help!!!! allemaal maden in huis!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:31

Uit ervaring weet ik dat de stofzuiger iig niet werkt - je krijgt allemaal vliegen! :D

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:31

Toevallig beestjes die in kooien wonen aanwezig? (huisdieren).

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 06:40

we hebben geen huisdieren in kooien en ja de kat van 20 leeft nog, kwam net nog voorbij wandelen.

Vannacht bijna niet geslapen, want het idee dat er overal maden kunnen zitten kon ik dus echt niet gewoon slapen.
Nu ik beneden kom kan ik dus nergens meer maden vinden en zijn ze allemaal weg dus ik denk dat ze alleen in de avond tevoorschijn komen ofzo.

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 06:53

Ik zat me ineens te bedenken dat het trouwens ook vlooien larven kunnen zijn, of niet? Hmm, ga zometeen de katten even kammen en kijken of die vlooien hebben en dan er misschien maar vanuit gaan dat het vlooien larven zijn, is in ieder geval al iets minder erg, dan weet ik tenminste wat het is en daar heb je genoeg bestrijdingsmiddelen voor.

*edit* de kat helemaal gekamt maar geen vlo kunnen vinden, terwijl hij wel vaker loopt te krabben.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:28

Kun je geen foto plaatsen van die beestjes?Een larve van een vlo ziet er anders uit dan die van een vlieg...

Afbeelding

Vliegen larve

Afbeelding

Vlo larve

Als je het echt niet weet kun je even contact opnemen met iemand van de Gezondheids dienst of een verdelgings bedrijf,met google kun je vast wat vinden.
Dood dier ruik je trouwens van een enorme afstand,je hoeft die kruipruimte niet in,alleen even je neus erboven hangen en snuffelen :+ Het is uitstekend weer geweest voor deze diertjes.

Sterkte ermee hoor en houd je ons op de hoogte?

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 10:34

Ze zijn duidelijk zoals op foto 1 te zien is, dus echt maden.
Ik heb er vandaag nog geen 1 gezien en toen ik in de schuur keek zag ik ook geen maden of vliegen dus die zullen vanavond wel weer tevoorschijn komen denk ik...ik hoop het niet trouwens maarja.
Sinds we het kleed hebben weggehaald waar ze inzaten en de rest wat nog in de kamer rondkruipte hebben opgezogen heb ik er geen 1 meer gezien, maargoed ik wacht wel tot vanavond met het echte oordeel, want gisteren heb ik ze overdag ook niet gezien dus ben benieuwd.
En ik ruik inderdaad niks verrots of iets doods in huis, want dat zouden we echt wel moeten ruiken.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:43

Heeft 1 van je katten misschien laatst op het kleed gespuugd?
Ik had nl een poosje terug ook maden,onder m'n deurmat.
Daar had de hond op gespuugd en ik had de bovenkant goed schoongemaakt,maar toen ik een paar dagen later de mat optilde,zaten er wel allemaal maden onder.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:45

Misschien kan je zo'n stoom schoonmaak apparaat aanschaffen.
Dan heb je ze in ieder geval dood. Als je het laat opdrogen en daarna gaat stofzuigen zijn ze weg.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:46

Misschien kan je s met tapijtspray proberen? dat dood ongedierte o.a vlooien e.d heeft de kat toevallig niet een "cadeautje" mee naar binnen genomen o.i.d?

Ellen__

Berichten: 1980
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:48

leandrotje schreef:
ja, ik denk dat we dat morgen maar gaan doen.

Ik zat me trouwens nu net te bedenken dat we een vliegenplakstrip boven het kleed hadden hangen en dat daar dus allemaal nu dode vliegen op zitten, maar kunnen daar die maden ook van komen? nee toch??

dit kan zeker wel :j
wij hadden ook zo'n plakstrip entoen we daar een vlieg op hadden zitten,kwamen er allemaal maden uit zijn achterlijf gekropen :x

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:50

gadverdamme, daar heb ik nooit over na gedacht. Wij hebben gelukkig vliegen elektrocuteer lampen staan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:51

Ellen__ schreef:
leandrotje schreef:
ja, ik denk dat we dat morgen maar gaan doen.

Ik zat me trouwens nu net te bedenken dat we een vliegenplakstrip boven het kleed hadden hangen en dat daar dus allemaal nu dode vliegen op zitten, maar kunnen daar die maden ook van komen? nee toch??

dit kan zeker wel :j
wij hadden ook zo'n plakstrip entoen we daar een vlieg op hadden zitten,kwamen er allemaal maden uit zijn achterlijf gekropen :x



een vieg legt eitjes op iets waar de maden voedsel uit kunnen halen, bv rottend vlees, de eitje komen uit en groeien tot aden uit, die zich voklvreten met het vlees, groeien, verpoppen en vliegen worden
vliegen krijgen geen baby maden

er zou toch ergens iets van eten gelegen moeten hebben waar ze vandaan kwamen, en aangezien je een kat kan het zijn dat die een cadeautje meegenomen heeft

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 10:53

Nou dan gaat die vliegenstrip dus eraf, er zitten ook al heel veel vliegen op dus dat kan het wel zijn.

