wie kan mij helpen!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
booster
Berichten: 2569
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Eindhoven

wie kan mij helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 15:15

Wie kan mij helpen?!!?!


Me stiefmoeder is vorige week naar India gegaan om daar 2 puppys te kopen.
Gewoon mee gekregen in India, en vanacht is ze in Frankfurt aangekomen.
En wat blijkt... We krijgen de honden niet mee!
Omdat ze een bewijs willen hebben dat ze hier in Nederland ingevoerd mogen worden, krijgen we de honden niet mee.
We hebben de Nederlandse ambassade gebeld, en die zeggen dat ze niks kunnen doen.
Want de papieren van de honden hebben we ook niet.
Wie weet wat we hier aan kunnen doen, want ze worden of terug gestuurd naar India,
en als we geen 1000euro betalen voor de reiskosten van de honden, worden ze afgemaakt ( dus we moeten wel betalen).
We zitten met de handen in het haar, dus hoop dat iemand me kan helpen!!

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: wie kan mij helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:17

Pff dat is heftig, kan je helaas niet helpen.

Maar als ik het goed begrijp krijg je ze wel mee als je 1000 euro reiskosten bestaald?! Of moet je de reiskosten terug naar india betalen??

Hoop iig niet dat ze afgemaakt worden!

Heel veel succes, hoop dat iemand je hier kan helpen.

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Re: wie kan mij helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:19

Hebben jullie dat niet uitgezocht voordat ze naar India ging om honden te halen?
Je mag nooit zomaar dieren mee het land innemen.
Je moet het even goed nakijken wat je nu moet doen, want zomaar 1000 euro betalen zou ik ook niet doen. Want wat gaan zij doen met dat geld dan? Of waarvoor willlen ze het hebben?

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:20

Ik zou de raad van beheer eens gaan bellen, wellicht kunnen zij wat betekenen voor je.
Heb je geen paspoort van ze? Je weet toch wel dat dit noodzakelijk is als je twee honden importeerd? Heb je wel een aankoopbewijs of stamboom in het indiaas op jullie naam?
Ben benieuwd hoe het afloopt, hou ons op de hoogte, en vooral heel veel succes en sterkte.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:20

Hebben de pups een paspoort, gezondheidsverklaring en inentingen? Dan is er geen reden dat Frankfurt ze tegenhoud, anders zou het nog wel eens lastig kunnen worden.

Citaat:
De eisen betreffende import vanuit "derde landen" kunt u nazien op onze website www.vwa.nl , onder "bedrijven", vervolgens onder "Import en export", "Import veterinair online", opnieuw "Import Veterinair On line", "Klik hier om te beginnen".

Daarna selecteert u achtereenvolgens (bijvoorbeeld):
-Levend dier en levend product- »selecteren«
-soort dier: (b.v.) gezelschapsdieren »selecteren«
»bevestigen«
-Land van oorsprong: (b.v.) Nigeria
-Gebruiksdoel: (b.v.) definitieve invoer van levende dieren en levende producten
-Veterinaire bestemming: (b.v.) invoer »verder«
-Welke diersoort wilt u invoeren- »verder«
Na deze laatste actie krijgt u een antwoord over de invoereisen in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 12-08-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:21

Waar zijn de papieren van de honden dan nu?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:27

mikster schreef:
Hebben jullie dat niet uitgezocht voordat ze naar India ging om honden te halen?
Je mag nooit zomaar dieren mee het land innemen.
Je moet het even goed nakijken wat je nu moet doen, want zomaar 1000 euro betalen zou ik ook niet doen. Want wat gaan zij doen met dat geld dan? Of waarvoor willlen ze het hebben?



Dit vraag ik mij eigenlijk ook wel af.
Wat hebben jullie van tevoren uitgezocht of de honden vanuit India mee te brengen naar Nederland?
Succes ermee in ieder geval! Lastig!

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:35

Marchador schreef:
mikster schreef:
Hebben jullie dat niet uitgezocht voordat ze naar India ging om honden te halen?
Je mag nooit zomaar dieren mee het land innemen.
Je moet het even goed nakijken wat je nu moet doen, want zomaar 1000 euro betalen zou ik ook niet doen. Want wat gaan zij doen met dat geld dan? Of waarvoor willlen ze het hebben?



Dit vraag ik mij eigenlijk ook wel af.
Wat hebben jullie van tevoren uitgezocht of de honden vanuit India mee te brengen naar Nederland?
Succes ermee in ieder geval! Lastig!

Idd het is namelijk een hele papiermolen om dieren in te voeren in NL uit het buitenland. Dat weet ik omdat mijn vader werkt in de dierenhandel(compleet legaal en netjes) als je ziet wat hun aan papierwerk hebben voor de dieren die ze ophalen, ook regelmatig in Frankfurt.
Ik zit hier nu even over na te denken en vind het als ik eerlijk ben gewoon weg dom om die papieren niet in orde te hebben. Zijn jullie niet een beetje naief geweest hierin? Jammer dat daar die puppy's voor moeten boeten dan.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: wie kan mij helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:44

Hebben jullie een gezondheidsverklaring en pasoort met inentingen?

