Welke bokkers zijn vegetariër

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 21:11



Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:40

Die christel werkt mij ook op me zenuwen hoor Tif... je bent niet enige !!!! (en dat zullen wij ook niet blijven)
Maar ik ben geen vegetarier.... maar ik begin er wel steeds meer op te lijken

it must be love

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:15

Ik ben harstikke vegetarisch (en voor de zeikerds hier en alle discussies die ik in mijn leven nog aan zal moeten gaan... ja, mijn zadel is van leer, maar dat betekent Veganist).

Sinds mijn 18e ben ik het al (in juni vier ik mijn 8e jaar vleesloos) Ik zeg altijd dat ik mijn hersenen pas kreeg op mijn 18e. Het ging echt van de een op de andere dag...
Gadver, wat ligt er nou op mijn bord....MAAAAA!

Mijn moeder ging er braaf in mee (dacht dat het een tic was die 2 weken zou duren) Na die 2 weken begon mijn vader het over een andere boeg te gooien en verzon terplekke dat er nu vegetarische Mora kroketten waren Vork Maar goed, Joos dus niet op achterhoofd gevallen. (gelukkig bestaan ze nu wel echt, alleen niet van Mora).
Eigenlijk best wel raar want ik vind het echt lekker, vlees. Soms heb ik er ook nog wel eens moeite mee (gehaktballen van oma, souvlaki bij de Griek), maar ja, gegeten heb ik het dus al 8jr niet meer.

Waar ik dus wel boos om kan worden: 5 jr geleden werkte ik bij een supermarkt en altijd ging ik in de pauze een broodje halen bij de supermarktbakker. Nu hadden ze op een dag iets nieuws, Snack Lorraine, ikke gevraagd " zit er vlees in?" en het antwoord was nee.
Dus ikke zo'n broodje gekocht (elke dag 2) en die was Lekker! Na een week (was toen best naief) zag ik er wat inzitten wat ik niet helemaal kon thuisbrengen in de schijf van 4. Dus ikke naar de bakkersvrouw..."wat is dat?" Was het gvd HAM, hele kleine stukjes. Boos!

Ik naar die bediende Extreme duivel, gezegd dat er WEL VLEES in zat...
ja, zegt ze, maar dat is zo weinig...
Daar krijg ik dus een sik van...
En het leuke is nog eigenlijk dat zodra die bakkersvrouw vertelde dat er wel degelijk vlees in zat (had natuurlijk weer net 2 van die mormels achter mijn kiezen) ik prompt misselijk en ziek werd.... Misselijk

Hoezo tussen de oren? *LOL*

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 04:37

Josephine schreef:
Ik ben harstikke vegetarisch


hihihi ben je van bladgroenkorrels Tong uitsteken vegetariër is het tegenwoordig ... nee sorry

ja heb ik ook eens gehad. naar de friture : Vegetarische loempia.. nou doe mij er maar een. eenmaal thuis zit er dus werkelijk vlees in...helemaal Boos! mijn broer had er ook een (ook vegetariër) en die werd zo kwaad dat hij ermee begon te gooien Lips are sealed [/b]

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:05

hahaha, die is leuk Haha!
Nee, ben van Brabant hee, dus ik wil nog wellis Brabants schrijve.....

Ermee gooien is ook zonde, ik geef het dan altijd aan mijn vriend (ras carnivoor), maar meestal gaat er dan wel een niet zo'n onschuldig belletje naar de schuldige eetinstantie...

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Buddie_girl

Berichten: 35
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:30

Ik ben ook vega !
En ik ben er trots op, soms als ik iemand vlees zie eten heb ik soms zin om die gene een mep te verkopen !
Waarom zijn jullie vegetarier ?

Budget love

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:54

Waarom een mep verkopen? vind ik een beetje overdreven hoor Verward
Ik ben vegetariër, of ik er trots op ben? Nee.. voel me er gewoon stukken beter bij...

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 12:08

Buddie_girl schreef:
Ik ben ook vega !
En ik ben er trots op, soms als ik iemand vlees zie eten heb ik soms zin om die gene een mep te verkopen !
Waarom zijn jullie vegetarier ?


Om zowat alle redenen die GAIA aanhaalt... Veetransport, vreselijke gebeurtenissen alvorens de dieren worden geslacht ('lolbroeken' snijden bv staartjes van biggetjes of lappen vlees uit een koe, schoppen ontvangen bij de vleet enz enz), en om nog zovele redenen natuurlijk. Samengevat: uit dierenliefde!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:22

Ik vind dat als je vegetarier bent,dat je dan ook geen leer ed zou moeten gebruiken,daarvoor worden dieren net zo goed dood gemaakt voor de mensen.Ik snap trouwens niet wat er mis is met eieren eten.
Kippen leggen die dingen toch wel,waarom zou je ze dan niet opeten.
Ze kunnen moeilijk allemaal uitbebroed worden.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 12:35

Lindy schreef:
Ik vind dat als je vegetarier bent,dat je dan ook geen leer ed zou moeten gebruiken,daarvoor worden dieren net zo goed dood gemaakt voor de mensen.Ik snap trouwens niet wat er mis is met eieren eten.
Kippen leggen die dingen toch wel,waarom zou je ze dan niet opeten.
Ze kunnen moeilijk allemaal uitbebroed worden.