Qua overgeven weet ik het eigenlijk wel dat hij heeft overgegeven inderdaad op de deurmat en daar zaten ook als eerste de maden op. Dan kan dat het dus wel heel goed zijn.
Ik had het wel goed schoongemaakt maar niet goed genoeg dus.

De kat van 20 heeft een kleine verlamming in haar staart en daar blijft dus wel eens poep aan haar staartje hangen, dit maken we natuurlijk wel schoon, maar het kan dus goed zijn dat dit op het tapijt is terecht gekomen lichtelijk en daarom er maden op zitten.

Een stoomapparaat hebben mijn ouders gelukkig en ga die dan ook maar gebruiken op het kleed denk ik vanavond!

En ik ben altijd thuis dus zie altijd of de katten wat meenemen, maar dan had ik dat ook moeten ruiken toch?

allemaal bedankt voor jullie antwoorden :D

Ellen__

Berichten: 1980
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:01

Lynn-nikita: nou blijkbaar dus niet altyd :n
vlieg hebben we zelf doodgeslagen en mn vriend had m tegen dat ding aangeplakt :')
en toen een paar seconden later kwamen die maden eruit gekropen,dus het kan wel degelijk ;)
ik heb het met mijn eigen ogen gezien...

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:05

Makkelijk als je gaat vissen, kun je ze zo van het tapijt plukken :')
Nee hoor grapje, even zonder gein. ;) Je kunt inderdaad zo'n ongediertegeval bellen. Meestal hebben ze er goed spul voor. Reken er maar op dat dat een duur geintje word. Want je kunt wel gewoon een fles zelf kopen. Maar als je niet weet waar ze vandaan komen, helpt dat denk ik weinig.

Er is een nare grap met je uitgehaald.. :) Succes, Hopenlijk ben je er zo van af!

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:13

nare grap?

En als ze er vanavond weer terugkomen, tja dan zit er niks anders op dan zo'n ongediertegeval te bellen helaas, ook al hebben we het geld er niet echt voor deze maand, maar ik kan echt niet slapen met het idee dat beneden maden lopen, zo vies he!!!!

Ik hoop dat ze gewoon alleen in het kleed zaten en op de mat en die ga ik vanavond gelijk reinigen met die stoomreiniger en dan opzuigen en dan hopen dat ze wegblijven!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:15

Ik bedoel niet een nare grap van een persoon :) Een nare grap dat dit met je is uitgehaald, van die maden dan ;)

TS: Ik denk niet dat dat het geval is. Ze moeten ergens vandaan komen...

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:17

O zo, haha snapte het al niet.

Tja, er vliegen hier heel veel vliegen en de kat heeft inderdaad overgegeven op de mat en die heb ik wel schoongemaakt maar misschien niet goed genoeg en hebben de vliegen daar dus eitjes op gelegd net zoals op de mat. Misschien hebben ze daar een keer overgegeven zonder dat ik het heb gezien, kan toch?

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:19

Misschien is het dan inderdaad van de mat?
Als het goed is zou je ze dan nu ook moeten zien zitten.

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:20

Nou dat is het dus, de mat ligt nu in de schuur en er zijn nergens maden te vinden, alleen vroeg in de ochtend en laat in de avond, echt heel erg raar

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:28

Dat is inderdaad heel erg raar zeg!

hafjesliefde

Berichten: 2420
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:35

miss door rot parket (hout) ?

JuultjesJarig

Berichten: 379
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:40

Ik weet hoe je je voelt, heb eerst stuk of honderd maden van motten in mijn kamer gehad... Ik heb de plaats waar ze vandaan kwamen gelijk buiten gezet, spullen in vuilniszak gedaan [Was een kastje] En toen een maand, of 2 maanden later weer naar binnen gehaald. De overige beesten in mijn kamer heb ik allemaal opgezogen. God, dat was zo vreselijk vies. We hebben ze zelfs OPGEGETEN. Per ongeluk dan, ze zaten namelijk in de noten, en die zaten in het brood wat we hadden gebakken. DAT is pas goor!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:43

Ik heb een keer een aantal maden gehad, zonder dat ik het door had, pas toen ik 50 vliegen in de kamer had, wist ik wat er mis was. Gatver!

wat was er gebeurd? Mijn lieve kat had een muisje gevangen en dankbaar onder de kast geschoven. Daar is ca. 5 cm ruimte, te laag voor de stofzuiger dus daar zuig je niet altijd en dat heb je niet in de gaten.

Moraal van het verhaal: jij hebt een kat, dus trek alle meubels van hun plek en zoek naar een kadaver. Want ergens moet het zitten!

En anders is het misschien toch het braaksel van de kat geweest... :r

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 22:06

Nou het is weer in de avond en heb nog geen maden gezien gelukkig. ze zaten dus alleen in het kleed en de mat dus die blijven voorlopig in de schuur en uit huis.
Over 1,5 week denk ik alles goed reinigen en dan mag het weer het huis in ;)