M'n zusje wil dood....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:05

Zonder de problemen van je zus als aanstellerij te willen afdoen, wil ik het volgende hierover zeggen:

Je zusje is nog zo ontzettend jong, zit midden in de puberteit. Ik geloof niet zo snel dat ze zichzelf iets aan zou doen. De meeste zelfmoordgevallen zijn van mensen die daar nooit over hebben gepraat. Dat zijn de onverwachte dingen die gebeuren. En iedere puber schreeuwt weleens dat hij/zij dood wil, zo ik ook toen ik die leeftijd had.

het is wel goed dat je zusje hulp zoekt, dat ik in ieder geval een stap in de goede richting. Verder is het belangrijk dat ze met haar verhaal bij iemand kan komen, maar zoals ik het begrijp kan ze dat bij jou.
Ik hoop voor je zusje dat ze op de middelbare school meer aansluiting krijgt bij haar klasgenootjes en dat het beter met haar gaat.

Pas wel op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat, en maak het niet JOUW probleem.

Dit klinkt misschien allemaal heel vervelend, maar zo is het niet bedoeld. Ik wil alleen maar aankaarten, dat als iedereen die een keer roept dat ie dood wil, de daad bij het woord voegt, we allang uitgestorven waren.
Voor zelfmoord moet er zo'n enorme grens weggevaagd worden - het instinct van de mens is toch overleven. Mensen die zomaar voor de trein springen (bijvoorbeeld) zijn op 1 hand te tellen - mensen die ziek in hun hoofd zijn (en dan bedoel ik echt ziek dus) zullen zoiets wel doen. Maar daar is meer voor nodig.

Ik wens jou en je zus heel veel sterkte toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:51

Verdorie! Ik weet precies hoe je zusje zich voelt, ik ben ook op de basisschool gepest. Het vervelende is dat je het altijd met je mee blijft dragen...
Het is voor mij nu zo'n 5 a 6 jaar geleden en ik voel me zo onzeker. Als iemand me vuil aankijkt of iets dergelijks wil ik het liefst ondereen grasspriet wegduiken.
Wat betreft het hulp zoeken is jou zusje verstandiger dan ik. Ik vind het doodeng om hulp te zoeken en het stomme is dat dat juist door het gepest komt...

Het is heel fijn voor je zusje dat ze steun aan je heeft. Ik heb zoiets nooit gehad, ben de oudste en mijn zusje en ik kunnen niet erg met elkaar opschieten Ouders begrijpen dit soort dingen toch op een andere manier. Ik heb schatten van ouders, die alles zullen doen om me te helpen, maar ze begrijpen mij gewoon niet helemaal...

Misschien gaat je zusje paarden zo nog eens leuk vinden *LOL*

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:51

DePennyBitch, ik ben het niet helemaal met je eens. Inderdaad zijn veel jongeren/tieners die het over zelfmoord hebben, vaak niet degene die het echt doen, maar als je gepest wordt en met dat soort dingen komt is het wel een schreeu om aandacht. Je kan het niet af doen met alle meiden van die leeftijd denken dat wel eens. Het denken en er over praten zijn 2 verschillende dingen.
Iemand die gepest wordt heeft het serieus waar heel zwaar. Lees ander het boek "SPIJT" van Carrie slee eens! Is een goed boek over dit onderwerp en laat zien hoe iemand die gepest wordt zich voelt.
Ik werk in het jongeren/tiener werk en dat van op 1 hand te tellen is niet helemaal waar... ik hoor het best vaak de laatste tijd ook onder andere door pesten.

Ik begrijp uit je verhaal dat je het niet vervelend bedoeld, maar persoonlijk vind ik als iemand het heeft over zelfmoord, dan moet je dat heel erg serieus nemen (zeker als dit meisje al hulp heeft)

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 11:43

We zijn van dinsdag tot donderdag naar euro disney geweest en dat was echt heeel gezellig! Haha!
Mijn zusje leefde weer helemaal op! Zo zag ik dat het dus echt hielp om afleiding te zoewken voor haar Pling

Maar toen ik vanochtend wakker werd en naar beneden ging, zat mn zussie weer te huilen op de bank. Ze was op msn geweest en was meteen weer uitgescholden, terwijl ze gewoon wou vertellen hoe leuk ze het had gehad!

Dit vond ik echt zoooooo rot voor dr!