Het gaat hem om de legbatterijen waarin die dieren verschrikkelijk afzien! Ik eet wel eieren omdat we zelf scharrelkippen hebben ... En je hebt gelijk va dat leer maar dan gebruik je enkel het hoogst-nodige van leder hé, een zadel bijvoorbeeld want dat kan (bijna) niet anders hé maar bijvoorbeeld geen schoenen want daar heb je een ruime keuze- niet leder-schoenen...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:54

Lindy, leer is een product wat ze maken omdat de dieren al gedood zijn voor het vlees. Als mensen geen vlees meer eten, zoeken ze wel een goedkopere manier om een goed vervangend product te leveren.
Bovendien is het niet gebruiken van leer veganisme.
Daarbij las ik in het vorige topic een uitspraak van iemand die ik ook erg goed vond, Vlees is tijdelijk en leer is langdurig.
Maar ik wil gerust stoppen met het gebruik van leer zodra er een goed vervangend product is, want dat is er voor vlees ook.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:32

Nou Joyce, dan zal jij wel blij zijn (en ik ook) als het zadel van Marit de Haas eindelijk op de markt is!

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:18

Maar er worden toch ook dieren dood gemaakt alleen om het leer?
Niet dat ik tegen het gebruik van leer ofzo ben hoor,ik zal ook absoluut nooit vegetarier of veganist worden.
En Zania,dat snap ik.Maar dan kun je toch wel gewoon scharreleieren eten?

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:56

Ik was vegetarier maar ik kreeg toen heel erg diaree Haha! en toen ben ik maar gewoon wer vlees gaan eten, en was het over Lachen

roloke
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:01

Hallo,
Ik ben voor de moment geen echte vegetariër maar later wil ik dit wel zijn.Nu eet ik eigenlijk gewoon vlees omdat ik de dingen die erin zitten nodig heb!! Schijnheilig
XxX

Sometimes I dan't wanna think anymore,then I just wanna hope

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 21:14

Lindy schreef:
En Zania,dat snap ik.Maar dan kun je toch wel gewoon scharreleieren eten?


Ja, ik heb thius drie kippen waarvan er net vandaag één gestolen is Boos! Boos! net zoals vorig jaar twee cavia's Boos! Boos! Maar dat doet er nu niet toe hier Lips are sealed Schijnheilig En er zijn mensen die zelfs geen scharreleieren opeten maar onze kippetjes zijn hier gelukkig (denk ik Schijnheilig ) dus waarom te eiren laten wegrotten, ze leggen ze toch hé Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:49

Ik ben zelf vegetariër en ben dat al van kinds af aan. Mijn ouders hebben mij daar nooit toe gedwongen. Ik wilde gewoonweg geen vlees eten. Leuke is dat ik m'n ouders erin heb meegetrokken Haha! Cholestorol gehalte daalt ook van vegetarisch voedsel.

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 21:21

Josephine schreef:
Sinds mijn 18e ben ik het al (in juni vier ik mijn 8e jaar vleesloos) Ik zeg altijd dat ik mijn hersenen pas kreeg op mijn 18e.



Hihi, ik heb mijn verstand een paar jaar eerder gekregen Tong uitsteken

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:45

ik ben toen ik 8 of 7 jaar was al een jaar vegetarier geweest.
Maar moest terug vlees gaan eten omdat ik vaak ziek werd en een tekort had een sommige vitaminne

Sinds gisteren ben ik opnieuwe vegetarier Haha!
Eigelijk was ik van plan om als ik 18 was terug vegeatrier teworden omdat soms mijn ouders er wel een probleem van maken, maar dat is wel best tebegrijpen want ze moeten altijd voor mij wat anders kopen maarja.
Ik zal nu geen tekort een vitaminne krijgen omdat ik goed ga opletten enz
toen ik 7 8 jaar was had ik daar nog niet echt verstand van he
straks lekker vegetariche burgs eten want heb ze gisteren al gekocht vind die gewoon heerlijk Vingers aflikken

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:32

Ik ben het nog niet haha, nee ik werk bij een slager en heb gezien hoe gehakt eruit ziet voordat het de molen in gaat Misselijk ! maar ik vind heeeel veel vlees niet lekker. Maar geen kroket of ravioli dat zou ik wel jammer vinden.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:07

ik ben ook vege. gewoon omdat ik van alle beesties hou. ik wil ze niet opeten. krijg daar echt veel kritiek op en negatieve opmerkingen. maar ik laat ze zeggen. ik blijf ervan overtuigd dat ik goed doe.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:34

Josephine schreef:
Nou Joyce, dan zal jij wel blij zijn (en ik ook) als het zadel van Marit de Haas eindelijk op de markt is!


Zadel van Marit de Haas? Wat is dat dan voor zadel? Haha!
Rijd al een tijdje niet meer, had eerst dribbel (shet) en nu een 2 jarige haflinger, waar ik dus ook niet op rijd *LOL* Zit dus nog niet erg in de zadels om eerlijk te zijn, maar wat is het voor zadel? Ben dan wel erg benieuwt Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amazonbot, colinneke, ComscoreBot, Domi_94, ellen05, Es_ther, fleurtjeuh, fotolijstje, Goldwynn, haffiefreak, KikiCelinevs, Lalladidoo, Larislaatje, LilChar, Liseef, Monody, NibbitLotus, Nustice, Pellelilly, SentiBot, Swift en 178 bezoekers