Slagen jongeren minder snel voor hun rijbewijs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18202
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:39

eh, heb 20 lessen gehad in 2 weken na mijn 18 verjaardag. (2 dagen na mijn verjaardag theorie ff gehaald) en in 1x geslaagd. Klopt niet dus in mijn geval. Misschien scheelde het ook wel dat ik op mijn 16e mijn trekkerrijbewijs heb gehaald.... (voertuigbeheersing enzo)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:00

tja, ik weet het niet hoor.......
ik ben zelf op m'n 19e in 1 x geslaagd, maar ik reed dan ook fantastisch... Schijnheilig

Maar op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen, van die jonge gastjes waarvan je gewoon weet dat ze een gevaar op de weg worden.....tja....geen idee, maar zou ik me voor kunnen stellen.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:48

als er 1 onderwerp is waar veel fabels over bestaan dan is het wel het halen van het rijbewijs.
ik ben zelf instructeur en ben dagelijks bij het cbr.

het is echt niet zo dat er maar een bepaald percentage slaagt, of dat de examinator geen jongeren op de weg wil zien.

ik heb vaker leerlingen gehad, die naar mijn mening onterecht geslaagd zijn, dan dat er mensen onterecht zakken.

het feit is alleen wel dat de instructeurs wereld rotter is dan je denkt. sinds de invoering van iedere 5 jaar herscholen, zijn er al heel wat rotte appels uit gehaald.

wij krijgen gigantisch veel leerlingen van andere rijscholen, die dan al zo vaak gezakt zijn, en amper kunnen rijden. het is altijd de schuld van de examinator, ja tuurlijk..

ze moeten eerst eens leerlingen leren rijden voordat ze ze kansloos op examen sturen.

en ik vind ook dat mensen eens wat meer vragen moeten stellen als ze bij een rijschool gaan rijden. stel je zelf eens critisch op en vraag eens verder dan hoeveel lessen heb ik nodig en wat is de prijs.

de slagingspercentage staan op de site van het cbr van iedere rijschool in nederland. bel het cbr eens en vraag wat zij adviseren.

en als je het gevoel hebt dat je de portomonee van de rijschool aan het vullen bent, stap dan eens over naar een andere rijschool en blijf niet doorgaan, van de instructeur zal het wel weten.


succes in ieder geval.