Maarja, bedankt voor alle tips die jullie geven ....

groetjes Zilla

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:11

hey zil, laat Je zusje maar lekker vaak mee gaan hoor! Misschienj vind ze het wel leuk om weer eens op prince te rijden of om luxor lekker te knuffelen en poetsen nu t niet zo goed gaat. Heeft ze even wat afleidning!Je moet het echt tegen me zeggen hoor als je met zo iets zit, daar ben je toch vriendinnen voor???? Schijnheilig Nou kom op he!!
Succes!
-xxx- an

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:35

hmm oud topic wat naar boven wordt gehaald, maar gezien je naam zal je er wel mee te maken hebben Tong uitsteken
Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat, en dat ze op de middelbare school de klassen lekker door elkaar gooi.
M'n broertje werd namelijk ook erg gepest op de basisschool, nu zit hij in de brugklas en heeft hij bijna exact dezelfde klas als op de basisschool, ja ze wilden die kinderen zo min mogelijk scheiden zeiden ze Lips are sealed
Met als gevolg dat hij nu nog bijna elke ochtent zit te huilen dat hij niet naar school wilt
M'n ouders zijn wel op school wezen praten maarja die pestkoppen snappen gewoon niet wat ze anderen aandoen, dat kunnen ze niet inzien op de een of andere manier Verward
En over dat vertellen hoe leuk ze het had gehad en dan verrotgescholden worden is ook heel herkenbaar, m'n broertje z'n verhalen worden ook altijd afgezeken.

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 16:08

Misschien een heeele late reacite maja:
piedro heeft er inderdaad wt mee te maken Sharirbobby. Dat is namelijk mijn beste vriendin en we hebben samen een shet : Piedro!

De laatste tijd hoor ik niet echt meer zoveel over mn zusje en dr klas... tja, nog steeds genegeerd worden enzo.
Gelukkig nog maar een paar weekjes en dan is het al zomervakantie ( jeeee ponykamp Lachen ). Hopen dat ze volgend jaar bij mij op school wat leukere vriendinnen krijgt.

Ik heb alleen nog 1 probleempje:
Ik heb zo'n gevoel dat als mn zusje volgend jaar naar mijn school komt, en het gepest maar niet ophoudt, ze vaak naar mij toe zal komen in de pauzes.... Op zich niet zo heel erg en ik zal dr dan ook best steunen, maar dit staat ook best dom tegen over mijn vrienden en vriendinnen.
En om nou elke pauze met haar door te brengen... euh... nou nee!
Daarom weet ik niet echt wat ik dan moet doen... dr elke keer wegsturen is ook zo sneu... ze heeft al niemand...

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:12

piedro schreef:
Ik heb alleen nog 1 probleempje:
Ik heb zo'n gevoel dat als mn zusje volgend jaar naar mijn school komt, en het gepest maar niet ophoudt, ze vaak naar mij toe zal komen in de pauzes.... Op zich niet zo heel erg en ik zal dr dan ook best steunen, maar dit staat ook best dom tegen over mijn vrienden en vriendinnen.
En om nou elke pauze met haar door te brengen... euh... nou nee!
Daarom weet ik niet echt wat ik dan moet doen... dr elke keer wegsturen is ook zo sneu... ze heeft al niemand...


Ik denk dat je zusje dan wel zal beseffen dat dit een beetje lastig voor je is.Toen ik in de laatste klas zat dacht ik altijd , jeuj als ik dan in het middelbaar zit kan ik altijd naar mijn zus als ik ruzie met iemand had ofzo , maar dit heb ik niet gedaan Tong uitsteken.Er komen vast een heleboel nieuwe klasgenootjes dus die gaan zich niet allemaal laten meeslepen met eventuele roddels denk ik hoor.Een vriendin van mij werd in de lagere ook heel hard gepest (alleen maar haar verhalen gehoort).En toen ze naar het middelbaar ging waren er maar 4 pesters op die school en alles is opgehouden , nu heeft ze vriendinnen op school en er is geen sprake meer van pesten.Hoop dat het al wat beter gaat met je zusje... .

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 16:18

ik ben blij om weer eens iets positiefs te horen spikkel!
Hopen dat het bij mijn zusje net als bij jouw vriendin gaat!
Lachen

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:27

piedro schreef:
ik ben blij om weer eens iets positiefs te horen spikkel!
Hopen dat het bij mijn zusje net als bij jouw vriendin gaat!
Lachen


Lachen .Misschien gaan die pesters wel totaal naar een andere school ofzo.Zeg nu zelf , als jij in een complee tnieuwe klas zit met 4 mensen dat heel de tijd over een meisje zitten te pesten , ga jij dan meedoen of je vriendinnen ?niet echt hé ?Dan zou je eerder zeggen , hou je mond en die pesters juist gaan pesten Tong uitsteken !Maar als jij dan op haar school zit durven ze waarschijnlijk al niets meer op je zusje te zeggen...