Anoniem

Re: wie kan mij helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:47

Ik snap ook sowieso niet waarom je naar India gaat om honden te kopen....

Het is wat anders als je moeder daar gewoon op vakantie was en 2 zielige beessies vond maar helemaal daarheen om een hond te kopen? Dat geloof ik niet.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:48

Dus je stiefmoeder gaat helemaal naar India om daar honden te halen, zonder van tevoren alles op orde te hebben? Tja, ik kan het ook niet meer dan dom noemen.......

Arme beestjes :)
Laatst bijgewerkt door zap op 12-08-09 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: wie kan mij helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:51

dat meen je niet??

nou ik hou me mond maar want anders heb ik vast een ban te pakken....


arme arme diertjes


Asiel is toch goedkoper he?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:53

Tries_en_Faf schreef:
Asiel is toch goedkoper he?


Jeetje, wacht ff het antwoord van de TS af. Ik kan me situaties indenken dan je specifiek hondjes importeert uit het buitenland. Bijvoorbeeld ivm een speciaal fokprogramma?

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:54

Chubby schreef:
Tries_en_Faf schreef:
Asiel is toch goedkoper he?


Jeetje, wacht ff het antwoord van de TS af. Ik kan me situaties indenken dan je specifiek hondjes importeert uit het buitenland. Bijvoorbeeld ivm een speciaal fokprogramma?


Als je dat doet, dan neem ik aan dat je wel op de hoogte bent wat er allemaal bij komt kijken en helemaal als het om een speciaal fokprogramma gaat, zijn die papieren echt wel meegegeven (en is er van beide kanten overnagedacht alles op orde te hebben ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:55

Chubby schreef:
Tries_en_Faf schreef:
Asiel is toch goedkoper he?


Jeetje, wacht ff het antwoord van de TS af. Ik kan me situaties indenken dan je specifiek hondjes importeert uit het buitenland. Bijvoorbeeld ivm een speciaal fokprogramma?


Dat kan kloppen maar...dan nog weet je van te voren welke documenten je moet hebben. En als je helemaal naar India gaat voor een hond(!) dan heb je vast ook wel die 1000 euro.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:55

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand die een hondje uit het buitenland haalt van een speciaal fokprogramma niet de moeite neemt om goed uit te zoeken wat de eisen bij de douane zijn om zo'n (bijzonder!) beest te mogen importeren.

Als ze nu worden tegengehouden bij de douane, dan hebben ze zich duidelijk niet goed voorbereid. Dat snap ik niet!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:56

Ik probeer het positief te zien :D

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:57

Chubby schreef:
Tries_en_Faf schreef:
Asiel is toch goedkoper he?


Jeetje, wacht ff het antwoord van de TS af. Ik kan me situaties indenken dan je specifiek hondjes importeert uit het buitenland. Bijvoorbeeld ivm een speciaal fokprogramma?



Tuurlijk dat gebeurd wel vaker. En daar is opzich niets mis mee, tenzij je alles maar dan ook alles goed hebt geregeld.
Maar de TS zegt zelf we hebben de papieren van de honden niet. Ik owrd eigenlijk steeds een beetje meer boos hierom. Arme diertjes.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: wie kan mij helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:58

Oh joh, ik les nu pas dat ze de papieren niet heeft.
Eerlijk is eerlijk, ik zou die 1000 euro gaan betalen. Puur omdat ik niet zou willen dat de hondjes worden afgemaakt door een fout van mij :)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:59

Laten we niet met zijn allen gaan speculeren maar eerst even afwachten op een reactie van de TS....

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:01

iloveyah87 schreef:
Laten we niet met zijn allen gaan speculeren maar eerst even afwachten op een reactie van de TS....

Maar wat speculeren we dan?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:02

Nou nou, typisch bokt weer. Laat de TS eerst even zelf nog verhaal doen zonder weer tot conclusies te springen...............

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:04

Maar 1000 euro voor de reiskosten naar waar dan terug naar india?

Hopelijk kun je nog iets regelen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:06

booster schreef:
Me stiefmoeder is vorige week naar India gegaan om daar 2 puppys te kopen.


Zo'n reis is toch uberhaupt duurder dan twee hondjes uit het asiel halen. Dus kan me niet voorstellen dat het daarom te doen was..

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:09

Vraag eens na of ze niet in quarantaine kunnen in Frankfurt om alsnog de medische keuringen te laten doen die vereist zijn om het land in te mogen en kijk of die mensen waar ze vandaan komen in India geen papieren kunnen ritselen. Het is tenslotte meestal de bedoeling te voorkomen dat dieren een of andere ziekte meebrengen (ik ga er vanuit dat het hier niet om een of andere bedreigde soort gaat).

Vreemd trouwens dat de luchtvaartmaatschappij ze heeft meegenomen terwijl de documentatie niet klopt.