Naar disneyland... hoe?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 10:56

:o Ik schaam me echt voor mijn dorpsmeisjekennis.

Ik en mijn vriend willen graag naar Disneyland Parijs, in Augustus of September. Maar hoe pak je dat in hemelsnaam aan? Ik zie door de bomen het bos niet.

2 dagen toegang, 1 nacht slapen
1 nacht toegang, 3 nachten slapen
goedkope autoreis (we hebben alleen geen auto :+ )
busreis
treinreis
disneyhotel
hotel vlak buiten parijs

De keuze is er reuze. :P En dan natuurlijk nog het liefst zo goedkoop mogelijk, haha!
Wat is het beste om te doen? Red je het in één dag? Is het leuk om er nog een extra dagje Parijs-kijken aan vast te plakken? Hoe kom je in het park, als je in een niet-disney-hotel verblijft? Als je met de trein gaat, stap je dan vlakbij Disney uit?

Heeeelp! Welke disney-expert helpt mij reisplannen? :P

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:57

Ik denk dat je het makkelijkst me de Thalys kunt gaan := maar hoeveel dat kost..

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:00

Het enige wat ik weet is dat ze adviseren 2 dagen voor disneyland en 1 dag voor het movie gedeelte zegmaar. en als je met de trein gehad stap je recht voor het park uit. dat is echt ideaal!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:22

Als je wilt gaan zou ik wel ergens half september ofzo gaan, niet in augustus, veel te druk! En ik zou kijken voor een bus of treinreis. Wij hebben het zelf met de auto gedaan, en zijn ook nog een dag naar Parijs geweest, ook erg leuk! Je moet dan wel een hotel net buiten het park nemen. Dan kan je 3 nachten slapen, 2 dagen toegang tot het park en een dag Parijs. Ga je in het hotel bij het park dan betaal je namelijk alle dagen toegang.

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:15

NonaWen schreef:
Ik denk dat je het makkelijkst me de Thalys kunt gaan := maar hoeveel dat kost..


retour 288 euro (ik ga vrijdag tot zondag := ) dit is wel 2 personen

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:49

Ik zou met de trein gaan en via deze site http://www.nshispeed.nl/ je reis plannen. :) Ik ben met de trein naar de Belgische ardennen geweest en heb thuis gekeken via welke stations de reis gaat. Ook niet vooraf een kaartje gekocht of gereserveerd, was ik veel goedkoper mee uit. Verder weet ik niets van Disneyland.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:28

1 dag is denk ik te kort.
Ben zelf altijd 2/3 dagen gegaan, wel met eigen vervoer, en dan in het Kyriad hotel. super hotel! Vanaf het hotel rijd er om de 10(?) minuten een bus die dan naar het disney park gaat.

Het vervoer vanaf je huis naar Disney weet ik niet aangezien wij altijd met een auto gingen :)

ssssuus

Berichten: 3165
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:53

Wat al eerder gezegd is, treinstation Chessy is precies voor Disney dus dat is ideaal. En het is veel goedkoper om nu al je treinkaartjes voor (bv) september te kopen dan vlak voordat je weggaat. Je kunt een disney hotel nemen zoals Chayenne, Sante Fe, New port Bay, die hotels hebben bussen die je elke zoveel minuten naar het park kunnen rijden. Echt ideaal.

Zelf zou ik er inderdaad voor kiezen om 1 dag Moviepark te doen en 2 dagen Disney zelf. Ik denk dat dat meer dan voldoende is.

( ik heb er zelf gewerkt vorig jaar)

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:21

Frances schreef:
Het enige wat ik weet is dat ze adviseren 2 dagen voor disneyland en 1 dag voor het movie gedeelte zegmaar. en als je met de trein gehad stap je recht voor het park uit. dat is echt ideaal!


Een dag voor movie park heb je niet nodig hoor :n Daar zijn maar 2 leuke attracties van wat ik me herinner (er zijn sowieso maar 2 attracties daar :+ ).
Dan zou ik eerder anderhalve dag disneyland en een halve dag movie park doen.

