ben nu 9 kilo afgevallen in 6 weken met 1 week vertraging omdat ik me op een festival me niet aan mijn dieet kon houden. Ik voel me prima nergens last van. Heb wel mijn laatste ongesteldheid gehad dat het minder was...maar goed dat kan.

Verder ben ik erg blij met mijn verloren kilo's! Nog een stuk of 6 te gaan! :D

Succes ermee, we doen vast hetzelfde dieet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:33

criollolover schreef:
Relaxed schreef:

en nu weet ik nog niet wat voor dieet ze volgt!
ik zou wel eens willen weten wat ze nu eet op een dag.
2x fruit en 3x iets eten zegt me niet zoveel!

Het is toch ook geen soort dieet wat ze volgt? Ze valt af onder begeleiding van een dietiste.. Die stelt een PERSOONLIJK menu voor HAAR samen.. En ik neem aan dat ze 3 x per dag "gewoon" moet eten, dus brood en warm eten met groente, aardappels en vlees.. En dan fruit tussendoor.. Lijkt me simpel ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:38

Ik ben in 1,5 jaar tijd bijna 40 kg afgevallen.
Ik ben nu al 6 maanden op mijn streefgewicht.
Hormoon schommelingen heb ik niet gehad.
Maar ik slik geen pil, ik heb een spiraaltje.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 20:01

Brood en aardappels mag ik nu de eerste paar weken even niet maar straks weer wel als ik wat verder ben!
@Luuntje: zo wat goed joh! heb je toch zeker wel voor en na foto's? Was je het ook op een gegeven moment zo zat of had het medische reden?

Edit: vlees, vis groente, volkoren crackers etc moet ik allemaal wel.
Ik mag dus ook bv 1 liter cola light per dag als ik zou willen.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 20:04

@ benangelique : wat heb jij geleerd dan omdat ik je ook vaak advies zie geven?
Dit is gewoon een vraag uit interesse hoor omdat als ik je advies zie geven je volgens mij ook wel weet wat je zegt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:05

Pas op met light frisdranken.
Teveel zoetstof is ook niet goed voor je.

Ik heb een bindweefselziekte en daardoor subluxeren (half uit de kom) er veel gewrichten. Hoe minder gewicht des te beter.
Mensen die mij al even niet hadden gezien herkenden mij niet meer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:06

heb een jaar voedingsleer erbij gedaan uit pure interesse, heb veel gelezen en met veel deskundigen gesproken.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 20:06

Ik heb geen behoefte om er naast veel fris te drinken(dit deed ik al niet), me water is echt genoeg anders blijf ik naar de wc lopen.
Maar soms is het voor de smaak wel eens lekker