Wij zijn de laatste keer met de bus geweest, maar met de auto is wel véél sneller, maargoed jij hebt geen auto tot je beschikking dus dan denk ik dat de bus de goedkoopste optie is :)

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:24

Met de trein en Thalys gaan, en trein/metrostadion staat gewoon in het park, en boek een hotel bij het hotel.

Wij doen dat altijd: 3 dagen slapen in hotel en 4 dagen park.

Informeer es bij een reisbureau, daar zijn ze toch voor, geef gewoon aan dat je voor goedkoop gaat, dan zoeken ze het helemaal uit voor je, makkelijker kan niet.

Op de dag van aankomst en vertrek met de bus gaan naar de trein/metrostadion, de bus stopt voor de deur van het hotel, ideaal.

Naar de parken gaan we gewoon lekker lopend, want het is een leuke wandeltocht van het hotel naar het park, die leuke winkels enzo.

en vanaf die stadion kan je met de metro naar parijs gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:56

Aranel schreef:
Frances schreef:
Het enige wat ik weet is dat ze adviseren 2 dagen voor disneyland en 1 dag voor het movie gedeelte zegmaar. en als je met de trein gehad stap je recht voor het park uit. dat is echt ideaal!


Een dag voor movie park heb je niet nodig hoor :n Daar zijn maar 2 leuke attracties van wat ik me herinner (er zijn sowieso maar 2 attracties daar :+ ).
Dan zou ik eerder anderhalve dag disneyland en een halve dag movie park doen.

Wij zijn de laatste keer met de bus geweest, maar met de auto is wel véél sneller, maargoed jij hebt geen auto tot je beschikking dus dan denk ik dat de bus de goedkoopste optie is :)

Uhm wij waren er laatst nog. En er zijn heel veel nieuwe/leuke attracties er bij gekomen. En er zijn veel leuke shows ;)
Dus je kunt niet zomaar zeggen dat er maar 2 attracties zijn;)

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:06

Er zijn idd meer als 2 atracties. en ik zeg dat het geadviseerd wordt. wij hebben er overigens wel een dag rondgelopen.

Macha876
Berichten: 2201
Geregistreerd: 15-08-05

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:10

Ik zou zeggen 3 nachten,4 dagen park.
Maargoed ik ben dan ook een disney fan :P
Ben er dit jaar al zon 10 dagen geweest.

Als ik jouw was zou ik de trein nemen.
Kyriad is een erg mooi hotel en goedkoop!
Als je wat meer wil besteden is dream castle ook erg mooi.

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:15

Ja 3 nachten hotel en 4 dagen park is ideaal, niet te veel en niet te weinig.

Ben er al 4 x geweest met mijn moeder.

Hotel New York, heeft hele leuke hotelkamers en er is ook zwembad, en met luxe ontbijt.

Hotel New Bay Club, ook leuk en met lichte hotelkamers (blauw met wit), ook met een zwembad.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:51

Als je een dagje Parijs eraan wilt vastplakken is het misschien leuker om in Parijs te gaan. Er is een goede treinverbinding met Disneyland, wat ik me ervan herinner, als je opzoekt vanaf waar die vertrekt en dan in de buurt daarvan een hotel zoekt? Het lijkt me leuker om in Parijs te zitten en een dagje naar Disneyland te gaan dan andersom, in Disneyland zitten en een dagdeel naar Parijs te gaan. Je kan ook één nacht in het hotel in Parijs boeken, dichtbij waar die trein vertrekt, en dan de nog één nacht in een Disneylandhotel erna (of ervoor).

Naar Parijs toe is de Thalys het handigst, maar dan moet je wel snel boeken, die kaarten worden namelijk duurder hoe dichter de boeking op het vertrek zit.

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:53

Je kan Disneyland echt niet in 1 dag zien. Mijn vriend en ik zijn 2 dagen geweest en dat hadden we ook echt wel nodig.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Naar disneyland... hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:31

vraag het eens in het disneytopic op Bokt Internationaal :) zitten een hoop ervaringsdeskundigen

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:52